rob19,
azért mondtam, hogy előre 26-os kistányér kellene, mert az első váltók maximum 22 fog különbséget tudnak átfogni (a két szélső tányér között). Ha nagyon megerőszakolod, akkor esetleg elvisz 24-et is, de ez már igen rizikós, és sokszor még a 22 is sok. Hiába viszi az első váltó a 48 fogat, ha nem tudja átfogni a teljes tartományt.
Amit stoki mondott, abban is van igazság. Ugye ő azt mondta, hogy vannak olyan áttételek, amik különböző módon is előjönnek, tehát átfedések vannak. Ez igaz is, de azért abból kellene kiindulni, hogy pl. egy 21 sebességes bicjajon csak 15db használható áttétel van. 24 sebességesnél 16db. Persze a többit is "lehet" használni, de nagyon-nagyon-nagyon gyilkolja a hardvert. Tehát ha a nem használható tartományba esik egy áttétel, akkor kifejezetten jó az, ha más kombinációban is elő lehet hozni.
Én erősítek Weider féle elméletek szerint, sci tec anyaggal „http://www.scitec.hu/”, de nem kell 200 kilókra gondolni. Csak úgy cirka 40 kg lassú felpakolással 3-szor 12 szettet teljes kimerülésig stb. de nem akarok most itten belemerülni, mert hosszú lenne. A lényeg, hogy kevés a súlyzó összesített tömege.
bátyó
Akar a fene sanzi nyakába drága alapanyagot varrni, csak gyanús volt nekem az "alurúd" meghatározás és ezért gondoltam, hogy megkérdezem már, hogy hogyan is volt ez, mert nem emlékeztem rá. A PVC-t fenntartással fogadom, mert az kakicsőnek lehet, hogy jó, de ilyen felhasználásokra elég szar. Bár nemrég láttam már papírhengerből készül t ágyat is , de feküdjön arra az, aki nem akar szexuálni.:)
Kami
Pofon egyszerű én az incháttételt szoktam használni, bár vannak hiányosságai és nem is mond sokat, mindenesetre egy viszonyszám kijön belőle, amivel azért lehet mit kezdeni.
Szóval :
x = NAgyfogaskerék / kisfogaskerék * kerékátmérő inchben
Ezzel a képlettel össze lehet hasonlítani más és más kerékméretű gépeket. Ha veszel mondjuk egy méretet és kiszámolod az x-et, akkor arra a következtetésre jutsz, hogy van egy számod amivel nem tudsz mit kezdeni. Na de, ha már van tapasztalatod a különböző cuccokkal és annak az áttételeit kiszámolod, akkor könnyen ki lehet találni, hogy egy új applikáció mivel több, vagy kevesebb, mennyivel kell jobban pörgetni a pedált, hogy elérjem a 200 kilométer/órát, vagy éppenséggel olyan disznó nagy az áttételem, hogy 3 tekerés/perc és a lábamba sorba durrognak el az erek.
Az én tapasztalatom az, hogy egy jó monti valahol x=28-nál kezdődik és elmegy x=100-ig max. Például mi a francnak x=115, amikor ugysem tudom kihasználni illetve x=5 (:)))), amikor gyalog tolva a bringát gyorsabban felérek, mint a 1,5 km/h-val vánszorgó hajtott bicikli.
Ez a szám még függ a kerékpár milyenségétől éppen ezért írtam, hogy vannak hiányosságai, hiszen ez a szám csak relatív. Hogy tisztábbra töröljem az üveget, itt arról van szó, hogy egy kicsi gördülési ellenállású (mint pl a jővőbeli géped) masina egy 100 áttétellel jobban megy, mint egy dagonyázó gumival felvértezett monti aszfalton. Vagy, ha olyan masinád van, aminek nagyon jó a légellenállás a (windcheetah), magyarul a rekuk, abból, hogy a viszonylag fix emberi teljesítményből minél többet kihozzon az ember nagyobb áttétel kell, mint a hagyományos bringához. Ezért van azon nagykerék=53, kicsi hátul=13 és 27" szingós kerék x=110. Ezt a fogaskerék arányt össze lehet rakni egy montira is, de minek, amikor soha nem vált fel az ember, csak minden szökőévben egyszer.
Ami a lényeg ez a szám, csak relatív, ehhez hozzá kell tenni az embert is a gépet is és főleg a TAPASZTALATOKAT egy régi géppel. Az én hajtóerőm valószínűleg jóval kisebb, mint a tied, tehát te választhatsz nagyobb áttételt, de neked is vannak határaid !!!!!!!
(Mondjuk ne szélviharba tapasztalj, mert az igencsak fars eredményeket hozhat a jővőre nézve)
Még egy autós példával élve : egy trabantba egy porsche váltó. Szerintem az 5-öst és a 6-ost sohasem kéne kapcsolni, ha egyáltalán elindul 1-esben.
Amiért még jó lehet ez a szám, az az arányok. Kiszámolva a fogaskerekekre az a jó, ha a mondjuk a 18 sebesség úgy jön ki, hogy egyenletes legyen az egymástól való távolság és kevés egybeesés legyen.
rob19
Szerezz neki aluból az könnyebb és akkor nem kell annyi postaköltséget fizetni.:)))
sanzi
Van egy nagy bolt ha még ott van az andrássy úton az oktogontól a hősők tere felé baloldalt pár száz méterre.
Vagy van még a József körúton is a Mester utca, Üllői úti 6-os villamosmegálló között, de inkább a Mestertől kéne visszagyalogolni...
VAn még a Petőfi híd Pesti lábánál is egy.
...
...
...
Most olvasva KAMIKÁZÉ
Végülis melyik gép mellett döntöttél, vagy még mindig kérdéses...
Kössz az érdeklődést. Teljesen beteg vagyok, hogy nincs még meg minden. A meglévő alkatrészek jól vannak, majdnem mindennap átnézem, tanulmányozom őket. Valamelyik nap hazavittem egy levélmérleget az irodából, hogy lemérjem a cuccokat, mer' amióta a súlyról vót szó itt a topicban azóta én is kíváncsi lettem rá. Eddig 5310 grammot "nyom" a bringa és a hiányzó alkatrészek (váz, nyeregcső, kormány, kormányszár, kormánycsapágy, első váltó, középcsapágy) közül a váz a legsúlyosabb, a többi az max. 10-30 dekás tétel.
Léci ne nevessetek ki nagyon, amiér' ilyen idióta vagyok.
Kössz az érdeklődést. Teljesen beteg vagyok, hogy nincs még meg minden. A meglévő alkatrészek jól vannak, majdnem mindennap átnézem, tanulmányozom őket. Valamelyik nap hazavittem egy levélmérleget az irodából, hogy lemérjem a cuccokat, mer' amióta a súlyról vót szó itt a topicban azóta én is kíváncsi lettem rá. Eddig 5310 grammot "nyom" a bringa és a hiányzó alkatrészek (váz, nyeregcső, kormány, kormányszár, kormánycsapágy, első váltó, középcsapágy) közül a váz a legsúlyosabb, a többi az max. 10-30 dekás tétel.
Léci ne nevessetek ki nagyon, amiér' ilyen idióta vagyok.
Ezek szerint ma szétkapom a mosogatót és környékét.
Minek mosogatni, ha van bicikli???? :-)))
Kami
Neked is BUÉK Hogy van a gyönyörűséged???
MÁS téma és nagyon OFFF
Nem tudtok véletlenül valami bótot ahol súlyzó tárcsákat lehet venni???
Nekem 2 db 10kg-os kéne. Nagy lyukú nem pici kézire, hanem kétkezesre.
Tegnap voltam a honvéd utcai bizóban de nem vót. Utána elmentem a Dzsiakokomellibe a westendcitibe ottan volt csak pici lyukkal :-)))
Az áttételekről jutott eszembe, hogy van e valami általánosan használható képleted (E=mc2), amivel ki lehet számolni egy adott áttétel nagyságát. Mer' van a Nagy Sándor-féle könyvben egy skála, de azt egyrészt nehézkes használni, másrészt nincs mindig "kéznél".
Stoki. Milyen drága csövet akarsz a sanzi nyakába varrni?
Francokat. Bármilyen úgy 20 cm hosszúságú hulladék cső jó. Nem csak alumínium, hanem akár sima PVC is! Valamivel legyen nagyobb átmérőjű, mint a Scott csöve.
Csak nekem éppen egy fénymásolóból kidobott vékonyfalu alu cső akadt a kezembe.
A műanyagot meg ráadásul egyszerűbb kifaragni.
A lényeg az, hogy úgy kell kidolgozni a cső két végét, hogy az pont illeszkedjen a toldalék csövéhez, azaz az szépen belesimuljon. Egy-egy gumi alátét, hogy ne mocorogjon, és műanyag szalaggal szépen oda lehet fogni (miután még két-két lukat belerágtál).
Erre aztán már fel lehet szerelni a lámpát (felülre) és a narancssárga rádiót (alulra).
sanzi. PVC csőben meg van ződ meg sárga is, így szép színhatást állíthatsz össze.
Sanzi
Bár nem emlékszem már a bátyó féle megoldásra, de most mi kell neked.
Alurúd, vagy alucső, mert ugye nem mindegy.
Egyébként ha nem akarsz nagyon utánajárni, akkor BAUMAXban, vagy OBIban lehet kapni egy szál kiszerelésben mind a kettőt több méretben. Arra készülj, hogy nem egy olcsó dolog (száz forintokban mérik), de azért ki lehet fizetni. Dolgozni meg nem nehéz vele, csak ha köszörűgéppel nyomulsz, akkor esetleg a nagy hőhatás miatt igencsak felkenődik a kőre, de azt hiszem amire neked kell azt kézzel is (fűrész, fémreszelő, fúrógép) tökéletesen és gyorsan el lehet készíteni. Arra vigyázz, ha satuba befogod, akkor az anyag puhasága miatt ottmarad a pofa helye. Ajánlom valami műanyag lapka, vagy vastagabb papír alkalmazását a pofa és az alu közé, hogy még az esztétikai szépsége is megmaradjon és ne rombolja géped szépségét ez az apró gányolás...:)) Ha rúd a kiszemelt áldozat és ha keresztbe át kell fúrni, akkor mindenképpen gépsatu és fúrógépállvány szükséges a jobb eredmény eléréséhez, különben olyan lesz a lámpád, mint a gerinced 100 kilométer után...:)))
Rob19
Én azért számolnék a haverod helyében. Kiszámolnám az áttételi ugrásokat, mert lehet, hogy a nagy cserélésével a középső tányérra és a nagytányérra kapcsoláskor sok sebesség csontra megegyezik, vagy nagyon kicsi köztük a távolság. Egy váltórendszer akkor csocsesz, hogyha közel azonosak a sebesség közötti lépések és nagyon kevés fedi egymást. Általában az első lánckerekek így vannak kitalálva és pár sebességről mondható el, hogy az valahol egy másik tányérra kapcsolva is közel ugyanaz.
Szóval a lényeg : számolni...!!!
Nem én voltam az egyszer biztos.
Az én gépem nem ruszise, hanem egy átmenet vagyis egy costumized és tökéletesített NN váz (metál ződ az ismerőseim szerint. Szerintem pedig sötét szürke) valamikor a hős korban Neuzer név alatt futott. Most már felismerhetetlen:-)))
Ne fikázzátok le mert nekem pont tökéletes. A tri kormány pedig SCOTT.
Ami az eltolást érinti, még nem tudom milyen hatással lesz a gerincemre, mert hosszabb távokat még nem tekertem vele azóta amióta megvan a SCOTT szépségem. Az persze lehet, hogy ha eddig nem volt akkor most lesznek gerinc problémám. Legfeljebb 100 km-ként változatatom az eltolódás irányát :-))
Félre a tréfával tudom, hogy ez igy nem megoldás, de még nem volt időm vele foglalkozni. A probléma a lámpa. Hova rakjam???? Bátyónak van egy megoldása, de én még nem találtam pici alu rudat, meg különben sem dolgoztam még aluval.
Ja én nem vagyok se szakállas sem 40-es. Inkább szálkás (álmodik a nyomor) és 30-as alá egy picivel.
ROB19
Lehet hogy rátapintottál a gazdagodáshoz vezető útra???? :-)))))
Hova kell 26-os kistányér?
Előre? Minek?
A meglevő hajtókaron kell a srácnak lecserélni a felső tányért, mert kevesli a 44-et. A többi maradhat, nem? Már megvette a másik elsőváltót, ami bír ekkora tányért, és a hátsóváltót is lecserélte a hosszúkarosra, szintén az áttétel miatt. Még kérdés?
Én a magam részéről hülyeségnek tartom, de nem nekem kell...
(Bocs sanzi, de ezt nem lehet kihagyni)
Mondhatnám, hogy ugyanolyan, mint a narancssárga AM/FM rádió :))
Az illető a következőképpen nézett ki: kb. 40 éves szakállas férfi, Mavic mezben. Egy szakadt orosz országúti bicajjal (zöld) volt. Elöl kosár + triatlon szarv, hátul csomagtartó.
Hasonlít a Te bicódra? :)
Apropó, a múltkor azt írtad, hogy kb. 50mm-el el van tolva a triatlon fogantyú a bicaj középvonalához képest. Ez komoly?! Nekem szétszakadna a hátam ekkora eltéréstől...
kivi
addig ki sem mozdulsz a bicajjal? :/ még ilyet???
Természetesen gyalog nem mozdulok csak bringával.Eddig még nem volt oljan idö néhány éve hogy ne tudtam volna bringázni minden nap.Ha mást nem a munkába(retur kb 20km)minden nap.Ez a ho nem tud zavarba hozni(csak a sos latyak mert abba bevág a kerék meg a rücskös jég,de megoldom)hanem a sok béna autos.Kedden délelött felugrottam a Jánoshegyre,majd legurultam Hüvösvölgybe,gyönyörü volt ereszkedni a havas ösvényeken a puha hoba.A fék eljegesedett allig fogott,kicsit macerás volt a megállás.A városba nem élvezet bringával közlekedni,de tömegközlekedni még rosszab igy marad a bicaj.
Ugye viccelsz.
Nem hiszem el, hogy van még valaki aki ilyen csúnyán eltorzítja a Bicikli nemes formáit mint ÉÉÉNNNN!!!!
Ez nem ér :-(((
Ezek szerint tényleg kelleni fog egy am/fm narancssárga rádió a tri kormányhoz rögzítve:-)))
Hogy felismerj :-))))
Csak a következőkre utaltam:
„NA túl vagyunk egy nagy informatikai problémán, bár nekem még kétségeim vannak...NA mindegy januárban még lehetnek meglepetések...Remélem nem a próféta szól belőlem...”
Gondoltam a mumus kifejezés jobban fekszik neked mint a PRÓFÉTA :-)))
ROB19
Kérlek NE szívass :-)))
Én inkább maradok a jó isten által adományozott férfi nemnél.
Mumus is lettél? No ezt most jól megkaptad.
Néztem tegnap a Háló-világ c. színvonalas:)) műsort a tv2-n, és ott mondták szintén, hogy lehet, hogy ez a y2k csak egy nagy szívatás volt, kellett a pénz a guruknak...