Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2003.10.18 0 0 101
Hajrá :) Gyalogsági ásó előkap... és már mentek is tovább :)
Előzmény: FOMA (92)
mdbz Creative Commons License 2003.10.18 0 0 100
A következő menet várhatóan csak tavasszal lesz, bár ez nem biztos, lehet hogy a többiek nem fáznak annyira mint én:-)
Természetesen szívesen látunk!

A téli feladat egyébként a keskenynyomközű változat elkészítése.
mdbz

Előzmény: Törölt nick (85)
M41 2127 Creative Commons License 2003.10.18 0 0 99
"a Czerék-völgy felé vezető úton található a másik alagút, ami a fotón szerepel"

A buszmegállóhóhoz képest visszafelé kell jönni a Rákos L. utcában?

Előzmény: FOMA (96)
Törölt nick Creative Commons License 2003.10.18 0 0 98
Motorral már bejártam, nagyon fain kis út :) Megéri üldögélni egy kicsit, megnézni pár gépet amint leszáll. Btw, Egyszer kifogtam (igaz, autóval a másik úton) egy bazi nagyot, CARGOLUX volt ráírva..iszonyat nagy volt...
Előzmény: P.stephenson (62)
M41 2127 Creative Commons License 2003.10.18 0 0 97
"Két éve még járható volt. A hosszú hétvégén megnézzük."

Brühühühü... Miért nem lakom én Pécsett??? :-(

Sajnos a mostani kiránduláskor nem hiszem, hogy az alagútnézés beleférne, ráadásul fos időt jósolnak úgyhogy el vagyok kissé kenődve...

De egyszer ha ráérsz elmegyek Pécsre több napra és akkor megnézhetnénk ezeket. Mondjuk a téli szünetben, hogy ne kelljen annyit várni... :-))))

Tényleg kedden nem érsz rá?

Előzmény: FOMA (93)
FOMA Creative Commons License 2003.10.18 0 0 96
Az albumban a még működő Széchenyi-aknai vonal alatti átjáró található. Ez a 40-es autóbusszal közelíthető meg a Főpályaudvarról, rögtön a vasúti töltés melletti első megállónál kell leszállni. Innen nem messze volt egy kiágazás András-akna felé, amely egy felüljárón vezetett át az út felett. Ez már nincs meg, de a Czerék-völgy felé vezető úton található a másik alagút, ami a fotón szerepel. A fotón szereplő hídmaradvány pedig a György-aknai vonalé volt, ez a Budai állomástól gyalog néhány perc. Ha belefér a pécsi kirándulásodba, érdemes kinézni.
Előzmény: M41 2127 (89)
FOMA Creative Commons License 2003.10.18 0 0 95
A 49-esről folyó eszmecseréhez egy kis illusztráció:

Kabókapuszta, Mezőhídvég, Tamási

Előzmény: nidsz (68)
MALWIN Creative Commons License 2003.10.18 0 0 94
Szeva!
Veszprémben a régi vasútállomás most is megvan, ez volt az almádi vonal vége.A buszpályaudvartól Budapest felé az Aral kút háta mögött van.Elég leromlott állapotban, de ott van.
Előzmény: AgentOrange (78)
FOMA Creative Commons License 2003.10.18 0 0 93
Két éve még járható volt. A hosszú hétvégén megnézzük.
Előzmény: M41 2127 (91)
FOMA Creative Commons License 2003.10.18 0 0 92
Most kaptam infót sínbohóctól, hogy a 320-as szelvénynél tényleg elveszett az egyik sínszál.:-) Ha legközelebb megyünk, lapát is kell, egy 10 cm-es földréteg takarja a sínt.
Előzmény: Törölt nick (85)
M41 2127 Creative Commons License 2003.10.18 0 0 91
És a régi út viaduktjai? Azokon át lehet menni?

"a régi 6-os nagyon szép környezetben halad"

Akkor ez megérne egyszer egy kerékpáros túrát Hirdtől Bonyhádig, igaz?
Bár a Hird és Pécsvárad közötti rész nem különösebben izgalmas, jártunk arra kocsival többször is! Talán Mecseknádasd és Bonyhád közti is ilyen lehet...

Előzmény: FOMA (90)
FOMA Creative Commons License 2003.10.18 0 0 90
Végül is járható Mecseknádasdig, de Apátvarasd után már keservesen. Azért a mai viadukt alá még érdemes lemenni, a régi 6-os nagyon szép környezetben halad. A vadászok még gyakran használják.
Előzmény: M41 2127 (35)
M41 2127 Creative Commons License 2003.10.18 0 0 89
Szia FOMA!

Ezek a felhagyott alagutak nagyon jól néznek ki. Pontosan merre vannak?

Előzmény: FOMA (84)
M41 2127 Creative Commons License 2003.10.18 0 0 88
"első áldazatai közé került a vonal"

Ez volt a legeslegelső, ugyanis 1969-ben több vonal nem szűnt meg!

Aztán a követező évben (1970) már három vonal esett a koncepció áldozatául: a 11km-es Veresegyház-Gödöllő, a 9km-es Sellye-Drávasztára-Zaláta és a 7km-es Kerekegyháza-Elek vonal.

"két részletben (1969-ben és 1971-ben)"

Le tudnád írni, hogy ez pontosan hogyan történt?

Előzmény: Holdkooros (87)
Holdkooros Creative Commons License 2003.10.18 0 0 87
Valamikor, kb. az 1880-as években épült a Szfehérvár-Celldömölk vasútvonal... Veszprémnek nem volt állomása - a mai állomás akkor "Jutasi puszta" vagy valami hasonló nevet viselt... Később ezt átkeresztelték "Veszprém-külső"-nek. Aztán 1908-1909 körül megépült a Győr(szabadhegy)-Veszprém-külső vonal; ezt építették tovább Balatonalmádi felé - Veszprémet keleti irányból kerülve meg...a város szélén két állomása is volt(nem 3 km-re központtól, jóval közelebb). Aztán az 1968-as, rossz emlékű "közlekedéspolitikai koncepció" első áldazatai közé került a vonal, két részletben (1969-ben és 1971-ben). Hatvanas évekbeli V. várostérképeken látható a nyomvonal.
Előzmény: AgentOrange (78)
M41 2127 Creative Commons License 2003.10.18 0 0 86
Igen!

A 11km-es Veszprém külső - Alsóörs vonal 1969-ben szűnt meg.

A nyomvonal egy részén idén felavatott kerékpárút fut, a másik része is jól járható, többféle emlék megvan még a vasútról, pl. a régi felvételi épületek és talpfák is. Ezt egy balatonalmádiban élő ember mondta nekem!

Előzmény: AgentOrange (78)
Törölt nick Creative Commons License 2003.10.18 0 0 85
Hadd tartsak egyszer veletek :)) Van vonóhorgos autóm is, a szállítást vállalom :))
Előzmény: mdbz (83)
FOMA Creative Commons License 2003.10.18 0 0 84
Mivel ritkán járok itt, csak most vettem észre, hogy egy régebbi linket elcsesztem. Tehát:

Pécsbányai elveszett vágányok az album vége felé.

Előzmény: FOMA (32)
mdbz Creative Commons License 2003.10.18 0 0 83
Sinbohócék éppen most fejezték be az újabb menettet ismét pár kilóméterrel hosszabb a "felszabadított" pálya.
Előzmény: Törölt nick (82)
Törölt nick Creative Commons License 2003.10.18 0 0 82
Nagyon jó képek.

Mentek még máskor is drezinázni - irtani?

Előzmény: mdbz (16)
Astra DTI Creative Commons License 2003.10.18 0 0 81
ez igen kimeritő tájékoztatás , köszönöm :)
Előzmény: Dash 9 (80)
Dash 9 Creative Commons License 2003.10.18 0 0 80
Üdv!

" a csömöri hévnek ugyebár Csömörön van a végállomása, de tudtommal, egy sínpár megy tovább és mintha valahol Kistarcsa környékén belecsatlakozik a Gödöllői HÉV vonalába "

Engedjetek meg egy kis pontosítást!

A vágány Kavicsbánya Forgalmi kitérőnél csatlakozik vissza a gödöllői vonalba. Ez Ilonatelep után kb. 1km-re van. A temetővel szemben, a betápláló villamos alállomás mellett. Sajnos csak ritkán,teher szállításra használják, amikor anyagvonatok közlekednek pályakarbantartások idején, mint pl. az elmúlt hetekben is. A vonal 40km/h engedélyezett sebességű, 2 híd alatt halad el, elég szép helyeken, A vágány egyik oldalán a házak, a másikon tisztás és erdő terül el. Jó fotó téma a néha előforduló vonat. Még a tanfolyam alatt volt szerencsém végigmenni rajta, akkor még megvolt a felsővezeték is.
Megszüntetni, szvsz, nem fogják, mert a tehervonatok nem közlekedhetnek Ilonatelep felé a kb. 35 ezrelékes (egyesek szerint van az több is) emelkedő miatt.
Érdekesség még az is, hogy Csömörnek nincs átmenő fővágánya, mert a Cinkota felőli vonalról a II. vágányra, a Kavicsbánya felőli vonalról a III. vágányra lehet egyenesbe bejárni.

Üdv, Dash 9

Előzmény: Astra DTI (73)
49s fan Creative Commons License 2003.10.18 0 0 79
OFF

M41 2127!
Mail ment, kéregjegy ügyben. Sürgős!

ON
Bocs!

AgentOrange Creative Commons License 2003.10.18 0 0 78
jópár éve állítólag még létezett közvetlen vasúti összeköttetés Veszprém, és Balatonalmádi között, veszprém felé állítólag néhol az utasoknak is be le kellett szállni, és besegíteni a gőzösnek egy kis tolással...+a veszprémi vasútállomás sem a jelenlegi helyén volt, hanem valahol a belváros körül...nincsen erről valami régi vasúti térkép?
M41 2127 Creative Commons License 2003.10.18 0 0 77
"nyilván káptázott a szemem, estleg be voltam rúgva, vagy nem akkor történt, hanem egy másik idősíkban.."

Bocs, tudod, hogy nem így értettem...

Előzmény: MALWIN (76)
MALWIN Creative Commons License 2003.10.18 0 0 76
Szerinted akkor mit láthatott MALWIN topictárs?

nyilván káptázott a szemem, estleg be voltam rúgva, vagy nem akkor történt, hanem egy másik idősíkban..

Előzmény: M41 2127 (56)
M41 2127 Creative Commons License 2003.10.18 0 0 75
Középrigóc az egy közigazgatásilag Barcshoz tartozó, külteröületi lakott hely. A "Középrigóc" nevű területen a KSH legfrissebb adatai szerint 24-en élnek.

Jelentősebb állomás mivel a 62-es (Barcs-Villány) vonal itt ágazik el a 60-as (Pécs-Nagykanizsa) vonalból.
Az előző renszerben a "közlekedéspolitikai koncepció" keretein belül megszűntették a Középrigóc-Kaposmérő vonalat, tehát előtte még fontosabb volt...

Előzmény: Astra DTI (73)
division by zero Creative Commons License 2003.10.18 0 0 74
Az a HÉV vágány még megvan, bár a felsővezetéket már rég ellopták. Dízelmozdonnyal néha van arrafelé üzemi szállítás.
Hamár HÉV, érdekes megemlíteni a Rákosszentmihányi HÉV-et is, a kiágazásnál még meg van a deltavágány, évente 2x ott szokták fordítani a szerelvényeket, színtén dízelmozdonnyal, mert itt is ellopták a felsővezetéket.
Előzmény: Astra DTI (73)
Astra DTI Creative Commons License 2003.10.18 0 0 73
mint laikusnak engedjetek meg egy két belekotyogást , kérdést:

a csömöri hévnek ugyebár Csömörön van a végállomása, de tudtommal, egy sínpár megy tovább és mintha valahol Kistarcsa környékén belecsatlakozik a Gödöllői HÉV vonalába, régi gyerekkori elméként merült fel, mintha anno végig is követtük volna egy részét, vajon még megvan mi lett vele? (habár itt az iroda falán van egy igencsak régi vasúti hálozat térkép és a "Budapesti Pályaudvarok elhyezkedése I" részleten nincs ábrázolva a hév további vonala)

más

Középrigóc az település vagy valamiféle állomás, rendező pályaduvar település nélkül? (Gyékényes és Szentlőrinc közt félúton)

amúgy Stephensonnak köszönöm a linkelt képeket :))

üdv

M41 2127 Creative Commons License 2003.10.18 0 0 72
Még ha fel is épülne egyszer ez a Szeged-Kelebia szakasz (amire persze semmi esélyt nem látok), akkor sem lenne teljesen megoldva a dolog, hiszen a 64-es vonal (Bátaszék-Pécs) használhatatlansága miatt a Szegedről Pécsre vonaton utazni kívánó (van ilyen?) további hatalmas kerülöre kényszerül Dombóvár alsó - Sásd - Szentlőrinc felé. Így előáll az a morbid helyzet, hogy az ember nyugat felől közelíti meg Pécset, holott Szeged attól pont az ellentétes irányban van...

A 60km-es szakasz megépítése helyett inkább azt kéne megoldani, hogy a Szerbia-Montenegró területén meglévő déli vasúton átroboghassanak a magyar gyorsvonatok (mindkét állam EU csatlakozása után talán megoldható lenne). Ehhez a Szeged-Szabadka vonal adott (hogy mekkora megengedett sebességgel, azt nem tudom...), ezután csak a rövidke Szabadka-Állmhatár ill. a Bácsalmás-Csikéria vonalat kellene felújítani (inkább újjáépíteni).

Ez utóbbi (Bácsalmás-Csikéria) érdekessége, hogy a legtöbb vasúti térkép szerint erre különvonat rendelhető. Nos, aki már látta a pálya állapotát, az tudja, hogy ez lehetetlen...
Egyszer ide is érdemes lenne egy szervezett túrát indítani! Nem túl hosszú a szakasz és a sinek is végig megvannak... Megvannak? :-)

Előzmény: ChetaRunner (71)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!