Keresés

Részletes keresés

Zahnrad Creative Commons License 2017.03.03 -1 3 155677

Szerintem pedig az egy komplexebb gondolkodásmód, ha van igény a meglévő infrastruktúra szinten tartására, ne adj isten fejlesztésére, mielőtt bővítenénk.

 

Az pedig Kovács 26 Béla gondolkodásmódja, hogy mindent leszarunk, de beruházás, bővítés az legyen, mindegy milyen áron.

Előzmény: Fradista Utazó (155656)
nemeza Creative Commons License 2017.03.02 0 1 155676

Akkor mégjobban aktuális.

41, 47 18 :) Kozvagohisig.

@G86 szerintem nagyrészt elférnek, Max 1 hétvége kell az osszekotesre.. Akkor meg a Fehérvári úton járhatnak is a villamosok..

Előzmény: Törölt nick (155674)
08-73 Creative Commons License 2017.03.02 0 1 155675

Ideje lesz, különösen az aluljáró 10-es lassújelét felszámolni.

Előzmény: Törölt nick (155674)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.02 0 3 155674

Úgy tudom, hogy az a terv, hogy az Etele úti hosszabbításkor a Puskásig visszavágják az 1-est, és rendberakják a pályát a fel nem újított szakaszon (Puskás-Közvágóhíd).

Előzmény: nemeza (155669)
BP-1 Creative Commons License 2017.03.02 0 3 155673

9 nap?

Mit csinálnak? Űrállomást?

Előzmény: 08-73 (155671)
g86 Creative Commons License 2017.03.02 0 0 155672

Elsőre hasonlóra gondoltam én is, de nem triviális. A peronok csak a kocsiszínig elegendő hosszúságúak, utána egyik ágon sem fér el a hármas Tatra és a hosszú CAF. Elméletileg lehetséges, hogy a hosszú CAF-ok pihennek, és rövid villamosok járnak, amennyiben nyári alacsony forgalmú időszakról van szó. A csomópont geometriáját is meg kell nézni, elférnek-e egyáltalán az építkezés mellett a villamosok. 

Előzmény: nemeza (155669)
08-73 Creative Commons License 2017.03.02 0 0 155671

9 napot terveznek rá.

Előzmény: BP-1 (155670)
BP-1 Creative Commons License 2017.03.02 0 0 155670

"Újpesten a Szent István téren a kitérő beépítése"

Az szerintem egy hétvége alatt meg van! Bár...

Előzmény: 08-73 (155660)
nemeza Creative Commons License 2017.03.02 0 0 155669

Még egy ötlet.

1es járjon ki a Savoyaba, 41, 47 kocsiszinig, msik oldalról Eteleig.

Csucson kiul 47 csak Etele- Deak

Előzmény: névtelen (155666)
toto92 Creative Commons License 2017.03.02 -2 6 155668

A frászakrikát. Ami a Fehérávri úton zajlik évek óta, arra nincs mentség. Kivéve ha az emberek villamosról leszoktatása a cél.

Előzmény: 08-73 (155667)
08-73 Creative Commons License 2017.03.02 -2 2 155667

"Építtess megállót minden nyáron a saját házad előtt, avagy más faszával könnyű verni a csalánt."

 

Adj rá pénzt! ;)

Előzmény: UZ3jCQGg3B7uG8dZ (155665)
névtelen Creative Commons License 2017.03.02 0 7 155666

Szerintem meg úgy kéne megcsinálni, hogy előkészítik az egészet, a villamosforgalom fenntartása mellett, majd egy éjszakai avagy hétvégi vágányzár alatt meg jól bekötik.

 

Ha meg "elfelejtették" volna előkészíteni az átkötést, és ezért jelentősen hozzá kell nyúlni a vágány alatti részekhez, akkor kúszóváltó+egyvágányozás, majd csere és a másik vágány megépítése.

 

Az, hogy ez miatt sok hétre/hónapra leáll a forgalom megint, az nem jó megoldás...

Előzmény: 08-73 (155664)
UZ3jCQGg3B7uG8dZ Creative Commons License 2017.03.02 -5 5 155665

mindenképp a 2014-es variáns kéne

 

Nem, nem kéne. Tele van a faszom már azzal, hogy itt sok-sok éve minden nyáron, egész nyáron feltúrják a ház elejét valami miatt.

 

Építtess megállót minden nyáron a saját házad előtt, avagy más faszával könnyű verni a csalánt.

 

(Persze vágom, éppenséggel el is költözhetnék...)

Előzmény: 08-73 (155664)
08-73 Creative Commons License 2017.03.02 0 2 155664

Érik. De ha az M3 pótlással lesz egyidőben az Etele-Fehérvári vágánykeresztezés építése (meglássuk), akkor mindenképp a 2014-es variáns kéne, ergo a pótlók nélkül, a kereszteződés két oldalán legyen a villamosok végállomása. Persze ehhez nem ártana, ha elkészülne addigra Budafok kocsiszín.

Előzmény: Törölt nick (155663)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.02 0 5 155663

Avagy újabb Fehérvári úti vágányzár.:P

Előzmény: 08-73 (155662)
08-73 Creative Commons License 2017.03.02 0 25 155662

Na fene, BKK ma regaált az 1-es vilivel kapcsban:

 

Tisztelt (XY)!  

 

Hivatkozva Társaságunkhoz 2017. február 22-én érkezett elektronikus levelére tájékoztatjuk, hogy Az 1-es villamos vonalának meghosszabbítása az Etele térig nevű projekt kivitelezése előre láthatóan 2017. május-június folyamán kezdődik el.

 

Budapest, 2017. március 2.

                                   

Betérő_vendég Creative Commons License 2017.03.02 0 1 155661

Egybe lett legyártva, megrendelve a két állomás közti szakasz ca. 500 m. A mérték felső korlátját a keret felső határa adja meg.

Előzmény: John Howard (155640)
08-73 Creative Commons License 2017.03.02 0 2 155660

Ha már itten nagy vágányállapotok a kérdés: azért most a közeljövőben nemcsak a Fogas van/lesz.

 

Tavasz folyamán várható még:  - Újpesten a Szent István téren a kitérő beépítése

                                    - Elvileg most tavasszal kerül sor a 24-esen az Orczy téri vágánycserére is

                                    - És májustól szeptemberig pedig Kelemen László utcai támfal (56,56A,61), szomorú viszont, hogy a támfalon kívül nem csinálnak mást a Széll és Hűvösvölgy között.                 

vrobee Creative Commons License 2017.03.02 0 2 155659

A posztszovjet üzem ott még pár évig elműködne, és a körúti pályahibákon is 30-40 lenne a szokásos tempó :) .

És az is nagy különbség, hogy a vörös tárcsa kikerülésével rögtön meglett a forrás, és helyreállt az üzem.

Pont azt mondom -de szerintem te is- hogy a villamosüzem általános állapota és finanszírozottsága nem indokolja, hogy ilyesmi előforduljon. Nem az anyagiakra kell első körben mutogatni.

Előzmény: g86 (155657)
vrobee Creative Commons License 2017.03.02 -1 3 155658

Tényleg gáz, hogy a körúton ilyen lassújelek vannak, de azért ezt a hisztit kicsit túlzásnak tartom. A körúti villamos még mindig baromira hatékony, a busz minden szempontból visszalépés lenne.

 

És ha a körúton a villamos helyett csúcsórában irányoként 120 csuklós menne el, annak is meglenne az anyagi vonzata. Akármilyen bazaltbetont raknánk le, az se bírja a végtelenségig. Legfeljebb nem lassújel, hanem széthulló kocsik formájában mutatkozna a dolog, ahogy a buszágazatban szokás. Most a járulékos költségekről nem beszélve. Nem véletlenül vannak azok az ökölszámok a forgalom és a választott eszköz viszonyában... (Itt jegyzem meg, nyilván villamos alá is lehet olyan sokszorosan felülméretezett vasúti pályát építeni, ami rohadt sokáig bírja - hogy milyen áron, az más kérdés.)

 

Előzmény: kihúzóvágány (155654)
g86 Creative Commons License 2017.03.02 -1 4 155657

... egy posztszovjet üzemben a teljes üzemeltetésre jutó minimális pénzt arra a javításra szánjuk, ahol a sárban gurulnak a villamosok, vagy arra, ahol felsővezeték híján lendületből kell átgurulni lehúzott szedővel

Budapesten azért az üzemeltetés nem az utóbbi szinten van.

 

De jó úton halad afelé, lásd üzemidőben előkerülő vörös tárcsák.

Előzmény: vrobee (155649)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.03.02 -6 5 155656

>de az ember csak azt látja

Kovács Béla a 8. emelet 42-ből bizonyára csak ezt látja. Tőled azért személy szerint is ennél azért valamivel komplexebb gondolkodásmódot várnék, meg úgy ebben a topicban is a valamivel komplexebb gondolkodásmód a szokás.

Előzmény: Törölt nick (155651)
g86 Creative Commons License 2017.03.02 0 0 155655

OFF Egy buszmegállót egyszer kell jól megépíteni, és akkor a folyópálya burkolatával megegyező lehet az élettartama. Ez mondjuk általánosságban többször nem sikerül, mint ahányszor igen, de van sok olyan példa, ahol szélsőségesen intenzív használat mellett is 10-15 év élettartamot sikerült elérni.

Előzmény: kihúzóvágány (155642)
kihúzóvágány Creative Commons License 2017.03.02 0 0 155654

Személyesen voltál szíves írni: "az autók miatt úgyis karban kell tartani a közutat". Ezért mondom: az autobuszok miatt is!

Előzmény: Törölt nick (155652)
kihúzóvágány Creative Commons License 2017.03.02 0 0 155653

Emlékeztetnélek rá, hogy vannak nem forintosítható értékek is (ez természetesen a viszonylag sík pályán közlekedő villamosra is vonatkozik, de hegyi pályára sokkal inkább).

Előzmény: Törölt nick (155647)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.02 0 1 155652

És ki írta azt hogy a közutat a jótündér tartja karban?

Előzmény: kihúzóvágány (155650)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.02 0 5 155651

Ez mind nagyon szép, de az ember csak azt látja, hogy üzemidőben leáll a villamos, vagy egy Nagykörúton csoszognak a járművek. Miközben aranyvölgyi villamosokról álmodozunk. És kívülről szintén csak azt, hogy ezzel párhuzamosan a fogason lesz vágányzár. Befejeztem. Árral szemben egyedül nem sokáig lehet úszni.

Előzmény: vrobee (155649)
kihúzóvágány Creative Commons License 2017.03.02 0 0 155650

Természetesen: Te vetetted fel a pályakarbantartás-igényes villamos helyett az autóbuszt, mondván, a közutat úgyis fenntartják. Most magad is belátod, hogy ez nem megy magától (mármint azokon a helyeken, amit csak a busz használ).

Előzmény: Törölt nick (155648)
vrobee Creative Commons License 2017.03.02 0 1 155649

Priorizálásról akkor van értelme beszélni, amikor adott egy szűk keresztmetszet (jellemzően a pénz), ahol szembekerülnek a különböző beruházások.

Mondjuk arról van értelme beszélni, hogy _ha_ Budapestnek van X milliárdnyi fix EU-s keretösszeg, azt az 1-es villamos meghosszabbításrvillamosra vagy az M3 felújítására költsük.

Vagy hogy egy posztszovjet üzemben a teljes üzemeltetésre jutó minimális pénzt arra a javításra szánjuk, ahol a sárban gurulnak a villamosok, vagy arra, ahol felsővezeték híján lendületből kell átgurulni lehúzott szedővel.

Budapesten azért az üzemeltetés nem az utóbbi szinten van. A villamoshálózat általános állapota nem szupertutijó, de nem  is nevezhető tragikusnak. Szerencsére nem az a jellemző, hogy a panelen mennek a kerekek.

Az általános állapotokhoz képest az 5-ös, 10-es lassújelek, teljesen szétesett váltók, vágánykeresztek nem jellemzők, ezek anomáliák. Városszerte néhány, max. néhány tucat ilyen van. Ezek javítása a rendelkezésre álló üzemeltetési összegekhez képest eltörpül, még úgy is ha csak a város ill. a BKK/BKV szabadon felhasználható keretét nézzük (tehát kizárjuk pályázható pénzeket).

Ha ezeket nem lehet kialakulásukkor vagy utána hamar kijavítani, az nem a priorizálás hiánya miatt van - nem azért, mert mást csinálunk helyette - hanem annyi a gond, hogy nem csináljuk meg. Szervezési, szervezeti hiányosság miatt. Ami megakadályozza a problémákra való reagálást, azokhoz forrás hozzárendelését.

Előzmény: Törölt nick (155638)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.02 0 0 155648

Azért sokkal tartósabb, mint a sima aszfalt vagy a viacolor. És igen, amit használnak, az használódik.

Előzmény: kihúzóvágány (155646)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!