Bár szerintem ennek nem lenne sok értelme, ugyanis a pesti IC-k szinte kivétel nélkül - 3-4 körül érkeznek Füzesabonyba (legalábbis amikor én utazok velük), így a 2 kocsi lekapcsolása simán beleférne a jelenlegi menetrendbe is.
Aug. 29-től pedig majd a 17.00-si IC fogja vinni az egri kocsikat.
Na akkor egy újabb elszúrt IC lesz...
Nem tudom, ha járhat Salgótarjánba csak Ex vonat, akkor miért nem járhat Egerbe is csak ilyen? Minek kell ezzel a csatlós IC-vel ökörködni, és két kocsinyi utas miatt megnövelni 5-6 kocsonyi utas menetidejét?
Én már régen írtam, hogy ott az Urpin 16:30-kor, aminek a szilije Hatvantól vígan elvihetné az egri Ex vonatot, és ez reggel visszafelé is megtenné.
Amúgy meg a 2 kocsis egri IC tavalyi közvetlen megszüntetését a mai pazarló rendszerben nem értem, amikor szombaton Rétszilasnál 0 fős személyvonatok szaladgáltak, a 40-es és 46-os vonalon, és volt gigantos 2 kocsis is.
Sajnos ráébredek az utóbbi idők utazásai után, hogy nem csak a mellékvonalakkal van itt baj, hanem jóformán a Budapest környéki elővárosi forgalmat bonyolító vonalak kivételével mindenhol az országban. Egyes fővonalakon a szmélyvonatokat csak egy Bzmottal ki lehetne adni, mert nincs utas, jóformán csak az IC-k és gyorsok viszik nagy távolságban az utasokat, a többi kisebb helyről minimális utasforgalom van.
Én amúgy a 18:37-es IC-vel utaztam Egerből Pestre tavaly ( a többi egrivel is párszor), és az tényleg tele volt, ha jól emlékszem 4 kocsival ment vasárnap.
Sajnos hétköznap annak az egy pár IC-nek sincs sok értelme :( 2-3 hete (nem péntek volt, és jó idő) például max. 30-an szálltak le a délutáni IC-ről Egerben! Mondjuk normális menetrend esetén biztos hogy nem így lenne.
A legjobb megoldás szerintem az InterPici lenne. Nem értem, ha a 94-esen Aggtelek felé ki tudnak 2 pár IP-t állítani (a tavalyi menetrendben naponta közlekedett), miért nem lehet ugyanezt Füzesabony - Eger (Szilvásvárad) között is megcsinálni. Nemhiszem hogy Aggtelek nagyobb turisztikai célpont lenne. Sőt továbbmegyek: lehetne közvetlen IP járat Debrecen - Füzesabony - Eger (nyáron Szilvásvárad) között. Persze rendes Füzesabonyi csatlakozással. Ezzel a 108-as vonalat is be lehetne kapcsolni az IC hálózatba. Például 6:30 körül indulna Debrecenből, megállna a fontosabb állomásokon (B.újváros, Hortobágy, Tiszafüred), 8:15 körül érkezne F.abonyba (itt rögtön lenne csatlakozás Miskolc-Szerencs felé, 8:44-kor pedig a Füzér IC-re). A TVK IC indulása után 8:25-kor az IP menne tovább Egerbe, majd 8:50-kor Szilvásváradra (Egervár, Felnémet, Bélapátfalva, Szalajkavölgy megállással 9:45 körül érkezne). Így ki lehetne váltani a délelőtti Debrecen-Eger MD-t (mondjuk ezt sajnálnám). Napközben még lehetne egy Szilvásvárad-Füzesabony-Szilvásvárad menet, délután hasonlóképpen térhetne vissza Db-re. Egyébként korábban (ha jól tudom) már volt közvetlen MD Debrecen és Szilvásvárad között.
Meg kellett volna tartani a pénteki 16:30-at Eger felé, vissza pedig a vasárnapi 14:37-es és 18:37-es vonatokat. Ezek mind fullosak voltak...
Amúgy van egy-két IC Pest felöl, aminek normális a csatlakozása, csak azok rossz időben mennek: azt hiszem 7:00, 14:00, 19:00. Ebből ajánlom figyelmedbe a 14:00-ást, mert olyan csatlakozása van, amivel átszállással hamarabb vagy Egerben, mint a jelenlegi 15:00-ás IC-vel. Természetesen menet időkre gondolok.
Jelenleg Egerből visszafelé sajnos katasztrófa, mert egyszer kétszer van FÜzesabonyban 5 perces ablak az átszállásra, de a pénztáros rögtön azzal kezdi, hogy csak saját felelősségre, mert Ő nem garantálja, hogy ott lesz a vonat is. És sajnos hajlamosak arra, hogy 5 perc csak úgy elveszik azon a 17km-en...
én is a 80 as vonal mellett lakom cska kicsit keletre Sárospatakon(Egerben vok fösulis meg pesten voltam szal járok a vonalon minden héten )
sztem elég ha za IC csak Füzeesabonyban meg Miskolcon áll meg mert nekem peströl hazáig IC vel még igy is 3 óra,aztán ha lenne +1 állomás pl hatvan vagy gödöllök akkor lehet a vasárnapi IC re pest felé már elözö vasárnap se kapnák helyjegyet ( igy is elötte 3 nappal kell venni hogy legyen) :D
mellesleg a 80 as vonalat éíptem számitogépen(Auran Trainz Railroad Simulator 2004) szal ha valakinek képe van vagy infója azt szívesen fogadom :D
DE semmi értelme így, hiszen 1 szem Egri IC-n virtuális kilométer van , ha Miskolci IC-vel megy valaki 330 Egri pótjegy helyett 480 +120 km helyett 160 km jegy kell. Teljesárúval virtuálisan veri a Buszt árban a vonat.
Vegyes rendszer ráadásul sok bonyodalom forrása.
Még egy külföldi Kanadai magyar vegyesházasságú pár, azon könyörgött, mondjak nekik átszállás nélküli megoldást.
1 IC meg azok a 3 kocsis túlzsúfolt sebesek.
Sebesből is Pestről kettő Egerig, vissza 3 vonat, nem sok lehetőség. Hatvanban meg Salgótarjánnal összehozva.
Legalább azt a vonatot ami Pest Hatvan között használja a Egri IC menetblokkját , meg lehett volna oldani Egri csatlással is hogy a megszokott IC utasoknak ne legyen kellemetlen.
Mindig drasztikus változtatások.
Egri IC nek is jó lett volna Gödöllői meg Hatvani megállással menni.
Akkor utas több esély lett volna utasszerzésre.
Most meg 7:23 helyett 6:20 direkt jól ki is szúrtak mindenkivel.
Délelőtt kifele délután meg visszafele járó vonatot tavasztól őszig érdemes lett volna megtartani, meg a Vasárnapi Szaljak IC-t.
Kulturált minőségi Ic vel lehett volna utast szerezni, megtartani , de így.....
Belföldiek még elmennek, tek, , de külföldi turisták előtt Magyarország 3 . leglátogatottab városát, így égetni vasútilag, nem jó Ország Image inkább O. Blamázs.
Kedves Manhattani! Te Amerikai tempóban gondolkozol!
Biztos a Keleti alatt levő titkos Nobahok meg Szergelyekhez vezetne ugye? D:)))
D:)))
Én az előztetésről beszéltem.
Két állomásközről, egy álomról amihez sose lesz pénz. /Elővárosi gyorsvasutat is akarnak az okosok 2-3-5 percenként azt hogy lehet megoldani, hogy a jelenlegi vonatforgalmat ne zavarja?/
Olyan ábránd mint a föld alatti Nohabok meg személykocsik.
Amúgy a Jó jó zsefváros miatt ma is 3 vágányú a az általam megnevett szakasz.
Józsit meg eladják , ha nem lesz pénze a MÁV nak és szűksége lesz lóvéra!
eger26! >Az északi vasút vonalát a király kedvéért vezették Gödöllőn át, ... Egyáltalán nem. A cél a Salgótarján környéki érc- és szénbányák voltak. A felségek kedvéért egyedül a Királyvágány és a gödöllői királyi váró épült.
Ha érdekel, olvashatsz erről a nemsokára megjelenő Budapest magazinban.
M38! >Én ahol lehet négyvágányúsítanám /szakemberek leveszik a fejem/, de én nem vacakolnék előztetéssel. Uram atyám! ... :-)) És ha neked kéne fizetned a négyvágányúsítást, akkor vacakolnál?
>De a legszűkebb keresztmetszet a Keleti Kőbánya Felső. Amikor sokkal több vonat járt arra, mint ma, akkor is bírta, ma isbírja bőven. Remélem, ott meg nem hatvágányúsítanál? :-))
Nem annyira ismerem az egri csatlakozásokat én max Hatvanig szoktam járni, viszont az tudom, hogy Hatvanban a salgótarjáni és a szolnoki vonalnak jó a csatlakozása Pest felé. Nekem álltalában a buszcsatlakozással szokott bajom lenni Isaszegen. Mivel elég messze lakom az állomástól így jól szokot jönni ha van busz a vonathoz, de a buszok mindig a Pest felől érkező vonatokhoz vannak (gondolom a nagyobb tömeg onnan jön) az meg fél óra várakozás.
Az új bhv-k szerintem is elég jók pl: kényelmesek, relatívan tiszták. Mióta ezek az új kocsik vannak, azóta Isaszegen is sokan visszapártoltak a vonatra. A gyorsvonatokról ez már nem annyira mondható el:( Én még hiányolom, hogy az IC nem áll meg Hatvanaban. A menetrendell nekem semmi bajom nincs, csak amikor késik a vonat.
Gödöllőn már rengeteg a lassújel:( Az M3-as nem annzira ismerem. Én ahova tehetem vonattal megyek:) Szerintem vonattal gyorsabban el lehet jutni Gödöllőrő Aszódra mint busszal. Isaszegről meg még inkább!