Lámpaoszlopot nem figyeltem, holnap behatárolom a pontos koordinátákat, meg le is fotózom. Nem miniépület, nagy kétszintes. Ha nem is ment arra vasút, valakinek tetszhetett a stílus. Tán épp vasutasok laknak a házban. :-)))
Van ott egy csomó lámpaoszlop, nem? Mármint ilyen utcai lámpaszlopra gondolok. Néha szoktam ott látni aszfaltot szállító autókat, de ott sztem sosem volt vasút - ellenben bazi sok szemét van, a repülőtérről érkező külföldiek számára a lehető legjobb első benyomás! :(((
Én nap mint nap arra járok, de semmi ilyesmit nem láttam még ott. Van ott két iparvágány, egyik bemegy a repülőtérre és onnan a Holcimhoz, a másik meg Köki felé bekanyarodik egy kis szeméttelepre, szerintem nagyjából ott vége is.
Erről jut eszembe, Köki-ről, a Vecsés felőli végén ágazik ki egy iparvágány, a Gyömrői út felé, keritéssel van lezárva. Keresztezi is a Gyömrőit. Bár időnként tartálykocsikat tolnak rajta, nagyon elveszett feelingje van.
További elveszett vágány: kiskörei duzzasztógát. Nagyon süti hely. A vonalból kiágazó részen fedezőjelzők, kitérők, a vágány betonaljas. Az útról alig lehet észrevenni, hogy átmentél rajta, én úgy fordultam vissza. TELJESEN be van nőve gazzal, nagyon régen nem használhatták már.
Tápiószecső, honvédségi iparvágány. Ezt nemrég (a felújítás kezdete előtt) bejártam, érdekes. A laktanya már csak javítóbázisként üzemel, nem igazán használják már a vágányt. De mellette ott vannak a földbe ásott nagyon komoly betonbunkerek, fedezékek; és a vágány végén vas aljak vannak. A laktanyán belüli rész kétvágányú, rakodócsonkában végződik.
És a többi laktanyás vágány: Kunmadaras: motoros találkozón voltam, tehát nem pont a vasúttal foglalkoztam, de elég komoly vágányhálózatot láttam a volt szovjet laktanya területén.
Kalocsa: itt sajnos elég sokáig laktam a magyar laktanyában, volt szerencsém a vasúti töltést karbantartani. A magyar laktanya végén egy sima töltés képezi az egykori AKK megállóhelyet. Innen a vágány továbbhalad a volt szovjet repülőtérre, ami az AKK szomszédja. Itt bent elágazik többfelé, én konkrétan a tartálykocsi lefejtő részt láttam többször.
Keskeny nyomközű kedvenc: a felsőtárkányi vasúton a lovastanyánál ágazik ki egy egykori szárnyvonal. IGAZI elveszett sín feeling az erdőben vagy az út mellett követni a kis vágányokat.
Szasztok!
elveszett(?) vágány: Törökbálint és Diósd között, a depótól nem messze.Andráskereszt, fénysorompó(nylonozva), stb.Sínek keresztbe az úton. kétoldalt gaz, pusztulás :-(((
Kicsit pontosabban: a gyorsforgalmin mész Vecsés felé, jön az a híd, amin 50 km/h "lassújel" van. Ha a hídról jobbra nézel, akkor látod. Böszme nagy, el se lehet téveszteni. Rákosrendező egy az egyben, csak éppen sokkal jobban tiptop állapotú.
Mi gyalog szoktuk bejárni :)
Egyébként szerencse is kell hozzá, ugyanis volt, hogy ott álltunk egy órát, és nem jött semmi, a múlthéten meg kimentünk, és egymás után szálltak le a szemünk elött, sőt egy tűzoltóautó a kedvünkért szirénázott egy sort. :)
Egy elveszett vasútállomásnak tűnő épületet szoktam látni a ferihegyi gyorsforgalmin, elég közel Kökihez. A benzinkút és Köki között kb. félúton. Soxor láttam már, csak ma tűnt föl a Rákosrendező állomáshoz való igen-igen hasonlóság. Állomásépület volt vagy csak valaki ilyen házat épített?
Akkor erről a hivatalos látogatásról majd értesítsetek, légyszi!:-)
Más: Volt egyszer egy Sopron-Keszthely vonat. Mit gondoltok, milyen útvonalon járt? Segítek: gyorsan leért Keszthelyre, és nem kellett körüljárni sehol sem. Népszerű vonat volt, a GySEV üzemeltette...
Peronügyben még egy kis kiegészítés: Hódmezővásárhelyi Népkerten és Hódmezővásárhelyen keskeny alacsonyperonok állnak az utasok szolgálatában.
Ja, és még annyi, hogy Hódmezővásárhelyi Népkert egy elágazás Békéscsaba felől Szentes felé. A két vágány között van van egy peron, illetve a szentesi mellet egy. A Szentes felől érkező Bz-motorvonat ajtajait viszont soha sem a szegedi vonat oldaláról nyitják ki...
Nem off, nagyon érdekes! Az 1-es vonal is tud maga mellett régi töltéseket, hídfőket, stb. felmutatni.
Mdbz! Ez a "PFT"-menet mennyire hivatalos? Esetleg lehet csatlakozni?
Kicsit off: tegnap a Börzsönyben túráztam: rengeteg a felszedett kisvasút. A turistaút sok helyen megy a jól kiépített, enyhén emelkedő töltéseken, az utat meg még kavicsozni sem kellett: ott van a bazalt...
Nem biztos, hogy ilyenekre gondoltatok de azért beírom:
A 135-ös vonalon (Szeged-Békéscsaba) a nyolcvanas évek elejéig csak kis tengelynyomású járművek közlekedhettek. A vágány átépítése a 80-as évek elején kezdődött meg. A munkálatokat Szegedtől kezdték meg, az első szakaszban Orosházáig, majd pár évvel utána Békéscsabáig. A vonal tehát 80-as lett, és ezután megjelentek a Púpos- és a Szergejfordák mind a személy, mind a teherforgalmoban.
Na, ami az elveszett vágányokat illeti: Szegedtől Békéscsaba felé a mai vágány jobb oldalán még sok helyen egyértelműen látszik a régi nyomtáv helye. Különösen Algyő és Kopáncs (Kopáncson ekkor szüntették meg a csonkavágányt) között, illetve Orosházi tanyák és Csorvás között.
Az átépítéssel kapcsolatban még egy két személyes megjegyzés: Az azért látszik, hogy a pénz Hódmezővásárhelyi Népkertnél elfogyot... Népkertig központi irányítású váltók (Sg-Rókus kivételével), térközkjelzők (Ezt Hódmezővásárhelyig építették ki), hangosbemondó (Algyőn és Kopáncson nem használják), magasperon (Algyőn egy vonatnál átlag 3-4 felszálló, Kopáncson menetrend szerint 4 vonat áll meg) létesült. A hangosbemondó Algyőn és Koáncson fölöflegesnek bizonyult. A magasperon nagyon jó dolog, de Kopáncson és Algyőn talán meg lehetett volna spórolni. A térközjelzők a vezérek szerint is felesleges. A múltkor térközjelző-meghibásodás miatt 15 km/h-val ment a személyvonat Algyő bejárati jelzőjétől Algyőig...
Majd rakok be képeket is, ha a tár befogadja őket!
Motorral már bejártam, nagyon fain kis út :) Megéri üldögélni egy kicsit, megnézni pár gépet amint leszáll. Btw, Egyszer kifogtam (igaz, autóval a másik úton) egy bazi nagyot, CARGOLUX volt ráírva..iszonyat nagy volt...
Az albumban a még működő Széchenyi-aknai vonal alatti átjáró található. Ez a 40-es autóbusszal közelíthető meg a Főpályaudvarról, rögtön a vasúti töltés melletti első megállónál kell leszállni. Innen nem messze volt egy kiágazás András-akna felé, amely egy felüljárón vezetett át az út felett. Ez már nincs meg, de a Czerék-völgy felé vezető úton található a másik alagút, ami a fotón szerepel. A fotón szereplő hídmaradvány pedig a György-aknai vonalé volt, ez a Budai állomástól gyalog néhány perc. Ha belefér a pécsi kirándulásodba, érdemes kinézni.
Szeva!
Veszprémben a régi vasútállomás most is megvan, ez volt az almádi vonal vége.A buszpályaudvartól Budapest felé az Aral kút háta mögött van.Elég leromlott állapotban, de ott van.
Most kaptam infót sínbohóctól, hogy a 320-as szelvénynél tényleg elveszett az egyik sínszál.:-) Ha legközelebb megyünk, lapát is kell, egy 10 cm-es földréteg takarja a sínt.
Akkor ez megérne egyszer egy kerékpáros túrát Hirdtől Bonyhádig, igaz?
Bár a Hird és Pécsvárad közötti rész nem különösebben izgalmas, jártunk arra kocsival többször is! Talán Mecseknádasd és Bonyhád közti is ilyen lehet...
Végül is járható Mecseknádasdig, de Apátvarasd után már keservesen. Azért a mai viadukt alá még érdemes lemenni, a régi 6-os nagyon szép környezetben halad. A vadászok még gyakran használják.