Keresés

Részletes keresés

zaronka Creative Commons License 2007.03.31 0 0 823

A biztonságtechnikát lehet növelni ABS is van több fajta pl:négycsatornás, retarder is van sok féle! Itt nem az a lényeg szerintem hogy barátnő vár-e vagy sem de általában az ember azért utazik mert valahova szeretne viszonyleg gyorsan elérni és sajnos egyre több a személykocsi a versenyt meg még ez is rontja! Ja az utasokat szerintem baromira nem zavarná a nagyobb sebesség! Persze váratlan helyzet adódhat, de azért ez nem a Cobra11! Sajnos az utakon olyan morál van ami folyamatos veszélyhelyzetet eredményezhet, ha ezt ki akarjuk védeni ne menjünk ki az utcára sőt a lakás sem biztonságos pl: egy kamion becsapódik! ( vagy egy repülő)

Nem eszetlen száguldozásról beszélek csak dinamikus tempóról, a fogyasztás tényleg ennyivel nőne? Bár szegény Zala Volánt biztos földhöz vágná persze azt megengedheti magának, hogy helyközi (megyén belüli) vonalakon olyan setrákat és egyéb buszokat közlekedtet amiről más volánok még távolsági járatban sem engedhetnek meg maguknak! A vonathoz meg ne viszonyítsunk ezen a vonalon mert az egy kalap szar már bocsánat!

Sebesség más témában Zeg-Szombathely busszal kb átlag másfél óra, személygépkocsival kb45 perc ez szerintetek normális?

 

 

Előzmény: lala0210 (819)
MBman Creative Commons License 2007.03.30 0 0 822

Vannak ezen kívül is értelmetlen KRESZ szabályok, például egy 2,5 tonna feletti teherautó 80-as korlátozása autópályán, míg egy 15 tonnás busz 100-al haladhat.

 

Ha jól tudom, 2,5 tonna felett van ez, de ha nem, 3,5 tonna felett biztos....

Előzmény: MBman (821)
MBman Creative Commons License 2007.03.30 0 0 821

Én már utaztam "hacsak pár km erejéig is" busszal 125-130-al. (lejtőn lefelé gurulva, motor nélkül) Hát elég félelmetes... Nagyon be tud indulni az a hatalmas kasztni... Nem hinném, hogy sok utasnak tetszene. Busszal városban utazva is sokkal többnek tűnik az 50, mint egy szeméylautóval.

 

Arról nem is beszélve, hogy a menetidő csak negyedével csökkenne, féktávolság, meg a légellenállás miatt a fogyasztás viszont kb másfélszeresére növekedne.  Ez senkinek nem lenne túl jó, a volánnak különösen nem.

 

Szóval így első hallásra jónak tűnne, ha emelnék a sebességet, de ha jobban belegondol az ember, akkor már nem biztos...

lala0210 Creative Commons License 2007.03.30 0 0 820

És még egy adalék, bár kicsit off, de a témához kapcsolódik:

Egy időben rendszeresen jártam személyautóval az M1-es autópályán, a megengedett sebességet betartva. Bizony elég félelmetes volt, amikor 150-el húztak el mellettem a jugoszláv vendégmunkásokat szállító szakadt svájci buszok...

Előzmény: zaronka (812)
lala0210 Creative Commons License 2007.03.30 0 0 819

Az a +25km/h egy ekkora járműnél már nagyon sokat jelent. Ilyet max. csak a T-100-as kocsiknál sokkal erősebb fékrendszerrel engedélyeznék, úgy hogy az összes utas bekötve ül az ülésben, de még így is necces a biztonság kérdése.

A balesetek többségében valóban nem a buszsoförök a hibásak, az idegenhibás események többsége is a kivédhetetlen kategóriába esik.

Csak szemléltetésképpen: a buszt megelőzi egy személyautó, ami durrdefektet kap, és a busz előtt keresztbefordul. Ha 100-al megy, 20-al csapja oldalba, ha 125-ről kell fékeznie, még úgy 70-el halad az ütközés pillanatában, a személyautó utasainak bizony nem sok esélyük marad...

Arról ne is beszéljünk, hogy az a +25km/h mekkora többletfogyasztást eredményezne, a biztonsági megoldások miatt úgy 20%-al drágább lenne az autóbusz beszerzése, és mindezzel csupán 20perccel sikerülne rövidebb menetidőt elérni egy Zeg-BP távon. Nem biztos, hogy megérné, ráadásul rövidebb vonalak esetében ez még kisebb menetidő rövidülést eredményezne...

Előzmény: zaronka (812)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.30 0 0 818
Döntsd el, mi a fontosabb. Menetrend, vagy biztonság. Sajnos tudok olyan távolságis - nem Zala Volános!!! - sofőrről, akinek a menetrend a fontosabb. És megy a kis falvakon keresztül, meg körforgalmakon keresztül átlag 70-80km/h-val 50km/h-s meg 30km/h-s övezetekben. Amíg nem lesz sajáthibás eseménye... :(
Előzmény: zaronka (812)
V_Carvalho Creative Commons License 2007.03.30 0 0 817
keszthelyi
Előzmény: kettőhatvanhatos (815)
htibor Creative Commons License 2007.03.30 0 0 816

Szia!

 

Az egy dolog, hogy ha váratlan esemény következik be haladás közben, hogy 100-ról vagy 125ről kell lecsökkenteni vagy állóra fékezni a buszt.

 

Azonban az esemény bekövetkezte utáni vizsgálatkor egyáltalán nem mindegy a gkv. és az eset megítélését illetően, hogy egy Tempo 100-ra engedélyezett busszal 100-al vagy 125-el haladt az esemény bekövetkezte előtt vagy épp akkor...

 

Busszal a 100-as tempót szüttyögésnek érzed?

(Gondolom akár sietsz, akár barátosné vár, meg tudod előtte nézni a menetrendet, hogy mikor indul busz/vonat. És ez alapján be tudod tájolni, hogy +5/10/15 perc "bármi történhet menetközbeni" menetidő csúszást mennyire bír ki a Pesten váró időpontod. Ha nem, mész korábbi érkezésűvel. Ennyivel azért számolni kéne 200-250 km-ről való utazáskor. És azért nem mostanában találtak fel a mobiltelefonokat sem.)

Előzmény: zaronka (812)
kettőhatvanhatos Creative Commons License 2007.03.30 0 0 815
KKA-699 háromtengelyes Setra zeg.-i kocsi? A 11:40-es Zeg-Veszprém járatot végzi, de visszafelé csak Keszthelyig jön, legalábbis a menetrendből igy vettem ki.
kettőhatvanhatos Creative Commons License 2007.03.30 0 0 814
KNM-526 Zeg-Zalaistvánd, Zeg-Zalabér és Zeg-Csatár útvonalakon is megfordul.
(A viszonylat-jelző táblák szerint).
Előzmény: MBman (801)
V_Carvalho Creative Commons License 2007.03.30 0 0 813
/ Nekem a vonat után egyáltalán nem tűnik szüttyögésnek :D /
Előzmény: zaronka (812)
zaronka Creative Commons License 2007.03.30 0 0 812

Szia!

Figyu szerintem ha valami miatt 100-nál meg kell álni pályán az már akkor is gebasz, vagy 100-nál nem szabadul el? az a +25 itt már szerintem sokat nem számít! Persze menetidőben dinamikában igen!

Hetente egyszer-kétszer utazz Pestre és akkor meglátod milyen rossz a szüttyögés! (Főleg ha sietsz esetleg barátnő vár!) Én már rühellem az utat, jobb volt a régi 7-es ott legalább volt mit látni és nem is érezted a szüttyögést!

 

 

 

Előzmény: lala0210 (810)
Nzsolti Creative Commons License 2007.03.30 0 0 811
Nem tudja valaki véletlenül a KNM-508 előző rendszámát?
Előzmény: kettőhatvanhatos (805)
lala0210 Creative Commons License 2007.03.30 0 0 810

Azért azt ne felejtsük el, hogy minél nagyobb a sebesség, annál nehezebben tudsz megállni. És azért 15 tonnáról van szó, akármilyen jó fékei vannak, 105 fölé egy T-100-as busz se menjen, még előzéskor sem... Száraz út, kis forgalom esetén is adódhatnak váratlan helyzetek, amikor meg kell tudni állni. Ha 15 tonna 120-al elszabadul, térdre, imára...

Abban egyetértünk, hogy a száguldozókat ki kell vonni a forgalomból, nem véletlenül 130 az a 130...

Előzmény: zaronka (807)
zaronka Creative Commons License 2007.03.30 0 0 809

Ha ez lenne a legnagyobb probléma de jó lenne!

 

Előzmény: MBman (808)
MBman Creative Commons License 2007.03.29 0 0 808

Tahográf épp 125 ig mér, amit használnak, ma láttam :)

Előzmény: zaronka (807)
zaronka Creative Commons License 2007.03.29 0 0 807

Szia!

Ezt nem sofőr mondta hanem valami volános vezető nyilatkozta valamelyik lapban még kb fél éve. Sajnos változás valszeg nem lesz, és igen t-100-zal kamiont előzni nehezen lehet. DE ha rajtam múlna én 125-re emelném a lefolytást a sofőrök meg elég rutinosak főleg ezeken a vonalakon , hogy eldöntsék mikor mennyi, de főleg ha száraz út-kis forgalom van szerintem ezzel a sebességgel lehetne haladni, és azért gyakran ilyen a szitu főleg az esti járatok idején, a tahográf meg azért ad egy visszatartó erőt pont azért van!

 

Előzmény: MBman (803)
MBman Creative Commons License 2007.03.29 0 0 806
Ma KMN-642 jött 14:00 kor Bp-Zeg, a JOP meg 12:15 kor...
kettőhatvanhatos Creative Commons License 2007.03.29 0 0 805
Testvére(i) a KNM-526 Setra 315NF helyi kivitel és egy átrendszámozott Ik.395 KNM-508.
Előzmény: V_Carvalho (780)
mcg Creative Commons License 2007.03.29 0 0 804
németeknél sebességkorlátozás elvileg nincs is az autópáylán

Ez jó...:))

Csak inkább a következő a szitu...

Az autópályán a maximális haladási sebesség elvileg nincs meghatározva,de a hálózat kb. felén ténylegesen 120km/h-s sebeségkorlátozás van...
Előzmény: MBman (803)
MBman Creative Commons License 2007.03.29 0 0 803

Valószínűleg az a sofőr arra gondolt, amikor a nagyobb tempót emlegette, hogy 100-at mehet szabályosan,. nem?

Az is indokolná a nagyobb sebességet, hogy amikor kamiont kell előzni, amik mind -80-90-el mennek nem számít nekik, hogy autópáyla vagy közút, egy olyan busszal, ami 100 ig megy max, elég nehéz, és kockázatos.

 

De úgy összességében ehhez, amit te gondolsz, nem iylen szántóföldhöz hasonlító utak, meg szar kétsávos autópáylák kellenének. Mert például az M7 esen 30-40 km-ig  nem is lehet 100-al normálisan haladni. Állandóan utolérsz valami kamiont, ami 85el megy, a belső sávban meg 160-al száguldoznak.... Ehhez legalább 3 sávos autópáylák kellenének, mint németországban. Épp ezt írtam korábban is, hogy az autósok többsége vagy 160-al száguldozik, a másik része a (kamionokat is ide értve) meg 85-90-el.

Traffipaxokat kellene az M7re is telepíteni, hogy kiszűrjék a száguldozókat, mennének ők is 130-al, és akkor nem tűnne olyan nagynak a különbség, és lehetbne normálisan haladni a busszal is, nem kell kétszer is meggondolni egy kamion előzését....

 

De nézd csak meg, németeknél sebességkorlátozás elvileg nincs is az autópáylán, a buszok mégis max 105nél szabályoznak le....

 

Vannak itt érvek a dolog mellett is, meg ellene is. Valószínűleg változás nem lesz :)

Előzmény: zaronka (802)
zaronka Creative Commons License 2007.03.29 0 0 802

Szia!

Sajnos úgy kéne kérni a buszokat hogy T-100 nélkül! Régen talán volt is erről szó valamelyik újságban valami volános vezető azt mondta, hogy olyan buszokat szereznek be ami képes a nagyobb tempóra! Úgy látszik elk_rta vagy nem lehetett, de ami rossz azon változtatni kell! Aki ezt kitalálta leszabályoznám a kocsiját 90-re had szenvedjen!

+ A legtöbb baleset abból van, hogy gyorshajtás?- szerintem meg abból hogy állandóan töketleneket meg kamionokat kell előzni+buszokat itt is több a korlátozás kára mint haszna természetesen az ADR-es gépjárműveket még szigorúbban szabályoznám kötelező sárga villogó stb. Kb35000km-t levezettem (több mint 3 éve van jogsim) 1 balesettel amikor valszeg pont azért nem haltam meg mert lakott területen kívül a megengedettnél jóval lassabban mentem-frisss hó esett, csak valami nem látható jégfolt és borulás-ezt csak azért írom mert ha nem lehet én sem merek gyorsan menni, de normál esetekben nagyon veszélyes a tökölés!

A Setráról Valami KMN talán a rendszáma szürke setra előlap, elöl dupla ajtó a busz talán kb3 évesen került ide, délelőtt csinál néhány 2-est az biztos 17-20-kor pedig 26-os, szombaton is dolgozik pl:17-10-kor 24-est csinál! Telephelyet pontosan nem tudok!

 

 

MBman Creative Commons License 2007.03.29 0 0 801

Ebben igazad van, a buszok balesetét nem a gyorshajtás okozza túlnyomórészt. Sőt, a buszbalaestek nagyrészét nem is a buszsofőrök okozzák. Gyakran buszozom, és látom, hogy a buszsofőrök kétszer, ha nem háromszor annyira körültekintőek, mint egy személyautó vezető.

De ez nem a magyar KRESZ hibája, hogy tempo 100 van, ez nemzetközileg is így van. A németektől behozott setrák, mercedesek, MAnok is leszabályoznak 100-nál.

De ugyanúgy a személyautó vezetők is ugathatnának, hogy a 130 autópályára túl kevés.

A 30 km/h sebességkülönbség szerintem indokolt a busz és a szeméylautó közt, csak az a vicc, hogy alig van személyautó, amelyik betartja a 130-at autópályán. (vagy 90-el szüttyügnek,ilyen suzukisok, vagy 160-al száguldoznak) A busz meg kénytelen betartani a 100-at, merthogy nem megy többet...

 

Egyébként meg hihetetlen jó fék van a buszokon is, amelyik ABS.-el felszerelt....

 

 

 

"Ha itt lenne egy normális vasútvonal mint pl:BP-Szeged, BP-Debrecen, BP-Miskolc kiváncsi lennék akkor is ilyen népszerűek lennének-e a buszok!"

 

Pontosan ezért van itt ilyen jó buszközlekedés, merthogy a vasútvonal szar.

 

 

"Zeg új alig használt Setráját ami bár külső telephelyes szinte egész nap a városon belül dolgozik!"

 

Erről eddig én nem is tudtam, senki nem is írt róla. Te vagy az első. Akkor beszéljünk róla: Hol telephelyes, milyen típus? Alacsonypadlós? Milyen fordulókat csinálnak vele?

Előzmény: zaronka (800)
zaronka Creative Commons License 2007.03.28 0 0 800

Saját véleményt írok le!

Elég gyakran járok Pestre a tapasztalatok!

Hiába van viszonylag most már majdnem kész a 7-es-76-os körforgótól  az Autópálya amiatt a nyüves Tempo 100 miatt jó ha 10 percet rövidült a menetidő!!!

Ha itt lenne egy normális vasútvonal mint pl:BP-Szeged, BP-Debrecen, BP-Miskolc kiváncsi lennék akkor is ilyen népszerűek lennének-e a buszok!

Ja Tempo 100 biztos sokan lehurrogtok, hogy az kell meg fontos meg a busz nem szgk., de talán pont erre van az ABS és a Retarder ha meg pályán hirtelen kell megállni az már így is régen rossz. Persze nem azt mondom hogy száguldozzanak a buszok de a vezető ítélőképességében azért lehetne bízni és így ki lehetne jobban a pályát használni! Amit meg más járatok csinálnak pl: Pécs-Szombathely 65-70 nel szüttyögnek az megint elgondolkodtató! Ha jól tudom a kresz buszokra 50/70/80 a max de ha ezt mindenhol tartanák mikor érnének oda! Egy kicsit talán ha ezeket rugalmasabban vennék és nem lenne kétszer olyan hosszú egy busz menetideje mint a személygépkocsié, talán többen esetleg busszal járnának! Ja és egy kérdés a buszbalesetek többsége a gyorshajtás miatt következik be? Szerintem nem:lásd utobbi évek Siófok vasuti átjáró, 7-76 körforgó vagy a pesti gyorsforgalmi!

Ja és jó lenne ha legalább 1-2 gyorsjárat BP-Zeg tényleg az lenne pl: a 18-40 es Keszthelytől minden faluban megáll ezt pont neki kell csinálnia? Ja és aki a Tempo 100-at kitalálta azt javaslom neki hogy hetente legalább egyszer utazza végig a Zeg-Bp vonalat kíváncsi vagyok a véleményére!

Senkit nem akarok megsérteni ez csak saját véleményem lehet, hogy tévedek!

Jó lenne ha néha a helyijárat is téma lenne pl: kb két hete állította forgalomba a Zala Volán Zeg új alig használt Setráját ami bár külső telephelyes szinte egész nap a városon belül dolgozik!

 

 

Előzmény: mcg (795)
htibor Creative Commons License 2007.03.28 0 0 799

Ha jól vettem ki a hozzászólásokból akkor a nemrég beindult reggeli Keszthely-Bpest gyorsjáratról van szó most ;-PPP

 

Alba sztem bólintana(a közelben nincs időben egy fia járatuk sem, 7.35kor megy el...), azonban a Veszprém megyei "banda" zörögne ezerrel, hogy nem biztos hogy kéne.(8.45-9.00 körüli Szfvári betérést számolva)

Előzmény: lala0210 (798)
lala0210 Creative Commons License 2007.03.28 0 0 798

De egy kis fehérvári kitérőt szerintem már most be lehetne iktati pest felé is

 

Kérdés, hogy Albáék mit szólnának hozzá... *-)

Előzmény: MBman (796)
MBman Creative Commons License 2007.03.28 0 0 797

Valaki írja már le lécci, hogy voltak akkor a Zeg-Budapest fordulók, amikor 15:40es Bp-Zeg járatot még a lentiek közlekedtették.

Mely buszok jártak akkor?

MBman Creative Commons License 2007.03.28 0 0 796

Szerintem fő a gazdaságosság.

Persze egy jó hónap biztos kellene annak is, hogy kiderüljön, úgy mennyien utaznának.

De egy kis fehérvári kitérőt szerintem már most be lehetne iktati pest felé is. Onnan rengetegen utaznak pestre mindig. Azzal 15 perccel nüvekedne a menetidő. NEm ördöngős....

 

Előzmény: mcg (795)
mcg Creative Commons License 2007.03.28 0 0 795
de ha megáll sok helyen,s nem a sztrádán halad,akkor nagyon belassul...
így meg 3 óra felé megy a menetideje...
Előzmény: MBman (794)
MBman Creative Commons License 2007.03.28 0 0 794

Kihasználtség szempontjából az lenne a jó, ha balaton parton sok helyen megállna, bemenne siófokra, esetleg fehérvárra, hogy uzasokat vegyen fel.

Mint az 5:20 Zeg-Bp járat, egerszegről jó ha 8-10 utassal indul el. Aztán mire pestre ér, telt ház....

Előzmény: mcg (793)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!