Keresés

Részletes keresés

_nyunyuka Creative Commons License 2003.10.21 0 0 119
Lámpaoszlopot nem figyeltem, holnap behatárolom a pontos koordinátákat, meg le is fotózom. Nem miniépület, nagy kétszintes. Ha nem is ment arra vasút, valakinek tetszhetett a stílus. Tán épp vasutasok laknak a házban. :-)))
Előzmény: Törölt nick (118)
Törölt nick Creative Commons License 2003.10.21 0 0 118
Van ott egy csomó lámpaoszlop, nem? Mármint ilyen utcai lámpaszlopra gondolok. Néha szoktam ott látni aszfaltot szállító autókat, de ott sztem sosem volt vasút - ellenben bazi sok szemét van, a repülőtérről érkező külföldiek számára a lehető legjobb első benyomás! :(((
Előzmény: _nyunyuka (117)
_nyunyuka Creative Commons License 2003.10.21 0 0 117
LEFOTÓZOM!!! Vágányokat nem látok mellette, gyalog visszanézek, tiszta vasútállomás-design!!!
Előzmény: Törölt nick (116)
Törölt nick Creative Commons License 2003.10.21 0 0 116
Én nap mint nap arra járok, de semmi ilyesmit nem láttam még ott. Van ott két iparvágány, egyik bemegy a repülőtérre és onnan a Holcimhoz, a másik meg Köki felé bekanyarodik egy kis szeméttelepre, szerintem nagyjából ott vége is.

Erről jut eszembe, Köki-ről, a Vecsés felőli végén ágazik ki egy iparvágány, a Gyömrői út felé, keritéssel van lezárva. Keresztezi is a Gyömrőit. Bár időnként tartálykocsikat tolnak rajta, nagyon elveszett feelingje van.

További elveszett vágány: kiskörei duzzasztógát. Nagyon süti hely. A vonalból kiágazó részen fedezőjelzők, kitérők, a vágány betonaljas. Az útról alig lehet észrevenni, hogy átmentél rajta, én úgy fordultam vissza. TELJESEN be van nőve gazzal, nagyon régen nem használhatták már.

Tápiószecső, honvédségi iparvágány. Ezt nemrég (a felújítás kezdete előtt) bejártam, érdekes. A laktanya már csak javítóbázisként üzemel, nem igazán használják már a vágányt. De mellette ott vannak a földbe ásott nagyon komoly betonbunkerek, fedezékek; és a vágány végén vas aljak vannak. A laktanyán belüli rész kétvágányú, rakodócsonkában végződik.

És a többi laktanyás vágány: Kunmadaras: motoros találkozón voltam, tehát nem pont a vasúttal foglalkoztam, de elég komoly vágányhálózatot láttam a volt szovjet laktanya területén.

Kalocsa: itt sajnos elég sokáig laktam a magyar laktanyában, volt szerencsém a vasúti töltést karbantartani. A magyar laktanya végén egy sima töltés képezi az egykori AKK megállóhelyet. Innen a vágány továbbhalad a volt szovjet repülőtérre, ami az AKK szomszédja. Itt bent elágazik többfelé, én konkrétan a tartálykocsi lefejtő részt láttam többször.

Keskeny nyomközű kedvenc: a felsőtárkányi vasúton a lovastanyánál ágazik ki egy egykori szárnyvonal. IGAZI elveszett sín feeling az erdőben vagy az út mellett követni a kis vágányokat.

"Hirtelenjében" ennyi.

Előzmény: _nyunyuka (114)
MALWIN Creative Commons License 2003.10.21 0 0 115
Szasztok!
elveszett(?) vágány: Törökbálint és Diósd között, a depótól nem messze.Andráskereszt, fénysorompó(nylonozva), stb.Sínek keresztbe az úton. kétoldalt gaz, pusztulás :-(((
_nyunyuka Creative Commons License 2003.10.21 0 0 114
Kicsit pontosabban: a gyorsforgalmin mész Vecsés felé, jön az a híd, amin 50 km/h "lassújel" van. Ha a hídról jobbra nézel, akkor látod. Böszme nagy, el se lehet téveszteni. Rákosrendező egy az egyben, csak éppen sokkal jobban tiptop állapotú.
Előzmény: P.stephenson (112)
P.stephenson Creative Commons License 2003.10.21 0 0 113
Mi gyalog szoktuk bejárni :)
Egyébként szerencse is kell hozzá, ugyanis volt, hogy ott álltunk egy órát, és nem jött semmi, a múlthéten meg kimentünk, és egymás után szálltak le a szemünk elött, sőt egy tűzoltóautó a kedvünkért szirénázott egy sort. :)

P.s

Előzmény: Törölt nick (98)
P.stephenson Creative Commons License 2003.10.21 0 0 112
Egy picit pontosítanád?

P.s

Előzmény: _nyunyuka (111)
_nyunyuka Creative Commons License 2003.10.20 0 0 111
Sziasztok!

Egy elveszett vasútállomásnak tűnő épületet szoktam látni a ferihegyi gyorsforgalmin, elég közel Kökihez. A benzinkút és Köki között kb. félúton. Soxor láttam már, csak ma tűnt föl a Rákosrendező állomáshoz való igen-igen hasonlóság. Állomásépület volt vagy csak valaki ilyen házat épített?

gmarc Creative Commons License 2003.10.20 0 0 110
Akkor erről a hivatalos látogatásról majd értesítsetek, légyszi!:-)

Más: Volt egyszer egy Sopron-Keszthely vonat. Mit gondoltok, milyen útvonalon járt? Segítek: gyorsan leért Keszthelyre, és nem kellett körüljárni sehol sem. Népszerű vonat volt, a GySEV üzemeltette...

Előzmény: mdbz (107)
FOMA Creative Commons License 2003.10.20 0 0 109
Elveszett vágányok ünnepnapja:

90 éves lenne a pécsi villamos.

Törölt nick Creative Commons License 2003.10.20 0 0 108
OFF: Nem egy Matizt láttam már vonóhoroggal.. A sajátom már 2 éve nincs meg - azon pl nem volt. Egy picit nagyobb autónkon van a felajánlott horog. ON
Előzmény: roosevelt (104)
mdbz Creative Commons License 2003.10.19 0 0 107
"mennyire hivatalos?"

Teljesen. Engem hívott Sínbohóc, én meg hívtam Uhit és Fomát:-)

Esetleg:-)

mdbz

Előzmény: gmarc (105)
Btx 002 Creative Commons License 2003.10.19 0 0 106
Peronügyben még egy kis kiegészítés: Hódmezővásárhelyi Népkerten és Hódmezővásárhelyen keskeny alacsonyperonok állnak az utasok szolgálatában.
Ja, és még annyi, hogy Hódmezővásárhelyi Népkert egy elágazás Békéscsaba felől Szentes felé. A két vágány között van van egy peron, illetve a szentesi mellet egy. A Szentes felől érkező Bz-motorvonat ajtajait viszont soha sem a szegedi vonat oldaláról nyitják ki...
Előzmény: Btx 002 (103)
gmarc Creative Commons License 2003.10.19 0 0 105
Nem off, nagyon érdekes! Az 1-es vonal is tud maga mellett régi töltéseket, hídfőket, stb. felmutatni.

Mdbz! Ez a "PFT"-menet mennyire hivatalos? Esetleg lehet csatlakozni?

Kicsit off: tegnap a Börzsönyben túráztam: rengeteg a felszedett kisvasút. A turistaút sok helyen megy a jól kiépített, enyhén emelkedő töltéseken, az utat meg még kavicsozni sem kellett: ott van a bazalt...

Előzmény: Btx 002 (103)
roosevelt Creative Commons License 2003.10.19 0 0 104
Matiz vonóhoroggal? :)

Előzmény: Törölt nick (85)
Btx 002 Creative Commons License 2003.10.19 0 0 103
Üdv!

Nem biztos, hogy ilyenekre gondoltatok de azért beírom:

A 135-ös vonalon (Szeged-Békéscsaba) a nyolcvanas évek elejéig csak kis tengelynyomású járművek közlekedhettek. A vágány átépítése a 80-as évek elején kezdődött meg. A munkálatokat Szegedtől kezdték meg, az első szakaszban Orosházáig, majd pár évvel utána Békéscsabáig. A vonal tehát 80-as lett, és ezután megjelentek a Púpos- és a Szergejfordák mind a személy, mind a teherforgalmoban.
Na, ami az elveszett vágányokat illeti: Szegedtől Békéscsaba felé a mai vágány jobb oldalán még sok helyen egyértelműen látszik a régi nyomtáv helye. Különösen Algyő és Kopáncs (Kopáncson ekkor szüntették meg a csonkavágányt) között, illetve Orosházi tanyák és Csorvás között.
Az átépítéssel kapcsolatban még egy két személyes megjegyzés: Az azért látszik, hogy a pénz Hódmezővásárhelyi Népkertnél elfogyot... Népkertig központi irányítású váltók (Sg-Rókus kivételével), térközkjelzők (Ezt Hódmezővásárhelyig építették ki), hangosbemondó (Algyőn és Kopáncson nem használják), magasperon (Algyőn egy vonatnál átlag 3-4 felszálló, Kopáncson menetrend szerint 4 vonat áll meg) létesült. A hangosbemondó Algyőn és Koáncson fölöflegesnek bizonyult. A magasperon nagyon jó dolog, de Kopáncson és Algyőn talán meg lehetett volna spórolni. A térközjelzők a vezérek szerint is felesleges. A múltkor térközjelző-meghibásodás miatt 15 km/h-val ment a személyvonat Algyő bejárati jelzőjétől Algyőig...

Majd rakok be képeket is, ha a tár befogadja őket!

Lehet, hogy kicsit off, de érdekes. :-)

FOMA Creative Commons License 2003.10.18 0 0 102
Mail ment térképpel.
Előzmény: M41 2127 (99)
Törölt nick Creative Commons License 2003.10.18 0 0 101
Hajrá :) Gyalogsági ásó előkap... és már mentek is tovább :)
Előzmény: FOMA (92)
mdbz Creative Commons License 2003.10.18 0 0 100
A következő menet várhatóan csak tavasszal lesz, bár ez nem biztos, lehet hogy a többiek nem fáznak annyira mint én:-)
Természetesen szívesen látunk!

A téli feladat egyébként a keskenynyomközű változat elkészítése.
mdbz

Előzmény: Törölt nick (85)
M41 2127 Creative Commons License 2003.10.18 0 0 99
"a Czerék-völgy felé vezető úton található a másik alagút, ami a fotón szerepel"

A buszmegállóhóhoz képest visszafelé kell jönni a Rákos L. utcában?

Előzmény: FOMA (96)
Törölt nick Creative Commons License 2003.10.18 0 0 98
Motorral már bejártam, nagyon fain kis út :) Megéri üldögélni egy kicsit, megnézni pár gépet amint leszáll. Btw, Egyszer kifogtam (igaz, autóval a másik úton) egy bazi nagyot, CARGOLUX volt ráírva..iszonyat nagy volt...
Előzmény: P.stephenson (62)
M41 2127 Creative Commons License 2003.10.18 0 0 97
"Két éve még járható volt. A hosszú hétvégén megnézzük."

Brühühühü... Miért nem lakom én Pécsett??? :-(

Sajnos a mostani kiránduláskor nem hiszem, hogy az alagútnézés beleférne, ráadásul fos időt jósolnak úgyhogy el vagyok kissé kenődve...

De egyszer ha ráérsz elmegyek Pécsre több napra és akkor megnézhetnénk ezeket. Mondjuk a téli szünetben, hogy ne kelljen annyit várni... :-))))

Tényleg kedden nem érsz rá?

Előzmény: FOMA (93)
FOMA Creative Commons License 2003.10.18 0 0 96
Az albumban a még működő Széchenyi-aknai vonal alatti átjáró található. Ez a 40-es autóbusszal közelíthető meg a Főpályaudvarról, rögtön a vasúti töltés melletti első megállónál kell leszállni. Innen nem messze volt egy kiágazás András-akna felé, amely egy felüljárón vezetett át az út felett. Ez már nincs meg, de a Czerék-völgy felé vezető úton található a másik alagút, ami a fotón szerepel. A fotón szereplő hídmaradvány pedig a György-aknai vonalé volt, ez a Budai állomástól gyalog néhány perc. Ha belefér a pécsi kirándulásodba, érdemes kinézni.
Előzmény: M41 2127 (89)
FOMA Creative Commons License 2003.10.18 0 0 95
A 49-esről folyó eszmecseréhez egy kis illusztráció:

Kabókapuszta, Mezőhídvég, Tamási

Előzmény: nidsz (68)
MALWIN Creative Commons License 2003.10.18 0 0 94
Szeva!
Veszprémben a régi vasútállomás most is megvan, ez volt az almádi vonal vége.A buszpályaudvartól Budapest felé az Aral kút háta mögött van.Elég leromlott állapotban, de ott van.
Előzmény: AgentOrange (78)
FOMA Creative Commons License 2003.10.18 0 0 93
Két éve még járható volt. A hosszú hétvégén megnézzük.
Előzmény: M41 2127 (91)
FOMA Creative Commons License 2003.10.18 0 0 92
Most kaptam infót sínbohóctól, hogy a 320-as szelvénynél tényleg elveszett az egyik sínszál.:-) Ha legközelebb megyünk, lapát is kell, egy 10 cm-es földréteg takarja a sínt.
Előzmény: Törölt nick (85)
M41 2127 Creative Commons License 2003.10.18 0 0 91
És a régi út viaduktjai? Azokon át lehet menni?

"a régi 6-os nagyon szép környezetben halad"

Akkor ez megérne egyszer egy kerékpáros túrát Hirdtől Bonyhádig, igaz?
Bár a Hird és Pécsvárad közötti rész nem különösebben izgalmas, jártunk arra kocsival többször is! Talán Mecseknádasd és Bonyhád közti is ilyen lehet...

Előzmény: FOMA (90)
FOMA Creative Commons License 2003.10.18 0 0 90
Végül is járható Mecseknádasdig, de Apátvarasd után már keservesen. Azért a mai viadukt alá még érdemes lemenni, a régi 6-os nagyon szép környezetben halad. A vadászok még gyakran használják.
Előzmény: M41 2127 (35)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!