Még hétfő délelőtt is gubanc volt, az 5500-re kb. 30 perc, az IC520-ra 15-20 perc kését mondtak be Füzesabonyban, végülis a két vonat teljesen egyszerre érkezett meg, az 5500 helytelenben jött Kál-Kápolnától.
A Rákóczi is sokat késhetett, Mezőkövesd előtt találkoztunk vele, nemsokkal utána jött a TVK (az IC527-en utaztam).
371-375-ös szelvényközben nincs felsővezeték. 538-as vonatot két mozdony vontatta: V43-1038 - teljes tetőberendezés hiányzik és V43-1368 - jobb első szélvédő sérült, kilyukadt a tető, áramszedő paletta sérült. A vonatot 23:44-kor tudták bevontatni Gödöllő állomásra, ekkorra tudták kiszabadítani az összegabalyodott felsővezetékböl. A zárlat 19:46-kor volt. Hatvani járőr értesítve 19:53. Indul 20:10, Aszódra érk: 20:36, ind. a helyszinre: 20:49, helyszínre érk: 21:17. Kőbánya, Soroksár, Füzesabony-járőrök értesítve 21:26-kor. Kőbánya érk: 22:40, Soroksár érk: 01:11. Füzesabony érk: 01:02.
Gödöllő-Aszód jobb vg kikapcsolva: 19:48-11:40, bal vg kikapcsolva: 19:56-20:05-ig. Gödöllő Áj kikapcsolva: 1:50-8:14 és 9:36-10:37-ig. A 03708-03720 sz. oszlopok között teljes felsővezeték csere, szabályozás, 9db tartószerkezet csere.
A zárlat észlelésétől a teljes helyreállításig 15 óra 47 perc telt el.
Az első nap (április 2-án) ki fog velem utazni az Ex1551-el? (az 5708-tal indulok Miskolcról és az új 25526-tal megyek majd fel Egerbe - ezzel mennek fel az Exp-kocsijai is)
009: Én ezért mondom azt, hogy egy csomónap tudna a máv spórolni
Én is ezt mondom: egyik nap sem kell közlekedtetni önálló IC-t Egerből/Egerbe, ha más módon színvonalasabban meg tudjuk oldani az eljutást.
alex_86: Gondolom 130 Ft-os helyjegy lesz rá, ugyanakkor jó 10 perccel gyorsabb lesz, mint az IC :-)
Szerintem is :)
Az első nap (április 2-án) ki fog velem utazni az Ex1551-el? (az 5708-tal indulok Miskolcról és az új 25526-tal megyek majd fel Egerbe - ezzel mennek fel az Exp-kocsijai is)
2006.03.15-én a Gödöllő állomásról kijáró 538 sz. Cracovia nemzetközi gyorsvonat 19.45-kor az ellenkező oldalú bejárati jelzők után 800 m-er hosszban a felsővezetéket szakította. A vonat kiszabadítása után 23.45-kor dízel segélymozdonnyal folytatta útját. Gödöllő - Aszód között a jobb vágányt 2006.03.16-án 11.49-kor adták vissza a forgalomnak. A megrongálódott felsővezeték rendszert kb. 13 órás folyamatos munkával 4 alállomási motorkocsival kivonuló villamos felsővezetéki szakemberek szinte újjáépítették. Szerencsére személyi sérülés nem történt.
Hát igen, ez sajnos ilyen, mármint a kihasználtság...
Én ezért mondom azt, hogy egy csomónap tudna a máv spórolni, elég lenne péntek délután Egerbe közlekedtetni, szombat-vasárnap-hétfő reggel meg Pestre. Ebből kettő vonat a péntek és hétfő főleg iskola időben megközelítőleg 90-100% kihasználtságú.
Szombat-vasránap szerintem úgy 50-60% körül mozoghat, azzal még nem nagyon jöttem...
Gödöllő után történt a "völgyben". Az áldozat a Cracovia volt. Ami azt illeti igencsak felgöngyölte a felsővezetéket a mozdony, ráadásul dupla Szili húzta. Mindezt onnan tudom, hogy a Rákóczival jöttem fel és így szemügyre vettem a történteket, amikor elhaladtunk mellette (ekkor kb már 2 órás késésben volt). Az biztos, hogy még utána is állhatott egy ideig , szóval az esetlegesen Krakkóba utazó honfitársainknak nem igazán kezdődött jól az út. Remélem a mozdonyvezető(k) jól van(nak)
IC 559 Dobó Eger-Budapest között 25fő ebből 20 fő 1.osztályon
IC 556 Dobó Budapest-Eger között 34 fő.
Az IC556 200km/h-s sebességre alkalmas IC kocsikkal jött. Hááát nem igazán használtuk ki. :)
Ezek az adatok nem valami nagy kihasználtságot tükröznek. ~ 25-30% Még egy érdekesség: - személy v. gyorsvonat 2.osztály Bp.-ről Egerbe jegyár:528Ft - Dobó IC 1.osztály helyjeggyel együtt:591Ft (hétfőtől csüt.-ig + szombaton érvényes) És megköszönném a MÁV Zrt.-nek ezt a komfortos utazást minimális felárral.
A dijszabas.uw.hu oldalról letölthető az idei menetrend április 2-tól érvényes I. sz. módosítása.
Néhány, a 80-as vonalat érintő változás:
- Új expresszvonat (Ex 1551) közlekedik Eger és Budapest között 67-es napokon (ind: 17:43, érk: 19:17), csak Rákoson áll meg, a helyjegyváltás kötelező lesz rá. OFF Kíváncsi vagyok, milen kocsikat adnak majd rá ON
- Új személyvonat (5126) közlekedik munkanapokon 15:30-kor Miskolc-Tiszairól Szerencsre.
- Az 5058 sz. vonat (Hatvan indul: 22:25) csak Füzesabonyig közlekedik, helyette új 5068 sz. vonat közlekedik Füzesabony – Miskolc-Tiszai viszonylatban (Füzesabony ind: 23:29).
- Az 5158 és 5159. sz. Miskolc-Szerencs-Miskolc személyvonat ismét Rakamazig/tól közlekedik.
- A Hatvanból 3:12-kor induló budapesti személyvonat (3019) naponta közlekedik.
- A 3010. sz. Bp-Hatvan személyvonat 5 perccel korábban, 5:05-kor indul a Keletiből.
- Az 5220-as, 5219-es és az 5239-es sz. vonatok 2 perccel korábban közlekednek (Szerencs ind.: 4:10, Sátoraljaújhely ind.: 3:43 valamint 4:43); így az utóbbi esetében Szerencsen jobb lesz a csatlakozás a Tokaj IC-hez.
- Az 5008-as sz. gyorsvonat (Bp. Keleti ind: 20:15) megáll Adácson és Karácsondon is.
- Az 5003-as sz. vonat (Miskolc ind: 15:15) megáll Rákoson.
Tegnap a 5208 ra 60' percet mondtak be Füzesabonyban.
Én 5538 ban ülve hallottam, mi nekünk a csatlakozó vonatunk volt, nem vártuk be...
Volt aki az IC 528 al ment haza, az rendben elment, de kétszer is eladtak bizonyos helyekre a helyjegyet, és a vonaton 30 fok meleg volt, mindez az IC-n.
Szerencsére én nem késtem 1 percet sem, de most valami nagy gebasz volt a 80-ason mert a keller is mondta a vonaton, hogy komoly zavar volt már délelőtt is, mert bizonyos szerelvények nem időben érkeztek be a Keletibe, és így vissza se tudtak időbe jönni.
Engem nem zavart, mert már úgyis késtünk, de én még jól jártam, mert gyakorlatilag a következő vonat helyett ment el az egri sebes mögötte a F. abonyi személy amivel eredetileg mentem volna. Én kb 10 percet veszítettem, de egyesek, meg 50 percet. Aki messzebről jött.
Megnéztem a BÉTEX Rt. iparvágányát közelről.
Te emlékszel még Zöldértes HÁÉV-es meg téglagyári kiszolgálásra?
Én csak a 80 -as évek végén emlékszem, meg talán 91 körül.
http://agria.hu/article.php3?sid=5715Megkezdődik a Farkasvölgy árok nyomvonal áthelyezése Küldte 2006-01-24 15:43:59
Februárban kezdődnek a Farkasvölgy árok nyomvonal áthelyezési munkálatai. A teljes beruházás, amely 720 milió Ft állami és 84 millió Ft önkormányzati pénzből 2007 nyarára valósul meg, megoldja a városrész csapadékvíz elvezetésének problémáját - jelentette be sajtótájékoztatón dr. Nagy Imre Eger polgármestere.
A Farkasvölgy árok nyomvonal áthelyezésével tehermentesítik a Sas úti nyílt árkot, így megszűnik a környék vízelvezetési gondja. A beruházással megvalósul 700méter burkolt, nyílt árok a Putnoki vasútvonal mellett és közel 800 méter nagyszelvényű zárt csapadékcsatorna a Sas utcában, a Külsősor utcában és a Mátyás király úton, illetve ehhez kapcsolódóan megépítenek 5 nagyméretű vasúti hidat, 200 méter ivóvíz gerincvezetéket,450 méter szennyvízvezetéket, 700 méter hírközlő hálózatot és 1200 méter elektromos hálózatot. A teljes beruházás 2007 nyarára valósul meg.
Még valami, ksi felhívás. Hatvan-F.abony közötti lakosok, vagy ismeretségűek, ha tudnának nekem szerezni éllomásépületekről tervrajzot, csak vázlatos is elég. Meg fotókat, azt megköszönném. Ki miben tudna segíteni az tegye meg nekem!