Keresés

Részletes keresés

k.novotny Creative Commons License 2006.06.23 0 0 95

Sziasztok!

 

valóban... igazad van... de nem a 301-esre gondoltam, hanem egy hétköznapi esetre, amikor keretsérült gépekbe a javítási idő meggyorsítása végett tartalék keretet építenek be...

 

Magyarország nem a tartalék főkeretek gyártásáról volt, híres..., ha csak az utóbbi 40-évet vesszük figyelembe, ha jól tudom, (de megesküdni nem mernék rá) a szilihez összesen 3 db tartalék, főkeretet gyártottak.(de, hogy fel is használták e, arról nincs tudomásom)

 

De ezt nálam okosabbak majd korrigálhatják...

Előzmény: 7578 (94)
7578 Creative Commons License 2006.06.23 -1 0 94
valóban... igazad van... de nem a 301-esre gondoltam, hanem egy hétköznapi esetre, amikor keretsérült gépekbe a javítási idő meggyorsítása végett tartalék keretet építenek be...
Előzmény: drdoktor (93)
drdoktor Creative Commons License 2006.06.23 0 0 93
ja, csak akkor az átszámozás esete forog fenn, 301,0011 =/= 301,0012
Előzmény: 7578 (92)
7578 Creative Commons License 2006.06.23 -1 0 92
és amint kiderült a főkeret is cserélhető...-)))
Előzmény: drdoktor (84)
Qqberci Creative Commons License 2006.06.23 0 0 91
Végülis a V60 is családban van...
Előzmény: drdoktor (88)
drdoktor Creative Commons License 2006.06.23 0 0 90
oké, kösz
Előzmény: Qqberci (89)
Qqberci Creative Commons License 2006.06.23 0 0 89
Vettem. Tárgyalások folyamatban.
Előzmény: drdoktor (87)
drdoktor Creative Commons License 2006.06.23 0 0 88
ontopic és offtopic kép



drdoktor Creative Commons License 2006.06.23 0 0 87
ugye vetted, hogy engem is érdekelne a V44 műleírása?
Előzmény: Qqberci (86)
Qqberci Creative Commons License 2006.06.23 0 0 86
Igen.
Előzmény: drdoktor (85)
drdoktor Creative Commons License 2006.06.23 0 0 85
lemaradt, hogy csak a két képet nézve azt hinné az ember, hogy 2 db (kísérleti) mozdonyt építettek, (ez esetben akár egymás mellé, mögé is állhattak volna), holott nagyon úgy tűnik csak egyetlen egyet, még akkor is, ha az alapos átszabáson is esett át.
Előzmény: Qqberci (83)
drdoktor Creative Commons License 2006.06.23 0 0 84
gőzösöknél legalábbis addig mozdony a mozdony, amíg a főkerete megvan, minden egyéb cserélhető, átépíthető:))
Előzmény: Qqberci (83)
Qqberci Creative Commons License 2006.06.23 0 0 83
A Nyugati -Dunakeszi igaz. A két gép - nézõpont kérdése, hogy azonos-e. A fõkeret feltétlenül, talán a fázisváltó is, de a hajtómû és a fõmotor (illetve az elsõnél a motorok) nem. Komoly átépítésen esett át a gép és az egymotoros verzióból lett a V40. A sorozatgyártás 1933-ban kezdõdött 26 gép legyártásával, majd ehhez még jött késõbb további 6.
Előzmény: drdoktor (82)
drdoktor Creative Commons License 2006.06.23 0 0 82
> a Budapest - Vác vonalon járt.

pontosíthatok?
Budapest Nyugati pu.-Dunakeszi-Alag.

azonkívül, lehet a két Kandóka ugyanaz a gép! V50,001 :))

Az elsõ világháború utáni szénhiány fokozottabban vetette fel a villamos vontatás bevezetésének szükségességét. Idõközben Kandó Kálmán kidolgozta a nagyfeszültségû egyfázisú, ipari frekvencájú (50 Hz-es) villamosítási rendszert, amelynek kipróbálására 1923-ban villamosították a Budapest Nyugati pu.-Dunakeszi-Alag vonalat. A felsõvezetéket 15 kV-tal táplálták. A próbaüzem részére Kandó megtervezte a VM 5 gyári típusjelû E tengelyelrendezésû villamos mozdonyt, amely a következõ három évben számos próbamenetet teljesített. A tapasztalatok alapján 1928-ra átépítették a mozdonyt, melyet újabb próbák után a MÁV át is vett, és a V50,001 pályaszámot adta neki. A mozdony 1935-ig (a V40-esek sorozatgyártásának megindulásáig) volt üzemben, fázisváltója mind a mai napig megvan.

forrás:
Óvári Mihály
Villamos vontatás története Magyarországon
http://www2.chem.elte.hu/gigant_club/mav/villany.html
Előzmény: Qqberci (79)
Qqberci Creative Commons License 2006.06.23 0 0 81
Igazad van, de ez még - hasonlóan a Valtellina mozdonyokhoz - két motorral ment és a sebességátkapcsolásnál itt a motorok kaszkádba kapcsolhatóságát is kihasználták. A másiknál látszik, hogy már csak egy motor van, és az elõtéttengely csak a hajtómû rugózása miatt van. Ez a megoldás maradt aztán a V40/V60-nál is.
Előzmény: drdoktor (80)
drdoktor Creative Commons License 2006.06.23 0 0 80
> ez volt az elsõ kísérleti fázisváltós gép

vagy inkább ez a Kandóka?








Forrás:
http://www.scitech.mtesz.hu/03czere/czere4.htm
Előzmény: Qqberci (79)
Qqberci Creative Commons License 2006.06.22 0 0 79
Felépítését tekintve tényleg egy V5x. 1923-ban épült, ez volt az elsõ kísérleti fázisváltós gép, a Budapest - Vác vonalon járt.
Előzmény: Zolcsi67 (78)
Zolcsi67 Creative Commons License 2006.06.22 0 0 78
Ez a V50, vagy egy másik talyiga?
Előzmény: Qqberci (77)
Qqberci Creative Commons License 2006.06.22 0 0 77
Adalék a búcsúhoz:

Előzmény: Zolcsi67 (75)
k.novotny Creative Commons License 2006.06.22 0 0 76

Vendégsín Topictárs folyamatosan számlálja :-)))

 

Ki adatokat, ki pedig topikokat:-)))))))))))

Előzmény: Zolcsi67 (75)
Zolcsi67 Creative Commons License 2006.06.22 0 0 75

Van itt minden, mint a búcsúba' :-)))

 

Vendégsín Topictárs folyamatosan számlálja :-)))

Előzmény: drdoktor (74)
drdoktor Creative Commons License 2006.06.22 0 0 74
de, de:)))


Zolcsi67 (18521)

Ezt a Cavill-nem Cavill témát már egyszer-kétszer körbejártuk, talán a V40-V44 topicban?


assetuttam ilyen topik is vanik.
Előzmény: Zolcsi67 (73)
Zolcsi67 Creative Commons License 2006.06.22 0 0 73
Csak nem a "Cavill vagy nem Cavill" említése alapján? :-))))
Előzmény: drdoktor (72)
drdoktor Creative Commons License 2006.06.22 0 0 72
a gőzösösben véletlen akadtam e topikra.

ha lehet, engem is értesítsetek, hogy honnan lehet (majd?) letölteni.
kösz.
Előzmény: Qqberci (71)
Qqberci Creative Commons License 2006.06.12 0 0 71
Már tárgyalásban vagyok rg7-tel, amit levélben javasolt, az mindenkinek jó megoldás.
Előzmény: Zolcsi67 (70)
Zolcsi67 Creative Commons License 2006.06.12 0 0 70
Qqberci, akkor az lenne a legegyszerűbb, ha tényleg feltennéd valami webhelyre, nem kétnaponta felvenni a megrendeléseket :-)
Előzmény: Bárdos Imre (59)
Qqberci Creative Commons License 2006.06.11 0 0 69
Pusztán csak, hogy csigázzam a kedélyeket:

Qqberci Creative Commons License 2006.06.11 0 0 68
Megjött a levél, mindjárt válaszolok is, csak most épp Imre file-jait töltögetem lefelé :-)))
Előzmény: rg7 (66)
Törölt nick Creative Commons License 2006.06.11 0 0 67
Ha felteszed a lapodra akkor mi onnan le tudjuk tölteni nem? Akkor végül is elég ha te megkapod az anyagot.......
Előzmény: rg7 (66)
rg7 Creative Commons License 2006.06.11 0 0 66

+az enyémet is:)

Írtam mélát az indexes címedre.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!