Keresés

Részletes keresés

MBman Creative Commons License 2007.04.03 0 0 922
És az FKN-691 sem újabb a JOP-515-nél.
Előzmény: lala0210 (917)
M62,171 Creative Commons License 2007.04.03 0 0 921
Meg vagyok győzve, tényleg van 1999-nél régebbi S315GTHD is :-) De azért az ICE-568 továbbra is 1999-es :-)
Előzmény: MBman (908)
MBman Creative Commons License 2007.04.03 0 0 920

JOP-515 és ICE-568 biztos, hogy nem egy évből való.

 

Ha utaztál volna velük, akkor tudnád

Előzmény: lala0210 (917)
lala0210 Creative Commons License 2007.04.03 0 0 919

Basszus, most nézem én is... Akkor az én listám is rossz...

VIN-ed nincs hozzá esetleg? Abból menne :-P

(bár a forgalmi is jó B tervként...)

Előzmény: setra415HD (918)
setra415HD Creative Commons License 2007.04.03 0 0 918

Csak nagyobb lett a rendetlenség!

Hogy mást ne említsek 317 UL-t 2000-ben még nem is gyártottak:-))

Előzmény: lala0210 (917)
lala0210 Creative Commons License 2007.04.03 0 0 917

No, tegyünk rendet :-)))

 

FKN-691 S315 GT-HD 2001

FSJ-358 S319 GT-HD 2002

ICE-568 S315 GT-HD 1999

JMD-610 S315 GT-HD 2001

JOP-499 S317 UL 2000

JOP-515 S317 GT-HD 1999

Előzmény: setra415HD (914)
698 Creative Commons License 2007.04.03 0 0 916
Üdv.!

Olvasgatom a hozzászolásodat és egy-két dologban ellent kell hogy mondjak neked.
E95:
Nem csak egyféle típus volt ebből. Több motorral, váltóval, alvázzal készültek. Én 2004 január óta járok E95-tel. 1 évig Rábással, azóta Scaniaval. Sok típuson dolgoztam már, de szvsz a Scanias E95-nél nem találtam még stabilabb útfekvésű autót. Ez a busz egy személyautóval vetekszik. Könnyű váltó, kuplung, gáz, kormány. Nálunk Vértes Volán Zrt. még egy 395/E95 sem esett át teljes vázcserén, csak javításos felújításon volt eddíg 3 db. Ezek az első fecskék még Raba motorral. Ezen kocsik motorjai füstölésével egyetértek veled, nem modern motrok már. EURO1-es motorok, kifutották már magukat, de felújításukkal ezeket is rendbe lehet hozni. A Scania motorra meg csak annyit, hogy 1,5 milla fölött futottak már 1-2 kocsiban és még nem voltak megbontva. Szvsz tovább él a motor mint a szekrény. Tehát ezen kijelentésed egy kicsit erős, hogy lejárt az idejük. És szted egy MB, vagy egy Setra 10 év felett akkor azoknak nem jár le az idejük??? Szvsz egy MB motornak is dicsőség ha el tud menni 1,5 milla km-t. A váz rohadására meg csak azt toom mondani, hogy a kezelésen múlik meddíg húzza. És a svédacél szvsz világhírű.

"Szerinted a C56 az modern busz? És attól, hogy 99-ben még készült 200-as típus, attól modern? Azért készült, mert olcsó. "De a leve is híg"

Szerinted az olyan külső, azok az igénytelen üvegek, mint amilyen a c56-nak van, az modern? 21 századra emlékeztető? Nézd meg, már a 70-es években is ugyanígy néztek ki az ikarusok.

Előkapták a 256-os terveit, módosítottáka homlok meg a hátfalat, atán kész. 95 % ban megegyezik a 256-ossal. De azért annyi eszük volt, hogy azt a fos rába motort, meg váltót kidobták belőle, tettek bele detroit dieselt.... A lényeg az volt, hogy minél ocsóbb legyen. A helyköziekben olyan fos ülések vannak, hogy az már botrány. Beleültetném ,aki oylat tett bele egy pár órára..."

ZF váltó neked fos?????
A C56 hidd el, modern busz. Miért lenne a leve híg??? A DD motorokkal még szintén semmi baj nincs. Arra a célra, amire a C56 készült arra tökéletesen megfelel. Ez nem távolsági típus, hanem elővárosi, falujáró. A 260, 266-osok kiváltására tökéletesen megfelelő, sőt még esetenkénti távolságira is megfelelő.
A 95% kicsit tulzás, mert már eleve 250-es méretű alvázra került. Más motor, váltó. Ez több mint 5 % szvsz. De még azt is elárulom neked, hogy készültek Raba motorral is C56-osok. Az, hogy ki milyen üléssel rendeli meg a buszt az más kérdés. Elárulom a mi Setrainkban sincsenek dönthető ülések. Akkor az is fos???

"A jó busz nem az E98-nál kezdődik. Egyszer azért ülj bele egy jó nyugati buszba is, ne csak az ikarust istenítsd"

A jó busz alatt mit értesz? Sofőr vagy utas? Tetszik, nem tetszik? Ezt kicsit bővebben fejtsd ki légyszíves.
Előzmény: MBman (886)
MBman Creative Commons License 2007.04.03 0 0 915

Igazad van, de a lényeg, hogy ICE mindegyiknél régebbi.

Előzmény: setra415HD (914)
setra415HD Creative Commons License 2007.04.03 0 0 914

"99-nél, aminek te mondtad, biztos, hogy régebbi, mert ex JMD-609- et, meg JOP-515-öt setra szakértőnk 99-esnek minősítette. Azt pedig lehet látni, hogy azoknál korábbi széria"

 

Nem minősítettem 99-esnek!

 

A következőt írtam róla:

 

 

Ami biztos, hogy a JRX 2001 másdik felénél nem lehet öregebb, mert már az újabb műszerfallal rendelkezik, mig a JMD 2001 első felénél nem lehet fiatalabb.

Amúgy a JRX bemutatóbusz volt, ha minden igaz.(Nagyon szép utastérrel rendelkezik:))

 

A Lenti JOP-os Setra, 99-es vagy 2000-es. Kb. Biztos nem fiatalabb.

Előzmény: MBman (908)
Dtomesz Creative Commons License 2007.04.03 0 0 913
Igaz is, tudja valaki, hogy Zalából mikor selejtezték ki az utolsó 266-ost ?
Azt hiszem, hogy 2002 nyarán...
Előzmény: kettőhatvanhatos (912)
kettőhatvanhatos Creative Commons License 2007.04.03 0 0 912
Megszámlálhatatlanul sokszor, hisz vidéken csak ez a típus létezett vagy a 255-ös, ami gyerekszemmel egy különlegesség volt, ha helyettesítésképpen ilyet küldtek,ha éppen nem volt kéznél egy régi 55-ös vagy 66-os faros. Még a közelmúltban is utaztam 266-al, igaz vasi színekben.
Zalában aztán a 80-as évek végén, 90-es évek elején vidéken is megjelent a 260-as sorozat, ami viszont Vasban nem terjedt el.
Igaz is, tudja valaki, hogy Zalából mikor selejtezték ki az utolsó 266-ost ? Ősszel láttam egyet Zegen sárga színben, zalás csíkokkal, a cég emblémája nélkül, valószínű, hogy magánkézben van, sajnos nem láttam a rendszámát.
Előzmény: ujfigura (903)
MBman Creative Commons License 2007.04.02 0 0 911
Te kezdtél itt el ikarusozni, amikor egész másról volt szó
Előzmény: dbbuszos (907)
MBman Creative Commons License 2007.04.02 0 0 910
valami F-el kezdődő sárga renszámot kapott
Előzmény: Törölt nick (909)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.02 0 0 909

ex JMD-609- et

 

No, várjá'... Valamiről én lemaradtam.

Előzmény: MBman (908)
MBman Creative Commons License 2007.04.02 0 0 908

www.mobile.de

 

99-nél, aminek te mondtad, biztos, hogy régebbi, mert ex JMD-609- et, meg JOP-515-öt setra szakértőnk 99-esnek minősítette. Azt pedig lehet látni, hogy azoknál korábbi széria

 

 

"nézetedet pedig nem osztom, hogy az összes ilyet régen eladták már, mert vannak a kínálatban sokkal régebbi kocsik is."

Ebben igazad van.

 

Egyébként ma láttam Egerszegen, újra van festve az egész hátulja a fekete rész..

Előzmény: M62,171 (904)
dbbuszos Creative Commons License 2007.04.02 0 0 907
Szerencsére ezzel csak megútáltatja magát.:)
Előzmény: M62,171 (901)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.02 0 0 906
Azta! :O És nekem nem is szólsz, csak moooost... :)
Előzmény: kettőhatvanhatos (894)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.02 0 0 905
Én is én is én is!!! :DDD
Előzmény: Grimbi (885)
M62,171 Creative Commons License 2007.04.02 0 0 904

Egyszer kérdezz meg olyan sofőröket is, akik pl. E95-tel járnak, biztos vagyok benne, hogy nem panaszáradatot fogsz kapni. Meg lehet látni mindenben a jót, az Ikarusban is, a Setrában is és a többi vasban is. De igazából nem is akarlak meggyőzni, hogy mi a jó, szíved joga eldönteni, hogy neked mi tetszik. Abban azonban biztos vagyok, hogy itt egyre több embernek hányingere van a stílusodtól, meg ettől az erőltetett Setra dicsőítéstől.

 

Melyik ez a használtbuszos kereső? Pont egy ilyen oldal segítségével próbáltam okosabb lenni, de ott 1996-ból csak S315HD-kat találtam, az első S315GTHD-k 1999-esek. A nézetedet pedig nem osztom, hogy az összes ilyet régen eladták már, mert vannak a kínálatban sokkal régebbi kocsik is.

Előzmény: MBman (902)
ujfigura Creative Commons License 2007.04.02 0 0 903
Hányszor utaztál vele eddig életedben?
Előzmény: kettőhatvanhatos (881)
MBman Creative Commons License 2007.04.02 0 0 902

Az összes sofőr, akikkel beszéltem többre értékelte a setrákat, merciket vezethetőség, kényelem, minden szempontjából....

 

A német használtjármű oldalon 97/5 havi 315 GT HD van fent eladó. Nagy rá az esély, hogy 96 ban is létezett már a típus. Valószínű azokat már réges rég eladták, mert 10 éves buszt a kutya sem fog megvenni használtan, közel 1 millió kmhez.

 

 

Előzmény: M62,171 (896)
M62,171 Creative Commons License 2007.04.02 0 0 901
Téged biztosan... Aztán ezzel tessék befejezni a veszekedést. Jó busz az Ikarus és a Setra is.
Előzmény: MBman (900)
MBman Creative Commons License 2007.04.02 0 0 900
Előzmény: dbbuszos (899)
dbbuszos Creative Commons License 2007.04.02 0 0 899

Ne húzd fel magad, ő más világból jött.

 

Amúgy én most már látom milyen, nem próbálom meg többet meggyőzni. Ráhagyom a dolgot.

 

Nyílván akkor tetszett meg neki az egész, amikor Budapestre kezdett buszozgatni, így nem is tudja értékelni az igazán értékes gépeket.

 

Valszeg így van. Szerencsére vannak akik tudják értékelni.:)

 

Remélem nyugtatólag hat rád az alábbi kép :-)

 

Mindenképpen.;)

 

Mindezektől függetlenül írom, hogy kár ezért a topikért, mert a Zala Volán nem csak a Setrából és stb. nyugati luxus buszok márkáiból áll. Én sajnos saját Zala Volános, IKARUS-os fotók nélkül nem nagyon tudok a helyzeten javítani. Legfeljebb csak engedéllyel tudok már meglévő oldalakról IKARUS buszos képeket feltölteni, vagy linket adni rájuk.

Előzmény: M62,171 (898)
M62,171 Creative Commons License 2007.04.02 0 1 898

Ne húzd fel magad, ő más világból jött. Nyílván akkor tetszett meg neki az egész, amikor Budapestre kezdett buszozgatni, így nem is tudja értékelni az igazán értékes gépeket. Remélem nyugtatólag hat rád az alábbi kép :-)

Előzmény: dbbuszos (892)
lala0210 Creative Commons License 2007.04.02 0 0 897

Az azért szép :-)))

Főleg, ha jó kis hepehupás mellékutakon pattogtatok :-)))

Előzmény: kettőhatvanhatos (894)
M62,171 Creative Commons License 2007.04.02 0 0 896

A HHM-753 is új volt, csak bemutató kocsi volt, mielőtt Zalába került. Utaztam vele is és a HSR-ekkel is, utóbbiak nekem jobban bejöttek. De azért egy hasonló korú E95 többet ér (pl. HEH-518), még az érdi tetőn is ;-)

 

Az ICE-568 ismereteim szerint idén 8 éves. Próbáltam okosodni az interneten, mert - veled ellentétben - sajnos én nem értek túl sokat a Setrákhoz, de arra jutottam, hogy 1996-ban még ilyen típus nem is létezett, csak az S315HD-t ismertek Setráék (olyat, mint a ZVR-102). Ha hülyeséget írtam volna, kérem javítsatok ki!

Azért azt is hozzáteszem, hogy utaztam a cég szinte mindegyik távolsági/különjárati Setrárjával, de csak kettő tetszett igazán. Az egyik az ICE-568, mely kétségtelenül a legigényesebb és legjobb az S315GTHD-k között, a másik pedig a JOP-499, ami egy egyszerű S317UL, de mégis kényelmesebbnek találom a többinél (persze az is lehet, hogy a szívemhez nőtt, mert gyakran járok vele Pécsre). A többit nem tartom nagy számnak, színvonalban a GTHD-k egy szinten vannak az E98, 396 típusokkal, a távolsági UL-ek meg az E95-ösökkel.

 

Egy kicsit visszakanyarodva a #869-hez szeretném még megjegyezni, hogy szerintem sírva fakadnál, de minimum kiábrándulnál a Setrából, hogyha látnád őket műhelyben megbontva. Ezeknek is ugyanolyan anyagból készült a vázszerkezetük, ezek is rohadnak az Ikarusokhoz hasonlóan. Egyik sem szent, kár ekkora szemellenzőt hordani.

Előzmény: MBman (874)
Grimbi Creative Commons License 2007.04.02 0 0 895
jaja:)
Előzmény: dbbuszos (893)
kettőhatvanhatos Creative Commons License 2007.04.02 0 0 894
Ja, én voltam ilyennel osztálykiránduláson anno Zegről Egerben! Az volt ám a jó kis (túlélő)túra!
Előzmény: lala0210 (884)
dbbuszos Creative Commons License 2007.04.02 0 0 893
OFF Őt?
Előzmény: Grimbi (891)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!