Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Smíró Creative Commons License 2009.02.07 0 0 401
Az elozo SW-m 2002-es 2 l-es benzines volt, a jelenlegi felvarrott, de dizel. Azt 70 ezerrel adtam el, ebben lasd alabb. Elektronikus hiba az elozon a 4 ev utani nehany izzo kiegese, ezen a bal hatso egyik (2 van) izzo vagy 3x elszallt. Kopkopkop mas semmi. Az ujabb 307 maganszemelytol siman bevallalhato, fovarosi kocsikat hasznaltban kerulnem. Sok sikert, barhogy dontesz. Barmi elromolhat egyebkent, akar uj, akar regi - de nem jellemzo. Nepiteletben sokan vesznek olcson kocsit es fekete csillag az eredmenye...
Előzmény: Törölt nick (400)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.07 0 0 400

peugeot fun, molnarnorbert: koszi nektek az infót! megnéztük a 308-ast, tényleg nagyon szép, jól felszerelt, a másik két francia hasonló kaliberű típusait (C4, Mégane III) szerintem simán leveri külső-belső design-ban, formatervben, ár-értékben, ergonómiában, kényelemben, belső esztétikában meg főleg, de annyira, hogy nincsenek egy dimenzióban, de komolyan! (pedig a sztereotípiák alapján nem ezt a sorrendet állítottam volna fel a 3 francia között...)

 

egyelőre még tanakodunk, több családi tényező függvénye is, hogy kinek milyen autót mikor stb., de ha 308, akkor persze tényleg 1.6 HDi.

 

még abban segítsetek (mások is! :), hogy a 308-ashoz képest egy késői (2006-2007) gyártású 307 mennyire "rossz"? arról van szó, hogy természetesen egy jól felszerelt használt, max. 2-3 éves járgányt jóval olcsóbban meg lehet kapni, mint a szalonból kitolni - kb. - ugyanazt, és ez azért szempont. DE! a kérdésem arra irányul, hogy azt hallottam, hogy a 307-eseknek főleg az elektronikája (ami szinte mindent vezérel, tehát lényegében majd minden működő, működtetett része) sokkal megbízhatatlanabb, mint a 308-é... azaz, el is romlik. Igaz ez?

népítéleteket olvastam a 307-esről és 308-asról is, nem voltak annyira kirívióan többségben a negatív élménybeszámolók, mint pl. a C4-nél...

 

a másik kérdésem meg azok felé lenne, akikek az 1.6 HDi-ből mindkét motoroshoz volt már szerencséjük: mennyire létszükséglet az a plusz 20 lóerő? nekem napi 2*60 km-es M3-autókázáshoz kellene a verda, ami azt jelenti, hogy kiülök a külső sávba, benyomom a tempomatot 120-nál, aztán amíg beérek Pestre, addig pont ki tudom olvasni a Sport-ot... :) szóval az esetek döntő többségében nyugis autózáshoz kell, kevés városi (értsd: belső budapesti) forgalommal, hétvégén meg hátul sasol a 11 hónapos kisfiam a gyerekülésben, szóval akkor sem tépem fel a kocsival az aszfaltot.

és fogyasztásban van releváns különbség a két 1.6 HDi között?

tapasztalatokat kérdeznék tőletek, nem a gyári táblázatok érdekelnek, hanem valós vezetési élmények. Köszi!

Előzmény: molnarnorbert (394)
Smíró Creative Commons License 2009.02.01 0 0 399
Éppen 39 ezer van a 2 l-es HDi-ben. Normális körülmények között hajtom, odafigyelek alacsony fordulatszámnál arra, hogy ne kínozzam a motort, hisz ezek a mai dízeleket szinte benzinesként kell hajtani. A motor végképp nincs kihegyezve, utcai tuninggal 136/170 Le; 320/400 Nm ford. hozható ki. Ott már okozhat ilyen problémát. De gyári autónál ez abszolut nem típushiba és nem is jellemzö hiba. Végig lehet olvasni a nagyobb tesók ilyen motorjairól szóló hsz-ket. Nem nagyon fogsz ezzel a hibával találkozni.
Előzmény: Nores (396)
Nores Creative Commons License 2009.01.29 0 0 398
köszi!

bár ha jobban belegondolok, az aut. klíma 3 gombja néha "összekveredik", de ezt szoftverhibának vélem.
Előzmény: molnarnorbert (397)
molnarnorbert Creative Commons License 2009.01.29 0 0 397
BSI=built-in systems interface

ez az a közponit egység, ami minden, nem a motort igazgató elektronika együttműködéséért felelős (és ugyan nem ő irányítja a motort, de beszélget a motorirányítással is).

BSI


Ha eddig nem volt gond a bal oldal megfúrásával, akkor remélhetőleg tényleg jó munkát végeztek a szakik, piros pont jár nekik :)
Előzmény: Nores (395)
Nores Creative Commons License 2009.01.28 0 0 396
lehet, hogy nem 308 specifikus hiba, hanem 2.0 HDI spec. a nagy nyomaték miatt.
(vagy rosszul gondolom)
Előzmény: lacika760220 (387)
Nores Creative Commons License 2009.01.28 0 0 395
minek a rövidítése a BSI?
nekem motortérzár van beszerelve, és szintén a bal oldalon vezették át a rejtett kapcsolóhoz a madzagokat. 2 éve történt, de eddig szerencsére nem volt "mellékhatása". pedig mit szívtak azzal, hogy a hűtőmaszk rácsai között benyúlva alkalmas eszközzel kiakasztható a zár, tehát az elektromos védelem sem ért addig semmit, amíg nem burkolták el egy lemezzel a hozzáférési lehetőséget.
Előzmény: molnarnorbert (375)
molnarnorbert Creative Commons License 2009.01.28 0 0 394
ha belefér a keretbe az 1.6 HDi, azt ajánlom.
nagyon pöpec motor, ugyanakkor szinte "termeli" a gázolajat, ráadásul sokkal izmosabb, nyomatékosabb, mint az 1.4 benzin.
(ha megnézed a teszteket, azok még az 1.6 benzin 120 pacis motorját is kevésnek érzik az autóhoz, míg az 1.6HDivel mindenki elégedett)
Előzmény: Törölt nick (392)
peugeot fun Creative Commons License 2009.01.28 0 0 393
Hogy minden aprosagot msot ne reszletezzek,hanem nagyvonalakban irjam meg a velemenyem,szerintem ha 308 ra adta a fejet barki is,nyugodtan bele mehet a dolgoba,ha olvastad az eddigi velemenyeket akkor biztos tudod hogy nem alaptalanul irok,ha nem olvastad akkor ezt a levelet vedd alapul :-).Nekem volt mar 206,307 es most 308 ugyhogy nem ok nelkul ajanlom ezt a markat,hidd el ha vigyazni fog ra az illeto,es barmennyit is menjen vele evente,nem fogja megbanni,huseges tarsa lessz a 308.Ez az en szemelyes velemenyem,esetleg meg olvasd el a nepiteleteket,de ott sem fogsz sok negativumot olvasni.
Előzmény: Törölt nick (392)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.28 0 0 392

szakavatott, tapasztalt Peugeot-tulajok, segítsetek!

a családban most van tervben egy 7 éves Citroen Xsara lecserélése Peugeout 308 1.4 vRTi-re (vagy netán 1.6 HDi-re). nem nekem lesz, mert én valahogy nem vagyok oda a francia autókért (inkább szeretem a VW-csoport autóit (ne üssetek! :)), hanem a szűkebb családban nagyon feni a fogát valaki ilyen vadi új Peugeot 308-ra.

 

alapvetően egyedül fogja használni az illető, napi 2*25 km-es közlekedésekre, tehát ha minden jól megy, 6-7 év múlva lesz benne 75-80e km és a vezetőülés huzata meg lesz kopva kicsit (egyébként szalonállapotú lesz! :D)...

 

a lényeg, hogy abban kérem a segítségeteket, hogy mennyire lehet arra számítani, hogy megbízható, hibamentes járgány lesz korrekt, kiszámítható működéssel, stb.

(a Xsara 86e km alatt csak olajcsere miatt látott szervízet... komolyan!)

 

ÍRJATOK!!!

lacika760220 Creative Commons License 2009.01.27 0 0 391
ja, de ehhez hozzáteszem: amikor annak idején a 206-os párás lámpámmal elmentem az előbb említett céghez, elhajtottak azzal, hogy ők szétszedték, a tömítés rendben volt, sajnálják, de nem tudnak mit tenni. ez már régen volt, akkor még hagytam magam palira venni. most, a kuplungnál viszont meg sem kellett szólalnom (pedig most sem rendelkezem kigyúrtabb testtel mint akkor :D
lacika760220 Creative Commons License 2009.01.25 0 0 390

kuplungcsúszás kétségkívül elhisző (vagy elhívő?? :D ) szervíz:

Váci&Társai Hivatalos Peugeot Márkakereskedés, Miskolc

www.peugeotmiskolc.hu

molnarnorbert Creative Commons License 2009.01.24 0 0 389
na, mostmár tényleg, melyik szerviz volt az????
:)
Előzmény: lacika760220 (387)
molnarnorbert Creative Commons License 2009.01.24 0 0 388
Szervize válogatja :(
van ahol egész délutános mesét kapsz arról, hogy ez miért normális, van ahol szó nélkül kicserélik.

Talán lacika kartárs majd elmondja, hogy ő hol volt a kuplungjával, ott lehet, hogy a lámpát is cserélnék.
Előzmény: peugeot fun (386)
lacika760220 Creative Commons License 2009.01.24 0 0 387

normálisnak épp nem nevezném, de ki tudja mi a hivatalos álláspont... nekem a volt 206-osomon soxor bepárásodott a hátsó búra, de megtanultam vele élni. na nem mintha olyan nehéz lett volna :D

 

a baljós árnyakat nem az én konkrét autómra értettem, hanem hogy ha ennyire kötekedés-mentesen elfogadták egy kopóalkatrésszel kapcsolatos garanciális igényemet, akkor lehet hogy ez a 308-ra jellemző, a szervízberkekben már napvilágot látott olyan gyerekbetegség, amire sok-sok 308-as tulajnak fel kell készülnie (?)

peugeot fun Creative Commons License 2009.01.24 0 0 386
Szerintetek normalis ha a lampatest be parasodik neha?vizet nem latok benne soha barmilyen aprilekosan is vizsgalom,de viszont neha paras belul,majd elmulik.ti is tapasztaltok hasonlot?
Smíró Creative Commons License 2009.01.22 0 0 385
Ja, a "baljós árnyak" szerintem nem annyira az, ami müx, az meg is hibásodhat. Inkább optimistább címet adj ilyen szerencsés végkimenetl után:-DD
Előzmény: lacika760220 (383)
Smíró Creative Commons License 2009.01.22 0 0 384

A 307 fórumon épp a napokban volt hasonló hsz.

 

Ilyen szerviz tapasztalattal igazán reklámozhattad volna azt is, hogy végre 2009-re melyik érte el azt a hozzáállást, amit mindannyian évek óta várunk:-))

Előzmény: lacika760220 (383)
lacika760220 Creative Commons License 2009.01.22 0 0 383

Baljós árnyak.

 

308 2.0 HDI premium pack (2007). 25000 km-nél megcsúszott a kuplungom (2008 szeptember). nem akartam elhinni. még megcsúszott néhányszor azidőtájt, aztán megszűnt a jelenség. kb. 2 hónapja, autópályán 100-ról 6ikban tempomattal gyorsulva 140re, a motor ismét felpörgött, a kocsi nem gyorsult ennek megfelelően - tehát ismét megcsúszott. ekkor már 29000 km volt benne. egy alkalommal olyat is csinált, hogy (a tempomatos) felpörgés után, még a magasabb fordulaton egyszercsak rántott/kattant egy baromi nagyott a motor, a tempomat kikapcsolt, az autó lassulni kezdett.

 

mindezt a 30 000-es szervízen megemlítettem, azzal együtt, hogy mindezt garanicális problémának érzem. vártam az ilyenkor szokásos általános hüledezést, meglepődést, akadákoskodást, zsigerből elhárító hozzáállást. ehelyett ennyit mondott a munkafelvevő: okés, ezt most nem fogják tudni megjavítani, mert garanciális kérelmet kell írnia (csodálkoztam hogy nem kellett tépni a számat), és majd szólnak ha megjön az alkatrész - 2 nappal ezután a kérelmet is elfogadták, és az alkatrész is megjött. Próbakört sem mentek vele, annyira nem érdekelte őket a hiba megléte/természete/igazságtartalma. Csak nem azt jelenti-e ez, hogy a 308-asok szervízberkekben már ismert gyerekbetegsége a hamar kopó kuplung?

 

Ami ebben a hitemben meghagy, az az a tény, hogy a kollégám 407-esének kuplungja (amiben szintén 2.0 HDI van, 6 sebességes váltóval, és lényeges elemeit tekintve vélhetően megegyezik a 308-as cuccaival) szintén csúszós hangulatába került úgy 50 000 km-es használat után.

 

Hozzáteszem: az adott szervízben nincs ismeretségem, és tudomásom/tapasztalatom szerint nem arról híresek, hogy csak úgy valaki 2 szép szeméért vállalnának be garanciális javításokat, esetekben még a teljesen jogos garanciális igényeket sem akarják kielégíteni ilyen módon.

 

valaki szembesült már hasonló kuplunghibával?

peugeot fun Creative Commons License 2009.01.20 0 0 382
Konkretan hogy allithato be a tukor h majd hatramenetben megvaltozzon a nezet?ha tudod akkor koszi elore is,ha nem akkor nem leszek lusta elovenni a kezikonyvet:).
Előzmény: Smíró (377)
szucsati Creative Commons License 2009.01.20 0 0 381
Nekem (azt hiszem új softver óta, 307 break ráncfelvarrott) csak akkor csipog a -3...+3 között, ha nem szól a rádió és a CD. Ha szól és indítok, akkor csak kb. fél másodpercre villan fel induláskor, a trackszám vagy a rádióadó neve "felülvágja" szinte azonnal. A szól és útközben esik bele ebbe a tartományba, akkor csak kiírás, időtartalma viszont hosszú.
Előzmény: Smíró (380)
Smíró Creative Commons License 2009.01.18 0 0 380
Így már érthető:-) a kotyogás.

A csipogás +3 és -3 intervallum között van, az a kritikus zóna. Az alatt egyértelmű (szerintem), ott nem is figyelmeztet csúszásveszélyre.

A kotyogás érdekes, egyik SW-m egyik csatján sem volt még ilyen, tehát 2x7 övcsaton:-(
Előzmény: _FOxy_ (379)
_FOxy_ Creative Commons License 2009.01.17 0 0 379
Az ok hogy kiirja hogyha a hőmérséklet igy változik hogy: +5 +4 +3... szóval egyre hidegebb lesz, de ha: -5 -4 -3 (egyre melegebb) akkor minek írja ki?

az öv csatja ahogy bedugom ahova bekell, és abban kotyog, nem hangos, de zavaró tud lenni. szóval a rögzítőcsat lötyög abban a kis műanyag házban,amibe van,remélem érthető :)
Előzmény: Smíró (377)
Smíró Creative Commons License 2009.01.17 0 0 378
A saját "sajnos!!! 307 SW-m van" hoszzászólásom durva, nagyon szeretem a kocsim, dehogy sajnos, hogy van! Úgy értem, hogy egy ugyanilyen motorral szerelt 308-at bevállalnék minden gondolkodás nélkül, egyedül a hátsó ülések közti méretkülönbség szól nálam a 307 mellett.
Előzmény: Smíró (377)
Smíró Creative Commons License 2009.01.17 0 0 377
Épp ma olvastam a Népítéletet, benne a Ti autótokról és meglep, hogy olyan funkciót írnak ott is problémaként, ami épp extra. (index kar meglökése 3x villanás) Azt tartom furcsának, hogy ha valaki vesz egy kocsit, nem olvassa el a kezelési utasítást és gőze sincs, miért mi van. Az indexkaros tulaj például a comput sem tudja lenullázni és hibaként rója fel, bár a "lámaságot" is felveti a saját részéről - hát az.

Foxy: 3 fok alatt indításkor csipog egyet valóban, kiírja, hogy csúszásveszély (szabad fordításban) és teszi ezt menetközben is, ha 3 fok alá süllyed a hőmérséklet és az üzenetet is kiírja. Ez extra a kocsidban, örülj neki, hogy figyelmeztet, hogy készülhetsz átfolyásra, nyálkás útra. Erre büszke legyél és pozitívan értékeld!

Ha a számítógépeden megnyitsz egy mappát lejátszáshoz, akkor azon belül ismétlést, véletlen szerű lejátszást beállíthatsz, miért vársz többet az autódtól, mint ami bármely! lejátszó tud a mai világban. Ne mappákban, hanem ömlesztve írd az mp3-at és akkor majd szabadon garázdálkodik a számaid között. Ez sem hiba.

A csat kotyogást nem értem, arra gondolsz, hogy becsatolás előtt? Vagy utána ér a műanyaghoz (kasztnihoz) oldalt? Ha a fém csatot helyesen állítod be - lehúzod az övön lévő műanyag bütyökig - nem fog odakoccanni, becsatolt állapotban meg nem kotyoghat szerintem.

Sajnos!!!! 307 SW-m van, abban sajnos nincs olyan funkció, hogy a tükör a hátsó kerékre állna. Más típusban vezettem ilyet, manuálisan kellett beállítanom a megfelelő tolatási pozíciót és memorizálás után már odaállt a tükör.

Tankoláskor az utolsó kilométerek átlagfogyasztását veszi és ír ki megtehető utat. Nálam is általában 800 Km-nél kezdi (2 l HDi) és fokozatosan megy feljebb, általában 100 Km-rel és utána 900 Km-t mutat még akkor is, amikor már megtettem 200 Km-t. Persze ezt csak hosszútávú, országúti vezetésnél, még mielőtt valaki "kiirígyelné" alólam a verdámat.

Az mp3 felirathoz nem tudok hozzászólni, mert sajnos ez az én rádiómból hiányzik, és rohadtul hiányzik:-(((
Előzmény: _FOxy_ (376)
_FOxy_ Creative Commons License 2009.01.17 0 0 376
Sziasztok,

én is egy 308as (1,6,premium pack) hajtok már egy jó féléve, amik eddig furcsának tűnnek nekem:
- 3 és -3fok között csipog egyet a hőmérő,és ki is irja h risk of ice, na de: amikor -4fokról éri el a -3at,akkor minek kell csipogni?

- mp3 lejátszásnál úgy vettem észre, hogy a random play csak adott könyvtáron belül random, másikba már nem lép át

- csak nálam kotyog a biztonságiöv csatja az ülés melett,vagy más is hallja? :)

- itt biztos én vagyok a béna: de nekem nemsikerült belőni a tükröket, h rükvercbe elforduljanak más szögbe,leirásba pedig benne van

- ez csak egy zavaró dolog: mp3-nál 4x nagyobb betüvel irja ki hogy "Track 1" mint az id-tagből vett számcímet, ezt egy sw frissítésnél felcserélhetnék

- amikor telitankolom, mindig 500km-t jelez megtehető távnak,efelé nem tudja betippelni? mert vagy 100km-ig 500at mehetek :)

asszem egyenlőre ennyi, amúgy jó kis autó,ezek a hibák meg csak inkább apróságok :)
molnarnorbert Creative Commons License 2009.01.15 0 0 375
Ha nem gyári a védelmi berendezésed, hanem riasztós "szaki" által berakott, akkor ne csodálkozz. Volt főnököm off bmw530I-jével is így járt. A biztosító miatt belerakatott egy gps-es rendszert. Kb 1 évig nem volt vele gond. utána teljesen hektikusan le-le merült. Volt hogy hetekig nem, volt hogy egymás után minden nap.
És az autóvillamosságisok nem tudtak vele mit kezdeni, se az, ahol berakták a csodát, se mások.
Végül bmwszervizben kikötötték az egészet.
És máris jó volt.

a szakikról további adalék: a Magyarországra hozott első generációs 307-ek úgy jöttek, hogy nem volt bennük riasztó. Még akkor se, ha te megrendelted, mert inkább a szervizek rakták bele utólag, úgy még azon is foghattak pár forintot. (Te megrendelted 80e-ért, ők megvették az alkatrészt 12-ért, és 2 óra alatt berakták).
De persze sokan nem kértek riasztót, hiszen azért a pénzért a sarki szaki sokkal többet tudó cuccot rakott be a kocsiba.
Igen ám, de a sarki szakik 99%a nem ismerte a 307et, és a kábeleknek vagy fúrt új lyukat a tűzfalon, vagy keresett egy vakdugót, de szinte mind a bal oldalon. Ahol a BSI van. És szinte mind elbaxta a kábelkorbács szigetelését a luknál, és a így a vezetékköteg bevezette a vizet, rá a BSIre.
Ami persze ezt nem szerette, és meghalt.
200e+
Persze nem garanciális a probléma, hiszen az utólagos barkács okozta.
Vajon hány szaki volt, aki kifizette az általa okozott kárt?
Előzmény: p308 (374)
p308 Creative Commons License 2009.01.15 0 0 374
Hát kezd megdölni a hitem a gyönyöruszégben. másodszor merul csontá az akku. persze csillaggarázs, hideg meg néhány védelmi berendezés van de akkor is :(
lacika760220 Creative Commons License 2009.01.03 0 0 373
molnarnorbert Creative Commons License 2008.12.15 0 0 372
Oh, köszönöm... legyen 8.
akkor 40e ft/120ekm.
vagy ha reálisabb árakkal számolok, akkor 32/120ekm.
még mindig tartom :)

Előzmény: Italycarfun (371)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!