Keresés

Részletes keresés

f.domino_ Creative Commons License 2024.01.23 0 2 85355

Kedves Olvtársak!

 

Fortepános képek nézegetése, meg egy 3D modell készítése kapcsán merült fel pár kérdésem. Próbálkoztam vele a Kisföldalattis topikon, (2733-as hsz) de csak egy kérdést sikerült - úgy ahogy - tisztázni egy topiktárssal, aki amúgy  itt is kommentel.

 

Szóval:

1. Hogy nézhet ki metszetben az M2 mozgólépcső indítóaknája és a FAV "új" megállója? A Földalatti topikon azt írtam, hogy az indítóakna az állomás alatt van, de már ebben sem vagyok biztos. Lehet, hogy elfér a megálló és a "szögletes" felszín alatti csarnok között. Tudja valaki a frankót?
2. Mi van emögött az ajtó mögött, és mi célt szolgál ez az akna (a második képen a jelölt, zsanérral lenyitható álmennyezet fölött), amiken a kijárata most is látszik a felszínen, de le van betonozva. De gondolom, bármikor felnyitható:

mental asylum topiktárs szerint az ajtó a mozgólépcső gépházába vezet, és az akna arra szolgál, hogy nagyobb alkatrészeket itt engednek le. Stimmel?
3. Jól emlékszem gyerek koromból, hogy egy ideig ezen az ajtón keresztül lehetett a FAV állomást megközelíteni, amíg az M3 lejárója épült, és az összekötés miatt a csatlakozó rész ki volt bontva? Az Ha emlékeim nem csalnak, ideiglenes átjáró másik vége a képen pirossal jelzett helyen a fal kibontása volt. Jól emlékszem? Mettől meddig volt ez?

Kékkel jelöltem az átjáró jelenlegi méretét.
Tudtok ezekről valamit?

Üdv!

hamzsabusz Creative Commons License 2024.01.23 0 2 85354

OFF Igen, és elég szomorú is hogy csak az EU előírás miatt vezetik be, azt is "kimaxolt" áron. :-( Pedig felhasználói igény bőven lenne az egynapos "jegyre" is, ha arányos, normális ára lenne... Csak sajnos nálunk az útdíj (is) úgy működik, mint egy szarrá.ó multi: bevételmaximalizálás, a profit a fő cél. Csak valahol elfelejtették megint, hogy itt zömében magyar adófizetői pénzről beszélünk a megépítés, de a karbantartás, üzemeltetés tekintetében is. ON

Előzmény: attus germanicus (85353)
attus germanicus Creative Commons License 2024.01.23 0 8 85353

OFF Az egynapos autópálya-matricát csak és kizárólag azért vezetik be, mert az Európai Unió kötelezővé tette. Az árát is az EU-s rendelkezéshez igazították, az EU által megengedett maximális árat kapta. Ez más matricás rendszerű országokban is hasonló. 

ON A metróbérletet nem írja elő az EU. 

altenberger Creative Commons License 2024.01.23 0 0 85352

"Konstatálhattuk már az egynapos autópálya matricánál, milyen jól sikerül belőni annak árát..."

 

Hát igen, mint valami rossz vicc.

 

De miért kellene ebből kiindulni?

Előzmény: hamzsabusz (85315)
Lipooth Creative Commons License 2024.01.22 0 0 85351

Igen.

Előzmény: nemeza (85350)
nemeza Creative Commons License 2024.01.22 0 0 85350

Mármint legalább szoftveres módosítás kellene hozzá (meg a szabadonfutó kocsi/k)

Előzmény: Lipooth (85349)
Lipooth Creative Commons License 2024.01.21 0 0 85349

Nem tudni, de nem ilyen egyszerű a kérdés. Egyébként nem valószínű, hogy menne +1 kocsival.

Előzmény: somytomy (85345)
18-09 Creative Commons License 2024.01.19 0 0 85348

ha kicsi lehet fogni akkor talán 31-32 percre még le lehet tornászni a fordulóidőt

 

32 perc már most is.

 

akkor lehet, hogy kb. 2:30-as követésre lehet lemenni

 

Reggel ez is megvan 7 és 9 között. 

 

 

Előzmény: Il Leone (85344)
seadxdx Creative Commons License 2024.01.19 0 3 85347

Emlékeim szerint a COVID-ot közvetlenül megelőző időszakban eljött a pont, hogy csúcsidőben nem volt már kapacitása az M4-nek

Előzmény: Gordon Zsigmond (85346)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.01.19 0 0 85346

Köszönöm.

Akkor jelen állás szerint kihozunk belőle mindent csúcsban, amit lehet.

Előzmény: Il Leone (85344)
somytomy Creative Commons License 2024.01.19 0 0 85345

De gondolom műszaki akadálya nincs annak, hogy a vonat azt tudja, hogy ő 5 kocsiból áll, ha ilyen szerelvényre van szükség.

Előzmény: Lipooth (85339)
Il Leone Creative Commons License 2024.01.19 0 1 85344

Ugyan nem tőlem kérdezted, de a teljes állomány mínusz három szerelvénnyel számolj, amit tartósan (értsd éveken) 100%-os biztonsággal ki tudsz adni.

 

Az M4 menetideje mindkét irányban 14-14 perc, plusz hozzá jön még a végállomási fordulási idő, szerencsére ez az automata üzem miatt sokkal gyorsabb.

Ezt topiktárs biztosan pontosabban meg tudja mondani, hogy a végállomáson a fordulás mennyi időt vesz igénybe, de szerintem

 

Ma ha jól emlékszem, akkor 34-35 perc a fordulóidő, így jön ki a 2:40-es reggeli csúcsidei követés.

 

Szerintem sok játéktér már nem nagyon van, ha kicsi lehet fogni akkor talán 31-32 percre még le lehet tornászni a fordulóidőt, akkor lehet, hogy kb. 2:30-as követésre lehet lemenni.

 

10 másodpercért már nem biztos, hogy megéri.

Előzmény: Gordon Zsigmond (85343)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.01.19 0 0 85343

Valamiért 17-re emlékeztem...

 

Ezzel a járműmennyiséggel mennyi a legkisebb létrehozható követés?

Előzmény: Lipooth (85340)
Lipooth Creative Commons License 2024.01.19 0 3 85342

Mindkekttő automata, csak az M2 járművezetővel, az M4 meg anélkül olyan.

Előzmény: Gordon Zsigmond (85341)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.01.19 0 0 85341

Magyarán a Metró4 tudja az automata üzemet, a 2 meg nem.

Előzmény: Lipooth (85336)
Lipooth Creative Commons License 2024.01.19 0 1 85340

M4-en 15 szerelvény van, ebből 13 van hétköznap csúcsban forgalomban.

Előzmény: Gordon Zsigmond (85335)
Lipooth Creative Commons License 2024.01.19 0 0 85339

"minden különösebb nehézség nélkül be lehetne csatolni középre egy trailert? "

 

Nem. A vonat tudja, hány kocsiból áll.

Előzmény: gallo (85330)
Lipooth Creative Commons License 2024.01.19 0 0 85338

80 m a peronhossz. Ugyanennyi a vonaté is.

Előzmény: Gordon Zsigmond (85331)
Lipooth Creative Commons License 2024.01.19 0 6 85337

Eredetileg igen, sőt a 81-714-hez létezett segédpult is, amit csatlakoztatni lehetett a kocsi megfelelő pontjára és volt külön fékezőszelep is (bár a segédpult alkalmazására állítólag magyarországon egyetlen egy esetben került sor, de miután a csatlakoztatás után a működést biztosító füst némi láng kíséretében távozott a készülékből, erre többé nem került sor).

Előzmény: Gordon Zsigmond (85333)
Lipooth Creative Commons License 2024.01.19 0 2 85336

"de a két vonatbefolyásoló berendezés eltérő."

Ez miért alakult így? Tudom, az M2-t korábban újítottuk fel, mint az M4 elkészülte, de azért hatalmas időkülönbség nem volt. "

 

Mert különbség van a fülkében menet közben szolgálatot végző BKV alkalmazottak létszámában... ;)

Előzmény: gallo (85330)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.01.19 0 0 85335

Tehát akkor maximum a követési időn lehetne faragni, ha több utast kellene vinni - úgy tudom, ez másfél percig csökkenthető, de ott meg a járműmennyiség szab határt (17 vonat, amiből egy időben 15 adható forgalomba).

Előzmény: morgó mh. (85332)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.01.19 0 0 85334

Mondjuk a Metró2 állomásai meg 120 méteresek, kivéve az Örsöt, tehát ott sem járhatna hatkocsis vonat, még ha igény lenne is rá...

Előzmény: morgó mh. (85332)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.01.19 0 1 85333

A régi szovjet metróknál (Ev típus és származékai, illetve a 81-71x) valamennyi kocsi önállóan is mozgásképes volt?

Előzmény: Lipooth (85329)
morgó mh. Creative Commons License 2024.01.19 0 1 85332

"többinél igy emlékeim szerint nincs meg a plusz húsz méternyi hely."

Hát nincs, erről szólt az ócssított terv a felülről épített állomásokkal ami alapján végülis az M4 megvalósult.

Előzmény: Gordon Zsigmond (85331)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.01.19 0 0 85331

Úgy tudom, technikailag ez kivitelezhető, ami határt szab, az a peronhossz - Kelenföld vá. végállomás látványosan hosszú, de a többinél igy emlékeim szerint nincs meg a plusz húsz méternyi hely.

Előzmény: gallo (85330)
gallo Creative Commons License 2024.01.19 0 0 85330

Köszönöm, ezt érdekesnek találtam. 

 

"de a két vonatbefolyásoló berendezés eltérő."

Ez miért alakult így? Tudom, az M2-t korábban újítottuk fel, mint az M4 elkészülte, de azért hatalmas időkülönbség nem volt. 

 

Másik kérdés. Nem vagyok tisztában a peronhosszal az M4-en. De ha ez megengedi, akkor ezek szerint utasforgalom növekedés esetén (esetleges vonalhosszabbítás) minden különösebb nehézség nélkül be lehetne csatolni középre egy trailert? 

Előzmény: Lipooth (85329)
Lipooth Creative Commons License 2024.01.19 0 4 85329

Az M2 középső kocsiján (gyári terminológia alapján "T", azaz "Trailer" vagyis szabadon futó kocsi) a légfékkeretet és a kisfeszültségű szekrényt leszámítva semmi sincs. Egyébként a másik két kocsitípus:
-Mc=Motor+Cabin, azaz vezetőfülkés motorkocsi (ezen van a légsűrítő)
- M = Motor, azaz motorkocsi (nyilván fülke nélkül :) ), melyen pedig lakik az akkumulátortelep és a segédüzemi konverter, mely tölti az akkutelepet. Kb. ezek kellenek ahhoz, hogy egy szerelvény üzemeljen (na meg a nagyfesz, de arra van áramszedő minden hajtott forgóvázon), ezért egy önállóan mozogni képes egység Mc+M. Tehát az M2-n 3:2, vagy 2:3 arányban, az M4-en 2:2 arányban lehet egy szerelvényt egyszerűen, akár vonalon, járművezető által szétválasztani (az Mc-M kocsik között csak szerszámmal bontható kapcsolat van) és üzemi körülmények között önerőből mozgásképesek maradnak.
Az M2 és az M4 Mc és M kocsijai (Az Mc kocsi vezetőfülke környékét és néhány vezérlési apróságot leszámítva) azonosak, de a két vonatbefolyásoló berendezés eltérő.

Előzmény: gallo (85325)
gallo Creative Commons License 2024.01.19 0 0 85328

Én is.

Előzmény: H_CS (85327)
H_CS Creative Commons License 2024.01.19 0 0 85327

Köszönöm a válaszokat.

somytomy Creative Commons License 2024.01.19 0 2 85326

Nem hiszem, mert a négyes metrón tudtommal műszakilag (a vezetőállástól eltekintve) azonos egységek futnak a középső pótkocsi nélkül.

Előzmény: gallo (85325)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!