így van, nem volt kopott a henger de még ovális sem, az új gyűrűkkel egyből tökéletes volt. A dugó volt 1mm-el kisebb, de nem volt kopott! :S a baj az volt, hogy az előző gazdája pörgette a motort, ami nem probléma még mert olajspricc hűti alulról a dugót, de gondolom rögtön leállítgatta és a lehúzó-áteresztő gyűrűben lévő olaj odakozmált, be voltak ragadva. A kompr gyűrűk tökéletesek voltak.
A henger fölül nem szokott kopni, ott marad a gyári méret. Lejjebb a gyűrűk szokták vállasítani, de többnyire még ott is hengeres, még lejjebb szokott ovális lenni.
Ha tényleg 146 e km van a gépben akkor egy japán motornak nem szabad kopottnak lenni! Ennek többszörösét kell kibírnia.
Hát épp ez az! A henger teljesen eredeti méret volt, 75ös, de ezredre. (140k km). Vettem egy törött mazdát (216e km, ennek is kopatlan volt a hengere) kiszedtem a dugattyúkat és cuppantak az enyémbe. Na ez hogy van??
(ezeket amugysem lehet fúrni sztem, bevonatosak a hengerek gondolom)
Látni kéne azt a füstöt, abból talán több derül ki... Gázos üzem szerintem nem befolyásol, de nincsenek vele tapasztalataim... (Az enyémből a vétel előtt kiszedettem...:) )
Reggeli füstgép funkció nálam is működött, kompresszió 11, karter tiszta. Kezdtem szelepszár-szimmeringgel, attol csak rosszabb lett... be voltak sülve az olajlehúzó gyűrűk. Ráadásként valamiért még a dugattyúk is kisebb átmérőjűek voltak, érthetetlen.
csináhassa a szondára menő két tyúkbél is, főleg ha nem fix hanem csavaros bekötésű - vezeték grűnspanos-- olajos -- szakadozott - egyszóval szaros és igy megnőhet az ellenállása időnként.
Nem azt írtam, hogy az a hibás! De ha kiveszed azt legaláb egyszerüen ki lehet póbálni, hogy jó vagy rossz mielőtt vennél újat. De ha van raktáron akkor csere! Van szerelési könyved? Nem ártana letöltened egyet, ha így szeretsz buhizni! A hőmérő szonda általában a hűtő jobb-alján szok lenni.
Mikor bemelegszik a moci beall egy optimalis ertekre,majd menet kozben elkezd lefele kuszni a mutato ,gyakran azt mutatja hogy teljesen hideg a motor.(ami persze nem igaz)
Arra vigyázz még, hogy az ET és a középfurat átmérője (talán a tiéden is 54 mm) stimmeljen, mert ha minimálisan is nagyobb a luk, rázni fog a kocsi nagyobb sebességnél. (0.3 mm már ráz!) Azt a fehér felnit nézted ki a kocsira? Szépen passzol arra a szériára a 15" felni, de ha jól tudom 195/50R15 a váltóméret! Itt tudod ellenőrizni, ha a gépkönyvben nincs benne: Méretváltó
Szia! Milyen távokon használod a kocsit? A hidegen füstölési probléma szinte mindig valami folyadék a kipufogóban, ami a kipufogó felmelegedése után kiég onnan, ezért füstöl. Jellemzően rövid távon szokott vízgőz maradni a kipuff középső dobja hátsó felében, közel a végdobhoz. Ha gyűrűzésre szorul, tehát olaj kerül a kipuffba, azt onnan is észreveszed, hogy olajpöttyös lesz a kocsi hátulja, mivel köpködi az olajat és a turbulencia visszanyomja a lökhárítóra a cseppeket. Meg ugye a nívópálcán is észrevenni, ha fogy az olaj...
sajnos az anyagi keretem a 15"-t engedi meg... a felnivel meg az új gumikkal ki is merült a ballagási péntem kb... a festést már levontam belőle... uh 15-"os felni + új gumik