Túrázós felhasználásra szerintem felesleges pluszköltség, a aúlykülönbség kicsi, a merevség szintén nem számít, a rezgéscsillapítás kétségtelen előny (de a kinézett bringa teleszkópos, így teljesen feleslegesnek érzem). Azonban ennyit nem ér. Ha van pénzed, jó kompromisszum lehet egy aluváz/karbon (merev) első villa összeállítás,
A kisebb súly ebben a kategóriában szerintem elhanyagolható előny a jellemzően sok kiegészítő és a nem teljesítménycentrikus felhasználás miatt. A merevebb váz már lehet előny, ahogyan a jobb rezgés/ütés csillapítás is. Mivel soha nem volt még a közelemben sem karbonvázas bringa, fogalmam sincsen, hogy ez egy túrázgatós felhasználás esetében észrevehető különbség lehet-e egy aluvázhoz képest. Valószínűleg az utolsó "sportos" bringám lenne, azért gondolkozok rajta.
Sziasztok! Cross kerékpár vásárlásán gondolkozok. Az általam ismert gyártók közül a kategóriában egyedüliként az Author kínál karbon vázat (brutális áron). Mi a vélemémnyetek, lehet a karbonváznak ebben a kategóriában olyan előnye, amiért érdemes lehet ennyit költeni? Úgy egyáltalán, mi az előnye, mi a hátránya egy jó karbonváznak? Mennyire tervezhető az élettartama?
A 15 éves Deore még kilences volt, ma már Altus kategóriában is elérhető és állítom, hogy az új Altus Shadow váltó jobban képes működni- ha jó minőségű a bowdenezés- mint a régi Deore. A TX800-tól sem kell félni, alap 8 sebességes váltó. Ha esetleg kidől, szinte fillérekért pótolható, jobbra cserélhető.
Ez nem belekotyogás, hanem köszönöm, hogy leírtad.
Kia fórumból ismerős voltál. :)sok pénzt alapból nem szánnék rá, de kategóriában ez kicsit már túl olcsónak is tűnt...nem szégyenlősek az ácédulákkal, nekem nem ér sok százezret egy kerékpár, de nyilván ezt a határt mindenki máshol húzza meg körültekintően mérlegelve.
Kicsit az az eset amikor ismerősöm kivitte régen a 100 ezres szép lovat Németországba és a németek azért nem vették csak meg egymillióért, mert azt hitték valami baja van...ott ezek drágábban mentek.
belekotyogok,de ha a kinézett bicaj mérete jó+az ergonómiája Neked megfelel,akkor ne foglalkozz azzal,hogy milyen váltó van rajta,ez egy baromság,a Tourney is ugyanolyan pontosan teszi a dolgát, a trekkingemen évek óta használom és nem látok különbséget a fittness bicajomon lévő deore váltóhoz képest,biztos 0.0001 sec-al lassabban vált,de a monti után ezel a váltóval is élvezni fogod a Malit
Köszi az infót. Nem pont ezt akarom megvenni, hanem egy ugyanilyet néztem személyesen. 19,5 collos, pont jó a magasságomhoz.1 db van belőle. A 15 éves Kellys Magnus mtb-n deore váltóm van, ez attól jóval gyengébb? Arra gondoltam, hogy országúton ezzel jobban tudnék haladni a vékony 28as kerekekkel.
Még azt, hogy fitnesz vagy cross trecking legyen, azt sem döntöttem el teljesen, csak gondoltam az Mtb mellé célszerűbb lenne ezt országútra, csak nem értek hozzá és nem szeretnék melléfogni.
Szerintem korrekt ár érte. Kazettás hátsó agy, mintha áttételek. Kérdés, hogy az egyetlen méret az 52cm-es megfelelő a testmagasságodhoz. Tudni kellene a felsőcsőhosszt.
Tudtok ajánlani olyan kerékpárboltot, ahol van készlet, meg lehet nézni "élőben", esetleg ráülni, kipróbálni a bringát? Állítólag minden boltban nagy a leterheltség, hiánycikk lett a bringa, a webshopokban nagy a kínálat, de kérdés hogy mi igaz belőle valójában, és ilyet szerintem nem lehet látatlanban venni. Cross trekkinget szeretnék én is venni (öreg országútiról váltanék a komfort és a remek útminőség miatt), kb. azt amiről nemrég szó volt (Gepida 300, Merida Crossway 15 és társaik).
Természetesen használom a marokváltót és az újat is használni fogom. :)
Pont azt írom, hogy nagyon szerettem a Revoshiftet, soha semmi baj nem volt vele, hozzá sem volt nyúlva az elmúlt huszonakárhány év alatt. Érdekes, hogy nem ezeket építik be az új bringákba...
Ha használod is :), akkor szerintem elég furcsa lesz. De ha csak azt használod, akkor hamar megszokhatod. Nekem annyiféle váltóm van, ahány bringám, és rendszeresen rosszfelé váltok. Marokváltón könnyebb korrigálnom, de sosem csináltam a hibázásból gondot.
Nagyon megkedveltem a Caprine-on a Revoshift váltót, soha semmi gond nem volt vele, kézre áll. Mennyire lesz furcsa, hogy gyakorlatilag mindegyik bringán karos váltók vannak?