Ha valakinek van ötlete hogy honnan tudok szerezni 1.2 16 szelepes Brava-ba alapjárati motort, az kérem ne tartsa magában. Kínomban az Alibaba-n is nézegettem, ott van, de minimum 50 darabot kellene rendelni. :(
Dehogyis, még el se kezdte a jogsit, talán gondolatban. :D Hát ez egy osztrák Emlema sedan, JTD150. Nagyon készséges eladóval tudtam levelezni, jól tud angolul is. Lemond már róla egy elektromos hiba miatt, amit nehéz lenne behatárolni és megjavítani, de 200 euróért ideadja, remélve hogy én még hasznát tudom venni. Ezek az Emblema felszereltséghez tartozó cukor cuccok izgatnak benne, meg vannak is akik pont ilyen alkatrészeket keresnek.
Házi praktika? :D Az összetételnél valami alapos drótkorongos tisztítás, féktisztító és ha nem szivárog olyan tempóban hogy a kötés közben aláfolyjon, akkor egy csík jóféle tömítőpaszta egy darabig megfoghatja. Elvetemültebb gondolataimban meg 2k gyurma, de azzal később baj lehet. Bár az is igaz, hogy ki szed már szét ezeken váltót emiat...? Komolyabb bajoknál is váltócsere általában a gazdaságosabb megoldás.
Megcsináltam az olajcserét. Amire felfigyeltem, hogy eléggé olajködös a váltó alsó része. Olajcsepp nincs a kocsi alatt. A mosóban lemostam egyenlőre. Remélem még bírni fogja egy darabig.
Pedig reménykedtem hogy egyedi eset...az általam legtöbbre tartott alkatrész márka pedig, még bármit vettem belőle, az mindig jó volt. Ezek szerint a fék nem ilyen.
Múlt szombaton mentem be mérgemben féket venni, a Bárdiban Juratek tárcsa volt polcon, a Unixban meg ETF betétek. Szerintem ezzel ilyen bajom nem lesz, a betétre mondták hogy puha fajta, de az látszik is mert több száz km után sem kopott be a tárcsa, a megmunkálás recéi még megvannak. Gondolom az meg jó kemény, érdekes egy párosítás lesz.
De ha már szerelésekről beszélgetünk, most az elmúlt hét folyamán kicsit a Bravo-t nekem is ráncba kellett szedni.
33 ekm-t futott le nálunk és már 115 ezernél jár az órája. Ezalatt a "veszem a jobbat" alapon beszerelt TRW első fék elkezdett rázni és ki kellett kukázni. Meg három helyen észleletem olajszivárgást, kormánymű, szervószivattyú, JE lengéscsillapító. Így ezeket is kicseréltem, csak már nem vagyok olyan lelkes hogy mindenről fotózzak és külön beszámoljak. :D
Mondjuk a Fiat-nál is vannak elég érdekes alkatrészek. Nekem a féknyereg leszereléséhez külön kellett vennem 7-es imbuszkulcsot. Ugye az nincs a szabványkészletben. Még jó hogy lehet kapni. :)
Miután a 60 ezer km-t futott kétéves Astra soron következö szervizére az Opel 487 eurós ajánlatot adott, úgy gondoltam, itt az ideje a dolgokat saját kézbe venni. Igen ám, csakhogy a B14XFT motorba való gyújtógyertyát az alkatrészforgalmazóknál égen-földön nem lehet beszerezni. Más választásom nem lévén, bementem a helyi szervizbe, ahol 138 euróért szerettek volna 4 db gyújtógyertyát eladni nekem... a megoldás keresése így továbbra is folyamatban van.
Miközben erös nosztalgiával gondolok vissza az idökre, amikor az öreg olasz járgányaimhoz a sarki autósboltban polcról adtak mindent, egyszersmind elkezdtem rettentöen vágyni egy villanyautóra.
Hogy ne csak te írjál szerelésről. Szombaton megkapta a mutyika az új első féket (tárcsa, betét), meg szűrőket. Kapott még egy alapos belső és külső takarítást. Szerdán meg vérátömlesztés lesz új olaj és szűrő tekintetében. Jöhet a tél.