1100-kor kezdődik egy tárgyalásom (nem volt betervezve), ezért nem tudom, hogy a 1200-órás határidőt be tudom-e tartani. Ha nem, előre is elnézéseteket kérem.
Sanzi,
16.85 kg kosarastul és kormánytoldalékostul, de lámpa nélkül.
Mindenki,
Van egy hivatalos áttétel számláló programom (féléves, de még nem volt idom kipróbálni) akinek kell kuggyön mail-t és elküldöm. Összezippelve 2,26MB
Hali!
Szal, nekem azért volt sürgős a 40 pont az ősszel, mert idén vizsgák vannak, + egyéb időigényes dolgok, és nem volt előrelátható, hogy lesz-erá időm.Nincs is.
De neked úgy látom, már a sidney-i szabadságod is előre ki van kérve, csak még azt döntsd el, repcsivel mész, vagy bringával.:)))
n.
Kami.Tudnál küldeni egy 2yk 5proba programot nekem? mert érdekel a dolog ha még van annyi proba hogy lehet 40 pontom.
Meg köszönném.
harkai@elender.hu /a másik mailom nem mük./
Sanzi:
Hiány van a bringádon, a "legujjabb fejlesztés" amivel lefárasztottak a napokban "első kerék meghajtó rásegítő szerkezet" öninditómotor +a csom. tartón akku, kis kapcsolóval müködik a kormányról . ezt gondold át ez biztos hiányzik még a gépedre. És van a macskaszemnek egy bomba csengője 6 szólam mint a flipperek ezt husvétra be ütemezheted. :-))) /nem bántásból, de ha lúd akkor...../
a pumpa legyen veletek, Csaó!!! Vigyor
A hétvége szombat-vasárnap. Bocs, de kiment a fejemből, hogy Te folyamatos üzemben húzod az igát, viszont megteheted, hogy akkor menj uszodába, amikor az átlag emberfia robotol.
Március 15-e szerda, akkor nem lesz ötpróba, viszont 11-én BK-smegyeren a pilisi gyalogtúra alkalmával kezdik osztogatni a joggingruhát. Ha pedig megvan a 40 pontod, akkor szerintem érdemes elkezdeni egy második könyvet (a szabályok megengedik), mert van esély újabb 40 pontra, főleg, ha vidékre is eljársz (nekem jelenleg 3 könyvem van, de még csak egy telt be).
Na a kivi azért lett kiwi, mert úgylátszik nemesítési hangulatom volt. Csak azt nem tudom, miért nem kywy lett a kivi az sokkal grófibb cím...:))
Sanzi
Ha esetleg hifit is akarsz a bringádra, abban bátyó nagyon jó. Bár nekem igaz, csak otthonra ajánlott cuccokat, azért nagyon jó cuccot hozott össze. Szóval ha gondolod és talán a jővőbe látóan is hatékony berendezést szeretnél, talán egy szöráund technikát javasolnék. Az első hangszóróknak megvan a helyük a scott kormányon az erősítőt a mélynyomót a kosárkába lehetne aplikálni a hátsó és oldalfalak helye szabadon választhatóak ....HA ez megvan, akkor már csak egy kis lépés a gázturbinás bringa :))))))))))))))))
Szerintem nagyobb gondot csinálsz ebből a kormányra tehető lámpából, mint amennyire problémás az eset.
Bahh nem tud írni, mert egy picit húzós lett a melója. De szerintem azért nyomon fog követni minket, titeket.
sanzi
Zenit? Rulez! Nekem is van ám!
Csak érdekelne egy vaku, ami nem hálózatis, mert nem szeretem magam után vinni a vezetéket, meg nincs mindenütt 220...
Hol az a fotós topic?
Kami!
Azt ég csak tudom, hogy a 10-11 óra az az idő, mikor szegény éccakás a másik oldalára fordul, és örül álmában, hogy a postás nem csengeti fel, de mi az a hétvége?:((
Minthogy a pontjaim megvannak, Márc 15-én szeretném már a melegítőt felmarkolni, adja a Drommer istene, hogy már legyen. Futni voltam Szigeten a héten, gyrni meg a síelés előtti felkészülés miatt,ami hónap végén lesz. Szal, februárban? (Akkor már több időm lesz mozogni.)
Háj!
A síkötés óvjon a bajoktól!
n.
Bocs hogy uzleti jellegu irassal jovok a topic-ba
nezzetek el OK?
Szoval lenne egy elado montim sajna meg kell valnom tole mert koltozni fogunk es kell a penz.
A gep egy OCLV CARBON TREK 96-os XT-XTR +syncross nyeregcso+spd pedal+troy lee buko IGEN MEGKIMELT ALLAPOTBAN!!!! ELADO Iranyar 200000 HUF
surgos lenne a dolog akit erdekel az irjon az alabbi mailra egy par sort meg egy helyet ahol el tudom erni (nev+Telefon) es visszahivom egyebken budapesti vagyok es nalam lehetne megnezni a bicajt.
THX
Email:karika@satimex.tvnet.hu
Üdv Reki!
Éngömet érdekelne az a táblázat, kűgyed el lécci a czímemre.
neptancos!
Én ma is vótam a Sportba'. Úszással kapcsolatban a hétvégék láccanak fixnek 10-11 órai kezdéssel, kivéve a következő két hét sielésből kifolyólag. Futás reggelente munkahelyileg, aztán febr. 27. Pécs-Harkány (Ötpróba 4 pont). Ha meglesz az új gépem, akkor még nem fogom túl sokat használni, mer' görgőn jó a mostani is, a szabadban megmég hideg lesz, de az itt beharangozott márc. 15-i túra engem is érdekel, nembeszélve a Nagy Tavaszi Topikos Túráról (reszkess, stoki!).
Nieuwjahr!
sanzi, király, azaz a Király utcában van sportbizó, ott ált. szokott lenni súly, de újat asszem a Plazában is láttam az elsőn egy kis bótban.
Kami!
Mikor futunk/úszunk/görgőzünk/stb. össze? Ha meglesz az új géped?
Bad, get better!
nephtanczosch
Mivel nincs nagy forgalom bemásoltam ezt a cikket,ha ráértek olvassátok el a kerékpárutakrol szol.(bocs.hogy hosszú)
Az útfelület újrafelosztása
Amikor megalakult a VBB, ezt a célt tűzte maga elé: minél több embert nyerjen meg arra, hogy „munkába, iskolába, bevásárolni, sportolni, szórakozni kerékpárral járjanak.” Abból a másutt már igazolt tényből indultak ki, hogy a városi ember átlagos napi mozgáskörzete éppen akkora, amekkorát gyalog fárasztó bejárni, autón vagy tömegközlekedési eszközökkel pedig pazarlás. Aki tehát kerékpárra ül, az időt és pénzt takarít meg, nem utolsósorban pedig tesz valamit a levegő tisztaságáért és a maga egészségéért.
A bringások nyomásának nem kis szerepe van abban, hogy az utóbbi években látványosan fejlődött az ország és benne a települések kerékpárút-hálózata. Fővárosunkban a 90-es években körülbelül 120 kilométernyi kerékpárút épült, de a fejlődés az utóbbi egy-két évben megtorpant. Ráadásul az utak többsége nem a mindennapi kerekezés, a „hivatásforgalom” igényei szerint épült, hanem a szabadidős tekerőknek.
A városi kerekezés feltételei tehát nem alakultak olyan kedvezően, mint sokan remélték. Az utak nagy része nem felel meg a követelményeknek (keskeny, rossz a vonalvezetésük, egyenetlen a burkolatuk). A hivatásforgalom, persze, a mégoly "gondosan" megépített kerékpárutakba sem csatornázható be, hiszen az – ha vannak is főbb irányai – „mindenhonnan mindenhová” vezet. A kerékpárosok napi közlekedést csak azzal lehetne valóban ösztönözni, ha az úthálózat alakításában figyelembe vennék a naponta nyeregbe szállók igényeit, és a közlekedési szabályokban „kerékpárosbarát” módosításokat hajtanának végre.
A kerékpárosok szervezetei már négy-öt éve próbálták elérni, hogy kerékpárbarát módon változtassák meg a KRESZ-t -nem nagy sikerrel. Nemrégiben elkészült a kerékpározás fejlesztésének nemzeti és kommunikációs stratégiája.A régi kérések alaposabb elemzéssel alátámasztva újra bekerültek az előterjesztésbe, amely több ponton igyekszik megkönnyíteni a városi biciklizést.”
A stratégia tervezete – a külföldön már bevált gyakorlatot figyelembe véve –, három nagy témakörbe sorolja a feladatokat: a kerékpáros utazások arányának a növelése és ennek segítése; a kerékpározás biztonságának fokozása, beleértve a járművezetők felkészítését, a megfelelő infrastruktúrát, a kerékpárutakat, a biciklitárolókat stb., valamint az állami és az önkormányzati szintek és a kerékpárosok közötti együttműködésnek a megteremtése.
A másutt már a napi gyakorlatba emelt szemléletváltás alapja a Közlekedési miniszterek európai konferenciáján 1997 áprilisában, Berlinben született határozat. Ez a közúti közlekedés védtelenebb, sérülékeny résztvevői: a kerékpárosok érdekében született. A külhoni statisztikákból ugyanis kiderül, hogy a kerékpáros-balesetek 85 százaléka belterületen, mintegy 50 százaléka gépjárművel, útkereszteződésben történik. Ezért a kerékpárosok biztonságának záloga az útfelület újrafelosztása, az, hogy megteremtsék az ehhez szükséges jogi, műszaki és szemléleti feltételeket.
Németországban az új kerékpárostörvény minden eddiginél több jogot ad a kerékpárosoknak. A biztonságos és kényelmes kerékpározás előtt egyengeti az utat: a módosítás lehetővé teszi, hogy az önkormányzatok ellenirányú kerékpársávot jelöljenek ki az egyirányú utcákban, kerékpáros utcákat létesíthetnek; bizonyos feltételeket betartva megengedhetik a buszsávban való haladást, illetve csak a táblával jelzett – a szabványoknak tökéletesen megfelelő – kerékpárutakat kell kötelezően használni. A legnagyobb újdonság: a kerékpáros-védősáv (kerékpárnyom). Ez olyan helyen létesíthető, ahol az út nem elég széles ahhoz, hogy valódi kerékpársávot jelöljenek ki rajta. Az útburkolati jellel kijelölt 1,60 (de legalább 1,25) méter széles kerékpárnyom (a kerékpársávtól eltérően) erre megfelelő forgalmi viszonyok között és szükség esetén mindkét oldalról átléphető. A védősáv határvonalat húz a kerekesek és a mellettük elhaladó autók közé, és feloldja azt az ellentétet, amely eddig az azonos sávban, eltérő sebességgel, párhuzamosan közlekedő kétkerekű és négykerekű járművek között volt.
Hazánkban, sajnos, még nem sok gyakorlati jelét látni az imént ismertetett törekvéseknek.A kerékpárral közlekedők érzik, hogy a gyakorlatban nem stimmelnek a dolgok, nincsenek összhangban a szándékok és a tettek. A hazai közlekedésben és szervezésében nagyon nehéz felfedezni a biciklizésbarát jeleket”.
A kerékpárosok és a természetjárók érdekvédelmi szervezetei elkészítették a KRESZ módosításához és az országos kerékpárút-hálózat fejlesztéséhez kapcsolódó kiegészítő javaslataikat. Rámutattak, hogy a KRESZ-ben és a hozzá kötődő közlekedési és műszaki jogszabályban számos olyan elem van, amely a kerékpáros közlekedést, illetve annak fejlesztési lehetőségeit hátrányosan érinti.
A hazai vizsgálatok szerint a kerékpárosok aránya a hivatásforgalomban a település nagyságától, a tömegközlekedési ellátottságtól függően 1 és 30 száza-lék között van. Budapesten munkanapokon az utasoknak mindössze 1–3 százaléka közlekedik kerékpárral. A nagyobb városokban ez 5–7 százalék, a kisebb településeken, 15–30 százalék is lehet a kerékpáros-forgalom részaránya. Fővárosunkban és a nagyobb városokban nem irreális célul kitűzni, hogy tíz éven belül megkétszerezzük a kerékpározás részarányát. A kisebb településeken a biztonság fokozása a fő szempont, hiszen a személyi sérüléssel járó baleseteknek mintegy 15–17 százalékát kerékpárosok szenvedik el.For.Él.Tud.
Már régóta olvaslak benneteket. A bringázást meg még régebben művelem. A számitógéppel is elboldogulok valahogy.
Tervezem, hogy egy ráérös félórámban részletesen is irok magamról, de a lényeg amiért kiléptem a halgatásból:
Régebben irtam Excelben egy táblázatot ami a kerék kerület (mm.) és a fogszámok ismeretében kiirja az egy pedál fordulat alatt megtett utat (m.). Illetve a kényelmes pedál fordulthoz tartozó sebességet (km/h.). Mindezt 12-30-ig a racsni illetve 30-54-ig az első áttétel fogszám tartományban. Szabadon állitható a kerék kerület (ezt ki is számolja neked), és a "kényelmes" pedál fordulat. Az eredményeket egy táblázat formában adja meg.
Ha érdekel valakit jelezze elküldöm neki (e-mail), vagy közkincsé is tehetem ha megmondjátok hogyan lehet például ehez a levélhez csatolni kb. 60 Kb.
Egyébként országúton nyomulok, Székesfehérvár környékén.
Kami
Lesz az még 10,5 kg, ha rárakjuk a kosárkát :-)))
Bahh
Te most dicsekszel??? :-))))
Különben is hiányollak a topikban.
Régebben azt mondtad, hogy a magyar munkatempó és az ottani összehasonlíthatatlan ????:-)))) Most akkor mi is van???? :-))))
Ja : s novim godom, happy new year, buon capo d’anno, stb… Én is tudok ám :-)))
Badmad
Kérlek akkor nézzél körbe a vas piacán. Köszönöm…
A lámpával kapcsolatban pedig az a kérdés merült fel, hogy van-e arra lehetőség, hogy a sityakra rögzítsem a lámpát??? A kosárkán már van egy lámpa, csak dinamós és még 1 nem fér rá :-))))
sanzi
A ráér alatt, mondjuk a jövő hét elejét értettem volna. Akkor majd megnézem van-e, és mennyiért. Meg körülnézek lámpaaplikációs megoldás ügyben is. Egyébiránt a kosaradra nem lehet valahogy felszerelni? A trikormány offszettet a derekem elég jól bírta, bár igazából nagyon pici volt az eltolás, kisebb mint nálad. De egyenesen nem bírtam menni vele, mert a súlypontom mindíg azon az oldalon volt és a bringa meg arra húzott. Miután kiigazítottam, már nem kellett figyelnem ezekre, automatikusan ment egyenesen a gép.
Köszönöm szépen a linket megnéztem. Szuper, csak még mindig nem értek egy pár dolgot. Én régi Zenittel kezdtem az ipart már nem is emlékszem hány évvel ezelőtt, és ez a Japán csoda meg kinyalja a seggemet és én nem tudok vele mit kezdeni, mert mindenbe belepofázik. Azok a régi szép idők amikor az ember mindent manuálisan csinált elmúltak ... De lehet hogy veszek magamnak egy régi Zenitet??? És hagyom az asszonynak ezt a csodát???
Badmad
Remélem gyorsan felépülsz, ezért sok c vitamint egyél.
A súlyzó lyukának átmérője 4 cm. A ráér alatt mit kell érteni???
A lámpa tényleg cateye pontosabban crypton. Volt régebben egy ötlet, hogy a fékre lehet applikálni valami tartó akármit, de nálam nem jó mert ottan van a kosárka.
Ezt írtad „Ja és szerintem a tri kormány tengely offszettje nem túl jó ötlet, egy darabig nekem se középen volt, nem is tudtam vele sokáig egyenesen menni.” A kérdésem az, hogy a gerinced hogy bírta???
Hát BÚjjÉK mindenki ahová szeretne! Sziasztok! Kissé betegen, de azért átléptem én is a 2000-k évbe, de nem kezdtem új évezredet, mert arra még várni kell 359 napot.
Végigolvastam az elmúlt napokat és hozzászólnék 1-2 dologhoz.
Súlyzó
Ha ráér és megmondod milyen a rudad külső átmérője, akkor megnézem neked, valamelyik nagyker forgalmaz ilyeneket a téli időkben.
Lámpa a tri kormányon
Ha megmondod milyen lámpát használsz (felteszem, hogy valami Cateye), akkor utánanézek, milyen forgatható, tekerhető, extra bilincs van hozzá, amivel esetleg egyszerűbben is felteheted a lámpát. Ja és szerintem a tri kormány tengely offszettje nem túl jó ötlet, egy darabig nekem se középen volt, nem is tudtam vele sokáig egyenesen menni.
Nikon F50
Próbálkozz a fotós topikban, vagy szerezz egy ismerőst valami fotóboltban, aki kölcsönadja pár órára, amíg lemásolod magadnak, fény.
Itten van egy link a Nikon F60-as gépsárkányról, ami egy kicsit többet tud az 50-esnél, de arról már nem találtam semmi információt.
Ha azé' kell a leírás, hogy tuggyá' fényképeket csinálni, akkor inkább nézzél meg olyan könyveket, amelyek általában a fényképezésről szólnak. Hameg már nem vagy teljesen kezdő (abból, hogy egy Nikon tükörreflexes géped van, arra a következtetésre jutottam, hogy nem), akkor csak a kijelző ikonjaival kell tisztában lenned, azok meg megegyeznek a 60-assal (asszem). Megaztán sokmindenre rá lehet jönni magunktól.
Kedves BÁTYÓ és MOGA!!!
Átnéztem a fényképezős topikba, de félelmetes tudású spílerek nyomatják ottan az ipart és nem tudok hozzá szólni a témákhoz (sem).
Eddig azt gondoltam, hogy az olvasással semmi gondom, de már nem vagyok benne biztos.
Mondjuk egyes Stoki benyögések után sem mindig tudom merre van a hátra :-)))
Ezért kérdem tőletek ÓÓÓÓ NAGY fényképészek :-))))
Nem tudjátok honnan lehetne szerkálni egy NIKON F-50-es leírást??? Mert hogy elveszett és 5.000.-HUF-ért vesztegetik a bótokban. Inkább veszek ezen a pénzen egy pici narancssárga am/fm rádiót :-)))
STOKY!!!
Ha Kivit Kiwinek hivod, akkor engem csak nyugodtan hívjál Sanzynak :-))))