Pécel és Isaszeg között. Nagytarcsán és Rákoscsabán keresztül. Egy szerelvénnyi vonathoz egy szoló buszt küldtek. Mondanom se kell voltak akik Pécelen maradtak kényszerűségből, mert nem fértek fel.
Jó hogy lehetett látni a balesetet a buszról. Már csak a vez.kocsi és a segélyszerelvény volt ott meg a tűzoltók daruja.
Betonkeverővel ütközött és kisiklott egy vonat Isaszegnél
* Index/MTI
2006. augusztus 30., szerda 12:09
Pécel és Isaszeg között, a nagytarcsai elágazásnál ütközött össze egyelőre tisztázatlan körülmények között egy betonkeverő és a Budapest és Gödöllő között közlekedő személyvonat.
Személyvonat ütközött egy betonkeverő teherautóval szerdán tízkor Pécel és Isaszeg között a nagytarcsai elágazásnál.
A teherautóba a Gödöllő Budapest között közlekedő személyvonat rohant bele, mondta Kavalecz Imre. A vasúti szerelvény egy személykocsija - a vonat elején lévő úgynevezett vezérlőkocsi - kisiklott. A baleset következtében megrongálódott a vasúti pálya és a felső-vezetékrendszer is.
Tűzoltók boncolják szét a kamion maradványait
A vonaton hárman sérültek meg könnyebben. A kamion sofőrje a roncsok közé szorult, a tűzoltóknak kellett kiszabadítani feszítő-vágó berendezéssel, sérülései súlyosak.
Az MTI helyszínen tartózkodó tudósítója azt látta, hogy a betont szállító teherautó tartálya leszakadt és a síneken fekszik, a teherautó teljesen összetört. A baleset valószínűleg úgy történt, hogy a teherautó Nagytarcsa felől egy mellékúton haladt, majd kanyarodni próbált, de a 6-7 méter mélyen fekvő vasúti sínre csúszott, ahol a személyvonat belerohant.
A vasúti mentők és a tűzoltók a kisiklott vagonok sínre emelését megkezdték, de a forgalom legkorábban késő este állhat helyre a vonalon. Forgalmi változások a baleset miatt
A Budapest-Miskolc-Budapest közötti Inter-City, gyors és távolsági vonatok kerülő útvonalon: Rákos-Újszász-Jászberény-Hatvan érintésével közlekednek, menetidejük legalább egy órával nő. A Budapest Keleti pályaudvarról Hatvanba tartó elővárosi személyvonatok Pécelig, a Hatvanból Budapestre közlekedő vonatok pedig Gödöllőig közlekednek. Gödöllő és Isaszeg között szállítják az utasokat vonatpótló autóbuszok.
Egy vasúti kocsiban megsérült férfit szállítanak el a mentők
A MÁV kéri, hogy akik Budapestről Gödöllőre, illetve azon túlra utaznak, vegyék igénybe a HÉV-járatokat. A Hatvan felől Budapestre utazóknak is tanácsos igénybe venni a gödöllői HÉV-et. A mentés és helyreállítás ideje alatt a Gödöllői HÉV járművein elfogadják a vasúti jegyeket és bérleteket, a HÉV-szerelvények a szokásosnál több kocsival közlekednek, áll a MÁV közleményében.
A Budapest-Gödöllő közötti elővárosi vonatok ideiglenesen nem közlekednek. A személyvonatok utasait Pécel és Isaszeg között vonatpótló autóbuszok szállítják. Az arra utazóknak késésekkel kell számolniuk.
Mostanra már javult a helyzet (a képeken látható, mennyit apadt a víz), azonban 20-40 perces késések még mindig vannak a keresztek, IC elengedések miatt.
A 20-as lassújel megszűnt (40-es lehet) mivel "jóval hamarabb" átértünk Sárospatakra...
Hogy a kocsi hogyan került oda nem tudom, de a vízügyesek is nyugodtan mászkáltak a 20-szal "száguldozó" csörgők mellett, egyesek pedig horgásztak a töltéstől pár méterre :-).
Egyébként nálam "illetékesebbek" szerint elképzelhető, hogy vonatpótlózás lesz ezen a szakaszon, ha 1-2 héten belül nem javul a helyzet.
Pár vonatot (pl. IC 524/521) most is érdemesebb lenne csak Sárospatakig / Sárospataktól közlekedtetni, mivel - a szűkebb szerelvényfordulók miatt - a következő járat Sátoraljaújhelyről csak késéssel tud elindulni...
Ki akartam menni én is a pályára fényképezni Sárospatak-Sátoraljaújhely között, csak lusta voltam.Pénteken voltam a vasúttörténeti parkban a reggeli IC 6:01 helyett 6:28kor indult Sárospatakról.A Hernád mellett végig lassújel.Füzesabonyig már árvíz elött is sok helyen ki volt téve a 80-90es lassújel, most van ahol 60 ast láttam.Kápolna után olyan belvív van, hogy ott is lassújel van.Pestre majdnem 40 percet késtünk:(
Tegnapi képek a Sátoraljaújhely-Sárospatak közötti részről.
A 10 km-es szakasz nagyjából 2/3-án 20-as lassújel van, jó fél óra alatt érnek át a vonatok, így jelentős késések vannak. Tegnap az IC 521 40 percet, az 594 pedig kb. 50 percet késett (plusz kocsikkal és csörgővel jött, így elképzelhető, hogy egyesítették az 5234-gyel).
Ezen kívül a Hernád és Hernádnémeti-Bőcs állomás között járnak lassabban a vonatok (bár lassújelet nem láttam).
Örvendetes hír, hogy legalább van olyan vonat, ami megérkezik rendesen a Keletibe. Az 569 rendszeresen4-5 percet késik, a 3017-et pedig legkésőbb Rákoson megelőzzük, vagyis az is legalább 10 perccel később ér be. Az még csak hab a tortán, hogy az 569 érkezési vágánya mindig más: 4, 5, 6, 8, 12, 13.
Trainz Railroad Simulatorban építem a 80as vonalat.Ha tudnátok küldeni képeket a vonallal,állomásokkal kapcsolatban azt nagyon megköszönném.Nekem csak Füzesabony-Sátoraljaújhely közötti szakaszról vannak.
Szerencs- Sátoraljaujhely között 1-2 helyen eléggé le van amortizálva a pálya.Főleg hogy most SÁrospatak-Sátoraljaújhely között az egész elépítmény víz alatt van:(
ezek Bodrogolaszi MHtöl keletre készültek, a távolban a megálló:
5 miskolci Bp (29-05) kocsival és 65 utassal indult meg a vonat és -8'-cal állt meg a Keletiben. Az utolsó pillanatban még kocsiszámozás is került a kocsikra.
1 hónap múlva lesz érdemes megnézni, akkor lehet róla véleményt mondani.
5 miskolci Bp (29-05) kocsival és 65 utassal indult meg a vonat és -8'-cal állt meg a Keletiben. Az utolsó pillanatban még kocsiszámozás is került a kocsikra.
1 hónap múlva lesz érdemes megnézni, akkor lehet róla véleményt mondani.
Amúgy néha-néha nekem is jól jön a Rákos, úgymond csatlakozás mulasztás elleni állomás, mert időt nyerek, ha nem a Zugló-Keleti, hanem Kőbánya alsó-Rákos úton szállok át.