hát ezeket a szolgálati menetrendkönyvből nehéz szerintem kisilabizálni, inkább mozdonyfolrduló kellene friss.. De hidd el, mert nem ua. Bz van 1/2 11 kor szilváson mint 14,30 kor
Bizonyítékkal sajnos én sem tudok szolgálni. Legutóbb valamikor tavasszal utaztam Egerből Miskolcra az említett vonatokkal, nekem nem úgy tünt Putnokon, mintha irányt váltana az a Bz, aztán jönne utánunk Barcikáig (a motor ment tovább, vezér marad ugyanabban a vezetőállásban...). Sajnos csak 5 percem volt, mert indult a személy Miskolcra, úgyhogy nem láttam merrre ment tovább.
Ilyen erővel csatolhatnák azt a szóló Bz-t az 5415-ös után, így megspórolhatnának egy gépmenetet. :-)
Mindenesetre ha valakinek van szolgálati menetrendje, megköszönném, ha nekem is elküldené!
A lénártfalvi vonat a 10:32-es szilvási szóló bz-ből lesz, Putnokról a
11:53-as miskolci személy után indul szelvénymenetben Bánrévére majd
12:44-kor Lenartovcére. Visszafelé kissé szűkebb a forduló (13:06-ra ér
vissza Bánrévére) ezért indul Putnokról a Bz 13:15 helyett 13:20-kor
Szilvásváradra. ..."
Hát szerintem meg nem. A Lénártfalvi Barcikáról megy, ami Szv-ről jön az meg megyen Barcikára a rudai oldaba, igy forognak a gépek vizsgáltra. Amikor +jön lénárfalváról utánna a fentiek szerint uzsgyi Szilvásv.
A Szilvási 10.10 körül induló 11.40 körül van Putnokon szerelvényben Bánréve, utána, Sajólénárt és vissza mindez dél körül 13. 20 as Szilvásit így meg tudja csinálni.
Kazinbarcikáról még több lenne ez a déli kanyar.
Mert így csak 7 km szerelvény úgy meg 21 km lenne mindez mindkét esetben duplán.
A legfontosabb: a vonatokat a SZESZA által megrendelt összeállításban kell(ene)közlekedtetni. Ha neki szinkron kel azt kap és nem szólót mert éppen akkor vizsgál Kál felől, éjszaka így is ott alszik a szerlevény lezárva mert a szerelvénymenetet nem engedik. A 9,25 szerintem is az egyeki, de az is szerel takarít, hűtőt tisztít és ha még esetleg javít is. Ráadásul minden hol előnyösebb a szinkron ,akár egyeken akár szilvásváradon nézzük. Lélnártfalvára meg a putnoki oldal jár ha jár de szerintem inkább Kazincbarcika felé forog.
"... Azaz a vonatási telep felkeresése helyett célszerűbb lenne ha a 7:04-es Szilvási 6:00 indulású BZ 7:15 kor lemenne Füzesabonyig, 7:33 megérkezne és 8:30 kor tovább Kál felé ..."
És akkor mi menne 7.25 kor vissaz Szilvásváradra ?
Hatvanban a leakasztása a Salgótarjáni kocsiknak csak 4 perc.
Budapest felé a hozzácsatolás sokkal hosszabb sajnos minimum 10 perc az összezárás.
Eger felé az IC-hez képest ssak Hatvan Füzesabony megállású expressz, Hatvani megállás indulás + meneidőtartalék miatt kb 8-9 perc.
A mostani helyzet valóban nem jó, hiszen a 16:15 személyt általában 16:17 18 kor menesztik +2-3 al de érdekes hogy a "15:00-ás IC már benn van 16:16 16:17 körül.
Hivatalosan 16:20 16:35 között vár.
Én megoldásnak a következőt is el tudnám képzelni:
Vezérlős vonatok vissza!
Jelenleg valaki felvette , hogy dupla szilis vonatok járnak jelenleg gépparádé folyik sajnos.
Másik: Esetenként elküldenék 1-2 darab kora hajnali késő esti iHatvan-Budapesti ingát Egerig, mert előbb bizonyítottam a 16:17 18:52 Gyors 2 perccel hosszabb menetidejű.
Másik ötlet:
BZ-k Füzesabonyba mennek úgyis jelenleg szerelvényvonatként!
Jelenlegi szerelvények vigyenek utasokat, mert kiválatanak vonatot vele V43-at + kocsit
Ráadásul a Szilvásvárad-Füzesabony vonat kényelmesebb lenne!!!!
Miért?
Mert egri füzesabonyi átszállás 2 átszállás míg csak f abonyi csak 1.
84 es 87 es vonali bz-k összesen elég sokan vannak.
Minimum 6 motor, de lehet, hogy 7 motor is van! mellékek 7 darab minimum.
(remélem nem írtam el)
a Szilvási vonat 3-5 olyan kocsiból ( két bz motor+ Bz mellékek) áll jelenleg is ami lefedi a a V43+3 kocsi által felkínált ülőhelyeket
Vamaint üres ráérő idejében a 84 es vonali BZ-k is megtehetik ugyanezt
Besegíthetnek a 87a-n
Gyakorlatilag a szerelvényvonat kb 6:00 kor landol F.abonyban mert Kál és Fabony között szerelvény.
Vissza 8:30 is mehetne mertb 8:53 kor kell startolni Kálról Kisterenye felé.
Azaz a vonatási telep felkeresése helyett célszerűbb lenne ha a 7:04-es Szilvási 6:00 indulású BZ 7:15 kor lemenne Füzesabonyig, 7:33 megérkezne és 8:30 kor tovább Kál felé
1 óra elégnek kell lennei a vontatási telepen, de furcsa, meg luxus, hogy 6:00 8:30 között áll ki egy vonat a "fűtőházba"
16.30-as expresszel Szekszárd lennénk kissé vasútilag, a Presztízs elmaradna.
Egy expreszből lassan nagyon könnyen lehet hagyományos gyorsot csinálni, azt azután megszüntetni.
19:00 -s sebest Egerbe megszüntették sajnos.
A külföldiek, az ország más tájáról jövők a közvetlen (mindegy hogy IC, EX, vagy Gyors vagy sebes) közvetlent akarnak.
A 17.00 -s vonat valóban csúcsidő!
Ott a Miskolciaknak lesz rossz.
Van egy másik aggályom:
16:17 18:52 között a Salgótarjáni csatlással közelekdő vonat menetideje egy Budapest-Eger személy menetidejét hozza , ha a 4:35 ös indulású 2 perccel rövidebb!
Bár szerintem ennek nem lenne sok értelme, ugyanis a pesti IC-k szinte kivétel nélkül - 3-4 körül érkeznek Füzesabonyba (legalábbis amikor én utazok velük), így a 2 kocsi lekapcsolása simán beleférne a jelenlegi menetrendbe is.
Aug. 29-től pedig majd a 17.00-si IC fogja vinni az egri kocsikat.
Na akkor egy újabb elszúrt IC lesz...
Nem tudom, ha járhat Salgótarjánba csak Ex vonat, akkor miért nem járhat Egerbe is csak ilyen? Minek kell ezzel a csatlós IC-vel ökörködni, és két kocsinyi utas miatt megnövelni 5-6 kocsonyi utas menetidejét?
Én már régen írtam, hogy ott az Urpin 16:30-kor, aminek a szilije Hatvantól vígan elvihetné az egri Ex vonatot, és ez reggel visszafelé is megtenné.
Amúgy meg a 2 kocsis egri IC tavalyi közvetlen megszüntetését a mai pazarló rendszerben nem értem, amikor szombaton Rétszilasnál 0 fős személyvonatok szaladgáltak, a 40-es és 46-os vonalon, és volt gigantos 2 kocsis is.
Sajnos ráébredek az utóbbi idők utazásai után, hogy nem csak a mellékvonalakkal van itt baj, hanem jóformán a Budapest környéki elővárosi forgalmat bonyolító vonalak kivételével mindenhol az országban. Egyes fővonalakon a szmélyvonatokat csak egy Bzmottal ki lehetne adni, mert nincs utas, jóformán csak az IC-k és gyorsok viszik nagy távolságban az utasokat, a többi kisebb helyről minimális utasforgalom van.
Én amúgy a 18:37-es IC-vel utaztam Egerből Pestre tavaly ( a többi egrivel is párszor), és az tényleg tele volt, ha jól emlékszem 4 kocsival ment vasárnap.
Sajnos hétköznap annak az egy pár IC-nek sincs sok értelme :( 2-3 hete (nem péntek volt, és jó idő) például max. 30-an szálltak le a délutáni IC-ről Egerben! Mondjuk normális menetrend esetén biztos hogy nem így lenne.
A legjobb megoldás szerintem az InterPici lenne. Nem értem, ha a 94-esen Aggtelek felé ki tudnak 2 pár IP-t állítani (a tavalyi menetrendben naponta közlekedett), miért nem lehet ugyanezt Füzesabony - Eger (Szilvásvárad) között is megcsinálni. Nemhiszem hogy Aggtelek nagyobb turisztikai célpont lenne. Sőt továbbmegyek: lehetne közvetlen IP járat Debrecen - Füzesabony - Eger (nyáron Szilvásvárad) között. Persze rendes Füzesabonyi csatlakozással. Ezzel a 108-as vonalat is be lehetne kapcsolni az IC hálózatba. Például 6:30 körül indulna Debrecenből, megállna a fontosabb állomásokon (B.újváros, Hortobágy, Tiszafüred), 8:15 körül érkezne F.abonyba (itt rögtön lenne csatlakozás Miskolc-Szerencs felé, 8:44-kor pedig a Füzér IC-re). A TVK IC indulása után 8:25-kor az IP menne tovább Egerbe, majd 8:50-kor Szilvásváradra (Egervár, Felnémet, Bélapátfalva, Szalajkavölgy megállással 9:45 körül érkezne). Így ki lehetne váltani a délelőtti Debrecen-Eger MD-t (mondjuk ezt sajnálnám). Napközben még lehetne egy Szilvásvárad-Füzesabony-Szilvásvárad menet, délután hasonlóképpen térhetne vissza Db-re. Egyébként korábban (ha jól tudom) már volt közvetlen MD Debrecen és Szilvásvárad között.
Meg kellett volna tartani a pénteki 16:30-at Eger felé, vissza pedig a vasárnapi 14:37-es és 18:37-es vonatokat. Ezek mind fullosak voltak...
Amúgy van egy-két IC Pest felöl, aminek normális a csatlakozása, csak azok rossz időben mennek: azt hiszem 7:00, 14:00, 19:00. Ebből ajánlom figyelmedbe a 14:00-ást, mert olyan csatlakozása van, amivel átszállással hamarabb vagy Egerben, mint a jelenlegi 15:00-ás IC-vel. Természetesen menet időkre gondolok.
Jelenleg Egerből visszafelé sajnos katasztrófa, mert egyszer kétszer van FÜzesabonyban 5 perces ablak az átszállásra, de a pénztáros rögtön azzal kezdi, hogy csak saját felelősségre, mert Ő nem garantálja, hogy ott lesz a vonat is. És sajnos hajlamosak arra, hogy 5 perc csak úgy elveszik azon a 17km-en...
én is a 80 as vonal mellett lakom cska kicsit keletre Sárospatakon(Egerben vok fösulis meg pesten voltam szal járok a vonalon minden héten )
sztem elég ha za IC csak Füzeesabonyban meg Miskolcon áll meg mert nekem peströl hazáig IC vel még igy is 3 óra,aztán ha lenne +1 állomás pl hatvan vagy gödöllök akkor lehet a vasárnapi IC re pest felé már elözö vasárnap se kapnák helyjegyet ( igy is elötte 3 nappal kell venni hogy legyen) :D
mellesleg a 80 as vonalat éíptem számitogépen(Auran Trainz Railroad Simulator 2004) szal ha valakinek képe van vagy infója azt szívesen fogadom :D
DE semmi értelme így, hiszen 1 szem Egri IC-n virtuális kilométer van , ha Miskolci IC-vel megy valaki 330 Egri pótjegy helyett 480 +120 km helyett 160 km jegy kell. Teljesárúval virtuálisan veri a Buszt árban a vonat.
Vegyes rendszer ráadásul sok bonyodalom forrása.
Még egy külföldi Kanadai magyar vegyesházasságú pár, azon könyörgött, mondjak nekik átszállás nélküli megoldást.
1 IC meg azok a 3 kocsis túlzsúfolt sebesek.
Sebesből is Pestről kettő Egerig, vissza 3 vonat, nem sok lehetőség. Hatvanban meg Salgótarjánnal összehozva.
Legalább azt a vonatot ami Pest Hatvan között használja a Egri IC menetblokkját , meg lehett volna oldani Egri csatlással is hogy a megszokott IC utasoknak ne legyen kellemetlen.
Mindig drasztikus változtatások.
Egri IC nek is jó lett volna Gödöllői meg Hatvani megállással menni.
Akkor utas több esély lett volna utasszerzésre.
Most meg 7:23 helyett 6:20 direkt jól ki is szúrtak mindenkivel.
Délelőtt kifele délután meg visszafele járó vonatot tavasztól őszig érdemes lett volna megtartani, meg a Vasárnapi Szaljak IC-t.
Kulturált minőségi Ic vel lehett volna utast szerezni, megtartani , de így.....
Belföldiek még elmennek, tek, , de külföldi turisták előtt Magyarország 3 . leglátogatottab városát, így égetni vasútilag, nem jó Ország Image inkább O. Blamázs.