Jé, ezt a síndarabot én is láttam (jó rég, akkor is így nézett ki), pedig nem vagyok pesti. Mikor én láttam, akkor még egy közeli utcában végigfutottak ezek a sinek valamerre a messzeségbe... (Asszem ez volt az első olyan sínpár, ahol tudatosodott bennem, hogy "elveszett vágány" :) )
Egyértelmű jeleket találtam arra, hogy Kerekegyházának valamikor volt vasútja. (Sajnos fényképeim nincsenek, ha meg lennének, szkennerem nem lenne...). Nos, Kerekegyháza felé haladva Hetény felől félút van egy épület, ami ránézérse csak vasútállomás lehetett valamikor régen. Kerekegyházához határához érve pedig, ahol az út elkanyarodik, egy régi - régi töltés fut tovább egyenesen, látszólag semmi értelme nincs. Arrább, már a város határát jelző tábla után kicsivel van egy gazzal benőtt rakodóépület, amilyen csak vasút mellett szokott lenni. Körbe van kerítve, a kerítés újabb, ám látható hátul, a nagy büdös semmi közepén két vastag oszlop, ami valamikor kapufélfa volt, olyan stílusban, mint az iparvágányok gyártelepre bevezető szakaszait záró kapuké. Hát, nekem ennyi elég elhitetni, hogy valaha vasút is volt, cáfoljatok meg, ha őrültséget beszélek :)
44-es Tisza-hídja:
Forgalom elől "elveszett" a vasúti híd, pedig olyan szép emlékeim vannak a biciklizgető bakterről, aki mindig legalább negyed órával a vonat érkezése előtt zárta a sorompót :) Aztán meg úgy 10 éve, a híd felújítása, mikor órákra otthagyhattuk a kocsit az úton, mehettünk virágot szedni, vagy amit akartunk, míg át nem engednek a kompon :). Ez már a múlt...
Viszont még nem egészen a múlt a vasúti komp. Ma már az egyik átjárója a 44-esen el van bontva, de amúgy teljes egészében megvannak a hozzá való sinek. Kb 10 évvel ezelőtt még a Békéscsaba felőli ágon ócska tehervagonokat tároltak, ezek már rég nincsenek ott. A másik ág átjárójánál pedig egyszer láttam egy leborult dieselmozdonyt feküdni a fűben...
Most, hogy építik a vaspályát Budaörs és Biatorbágy között, előtűnt a törökbálinti megállóhely előtt (Budaörs felől jövet) jobbra kiágazó iparvágány. Tudtam, hogy ott van, de most nagyon jól látszik, és irtják körülötte a gazt. Meglátjuk, kiszedik-e, vagy rendberakják-e. A hűtőház mögött megy el valahová. Már nagyon régen használaton kívül van.
Más: Tatán a téglagyárhoz vezető iparvágánynak a Tata-Tóvároskert felé leereszkedő ága is nagyon elveszett-hangulatú. A vágányt ugyanis csak Tata felől használják, a téglagyárig. Utána a vágány lejön a fővonal szintjére, áthalad Tóvároskerten, majd a semmiben befejeződik. Végig be van nőlve gazzal, de megvannak a sínek. 1-2 ecetfa is nől már a talpfák között...
Az a Galvani-Andor utcai vonalba csatlakozott. Iden folszedtek. Az Alcatelnek is helyet ado telephely (Fehervari ut-Galvani u.-Kondorfa u.-Temesvar u.) egy elveszett hazai (nagyreszt) hadiipari ceg, a Hiradastechnika Szovetkezet telephelye volt. Sok vonat jart be arra regen, amikor vittek a kontenermeretu zavaroadokat. Tolatott arra Szergej is.
Miért nem ezzel kezdted? Mármint a képtáraddal:)))) Nagyon örültem neki!!!
Ezekszerint 94-ben megvolt még az épület, de 97-ben már csak a pálya? A falubeliek (a kocsmában) nem tudtak dátumokat mondani.
szökőkút:még megvan a betonozott alaprésze (négyzet alakú),a vízvezeték része már nincs.
a vízvezeték ami a szökőkúthoz vezetett nincs de mellette egy vízcsaphoz vezető rész még megvan,azonban vizet vételezni a csapról sem lehet.
az újságosbódét 3 évvel ezelőtt bontották el.az állomásépület váróterme most a buszra váróké lett.szerencsére nincs rongálás,még a 89-es vasúti térkép is ki van függesztve.meg egy menetrend a pótlóbuszokról.takarítani is mindig szokták a helyiséget.
az állomásépülettel semmi baj talán csak jó lenne néha a csatornát kitisztítani mert eldugult a sok levéltől és ezért ömlik a víz a tetőről.
van egy 94'es Fürged állomás képem a kep.tar.hu/nidsz oldalon
Az Alcatelnek a Kondorfa utcában van egy telephelye, ott voltam tanfolyamon. Ez a telephely régen valami egészen másra szolgálhatott, mert iparvágány vezet be. Illetve, vezetett, mert a kerítés kettévágja, szó szerint. A kerítés két oldalán megvan a sín. Igazi elveszett vágány. Ez a vágány becsatlakozott a telken kívül egy másikba. A "fő" vágány a kelenföldi Pu-ról indult, keresztezte a Fehérvári utat és a 47-es villanyos vonalát. Nem csak erre a telephelyre ágaztak le vágányok. Láttam Dacia-t tolatgatni is itt.
Az a helyzet, hogy ez még tavalyi infó, mivel azóta egyáltalán nem jártam arra. Mivel nem Bp-i vagyok, gőzöm sincs az utcanevekről. Sőt, még az is lehet, hogy már felszedték az egészet. Akkoriban utánaérdeklődtem, azt mondták, hogy azért nem szüntetik meg, mert ez a kelenföldi Pu biztberjének szerves része, a megszűntetés komoly átalakítással járna. És tényleg, a jelzők működtek, végig a vágány mentén, amíg bejártam.
Szevasz!
A fényképezőgépemen kívül semmi olyan nem volt ott, aminek bármi köze lenne az elektromossághoz. Tehát se trafó, se oszlopok, se vezetékek..
májusban jártam arra utoljára akkor elég nagy volt a gaz most is volt miben gázolni, de lelet kutatáshoz pont jó ez az időszak, meg a kora tavaszi is, amíg nem kezd búrjánzani a növényzet.
Nem válaszoltál egy végtelenül fontos kérdésemre! Megvan még Tamásiban az állomáson a kis szökőkút?:))
üdv!
49's fan.látom ott voltál és készítettél,nagyszerű felvételeket.én személy szerint májusban jártam arra utoljára akkor elég nagy volt a gaz.talán azért mert akkor késő tavasz volt.a trafó már nincs meg,ugye?mert anno a Kecsege felől jövő 1kV-os vezetéket éppen akkor kezdték bontani.
Pannon GSM és a Bevándorlási hivatal között megy be egy sin, az még megvan, Dunapartra nem volt időm kimenni. Ezen már régóta töröm a fejem...
Szerintem a Budafoki út ezen a részén nem volt sín, hanem a Dunapartról vezet(het)ett idáig egy kihúzó.
Benne vagyok amugy a bejárásban csak ne az elkövetkező 2 hétben! Akkor várunk téged is.
P.s
(Zolcsi, már 3-an vagyunk :) Sőt gmarc is jelezte, hogy jönne, az már 4.)
Az össze sint felszedték, de még ott volt ma is (elszállitásra vár. Jelzőket évekkel ezelőtt elbontották. Pannon GSM és a Bevándorlási hivatal között megy be egy sin, az még megvan, Dunapartra nem volt időm kimenni. Benne vagyok amugy a bejárásban csak ne az elkövetkező 2 hétben!
Szerintem egybe azért sok lenne :)
De mi lenne, ha a jövő hét végén szombaton, vagy vasárnap (15-16) végigmennénk az I.-esen? Esetleg a II.-esen?
Nekem Szombat du. és Vasárnap de. lenne jó.
"VI. Népliget, Ganz próbapálya maradványok
A próbapályából nem sok maradt, de még találhatunk egy két sínt. Ezen felül nagyon érdekelne a Metró próbapályája"
Pár éve bejártuk, sajnos csak egy-két talpfa meg egy kis zúzottkő maradt meg ezekből a Népligetben :-((( A Vajda Péter utcát is végigaszfaltozták, így ott se maradt semmi :-((( Golgota tér környékén lehet még valami a mellékutcákban, a 20-as villamos hurka, meg volt egy kis szakasz ahol a kétnyomtávú pálya bement egy gyárkapun, ahol most valami kinai bolt van...
Meg talán még meg van ez a látványos soknyomtávos pálya darab...
Benne vagyok akár egyben is, 3 napi hideg élelemmel felszerelkezve! :-)))
Akár rézzletekben is meg lehetne csinálni, fotógéppel, stb. Meghirdetett kirándulások formájában. Nos?
A Budapest Anno topicban megy egy ideje hasonló, kerületbejáró túrák formájában, kb. havonta.
"...volt egy delta Egerszeg felől is." Nem volt delta, pontosabban NEM delta volt az... Ugyanis ~1970-ig nem a jelenlegi helyén volt Zalabér vasútállomása, hanem kb. 1,8 km-rel nyugatabbra, közelebb Zalaegerszeghez. (A régi állomásépület ma is megvan; néhány melléképület is, ha jól emlékszem.) Így delta (vagy mozdony-fordulás)nélkül is eljuthatott a vonat Zeg-ről Sárvárra. Amikor Zalabér helyett Zalabér-Batyk lett a vasútállomás, akkor a sárvári vonalat oda kötötték be - aztán azon mentek a vonatok - még ötvagyhat évig.
"A türjeiek nagy bánatára." - Igen, mert állomás helyett kaptak egy megállóhelyet - igaz, valamivel közelebb a faluhoz (A térkép szerint ~500m-rel). A korábbi állomás valahol a falu nyugati végén lehetett, onnan indult egy vasútvonal Zsztgrót-Balsztgyörgy felé (Az is csak Zalaszentgrótig maradt meg - most Zbér-Batyktól indul.) A zalabériek viszont messzebb kerültek kb.500 méterrel a vasútállomástól (Illetve a vasútállomást vitték messzebb tőlük.).
Pontosan melyik jegyzék kellne:
1. Megszüntetett zsákvonalak, amelyeket az átmenet felvételének reménye (illetve értelme) híján megszüntettek (Drégelypalánk-Hont-Ipolyság, Kőszeg-Rőfalva, Baja-Gara, Bácsalmás-Ólegyen), vagy
2. A (bármikori) határmegvonás óta újra fel nem vett átmenet (Bódvavendégi-Torna)
Brilliáns 5letek! Kösz. Azt még nem is mondtam, hogy mind a hatot sikerült felfűznöm egyre. Az lenne ám a program! :)
(Vizafogó - Angyalföld - vonattal Aquincum - Gázgyári delta - Mozaik utca - Bogdáni út - 86-os busz az Irinyi József utcáig - 3Gy busz a Prielle Kornélia utcáig - Lágymányosi "pu." - Andor utca - Kelenföld - 103-as busz a Vágóhídig - Ferencváros és környéke - 1-es villamos a Vajda Péter utcáig - Ganz próbapálya - Kőteher pu. - 3-as villamos Kőbánya alsóra - vonattal Szemerére - Burmán Soroksárig)
Dunapart teherpályaudvarnak semmi nyoma, emlékezetem szerint... Ahogy néztem télleg semmi, de a környéken azért van egy két csemege:
-volt Fradi kihúzó, ma Praktiker
-Közvágóhíd kocsiszín
-Markusovszky híd
-Fék utcai villamosvonal
-Fradi kocsiszín körül is van valami vágány
Hasonlót lehet látni Zalaszentivánban is: ... Valamikor az 50-es évek elején, majd 1970-ben építették át teljesen mindkét vonalat... de a felüljáró beton(?) hídfői ma is megvannak még - Ez az egyik első "elveszett sínes" emlékem. Sokára "állt össze" hogyan is mentek a vonalak. Eléggé átépítették, de sok helyen látszik még, merre vezettek. (Az általad említett híd, mellette van még egy is a patakon, Egerszeg felé a kisfalud(puszta)i állomás(?), a régi szentiváni állomás, a falu egy utcája is a nyomvonalra épült a dombon, a régi kanizsai irány is jól látszik Pethőhenye felé. A Zsztiván-Zeg. közötti szakaszt is áthelyezték kicsit délebbre, a régi nyomon (egy részén) építették meg tavaly a Pózvát (Zeg. külv.) elkerülő utat. Itt látszik még a régi állomásépület is.
Ugyanekkor építették át a Zalavölgyi Vasút északi részét is, ekkor "lett" Zalabér-Batyk. (A türjeiek nagy bánatára.) Ott is látszik még a töltés mellett néhány régi híd-korlát, töltés, bevágás. Megvan (volt) még a Zalabér-Sárvár vonal eleje is. Itt is van egy elveszett-elveszett vágány: volt egy delta Egerszeg felől is.
I. Vizafogó - Angyalföld:
Itt még lehet sok érdekes dolgot látni. állomásépület egész jol néz ki. Plusz a sineket a Pláza mögött, a vasúti hidat a Váci út felett.
II. Jobbparti Körvasút, Gázgyári delta maradványok:
ezt nem ismerem, nem igazán tudom mi maradt belőle. (A gázgyárat ismerem, meg a környéket is, csak nem nagyon járok arra. Igazából nem sok. Csak mint érdekesség. Valamint hamarosan még több el fog tünni, mert erre fogják tovább építeni a rakpartot.
III. Andor utca és a lágymányosi pályaudvar:
Hát ez bukta. Épp az elmúlt két hétben dolgoztak azon hogy csirájában eltüntessék a nyomait. eddig tényleg volt látnivaló:((((((( Igen, ezt nagyon sajnálom, hogy lemaradtam. De a Dunaparton még sok vágány lehet, nem tudnál utánanézni, hamár arra laksz? :)
Valamint lehetnek sínek az Andor utcai gyárak területén.
A jelzőket is elbontották? Meddig szedték fel a pályát?
Itt még lehet sok érdekes dolgot látni. állomásépület egész jol néz ki.
II. Jobbparti Körvasút, Gázgyári delta maradványok:
ezt nem ismerem, nem igazán tudom mi maradt belőle. (A gázgyárat ismerem, meg a környéket is, csak nem nagyon járok arra.
III. Andor utca és a lágymányosi pályaudvar:
Hát ez bukta. Épp az elmúlt két hétben dolgoztak azon hogy csirájában eltüntessék a nyomait. eddig tényleg volt látnivaló:(((((((