BUKKZSERC: Akkor lesznek késések, vagy lesz vágányzári menetrend is?
Lesznek késések (ha nincs vágányzár, akkor is van...), vágányzári menetrend pedig nem lesz, mert már van, és fenn van a www.mav.hu-n a menetrendváltozás alatt, mint a többi vágányzári menetrend.
Érdekes az is, hogy egy közel 200.000 lakosú városba 8:35 előtt nem lehet normálisan Pestről eljutni (vonattal)...
Mondjuk megnézném, ki vállalna be egy ilyen 22:35-es indulást, meg három óra "éjszakázást" Füzesabonyban... Még napközben is jónéhány hajléktalannal lehet találkozni.
Azért néha jól jönne a reggeli 6 órás miskolci IC...
Érdekes az is, hogy egy közel 200.000 lakosú városba 8:35 előtt nem lehet Pestről eljutni (vonattal)...
A tavalyi Borsod IC kihasználtságáról nincsenek infóim, ha nem is naponta, de ünnepek környékén (meg mondjuk pénteki) mentesítőként meghirdethetnék. Jól jönne azoknak is, akik a TVK IC-re már nem kapnak helyjegyet. Ehhez azonban nem ártana a korábbi kedvezményes helyjegy sem.
A Rákóczin sokan szoktak lenni hétköznapokon is, pár hónapja az első osztályon alig volt helyem (nembeszélve arról, hogy a szlovák Amee kocsik szinvonala néha a mi IC-inkkel vetekszik). Hétfőnként két első osztály szokott közlekedni, csakúgy mint az IC 560 esetében (elől-hátul egy).
009: Meg kell nézni, hogy a néhány tucat utas full-os vonatot eredményez péntekenként, amióta normálisabb időben megy a vonat.
Hát, okt. 14-én pénteken a 17.00-kor (jobb időben?) induló IC-re 15.45-kor még volt 2. osztályú nem dohányzó helyjegy... Semelyik másik IC-re már nincs már ilyenkor helyjegy, tehát a fullostól elég messzire jár...
hg7wgq: 2005.10.29-és az 530-as Rákóczi nemzetközi gyorsvonaton 7 kocsi sem volt elég a megnövekedett utasforgalom lebonyolítására.
Hát, a 7400-ason is elég húzós volt a 6 kocsi Szolnokig... Aztán ott megtekinthettük az ott unatkozó elővárosi kocsikat.... A Keletiben végül is kapott kocsikat a Rákóczi vagy valahogy felpréselődtek az utasok?
2005.10.29-és az 530-as Rákóczi nemzetközi gyorsvonaton 7 kocsi sem volt elég a megnövekedett utasforgalom lebonyolítására. Bp. Keleti pu.-ról a vonat 14 perc késéssel indult, mert az utasok a vonat elé álltak. Gödöllőre érkezve se le- se felszálló nem volt mert az ajtókat nem tudták kinyitni. Az állomáson kb. 200 utas várta a vonatot. Miután itt is a vonat elé álltak további 15 perc késést kapott, de a vonat csak akkor tudott elindulni, amikor a szolgálattevő hangos utastájékoztatón keresztül tájékoztatást adot, hogy a 7.26-kor érkező IC560-as vonatot megállítja és arra pótdíj mentesen fel lehet szállni.
Mi ebből a tanúlság? Az egyik kollégánk szerint vasúti szemponból az, hogy: "egy évben több Halottak napját kell tartani, mert akkor jobban eloszlik az utastömeg".:-)
szvsz. szerintem Budapest-Eger távon a MÁV csak az IC-vel tudná átcsábítani az utasokat a közútról, mert nem hiszem, hogy sok ember vágyna a tiszta buszról, a meg nem mondom inkább milyen állapotú sebes és egyéb vonatokra.
Mai és korábbi utasszámlási adataim eredményeit kiértékeltem, illetve a OFFtopik járművek utasainak mozgását figyeltem.
Jelenleg jellemző, hogy Pesten 16.15-18.00 körül végeznek tendőikkel az emberek.
Fel pestre ma nagyon meg voltam elégedve a 10.25 ös gyorssal, kár hogy nincs ilyen több, Karácsond kivételével mindenütt élénk utasmozgás volt a sebes jól feltárja a megyét.
Hazafelé van egy kis bibi van!
A 15.15 ös történetet Gyurival már tárgyaltuk, annak elővárosias gyors, zsúfolt jellegéről.
16.15 ös Miskolci gyors átszállása szintén nem leányálom ugyanekkor közlekedik 15.45 16.15 kor is busz.
Megjegyzem a 14.15 -ös Offtopik is megmozgat 40-90 embert pénteken jellemző a nagy szám.
14.45 kb 35 Egri célutast tartalmaz.
De lassújárat jelleg és ha 10 éves buszon nem megy normálisan a légkondi akkor nagyon kelletlen lesz az utazás, spórolnak az üzemanyaggal sajna minden járaton 1-2-t kivéve.
15.15 egy balszerencsés járat, tanítási napokon a mentesítőn 12-24 ember van a alapjárat ami minden nap és nyáron csak az megy, nemegyszer lerobban, legutóbb pl.:csütörtökön.
a 15.45 offtopik 14 utast vonz +- 4 fő.
16.15 ös 18-22 utas
ez után eljön a nagy balhé a félórás buszütem 16.15-17.15 megtörik és egy szerencsétlen Kazincbarcikai hering járattal folytatódik ami Gyöngyöstől ujjabb utasokat vesz fel ami meg katasztrófatörténet.
A lemaradó kb 15-20 utas egyből a 17.45-ösön folytattja utas karrierjét.
a 18.30 -as nagyon kevés utassal jár.
Normális üzletpolitikával buszról vonatra úgy lehetne utasokat átcsábítani ha árban eljutási időben kéynelemben versenyképesebb lenne a vonat.
Ugyanis a busz csak 30-40 esetleg 50 km re kényelmes a jelenlegi paraméterek melett!
A 17:00 IC időpont nagyon jó lenne jelenleg is ha nem 1:58 lenne a menetidő.
Pl a 16.30 expressz és az Egri vonatot nem lehetne összeházasítani?Akár 17:05 kor is mehetne! 80-as években is így volt 17:30 as volt a közös Salgótarján+Eger
Ekkor az időkiesés, csak 4-5 perc lenne hazafelé, nem a jelenlegi 20 perc F.abonyban.
Hiszen a Volán belharcok miatt képtelen normális kocsit kiállítani, a 16.15 félüres a 17.15 17.45 meg maga a pokol.
Minden utas panaszkodik rá.
Amúgy megjegyzem azért "támogatom" kis volánok bejövetelét mert ők egy félüres járatot is képesek normális kocsival vinni, pl 350-es, jó példa erre a Hatvani Volán.
Alapvetően a Agriának nincs megfelelő távolsági busza, ráadásul Debrecenbe is indítottak 2 járatpárt a 108-vasútvonallal konkurálva, egy 5 -8 utassal közlekedő új járatot. Feleslegesen.
ITT a MÁV-nak kellene lépni valamit.
Én az összes vonat közül a Egri 10.25 tartom nagyon jónak, pont akkor 9.45 10.45 Ózdi buszok mennek Egeren át Pestre ami kényelmetlen, egy Bo kocsi ma nekem nagyon nagyon jó volt ezekhez képest.
Visszafelé van a gond.
Nem lehetne egy 17.0017.30 körüli gyors???? sebes??? expressz?
Lényeg 17.30 kor indultak az első Gyorsok Egerbe amikor 7 évesen először mentem fel Pestre akkor is ezzel jöttünk vissza. (1983)
Nagyon sajnálom, hogy 17.00 órás Dobó közvetlen kocsijai 20 percet vesztegelnek Füzesabonyban, kérdésem nem lehetne ez a "Csornai" norma azaz 10 perc???
Bocs, hogy ezt írom Füzesabony nem igazán szép az aluljáró a peronok területén, azonban, sajnos Kelenföld, Székesfehérvár sokkal csúnyább nálla is.
Füzesabony 5-10 év múlva érheti el azt a színvonalat azaz annyi még hátra van a "lezüllésből", Kelenföldön a perontetők beáznak az utasra folyik sokminden.
Kelenföldön ha sokat késik a vonat akkor gond van úgyhogy én Füzesabonnyal általában ki vagyok békülve, sajnos sokkal rosszabbat is találtam nálla. Nekem azt jelenti Füzesabony innen már csak 30 kilométer van hátra.
Az az igazság nagyon jó a helyzete Füzesabonynak 10000 es körüli lakosú város elég jó vasúti kapcsolattal.
Gödöllő:
Nézd én javaslom Neked az expesszvonatokat
Reggel 6:08 kor van Füzesabonyban a zsúfolt napokonérdemes helyjegyet venni.
Vissza van ha jól emlékszem a 11.15-ös expresszvonat.
De ha szeretsz tanulni, én olyat is el tudnék képzelni, hogy egy "minőségi személlyel" Hatvani átszállással tedd meg az utat.
Hatvan Füzesabony Miskolc vonaton kevés utas van hely bőven, a Budapest Hatvan elővárosin meg Gödöllőtől általában van hely.
Néha szappan is van a mellékhelységben szerintem kultúráltak.
A Hatvan Miskolc vonatok 120 km/h ra engedélyezett kocsikkal pár poercet elrabohatnak Tőled, de Hatvanban már hamarabb bennt álnak hely mint a tenger rajtuk.
Reggel 6:08-as on, az expresszen érdemes helyjegyet venni.
Én Füzesabonyban lakom és Gödöllőn vagyok egyetemista. Ami azt illeti valóban jó lenne ha megállna az IC. Péntekenként legtöbbször esélytelen helyet találni a gyorsvonatokon Persze bizonyára így van ez az IC-nél is, de ott esetleg lehet helyet foglalni Egyébként még valamikor a tavasszal volt nálunk egy aláírásgyűjtés remélve hogy talán lestoppolnánk egy két IC-t de a látottak alapján ez nem járt sikerrel.
Ja még valami. Nem tudjátok hogy Füzesabonyban nem lesz e esetleg valami állomásszépítő akció (aluljáró sztem elég elrettentő látvány , vagy ott vannak a peronok jó lenne azért valami emberközelibb esőbeálló meg egyebek.....
Holnap különvonat lesz Bp. Nyugati-Gödöllö-Bp. Nyugati viszonylatban.
A Gyertyafény Expresz 20.55-kor érkezik Gödöllőre és 21.20-kor indul vissza a Nyugatiba. A távirat szerint a 204-es psz. gőzmozdony és két nosztalgiakocsi lesz.