Keresés

Részletes keresés

f_k Creative Commons License 2006.09.03 0 0 15703
Szerintem is piackutatás kell.
Előzmény: gumpy (15701)
f_k Creative Commons License 2006.09.03 0 0 15702
Egy Regionális vezető, jobban látná, hogy kiknek mikor kellene szolgáltatni

Régen a 13-ason Császáron, majd az ottani forgalmi szolg megszűnése után Dadaon volt a kereszt hajnalban, így kényelmesen be lehett érni 5.20 ra hajnalban Tatabányára

Ha Hajnalban Környén van egy 1 órás várakozás
Hajnali 3.20 körül indul Kisbérrről a vonat nagyon korán.
4.20 kor kellene, meg 5.20 ra beérni Tatabányára. menetidőben kivitelezhető, de vonatkereszt okozhat problémát.

Van olyan hogy a vonatszemélyzet keresztez, ezt is meg kellene oldai a 13-ason.
Előzmény: RIKA424 (15699)
gumpy Creative Commons License 2006.09.03 0 0 15701
Azok az idők már elmúltak, amikor a MÁV ölbe tett kézzel ülhetett, és várhatta, hogy majd csak szól valaki, ha változtatni kell, egyébként "minden jól van úgy, ahogy van". Minden nem monopolhelyzetben lévő cég ismeri a piackutatás fogalmát. Ébresztő!!!
Előzmény: RIKA424 (15699)
f_k Creative Commons License 2006.09.03 0 0 15700
"Ilyen esetben illene megkeresni a dolgozóknak a település jegyzőjét, vagy polgármesterét, és tájékoztatni, hogy nem megfelelő számukra a menetrend, munkábajáráshoz nem tudják igénybe venni a vonatot. A település vezetősége pedig továbbítaná az igényt a MÁV-hoz."

A MÁV eddig a településeket, nem sokba vette menetrendi szempontból.
Nem tudom de talán egyszerűbb volt megkeresni a Volán-t aki rugalmasan kezelte a dolgot

Talán a megyei telefonkönyvben is megtalálták, a címet meg a telefonszámot, de a MÁV-on belül ki a gazdája ezen dolgoknak?


Mi van ha 199x / 200x évben elhatározta valaki, hogy 2900 vonat meg
napi xxxxxxx Km mehetnek a vonatok.
És ettől nem akar eltérni, mert nem érzékelni ha utast veszít el.

A regionális vasutak vagy régen az állomásfőnökök, vagy hasonló helyi vezetők beleszólhattak a menetrendbe ott helyben.

Most szerintem egy ilyen kérés elkallódna, sajnos.

MÁV részéről azért erőltetik a fővonali koncepciót, mert ott sok vonalon megfelelő számú vonat van

így nem kell fejüket törni, hogy mikor menjen, de mellékvonalon kevés az a 5-6 vonatpár azt lehet látni még íróasztal mögül is.

Pont kíváncsi voltam mikor kezdenek Franciavágáson

6 kor vagy 7 kor

Ugyanis, egy ilyen vonat ha Tatabányáig menne, akkor 7.40 revagy 8 ra vagy 7.20 ra beérve nem csak a Franciavágási munkásokat tudná szállítani, hanem iskolásokat meg másokat is.

Évtizedek óta 6.30 6.40 re ér be egy vonat Tatabányára ami iskolába nem jó, 7 kor kevés munkahelyen kezdenek.
Előzmény: RIKA424 (15697)
RIKA424 Creative Commons License 2006.09.03 0 0 15699
Kifejtenéd ezt bővebben?
Előzmény: koller andor (15698)
koller andor Creative Commons License 2006.09.03 0 0 15698
Ezért kell- többek között- ezt a "szolgáltatást" kivenni a MÁV kezéből.
Előzmény: RIKA424 (15697)
RIKA424 Creative Commons License 2006.09.03 0 0 15697

Üzemek nem fognak bezárni, vagy emberek nem lesznek munkanélküliek, mert csak ekkor vagy akkor óhajt a MÁV vonatot küldeni feléjük

 

És mégis honnan kellene tudnia a MÁV-nak, hogy egy adott településen mikor van műszakkezdés?

 

Ilyen esetben illene megkeresni a dolgozóknak a település jegyzőjét, vagy polgármesterét, és tájékoztatni, hogy nem megfelelő számukra a menetrend, munkábajáráshoz nem tudják igénybe venni a vonatot. A település vezetősége pedig továbbítaná az igényt a MÁV-hoz.

Előzmény: f_k (15693)
gumpy Creative Commons License 2006.09.03 0 0 15696
"A KÖZGONDOLKODÁS - általában - , irányítási szinten szintúgy, évtizedekkel le van maradva..."
Így van. Ahogy a 4-es metró mai formájában egy 30-40 éves koncepció gyümölcse, ugyanúgy a mai vasútellenesség, autópályaépítés is akkor korszerű elmélet gyümölcse. Nyilvánvaló, hogy sokan, akkor, ezt tanulták. Az igazi szakember azonban halad a korral, nyitott új gondolatok, új igények befogadására. Ma még ők vannak kisebbségben. Ezért (is) üdvözlöm a korszerű gondolatokat megfogalmazó, terjesztő civil szervezetek létrejöttét! Kívánom, hogy legalább ők ne dőljenek be a pénz hatalmának. Valakinek jövőnkkel, életkörülményeinkkel is foglalkozni kell, ha már politikusaink, vezetőink csak saját zsebükkel vannak elfoglalva, és legfeljebb csak a következő választásig képesek előrelátni.
Előzmény: kis59 (15689)
gumpy Creative Commons License 2006.09.03 0 0 15695
"Az emlegetett politikus korabeli fejlesztések visszajöttekor, öröm táncot járnának a vasutasok."
Ezek szerint mégiscsak lehetne másképp, jobban csinálni...

Egyébként nagyon ellaposodott a topic. Taxxx elmúlt havi hozzászólásainak lényege "én vagyok az ész, ti vagytok a hülyék". Egyébként (viszontválaszban) pedig persze ne személyeskedjünk.

A magam részéről pedig nagyon pesszimista vagyok. Az a politika, amely az egészségügyet is szándékosan tönkre teszi, mit is törődne a vasúttal? Az ország tudatos lerombolása zajlik minden szinten. Ne csodálkozzunk, hogy itt is folytatják ámokfutásukat...
Előzmény: Törölt nick (15686)
f_k Creative Commons License 2006.09.03 0 0 15694

M0 megépítése új forgalmat generál majd.

 

Hungária körút telített, de erről a hiányzó átmenőforgalom helyére újabb járművel lépnek....

 

Közúton a kapacitásnövelés értelemszerűen még nagyobb forgalommal fog válaszolni.

 

Ha a mellékvonalak nem működnek megfelelő iparvágányokhoz hasonló ráhordó szerepben, és nem lesznek buszos ráhordások, meg csatlakozások akkor elsorvad az is ami ma még úgy ahogy van.

 

M0 megvétózásához semmi közöm, de ha jól tudom most részben olcsóban és részben Eu-s pénzből épül , ami adófizető zsebeket mentesít.

Előzmény: tojásos nokedli (15691)
f_k Creative Commons License 2006.09.03 0 0 15693

Én azt próbáltam bebizonyítani, hogy ha nem megfelelő időpontban jár a vonat, vagy bizonyos járatok hiányoznak, akkor ne remélj utast, egy darabot sem.

 

Mostanikínálat nem felel meg az igényeknek.

 

Üzemek nem fognak bezárni, vagy emberek nem lesznek munkanélküliek, mert csak ekkor vagy akkor óhajt a MÁV vonatot küldeni feléjük

 

Igények fel nem ismerése teljesítménykorlátozás, meglevő utasok elriasztása vezett oda, hogy ennyi az utasforgalom.

 

Sokszori változás, meg az hogy valakinek 4.20 helyett 2.20 kell felkellni, ha vonattal akar beérni, ez vezett oda hogy adott vonalon nem vonatoznak.

 

Hazafelé se fog senki várni 2-3 órát hogy majd akkor hazavonatozzon.

Előzmény: Törölt nick (15690)
tojásos nokedli Creative Commons License 2006.09.03 0 0 15691
És kik támadják meg minden lehetséges fórumon az M0 körgyűrű építését???
Előzmény: kis59 (15689)
kis59 Creative Commons License 2006.09.03 0 0 15689
Kedves taxxx!
Ugye Te vagy az, aki a Pályaőrbe rendszeresen írt cikkeket?

Más.
Ez a kijelentésed nagyon lekicsinyelő volt, sőt sértő élű.
Ez a problémák kellő szintű át nem látására és a tájékozottság hiányos voltára utal.
A komolyabb környezetvédő szervezetek gondolkodásmódja 10-15 évvel megelőzi a korukat.
Mert kik "ugattak" MÁR a 80-as évek végén a klímaváltozás veszélye miatt? Akkor mindenki más tagadta ezt.
A környezetvédők.
A dohányzás megszüntetése a közintézményekben, a dohányreklámok, a cigerettásdobozokon elhelyezett figyelmeztető feliratok....
A környezetvédők...
A kamionok kártétele, levegőszennyezés, közlekedésracionalizálás...
Szelektív gyűjtés és hulladékfeldolgozás....
stb. stb.
A KÖZGONDOLKODÁS - általában - , irányítási szinten szintúgy, évtizedekkel le van maradva...

Továbbra is üdvözlettel:
Kis Ferenc
fejlesztőmérnök
oktató mérnök
Budapesti Műszaki Főiskola

Előzmény: Törölt nick (15667)
vaskerék Creative Commons License 2006.09.03 0 0 15688

Ehhez az adóforintokat kellett volna bölcsebben elosztani.

Már késő.

A kifutópálya elfogyott alatunk...

 

 

Előzmény: Törölt nick (15686)
exmv Creative Commons License 2006.09.03 0 0 15685
http://www.vedegylet.hu

"Nem a hatalmat akarjuk megragadni, hanem az emberek képzeletét.


A Védegylet jelszavában ott a felismerés, hogy remélni csak azt lehet, amit el is tudunk képzelni. Azt szeretnénk, ha élhető várost és vidéket teremtenénk és hagynánk utódainkra. Ehhez javaslatokat, terveket készítünk, de ha kell, támogatjuk a helyi közösségek fellépését a természeti és kulturális örökségünk védelmében, és a jogukban, hogy az őket közvetlenül érintődöntésekről információt kapjanak, azokba beleszólhassanak.

Feladatunknak tekintjük a közvélemény tájékoztatását, a döntéshozók meggyőzését, a Jövő Nemzedékek képviseletét A Védegylet sokszínű ökopolitikája komplett világnézetet, ökofilozófiát takar, a pártpolitikai frontvonalakon túlra mutat. A Védegylet túllép a hagyományos „zöld” környezetvédelmen, tevékeny a Zengőtől a nemzetközi kereskedelem témájáig, a fenntartható mezőgazdaságtól az egészségügyig, azért küzd, hogy Magyarországon a demokrácia ne csak papíron létezzen.

Mi a politikát többnek tekintjük a pártok világánál, egy olyan demokráciában hiszünk, ahol érték az állampolgári részvétel és a környezettudatos magatartás, a fenntarthatóság pedig alapvető szempont és cél a politikai döntéshozatalban. Munkánk nem tűr halasztást: a Védegylet 2000-ben jött létre, amikor a tiszai ciánszennyezés országszerte sokkolta az embereket, és sokakat ébresztett annak tudatára, hogy nem így képzeltük a magunk és gyermekeink jövőjét. Szakértünk és lobbizunk, de ha kell, utcai akciókat szervezünk vagy köztársasági elnököt javaslunk, ott vagyunk mindenhol: nyakkendőben, utcán, fán.



Alapító nyilatkozat:
(Részlet)

"Utódaink, földi otthonunk és hazánk jövője iránti aggodalomtól vezetve 2000 márciusában Védegylet néven civil politikai szervezetet alakítottunk.

Célunk a természeti és kulturális sokféleség megőrzése, a környezetünkért viselt felelősségtudat megerősítése, egy jobb minőségű élet feltételeinek megteremtése Magyarország minden lakója számára."
Előzmény: Törölt nick (15667)
vaskerék Creative Commons License 2006.09.03 0 0 15684

A tiltakozás természetes.

Jog.

 

Zászlót készíteni szabad.

Zászló alá hívni, szabad.

Harcra buzdítani szabad.

 

Azt illik majd komolyan venni, aki az :....aggggyáááá 'máááá.................beágyazotsága után, azt is elmondja : miből ?

 

 

 

A tiltakozás természetes jogát még nincs 17 éve, hogy gyakorolhatjuk...

Van akinek ez, az életének döntő része, de a többségnek még mindig új...

 

Más oldalról nézve indokod.

Azt illik komolyan venni, aki annak adta a legtöbbet, akik ...agggggyáááá 'máááá....

kórusban álltak, és nem azoknak, akik a hazájuk, és felebarátaik iránti hűségüket, és felelőségüket bizonyították, mondjuk adófizetési hajlandóságukkal???

 

A poszKádári költségvetés nem kedvezett a fejlesztésnek, és az építésnek, csak a karbatett kézzel ücsörgésnek, a link lejmolásnak, és az ország lelakásának.

 

Mennyire vehető az komolyan, aki mindezt fejlődésnek hiszi?

Annyira, mint az autós, aki a fénysorompó piros jelzését hívójelnek veszi...

 

 

Előzmény: Törölt nick (15672)
f_k Creative Commons License 2006.09.03 0 0 15683
taxxx válasz | megnéz | könyvjelző 2006.09.02 20:16:43 (15649)

Pápa és Franciavágás között JÁR a vicinális.

 

A francivágási erdészet ??? mégis buszt bérel a saját dolgozói számára.

 

Leírtam miért.

 

3.25 kor indul Pápáról vonat meg 7.09 kor Franciavágás felé.

 

Egyik leér 3.47 következő 7.32 re

 

Hazautaztatáshoz 12.55 kor meg 17.36 kor van vonat Pápára Franciavágásról....

 

Egykkel se lehet 6.00 vagy 7.00 munkajkezdésre se a 14.00 15.00 műzsak befejeézése után hazajutni senkitől se várd, hogy 156 km távot +2 ora +2 óra visszaúti várakopzással teljesítse.

 

 

Előzmény: Törölt nick (15649)
f_k Creative Commons License 2006.09.03 0 0 15680

Pápa Franciavágás Pápa szerződéses busz

Bakony Volán Zrt.

Előzmény: Törölt nick (15650)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.03 0 0 15679
Gondolom, mert te állsz ki oly' hevesen a vasútvonalak személyforgalmának szüneteltetése mellett.
Előzmény: Törölt nick (15675)
f_k Creative Commons License 2006.09.03 0 0 15678

Te baraktad ebbe a fórmba a Bakony Volán Vállata Zrt mifene szerződéses buszát Pápa Franciavágás táblával.

 

Ha a Te fotód talán emlékszem mikor fotóztad 14 órakkor 15 órakkor vagyis a műszak végén.

 

Valaki leírta hogy marad a Franciavágás Pápa szakasz

 

Én ezekre reagáltam úgy hogy nem ér le vonat Pápááról 5.40 re vagy 6.40 re és hazafelé 14.20 15.20 körül nincs vonat

 

Munkaidő fügvényében írtam a dolgokat 6-14 vagy 7-15 ös munkarend lehet.

 

Vonat nem közlekedik hiszem amivel 6 ra be lehetne érni dolgozni az 3.49 re ér le, a hazafelé tartó meg 17.11  körül.

 

Így ezekkel nem lehet munkába járni.

 

Magyrul a szerződéses busz azért van mert a vasút nem a munkahelyeknek megfelelő időpontban jár akár többletvonat lehetőségével is.

 

Tatabánya-Kisbér szakasz is gyengélkedik ez is visszvezethető a 6 vonatpárra, meg a rossz menetrendre.

 

A vasútnál nem lehet egy akár 50 es évebnek is meglevő menetrenddel 2006-os igényeknek megfelelni.

 

Évtizedek óta rossz a menetrend mesterségesen kevés vonat, nagy fordulóidők, sok meddőidő.

Előzmény: Törölt nick (15675)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.03 0 0 15677
Megszabod nekem, hogy mit írok egy nyilvános fórumra? Nem X. Y.-ról volt szó, csak egy nick munkásságáról... Hmm... De érzékenyen érint. És amikor te személyeskedsz, az nem zavar? Mert engem pl. nagyon is.
Előzmény: Törölt nick (15676)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.03 0 0 15674
A vasúthoz _értőket_ (hogy ki az, és ki nem, döntse el ki-ki maga) lehet, csak nem egészséges hülyének nézni. Mert lehet, hogy véletlenül visszanyal a fagyi.

Többször megkapod azt a levelet mástól-mástól. Lehet. Tiltja a jog? Nem. Akkor hát? Én a helyedben nem röhögnék, hanem erősen gondolkoznék azon, hogy miért is állnak a dolog mögé ennyien? Bár kérdés, hogy a felső utasítások mennyire kötik ugye az emb... a vonalmegszüntetések felelősét.

A mellékelt képen egy szerinted kihasználatlan vasútvonal kihasználatlan vonata van. Akárhányszor erre jártam mindig jelentős mennyiségű utas utazott, igaz, nem ennyien. Pedig nem ugyanazon a napon, ugyanazzal a vonattal utaztam. Hülyék az emberek? Ezek szerint igen. Nos?

Gondolkoztál már azon, hogy miért van az, hogy kezdenek egyre többen, egyre kevésbé becsülni? A "nagy" vasútbarát pálfordulásának és a pénz (a megfelelő mennyiségű pénz) beszéde hatására feladod a talán sohasem volt elveid. Kérdésem: miért kell hülyének nézni bennünket?

OFF
Remélem, te leszel az első, akitől János barátod elveszi az arcképest, mint vasúti "szakértő"... Bár ugye bizonyos igazolványokkal talán utána is ingyen utazhatsz... Vagy olcsóbb menetdíjért, ellentétben jónéhányunkkal...
ON

Előzmény: Törölt nick (15672)
f_k Creative Commons License 2006.09.03 0 0 15673

Erre nem kaptam választ Tőled:

 

" f_k válasz | megnéz | könyvjelző 2006.09.03 12:34:17 (15660)

Egy kérdés:

A munkaidő 6-14 óráig vagy 7-15 óráig tart?

Pápáról oda lehet érni level időben és haza?

Én nem talátam Pápa felől kényelmesen beérő vonatot 6-os munkjaezdésre 5.20-5.45 között Franciavágásra vagy épp 6.20-6.45 között, haza Franciavágásról 14.20 15.20 körül.


Íme a menetrend direkt munkanpra kérdeztem le.

Pápa - Franciavágás
2006.09.04, hétfő

1 03:24 03:46 0:22 15 km 198 Ft - 2.
2 07:09 07:31 0:22 15 km 198 Ft - 2.
3 11:10 11:32 0:22 15 km 198 Ft - 2.
4 15:00 15:21 0:21 15 km 198 Ft - 2.
5 19:13 19:35 0:22 15 km 198 Ft - 2.
6 22:25 22:47 0:22 15 km 198 Ft - 2.

Franciavágás - Pápa
2006.09.04, hétfő


1 05:00 05:23 0:23 15 km 198 Ft - 2.
2 06:15 06:38 0:23 15 km 198 Ft - 2.
3 10:01 10:25 0:24 15 km 198 Ft - 2.
4 12:55 13:18 0:23 15 km 198 Ft - 2.
5 17:36 17:59 0:23 15 km 198 Ft - 2.
6 20:47 21:11 0:24 15 km 198 Ft - 2.

Előzmény: taxxx (15652)"

 

Mostani vonatokkal nem lehet munkába járatni az embereket, mert nem jó az időpont.

 

Senki nem azon fáradozik, hogy X cég Y iskola, vagy Z más szervezet igényéhez szabja a menetrendet.

 

Előzmény: Törölt nick (15672)
barkoricsi Creative Commons License 2006.09.03 0 0 15671
Nem zöld izéről, és 86. zöld szervezetről van szó (valószínűleg sokkal többedikről). A közlekedés kérdéskörének zöld megközelítése kedvez a vasútnak, mivel a vasút az egyik leg környezetbarátabb (pontosabban legkevésbé környezetterhelő) közlekedési eszköz. Szerintem vasútbarátoknak, zöldeknek, és minden más érintettnek (egyénnek és szervezetnek) össze kell fogni a közös cél érdekében (jelen esetben a mellékvonalak megmentésének ügyében), hiszen a tapasztalat azt mutatja, hogy széles körű összefogásra alapozva lehet a legnagyobb eredményt elérni.
Előzmény: Törölt nick (15667)
f_k Creative Commons License 2006.09.03 0 0 15670

 

A 4-ik képen látszik, hogy a Mátramindszent állomása első vágányát benőtte a gaz meg a fű.

 

A 1-3 képek Mátranovák felőli váltókörzet Mátramindszenten.

 

7-31 én küszült képek....

Előzmény: barkoricsi (15668)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.03 0 0 15669
Nem is vörös, sőt még nem is kék. Kék-sárga lehetne, szárnyaskerékkel, mert az az igazi. De ezt én a Te helyedben nem írtam volna be ide és így, ilyen "éllel", lévén nem az előző hozzászólás írója lép fel tevékenyen a mellékvonalak megszüntetése érdekében, hanem... (ide mindenki gondol azt, amit jónak lát.)

Vannak emberek, akik számára egy vasútvonal nem csak x darab szám a bevétel és kiadás rovatban, hanem annál sokkal több. És ezek az emberek valószínűleg úgy gondolják, hogy a mostani tevékenységgel ellentétben meg lehet oldani a vonalmegszüntetési kérdést más módon is: értelmesen végiggondolva és nem valótlan adatokkal dolgozva. Nos...?
Előzmény: Törölt nick (15667)
barkoricsi Creative Commons License 2006.09.03 0 0 15668

1993-ban, vagy 94-ben, meneternndváltáskor zárták be. Ott voltam az utolsó kanyaron. Azóta egyszer, a Tolnay Lajos Vasútbarát Klub mátranováki rendezvényén járt ott Bz (talán 95-ben). Jelenleg a vonal tudtommal megvan, Mátramindszenten átutazóban megpróbáltam megfigyelni az elágazást: gaz, bokrok, fák nőtték be a vágányt.

Előzmény: papifan (15647)
barkoricsi Creative Commons License 2006.09.03 0 0 15666

Most találtam rá erre a topicra, ezentúl ide írok, nem a vasútmániásba. Aki azt is  olvassa, bocs az ismétlésért!

 

Fejlemények a vasúti mellékvonalak ügyében

 

Lesz országos aláírásgyűjtési akció, de csak később, mivel a szervező, a Vasutas Települések Szövetsége önkormányzati szövetség, így az önkormányzati választások előtt és után 41 nappal nem lehet aláírást gyűjteni, törvény tiltja. Egyébként az aláírásgyűjtő ívet az Országos Választási Bizottság hitelesítette. Ha jól számoltam, november 11-én lehet kezdeni.

Egy másik, helyi jellegű aláírásgyűjtés viszont korábban már elkezdődött, nem tudom, ezt hogy érinti a választás. Ez a Cuha-völgyi (Veszprém - Veszprémvarsány) vonal megszüntetése ellen szól. Az ívek letölthetők a Levegő Munkacsoport honlapjáról:

 

http://www.levego.hu/kiadvanyok_allasfoglalasok/?catID=10&docID=0575&mode=frames

 

Még kezdetleges, de már készült honlap az üggyel kapcsolatban, várjuk az észrevételeket, és az anyagokat!

 

http://www.mellekvonal.atw.hu/

 

Szombaton az Élőlánc (ökopárt) demonstratív vonatozást rendezett a Cuha völgyben. Nem voltam ott, nem tudok bővebbet, a honlapjukon sem láttam egyelőre beszámolót. Ilyen demonstratív vonatozást mások is szerveznek a későbbiekben, úgy tűnik ez lesz a cselekvés, tiltakozás egyik módja. Az egyik, ami már biztos szintén a Cuha-völgyben lesz, Sólyom László részvételével, szept. 17-én. A rendezvény nyilvános, a szervezők (pontosan még nem tudom kik) azt kérik, hogy minél többen legyünk. Részletek később. Mindenesetre biztató, hogy Elnök Úr is ügyünk mellé állt. Jó volna ilyen vonatozást minél több érintett vonalon szervezni, és összekötni lakossági fórumokkal, sajtótájékoztatókkal, szakmai konferenciákkal, az érintettek (pl. polgármesterek, szakértők, MÁV vezetők, minisztériumi illetékesek, civilek, stb.) részvételével. Meg kellene valósítani a valódi társadalmi vitát.

 

Gondolkodom egy "nonstop" demonstratív vonatozáson is az aláírásgyűjtés beindulása után, melynek során több, lehetőleg az összes érintett vonalat beutaznánk(m), de ez még csak ötlet, nem is biztos, hogy van annyi szabadságom, igazából jobb volna többen csinálni.

 

Szombaton a Védegylet (ökopolitikai civil szervezet, nem párt) szervezésében vasúti munkacsoport alakult. Ezen ott voltam. Alapvetően két cél fogalmazódott meg. Egyrészt tudományos eredményeken nyugvó, a közlekedéspolitikában a társadalmi-ökológiai vonatkozásokat is figyelembe vevő alternatívák kidolgozása (műhelymunka), másrészt konkrét cselekvések, akciók megszervezése. Első ilyen akció(sorozat) a mellékvonalak ügyével kapcsolatos lesz. Úgy néz ki sajtónyilatkozatot és tiltakozást fogalmazunk meg a GKM által meghirdetett társadalmi vita végéig, azaz szeptember 30-ig. Jó lenne ezt nem elszigetelten, hanem más szervezetekkel összefogva megtenni (civil szervezetek mellett pl. vasdutas szakszervezetekkel), hiszen az összefogáson alapuló közös fellépés mindig hatásosabb. Mindenesetre akinek javaslata van ezzel kapcsolatban, vagy szeretne bekapcsolódni a munkacsoportba, kérem jelezze. A minkacsoport úgy tűnik részt fog vállalni a vonatozások szervezésében is.

 

Az Élőlánc konferenciát is rendez a magyar vasút jelenével és jövőjével kapcsolatban.

 

http://www.elolanc.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=286

 

SzaboCsabaBence Creative Commons License 2006.09.03 0 0 15665
Azért kíváncsi lennék, hogy megnyerné-e a munkaügyi pert ezzel :) Szerintem semmi jogszabályellenes nincs benne, ha az állásinterjún kiderül, hogy a szerencsétlen jelölt vidéki, és ezért a cég inkább helybelit választ, mert így nem kell kifizetnie a munkabéren felül még több tízezret bérletre. Milyen jogszabályi kötelezettsége lenne, hogy kétszer annyiért alkalmazzon valakit? Semmi. Nem Máltai Szeretetszolgálat.

Az erkölcsi, meg "vidéksorvasztási" részébe most persze nem megyek inkább bele...
Előzmény: v_peti (15471)
koller andor Creative Commons License 2006.09.03 0 0 15664
Csongrád 2006.09.01. 12.25'
Előzmény: f_k (15663)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!