Tudja valaki, hogy mit és milyen formában cipel Jeges I? Szerettem volna fotózni, de elég lassan jön és világosban nem fog fölérni, de lehet, hogy ma egyáltalán nem ér Pestre.
Köszönjük az elismerést! Szerintem is igen szépre sikeredett.
Remélem, nyomtatásra is kerül. Ebben a percben olyan csekély a rendelések száma, hogy ez kérdésessé teszi az egész projekt finanszírozhatóságát. (Kisebb példányszám -> magasabb darabonkénti ár -> visszamondott rendelések -> még nagyobb darabár; stb.)
A Magyar Hajózásért Egyesület idén is kiad falinaptárat. A 2015-ös naptár témája a MFTR 120 évvel ezelőtti alapítása. Az oldalakon színes dokumentumok és fekete-fehér gőzhajós képek szerepelnek a naptáradatok mellett. A méret 48*33 cm (A3-asnál nagyobb) lesz. A naptár lapjait a következő hozzászólásokban mutatom be.
A naptárak ára 1-10 példány rendelése esetém 1800 Ft/db, a 11. pélánytól fölfelé 1600 Ft/db.
A naptárakat a számomra küldött e-mailben lehet megrendelni. E-mail címem nyilvános. A naptárak december 1-től lesznek átvehetőek, a postázást (jelentős többletköltség mellett) meg tudjuk oldani. Fizetés átutalással, esetleg postai utánvéttel. Az átvétel helyét, a számlaszámot, a postázási feltételeket a rendelést visszaigazoló e-mailben adjuk meg.
Ahogy én hallottam voltak/vannak ötletek a Van-tó mellett vasútvonal építésére, de a táj alapján nem tűnik nagyon rentábilisnak. Meglehetősen tagolt a partvonal és gyakorlatilag a tó szélétől egyből hegyek emelkednek. De nyilván ez is csak akarat és pénz kérdése. Települést a part mentén nem nagyon látni. Mindenesetre Tatvanban egy új hajót építenek, úgyhogy egy darabig nem fenyeget a kompforgalom megszüntetése.
A "központ" - az elmondások szerint - Tatvanban van, a személyzet egy "szolgálatban" egy fordulót teljesít Vanig és vissza. Azt nem tudom személyforgalom van-e, a hajó utasterei eléggé elhagyatott állapotban voltak. A büfé régen bezárt, a folyosón a vitrinekben meg nagyjából a hetvenes évekből származó, akkor újdonság vasúti kocsik képei porosodtak. A magyar személykocsik kirakodása után az Orhan Atlimanra TCDD-s teherkocsikat és egy kisteherautót rakodtak fel és fordult is vissza.
A teheráni vonat 13 kocsija három kompon kelt át a tavon. 6-6 kocsi fért fel egy-egy hajóra, az utolsó vagon már teherkocsik társaságában érkezett.
Ha valaki szerét tudja ejteni egy hasonló hajókázásnak, ne hagyja ki! A török személyzet nagyon barátságos, gyakorlatilag a géptértől a hajókonyhán át a kormányállásig mindenhol voltunk. A csapatunk szerencsésebbjeit - jókor voltak jó helyen - a kapitány ebédre is vendégül látta.
Az épülő komp Tatvan kikötőjében.
A hajó mellékhelységének tisztítására birkát használnak. :-)
De valóban van egy kis bibi. A felépítményen levő ablakok és ajtó stimmel. De a híd korlátja nem. Az oszlopok számának különbségét nem lehet a kép rövidüléssel magyarázni.
Ezzel együtt úgy vélem, hogy a hídkorlát megváltoztatása valószínűbb, mint az ablakok, ajtók áthelyezése.
Egy korszaknak ma reggel 9:30-kor vége lett. Leszerelték a VOLGA és a DNIPRO kabinost, jelenleg nincs tervben a felújításuk, meglévő erőforrásuk a két, náluk 10 évvel fiatalabb hajóra, a MOLDAVIA és az UKRAINA kabinosra összpontosul, melyekre a szerződésben álló német utazási iroda továbbra is fenntartja igényét. Ezek idén télen teljes navigációs, utaskiszolgálási (kabinok, szalon, étterem, stb.) illetve hajószerkezeti (bordák és lemezelés) felújítást kapnak. Sajnálatos módon a két idősebb testvér kárára.
A DNIPRO 43, a VOLGA 44 szezont szolgált végig. Rájuk emlékezünk.