Részben off, a tőlünk nem olyan messze fekvő Horgoson halad a legendás Puskin expressz. A felvétel körülbelül a 80-as évekből való, sajnos a készítő ismeretlen, egy Szerb-Horvát fórumon bukkantam rá.
Elég csak megnézed, az üléseket, aztán ott az a silány karfa.. Stb, az asztaltól meg alig lehet elférni... ( Legalább is az én hosszú lábaimmal. ) Szimplán az a probléma hogy amit nálunk Ic-nek titulálnak, ott egy egysszerű gyorsvonaton megtalálod. Csupán ennyi a lényeg, amit sokadjára nem tudsz kivenni a mondandómból, de a kukacoskodás az nagyon megy, láttam a többi topikban. Láttál te már élőben Sncf kocsit? Csak úgy kérdezem.
Én értem, hogy szerinted ócskák az IC-kocsik, ezt már elmondtad párszor. De ez így önmagában csak egy állítás, engem az indoklás érdekelt volna. A becitált képen lévő vagon továbbra sem értem, miért lenne jobb ennél, de valószínűleg már nem is fogom. Neked önmagában az IC-kocsikkal volt bajod, meg a hozzá tartozó jegyárral, de ebből a szemszögből teljesen irreleváns, hogy Franciaországban a gyorsvonat milyen kocsikból áll, és hogy az hogyan viszonyul a mi gyorsvonatunkhoz. Továbbra is fenntartom, hogy a mi IC-nk semmivel sem nyújt kevesebbet, mint egy nyugati. A baj maximum az, hogy kevés van belőlük.
Érv kell? Ócskák az itteni Ic-kocsik nem érted !? Ott meg sokkal jobb kocsik futnak szimpla gyorsvonatban, ez az amit nem vagy képes felfogni... És akkor már nem is hasonlítom az ottani InterCity- kocsikhoz ezeket a szarokat..
Na ez a Corail belseje. A Bo kocsikról már nem is beszélek, mert azoknál sokkal régebbi kocsik szintén sokkal igényesebbek ( Sncf Uic-Y ).. Lehet agyalni mit írj vissza Beef-ként, de elmondtam lezártam a dolgot. Azt meg hogy nem hoznék fel semmi érvet hagyjuk már.... Szevasz'
Én sem látom a sok oldalas vitának egy ilyen kérdésben, de mi mindössze csak azért nem jutunk dűlőre ezzel, mert egyetlen érvet sem sorakoztatsz fel amellett, hogy mégis miért jobbak azok a kocsik. Kár, mert én kíváncsi lettem volna rá. Nem látom, mivel lennének jobbak azok a kocsik (vagy akár bármely 2. osztályú kocsi az EU-ban), amit ki is lehetne használni jelenleg a 140-es vonalon. Én is jobban örülnék, ha a másodosztályú jegy feléért soronként csak két darab, nagyméretű masszírozós bőrfotel járna nagy lábtérrel, de ez nyilvánvalóan irreális álom. Ha a gyorsvonati rész kocsijait ekézted volna, azzal mélységesen egyet tudnék érteni, a Bo kocsik és társaik helye már régen Sátoraljaújhely lenne, és pont emiatt (de egyébként is) számomra bőven megér +300 Ft-ot az IC színvonala egy Bp-Szeged úton.
Azok a kocsik még is sokkal jobbak mint azok az ic- kocsik amik felénk járnak, halkan jegyzem meg nálunk nem 3 generációs csili-vili kocsikkal szúrják ki a mezei utasok szemét. De ha neked megfel a jelenlegi szolgáltatás ezzel a járműparkkal ilyen jegyárak mellett ám legyen. / Nekem nem. / Ehez a dologhoz többet nem kívánok szólni, mert értelmét nem látom egy több oldalon kialakuló vitának. A lényeg Topic Fel, Fel !!
Kell, és ott nincs más lehetőség, csak pótjegyes vonattal való közlekedés. Ha már Békéscsaba és Lőkösháza, illetve Püspökladány és Biharkeresztes között nem kell a feláras vonatokra fizetni, akkor ez a szakasz is lehetne kivétel.
Miért, az InterCity-ben mégis milyen kocsik járnak? Tudtommal az SNCF-nél főjavított Corail kocsik, a Trenitaliánál meg UIC-Z járgányok. Én nem látom, mivel lennének ezek bármivel is komfortosabbak, jobbak. Engedélyezett sebességben még persze jobbak, de hát azzal ezen a vonalon sokra nem megyünk.
Elvileg az összes IC-kocsi kap konnektorokat, meg WiFi-t. Hogy jelenleg hol tart a projekt, azt nem tudom, de biztosan volt téma valamelyik topicban.
Az FS, és az SNCF nél az általad jellemzett kocsik síma gyorsvonatokban közlekednek, nem Ic-ben ennyi a különbség. A wifi tényleg jó dolog, de ez a 750-es szám, vajon abból a 140-re mennyi kocsi jön?
Én tényleg nem értem mivel lehetnének kevésbé "gagyik". Már ha maradunk a realitás talaján persze. Korrekten karbantartott, klimatizált, jellemzően tiszta kocsikról beszélünk. Ha minden igaz, akkor már konnektor és WiFi is van bennük. Ez utóbbi nyugaton még ennyire sem alapszolgáltatás, az SBB-nél pl. csak 75 ilyen kocsi van (MÁV-nál több mint 750 lesz ez szám!), mind elsőosztályú, s még így is fizetni kell érte. Egyedül maximum a zárt rendszerű WC hiányát lenne jogos felhozni, de szerintem ez nem olyan hatalmas hátrány.
Ma reggel Kisteleken : a IV. vg-on a 223-as Szergej vegyes teherrel (16 ágyazatkavicsos + 6 tartályos + 5 Eas vagonnal) , még a III. vg-ról az 1007-es Szili (mögötte a 1221-es testvére hidegen) 4 kocsis szerelvényével gyorsít Szatymaz felé.
Ez az egyetlen vonat, amivel Bp-ről Szegedre közvetlenül el lehet jutni gyorspótjegy nélkül.
Igazából a neve már lényegtelen, de ez az IC titulálás a jelenlegi járműállománnyal kész vicc. A jelenlegi árak mellett tényleg sokan agyalnak a vasút mellett a volánon, vagy akár a gépkocsin. De ez már egy másik történet.
Ha pl. Expressznek hívnák úgy jobb lenne? (Szerintem igen, de PR okokból nyilván nem lehet.) Amúgy én nem gondolom, hogy ha a jellemzően több mint 3 órás, vagy hosszabb eljutási idő 10-20 perccel csökkenne, (ha csökkenne egyáltalán, mert pl. Zugló kihagyása, vagy az órásnál ritkább ütem éppenhogy sokaknak növelné), tömegek váltanának vonatra autóról - mert mint írtad, más alternatíva nincs.
Szegedre fogok tölteni pár napot! Abban kérnék tőletek segítséget, hogy hol találok Szegeden belül őrzött parkolót. Nekem a Csillagvárosban lenne a legjobb,mert ott fogok megszállni. Van azon a környéken? Mennyire veszélyes ott hagyni a kocsit éjszakára?
A net csak egyet dob ki, ami az Arany János utcában van.
Pontosan ! Ez a gáz ezzel a vegyessel, régen minden óra húszkor voltak a sima gyorsok. Köztük meg az ic. Ezzel az ütemessel csak annyi a pozitív hogy óránként van vonat, viszont gáz hogy Ic-nek titulálják főleg az általad említett árkülönbség miatt is. Más alternatíva pedig nincs.
Más! Tudja valaki mikor szüntették meg a Szeged-Cegléd személyvonatokat, illetve a megszüntetés túlzás, csak visszavágták Kiskunfélegyházáig. Ha már itt tartunk a Cegléd-Kiskunfélegyháza személyeket mikor szüntették meg ? Köszi.