Ahogy számoltam régen, kb. tökmindegy hogy a négy méterből 3 vagy 3,5 méter a grafitos, egy árra jött ki. Persze ez attól függ, milyen vastag a lábazati, meg milyen árban vannak.
A lécet le lehet szedni, gondolom az indítósín azért van, mert alulról gyorsabban fel lehet szórni a falra, és nem kell annyit szarakodni.
Egyébként meg annyi indítósíntől nem lesz akkora hőhíd, hogy olyan brutális %-al csökkenne a tüzelőmennyiség...
De ha egy méteren van a lábazat, és kővel van kirakva, valamint nincs idő és ember síkba vakolni a lábazatot, akkor rá lesz téve a méteres xps és kész, csak nem lesz olyan szar, majd jól körbekenetem velük alul-felül. A lapokat amúgy is körbekenik + pogácsa, és úgy ragasztják, másképp oda sem engedném őket a házhoz...
Persze hogy működik a vízorros meg a léces megoldás is, mind a kettőt olyan szakemberek írták itt le (nem a mekkmester, hanem a vundergraft, meg egy akit kitiltottak valami nevetséges indokkal), akinek még a lábújjáig sem ér a ,,mesterek'' kb. 80%-a... nekem is jöttek, hogy ötczentitszoktunkfőnökbővenelégaz...
Dobj fel egy fényképet vagy egy rajzot, mert anélkül még félre is beszélhet belőled a kannásbor :D
Amúgy meg ha nem figyelsz a nyelvedre, megint kénytelen leszek megfenyegetni, hogy el foglak küldeni a tudodhová... ahová nem szeretnéd, és ezen a sok szmájli sem segít. Jószándékkal ír az ember szakmailag korrekt hsz-t egy kb. móricka ábrával sem bíró hsz-ra, amiben kb. minden fontos dolog hiányzik, ami van, az is nehezen értelmezhető, előbb magyarázd meg mi a gond a hsz-ommal, aztán megbeszéljük.
Amúgy meg jöhettél volna két hónappal korábban, mert mint látod, ilyen fos hsz-ra hétfőre nagy eséllyel nem lesz semmi megoldás...
Üdv Olvtársak ! Remélem lesz értelmesebb válasz is ,mint TW olvtársunké,addig kénytelen leszek ezt kívülről megtanulni,mert ez az Ő Doktori Disszertációja !:-)
Ui:Nem Én értékeltem túl a - -al a dolgozatot !:DDD
Jó, ha nem akarod, akkor szerintem úgy fogják hagyni a szakik. Próbáld meg elérni, hogy legalább bekenjék az alját ragasztóval, hogy lezárjon, mert ha alul bejut a hideg levegő, akkor bachatod. Esetleg vágj 3szögeket, felül 10cm, alul 0-hoz közeli, csúnya lesz, de le fog nyúlni a hőszigetelés a födém alá, és majd rámondod hogy ,,modern'' megoldás, mivelhogy beleolvad a szigetelés a fal síkjába, ezzel szimbolizálva a globális világrombolást meg egyepetye...
A lényeg, hogy ne maradjon rés, amin keresztül bejut a hideg a szigetelés és a fal közé. Annál jobb lesz a szigetelés, minél nagyobb utat kell megtenni a levegőnek, minél nagyobbat kell hogy kerüljön. Pl. sima padlástér szigetelés esetén a födémre gurítottam 20cm gyapotot, igen, lehetett volna többet is. A széleinél meg egyrészt lenyomkodtam a cseppenőlemezig, a második réteget meg felhajtottam a fóliára. A maradék anyagot meg körbe a szélére tettem le, de ezt csak azután, hogy a tűzfalnál felhajtottam ameddig tudtam a maradékot. Meg a tűzfal maga is teljesen le lesz szigetelve min 12 cm grafitossal, vizuális okokból, de a hideg levegőnek így jó nagyot kell kerülnie, így jobb is lesz a szigetelésem. De elég ha egy métert mész a födém fölé tűzfal esetén. Az a legjobb, ha összeér a gyapot meg a grafitos, de nekem ez lehetetlen.
Elvileg ha kellően vastag az a hőszigetelés, akkor semmiféle gondot nem szabad hogy okozzon, max a hőhíd elvisz valamennyit. Nekem is lesz indítóprofil, mert így vállalták, és kétszer annyi melódíjat nem fogok másnak kifizetni, aki könyv szerint csinálja...
De eszembe jutott egy megoldás, hagyd ki az indítóprofilt, kezdjék felülről, megoldható? Aztán alul valahogy a legalsó táblát hálóval együtt teszik fel, és behajtják mögé... vagy alá, vagy vízorros élvédőt tesznek, arról ugyan úgy le fog csöpögni a víz, mint az indítóprofilról.
Vagy vízszintbe felcsavarnak pár tetőlécet, erről indítják az alsó táblát, és ha ragad meg át van kenve az alsó tábla teteje hálóval meg ragasztóval, vagy amikor megköt a ragasztó, akkor leszedik a léceket, és megy rá a vízorros élvédő, azt úgyis a tábla aljára kell hajtani, van 10*15cm-es, leragasztják oszt csókolom, ezerszer jobb mint az indítóprofil.
Amúgy a mi házunkra az indítóprofil kb. 20-60 ezer forint, attól függően hol veszed. És 120-130 ezer a 8 cm xps, szóval olcsóbb nem lesz... én egy méter magas lábazatról beszélek, erre megy az xps, mivel neked nem így lesz, így nem is jöhet szóba az xps, csak a különbségről írok, hogy max vékonyabb xps-el lenne olcsóbb.
Zsákos és zsákos között állítólag komoly különbségek vannak, főleg a műgyanta tartalom terén. Amelyikben sok jó műgyanta van, az állítólag ragad bármihez, ami nem poros vagy zsíros.
1 db 8cm XPS lap 2263Ft azaz: 1132Ft / 2,5m (30cm magasan illik tehát 1 tábla 2,5m hosszan használható)
Ez 100Ft / 2,5m különbség. Egy átlagos kádárkockán ez 13,5 m2 2000Ft/m2 munkadíjjal is csak 28000Ft-al több összesen. Csak az az aluprofil egy jó nagy hűtőbordaként a lábazati szigetelés meg egy paplanként van jelen. Ha ráadásul az aluprofil a téglára is kerül még későbbi gondok is lehetnek bent.
Én visszavinném a tüzépre és kicserélném 6-8cm XPS-re és a homlokzati szigetelést a lábazatira ültetném.
Üdv Olvtársk ! Ha minden igaz hétfőn kezdik a szigetelésem elkészítését (10cm grafit reflex,baumitos rendszer)!Olyan kérdésem lenne,hogy a falaimnak csak a felső traktusa lesz beszigetelve , az indító sin aljával mit kezdjek ,hogy színezni lehessen ,mert az lesz a kontur a régi/új szigetelt rész között ?:-)
Azért van, aki megpróbálja, ahogy annó a miénken is a kocsmából, vagy honnan felfogadottak. Nyomásra érezni, hogy mozog néhol , a dübelek tartják, na meg a hálós vakolat. :(
Ezért is kell majd még rá eps, és az egészet rendesen rögzíteni.
Ok, itt volt videó az összerakásról és az alapján elég egyszerűnek tűnt (maga a videó 1p és abból 30mp csak a termék designja). Az ablakon már most ki van alakítva hely a külső rolónak (felül műanyag akasztó, alul kampó), ez a titka. Okos dolog, hogy ezt anno direkt így csinálták.
nézd meg jól a szerelési utasítást, mert a Veluxét pici bizbaszok felszerelsével (pici csavarokkal) lehet megoldani. Majdnem műszertechnika és milire pontosan kell dolgozni. De eszes szerkezet mert a rolló ott áll meg ahol akarod.
Igen, nekem egyértelmű volt, aztán amikor írtál, akkor jöttem rá, hogy nektek nem feltétlenül :). Most az ablak gyártója által ajánlott külső roló-rács tetszik, 14e Ft, azt hiszem, belefér. Ha meg mégsem jó, akkor még mindig jöhet a fólia alá :).
Az erősítést tudom, ismerősnek a kocsin volt ilyen. Elég drága autó, mégis megbízott benne, hogy nem karcolják, törik össze, ha az a fólia rajta van.
Tehát amikor "hőszigetelő fóliázást" írtál, akkor nem hőszigetelő (anyag) fóliázására gondoltál, hanem ablaküveg fóliázására. Elnézést, nem találtam ki a gondolatodat :)
Az üvegek hősugárzási tulajdonságai valamennyire megváltoztathatók egy speciális felülettel (lásd: low-e réteges üvegek). Ezeket a rétegeket az üveglapra általában gőzöléssel viszik fel. Amelyik üvegen nincs ilyen gőzölt low-e réteg, azt helyettesítheti egy megfelelő fólia.
Érdekesség: léteznek erős ablakfóliák is, amelyek betörésvédelmi és/vagy balesetvédelmi feladatokat (is) ellátnak,
némelyik ilyen fólia annyira erős, hogy a MABISZ hivatalosan is elfogadja vas rács helyett.
Köszi, igen, nézegettem ezeket is. A fólia annyiban egyszerűbb, hogy az előző tulaj már rakott fel egy belső rolót, a két roló esetleg összeakadhat. Ehhez képes a fóliánál hirdetett verzió nagyon egyszerű és viszonylag olcsó is... kérdés, hogy hol az átverés :)
Hát visses, hogy a "Tekintsd meg a BME méréseit az energiamegtakarítás mértékéről." link alatt egy amerikai mérés van, amerikai mértékegységekkel :)
Abban van két konkrét (de ki tudja mennyire megbízható) adat, az SHGC 0,64-ről 0,21-re csökkent, ami azt jelenti,. hogy az ablakot érő napsugárzást 100%-nak véve a fólia nélkül a korábbi 64% helyett 21%-a jutott be.
Amiről nincs infó, de fontos lenne, hogy milyen az infra/láthatóra az SHGC (ezeket is SHGC-vel jelzik, valami index-szel). Mert ugye ha a látható fény is lecsökken, akkor sötét lesz bent.
A baj, hogy ez fűtési időszakban is igaz, tehát többet kell fűteni, ha nem fűt a nap. Van ugyan némi hőszigetelő hatása is, de minimális. (kb. U=0,3-at csökkent)
Szakik! Ha én purhabbal akarom ragasztani az EPS-t, de ragasztó ugye kell a hálózáshoz, akkor mennyi ragasztót rendeljek-vegyek/m2? Ugye asszem 5kg/m2-rel számolnak alapból, ha azzal is ragasztom a lapot.
Tetőtéri ablaknál mi a véleményetek a (hőszigetelő) fóliázásról? Van értelme, megfog valamennyit a hőből? Sok olyan oldal van, ahol azt írják: 40-60%-ot is megszűr, de nekem ez soknak tűnik. Mi a trükk? Vagy nincs trükk?
Sötét árnyalat helyett világosabb árnyalatú festéstől csupáncsak kb 5-10 fokkal lesz "hidegebb" a garázsban, szóval csak egy kicsit lesz kevésbé pokoli az időjárás odabenn :)
A közhiedelemmel ellentétben
óriási különbségek vannak a különböző felületek hőelnyelése között:
sötét árnyalatok <-> matt fekete - hatalmas különbség
világos árnyalatok <-> fényes fehér <-> tükröző felület - szintén nagy különbségek.
A laikusok viszont hajlamosak azt hinni, hogy pl a barna szín ugyanúgy nyeli a hőt, mint a matt fekete, az okkersárga meg ugyanúgy veri vissza a hőt, mint egy profi hőtükör :)
Szóval a világosra festésnél jóval hatékonyabb, ha a garázs teljes külső felületét letapétázza hőtükörrel :) de az átszellőztetett vastag légrés+nád ennél hatékonyabb szerintem.