Képeket, videót, információt keresek a buszok vasúti szállításáról a 80-as évekből saját célra. Eddig egy 1964-ben készült képet láttam csak az 'Az Ikarusz évszázados története' könyvben. (A könyv egyébként most akciós a kiadó honlapján, ha valakinek nincs még meg és szeretne beszerezni egyet (vagy további példányokat :o) )
@Alien Angel, esetleg az ismerős szerzőt megkérdeznéd, van-e a fentiekről további anyaga?
Ha csak a nagyszobában fűtesz, ne csodálkozz, hogy a kicsiben hideg van. Ha mindkét helyen van fűtőtest, akkor azt be kell kapcsolni és akkor meleg lesz. Nem a szobaajtókat kell összenyitni azért, hogy az egyikből átmenjen a másikba a meleg.
Szerintem leginkább a csuklós rész végtelenül rossz fűthetősége lehet a magyarázat. Amikor visszajöttek az NDK-ból a hátul ajtó nélküli, sok ülőhellyel rendelkező 2-0-2-0 ajtajú Ikarusok, bizony már egy kisebb hidegben is simán az volt, hogy a csuklóban nem ült szinte senki, az első traktus meg majdnem tele volt.
A 2-2-2-0 ajtajú buszokon pedig ha az ajtóval lehűtöd az első részt is, akkor az egész buszban vagy 5 fokkal hidegebb van.
Emellett normális sofőrnél nem volt olyan nagy probléma a 2-0-2-2: miközben a felszállás ment/megy az első ajtón, hátrafelé mozogva le lehet szállni.Igazi tömegnyomoros vonalon (Kazincbarcika-Miskolc) sem ez volt, ami miatt késést szedett össze a járat.
Ne felejtsd el, hogy az első kocsikon a hátsóajtó melletti ficakban utasülés helyett kalauzpulpitus volt. Hátsóajtós felszállás mellett egészen más utasáramlás mutatkozik.
Soha nem értettem, hogy a helyközi változatoknál miért nem ezt az ajtóelrendezést alkalmazta az Ikarus... A Volánok vajon nem jelezték annakidején a gyártónak, hogy a 2-0-2-2 ajtóelrendezés utascsere szempontjából elég foscsi? :)
Eredetileg tényleg FÁK elővárosi, ráadásul osztott első ajtós, nagyfülkés-különbejáratos ahogy a társai is (260.50 és .52) Nálam 1989-től létezik ez a trió.
A 260.51J1 és J2 későbbi volános 3 bolygóajtós mechanikus váltós, de egyáltalán nem 260.51, mégis az.
Viszont nálam hiányzik a 260.53 altípus, amibe beleillhetnének ezek a volános háromajtós példányok.
Aztán ott a 260.54, ami meg kétajtós elővárosi mechanikus, kivéve DUD-672...
Igenigen létezett a venezuelai kontingens, de azok 1975-ben voltak. Ez a busz későbbi. Külső jegyei alapján 1978-ra tippelek. Korábbi teljesen kizárt, későbbi max. 1979.