Keresés

Részletes keresés

sanzy Creative Commons License 2000.01.12 0 0 3980
Különben pedig a változatosság a titka sok mindennek
:-)))))
Előzmény: sanzy (3979)
sanzy Creative Commons License 2000.01.12 0 0 3979
ROB19

Nagyon jó a szemed :-))))))
A változtatás oka sokszerű. Pontokba szedve.

1. A sanzi hoz társított emilke hotmail-es volt. Ahhoz, hogy a hotmail-t megnézzem folyamatosan klikkelgetni kellett a inboxra. Naponta 100.000-szer.
2. Először arra gondoltam irok az indexnek és megkérem őket, hogy a sanzi@index.hu-ra változtassák a hotmail-t. Szartak rám. 3-szor próbáltam de semmi.
3. Utána jött Stoki mester a KIWI-vel és gondoltam eggyet kettőt és hoppá sanzi újjászületett sanzy-ként :-))))
4. Most az index-es email úgy van beállítva, hogy minden emilkét küld rögtön a céges mailomra, amit rögtön megkapok és nem kell kínoznom az egeremet.
5. Különben pedig utálom az index azon funkcióját, hogy meglehet kukucskálni ki hová irt és mit. A jogaimat tiporják :-)))))). Ezzel a pici változtatással pedig mindenki tudja ki vagyok aki ismer. Mint pld. Te.

Röviden ennyi.

Előzmény: Törölt nick (3975)
Törölt nick Creative Commons License 2000.01.12 0 0 3978
berger

Na ez az egyetlen, amihez hozzá tudok szólni:
Öcsémnek volt Ritchey canti, és van Alongha V.
Ha nem akarsz a canti beállításaival folyamatosan szenvedni, mert az kész gyötrelem, akkor mindenképpen Alongha. Tövábbi előnye, hogy a kerékcserénél ki lehet akasztani, mindenféle újraállítás reckírozása nélkül. Ha kiveszed a benne levő szervot, akkor irtó hamar blokkolásra is lehet bírni, de adagolható marad. Szerintem az egyszerübb felszerelés/beállítás miatt az Alongha a nyerő. Ez az én véleményem, mert nem tudom mi az a canti, amit mondtál, de én a Ritcheyt jobbnak számítottam.

Előzmény: berger (3976)
kamikázé Creative Commons License 2000.01.12 0 0 3977
Reki!

Kössz a kiegészített táblázatot, ígymán jó. :-)
Én czéges ímélt használok, így az embernek be kellene lépnie hozzánk dógozónak, bár van egy indexes ímélem is és arra továbbítódik minden levelem, de ott nem néztem meg, hogy átjött-e rendesen, de megnézem.

Peace
kamikz

Előzmény: Reki (3964)
berger Creative Commons License 2000.01.12 0 0 3976
Stoki,
én csak addig fejtegettem a dolgokat, amíg igazam volt.:). Nem tervezem reku, vagy camping bicikli beszerzését ezért nem fontos nekem a kerékátméro.

Mindenki,
mi a jobb: egy jó cantis fék, vagy egy Alhonga V-fék?

Előzmény: stoki (3972)
Törölt nick Creative Commons License 2000.01.12 0 0 3975
Bocs, még nem ébredtem fel

vanna = vannak
kacsolok = kapcsolok

sorry

Előzmény: Törölt nick (3974)
Törölt nick Creative Commons License 2000.01.12 0 0 3974
Jó napot mindenkinek! (majdnem reggelt írtam)

Itten vagyok ám, csak folyamatosan olvasok, nem belepofázok.
De mostmár valami csak megfogta itten a pici agyamat:
Nem tudom, hogy vagytok vele, de szerintem is bőven elég az áttételarányt kiszámolni (felvetette berger, ha jól emlékszem), mert ha huzamosabb ideje használod a biciklit, egy bizonyos viszonyítási alapod már van. Ha vagy 2-3 éve nyomod a montinak, akkor érzésre tudod, hogy teszem azt a min.áttáteled 22/28, és lecseréled egy kilences sorra a nyolcast hátul, akkor 22/32-t kapsz, és meg lehet állapítani, hogy kb mekkora a különbség. Tudom, vanna müzlizabálók, akiknek fontos a virtuális csapásszám, meg minden, hiszen ők versenyeznek, őket meg is értem. Menjenek is mindig el verseny előtt hugyozni, hogy könnyebbek legyenek :))))
De szerintem itt pár "mezei" biciklisnek nem nagyon számít az áttétel, hiszen szerintem nem lehet észrevenni 0.123 áttételkülönbséget. Ha mégis, akkor nyugodtan hordjatok le a sárga-zöldig, hogy ilyeneket szövegelek.
Ez az én véleményem.
badmad
én is addig kacsolok, amíg "jól érzem magamat"
Ha mást nem, hát a TV távirányítóját kapcsolom :)))

sanzy
Csak én vettem észre, hogy ez névváltozás???
Mire fel?

sanzy Creative Commons License 2000.01.12 0 0 3973
Hölgyeim és Uraim!

Tegnap meghuzigáltam a fékkarokat és nyikorognak. Tudom volt már erről szó de hát öregszem, nem emlékszem. Vagyis mivel kéne megkenni (spréjzni) a huzalokat????

STOKI
A 20 kiló nekem ok.

KAMI
Képzelj el egy nagy állatot. Acél váz, csomagtartó, vas sárhányók, kosárka stb… Az biztos, hogy hosszú ideig fog szolgálni :-)))) Lásd Stoki nagypapi gép.

stoki Creative Commons License 2000.01.12 0 0 3972
Oké kami, akkor nem erőlködök, mert azt hiszem megvan mindened, amivel egy jó áttétel arányt(okat) ki tudsz alakítani, persze, ha van lehetőséged arra, hogy a neked nem tetsző hátsó fogaskerekeket cserélgethesd. Arra azért figyelj, amit mondtam, hogy a gyakorlati használat ill. tapasztalat is elengedhetetlen akkor, amikor már ennyire komolyan veszed az áttételed megtervezését.

berger
Tökéletesen igazad van addig, amíg csak egy adott bringatípuson belül kell egy jó áttétel csokort kialakítanod. De, abban a pillanatban, amikor például egy országútiról montira vált az ember, rögtön be kell, hogy játszon a kerékátmérő valamilyen formában, különben érdekes dolgok jönnek ki az áttételekkel játszadozva. Vagy, hogy egy mégegyértelműbb példát mondjak. A vélhetően még ebben az évezredben elkészülő rekumnak a tervek szerint 20-as meghajtott kereke lesz, aminél egy 48/13-as kombináció érdekes áttételt eredményezne. 30-nál úgy pörögne a lábam, hogy a pöcsöm feltöltődne, mint egy ebonitrúd és a környék össze mobiltelefonját letestelném...Hát kell ez nekem...???

badmad
A bergernek említett dolgok miatt, azért nem elég az, hogy """egyszerűen kapcsolgat, amíg jól nem érzi magát""". Mielőtt az ember vesz egy gépet számolgat, ha esetleg a cég olyan, akkor még cseréltet is, hiszen nálunk egy jó gép sajnos a családi kassza kifosztásával jár ...Ha meg épít, akkor meg pláne...Én legalábbis...

Sanzi
Azért a masinád tényleg húzos. Nem azt mondom, hogy legyen 6,5 kiló , de tapasztalatom szerint már 5 kilót is igencsak meg lehet érezni, főleg hegyen felfelé. Igaz lefelé előnyt jelent, de azért arra a hegyre fel is kell valahogy jutni...Ezért lenne talán célszerű 15-16 kilóra karcsúsítani. De, ha neked így szimpi, felőlem...:))

Előzmény: berger (3971)
berger Creative Commons License 2000.01.12 0 0 3971
Badmad,
Aszondod: "Bocs hogy beleugatok az "áttétel a legnagyobb gondunk" című okfejtésbe, de szerintem senki sem visz magával laptopot, palmtopot, vagy sima toppot (kivéve a lányok) bringázás közben, hogy ki tudja számolni az éppen aktuális adatok alapján ideális áttételt, hanem egyszerűen kapcsolgat, amíg jól nem érzi magát."
Eloszöris megbocsátunk.
Másodszor, onnan indult a dolog - ha jól emlékszem -, hogy vigyázni kell a hajtómuvek és a racsnik összeválogatásánál, mert könnyen a 18 sebességes gépbol 8 sebességest csinálunk. Ezt elkerülendo szükség van némi számolgatásra, de szerintem a kerékkerületet, vagy átmérot belekeverni túlzás. Elég ha az ember elosztja a hajtólánckerék fogszámát a hajtottéval és ezeket a viszonyszámokat hasonlítja össze. Pl. országúti gépeken - általában 52/13=4 az arány, montikon 26/28=0.928 (vagy mostanában a MEGARANGE bevezetésével 26/34=0.765).
Persze az nem elég önmagában, ha csak különböznek az áttételek, az is fontos, hogy nagyjából egyenletes legyen az eloszlás, de ez már aligha megy fejben egy boltban. Vagy agyváltót kell venni, mert a Rohloff 14 sebességese 500% os különbséget garantál a legkisebb és a legnagyobb áttétel között (ez ugyebár nagyjából megfelel a fentebbi számításoknak) stabil 13%-os lépésekkel.
Megjegyzem, habár ennyi helyet és idot szenteltem a témának, én még nem raktam fel a gépemre az általam ajánlott és Kamikázé barátunk által lelkesen dicsért programot. (Bár mostmár kedvet kaptam hozzá.)
Előzmény: badmad (3966)
kivi Creative Commons License 2000.01.12 0 0 3970
Halihó!

Feltámadt az Elender, és így végre én is tudok jelentkezni. Már elvonási tüneteim voltak, de remélem mostantól már tudom követni az eseményeket. Különösen sanzi bicójának súlyváltozása érdekel! :)))))))))))

neptancos Creative Commons License 2000.01.12 0 0 3969
Nembaj, úccse lenne szabim!:)))
Előzmény: kamikázé (3950)
vigyor Creative Commons License 2000.01.12 0 0 3968
Na ma én voltam a legfrissebb, megyek is rögtön dobni egy hátast
aki most kell annak jó reggelt.
vigyor Creative Commons License 2000.01.11 0 0 3967
Csaó !
Az áttétel macerához annyit szeretnék ugatni hogy a legegyszerübb igy, kerék kerületet lemérni ,és az adott áttételek aránya (pl.48/24= 1 a 2 hoz akkor az 2m kerülettel 4m 1 hajtásra,) megadja 1 pedál fordulat alatt megtett utat ill. a többit te érzed hogy melyik nehéz vagy könnyü. Innen menetközben gyengébbek is tudnak számolni ha nincs KM-óra agépen.
A dekázáshoz annyit hogy van egy haverom aki elektromos mérleggel jár alkatrész venni.!!!! (küllőt is)amit lát az az igaz. de a súly egy dolog ha nincs mi tolja akkor minden nehéz.

Vigyor

Előzmény: badmad (3966)
badmad Creative Commons License 2000.01.11 0 0 3966
Bocs hogy beleugatok az "áttétel a legnagyobb gondunk" című okfejtésbe, de szerintem senki sem visz magával laptopot, palmtopot, vagy sima toppot (kivéve a lányok) bringázás közben, hogy ki tudja számolni az éppen aktuális adatok alapján ideális áttételt, hanem egyszerűen kapcsolgat, amíg jól nem érzi magát. A súlyproblémához csak annyit, hogy az én montim nem tartozik a legkönnyebbek közé, de pont a felébe kerül, mint az ugyanolyan súlyú SCOTT Comp alubringa, ami a haverom szerint kb12,5-13 kg. De esküszöm, le fogom mérni. (aluváz, teló, full alu minden rajta, és Centera szettel, ami könnyebb a Shimano hasonló cuccainál). De azért a 20 kiló kissé soknak tűnik, bár volt szerencsém nekem is ilyen "nehézbombázóhoz", az exem tekert néha vele, acél kerekek, váz, és szerintem ólombetétes volt rajta minden alkatrész, mert alíg bírta szegény felemelni az elejét is. De az még a mostani CORABIKE-oknál is silányabb gépezet volt, mert akkoriban még nem érdekelt engem sem a monti, mivel outival nyomtam. Ja ha minden igaz lesz outim is!!!!! Remélhetőleg még a tavsz folyamán. A súlyáról majd beszámolok.
Reki Creative Commons License 2000.01.11 0 0 3965
Kamikázé

Elment az "áttétel.xls" V1.01-es Free verziója külön a kivánságod szerint.
Megadni itt is azt lehet mint a másik progiban, de itt nem kellenek a fogszámok merthát kiirja az összes variációt. Táblázatot tényleg nem rajzol és nem is vált méret rendszert. Ha nagyon kell megoldható.

Reki Creative Commons License 2000.01.11 0 0 3964
Kamikázé

Nem probláma beleirom és elküldöm megint. Az az igazság, hogy a környezetemben nem használnak ilyen kicsi nagy tányért. Örülök, hogy alapvetően tetszett.

Viszont a problémám: Másnak is elküldtem de nem tudja letölteni a csatolást fileként, a levél végén kusza karakterek formályában jelent meg a progi. I-mailt használ, te melyik levelezö rendszert használod mert már a netpostát is probálta ottse volt jó a csatolás. Esetleg ő is átmenne arra ahol te vagy. Bocsika mindenkinek tudom,hogy azzel inkább a számitógépes topikban kéne kutakodnom.

kamikázé Creative Commons License 2000.01.11 0 0 3963
stoki!

Minden megközelítés érdekel! |-)

berger kűdött egy nagyon állat programot. Mindent oda-vissza lehet állítani (kerékátmérő, kerület, racsni-, lánckerék fogszámok, pedálfordulat), ráadásul minden US mértékegységet át lehet váltani metrikusba, kiszámolja a Te általad megadott képlet alapján az áttételeket meg az adott csapásszámhoz tartozó sebességet is. Megaztán az egészet több színes grafikonon meg is rajzolja, amit utána ki lehet nyomtatni. Ezúton is kössz, berger.
Rekitől (thanks, Reki!) meg egy táblázatot kaptam, ami hasonlókat tud, csak nem rajzol grafikont és kevesebb dolgot lehet megadni (kerékméret és csapásszám). Ebben az a jó, hogy az adott kerékmérethez az összes variációt egyszerre láttya az emberfia. Viszont nemtommér', de hiányzik belőle a 39-es lánckerék oszlopa, és nekem olyan a "kistányérom". :-(

Peace
kamikz

Előzmény: stoki (3956)
kamikázé Creative Commons License 2000.01.11 0 0 3962
sanzi!

Először 20-at akartam írni, de megálljt parancsolt a közmondásos visszafogottságom. :-)
Azér' kössz a gratulációt.

Mitől lett a gépsárkány 20 kg? Tudom, hogy ahogyan hömpölygött a topic, úgy egyre több dolog derült ki az öszvéredről, de ha megtennéd, hogy összefoglalnád a jellemzőket, akkor örülne az a szitaagyú fejem.

Peace
kamikz

Előzmény: sanzi (3953)
Reki Creative Commons License 2000.01.11 0 0 3961
Kamikázé

Elment a táblázat az áttételezésről.

ilyr

Nem triatlonos vagyok. Csak egy lelkes amatőr aki már a ' 70-es évek végefelé is áldozott a drótszamár oltárán, egy 1800 Ft.-os Szovjet Csodával. Késöbb a Videoton Kerékpár SC-nél pedáloztam. Mostanság már csak a haverokkal körözgetünk.

sanzi Creative Commons License 2000.01.11 0 0 3960
Kedves STOKI!!!

Szerintem a 20 kiló nem olyan vészes. Elmesélek egy titkot. De psszzztt! Amikor megpakolom a kecskét és a párommal tekerünk, akkor kb. ugyanannyit tudunk tekerni, mert az Ő bicóján nincs semmi. Ez tök jó mert mindig kb. ugyanakkor fáradunk ki. Képecske a kecskéről nincs de majd lesz ígérem. Igazából a kiló csak akkor vészes, ha egy szegény gyalogost kapok el. Különben én nem versenyzem vele. Elég hülyén is nézne ki ha mondjuk egy olyan speckó gép ellen próbálnék nyomulni mint pld. Kami gépe lesz. (Gondolom) Azért is hívom öszvérkének. A teljes súly pedig igencsak messze van a 80 kg-tól.

Előzmény: stoki (3959)
stoki Creative Commons License 2000.01.11 0 0 3959
Sanzi
A bringád mindenképpen !!! VAlahol 15, 16 kilónál meg kéne állni szerintem.
Ha majd egyszer alkalmad lesz küldhetsz egy képet és, mivel szeretem a szép nőket, küldd el magad a bringádat, meg a párodat képi formában. Ha van kutya, vagy gyerek az is jöhet...;;) És akkor kiderül, hogy méréskor mi a sok, miből kéne faragni, hogy a teljes súly valahol 75-80 kilónál megálljon.::)))
Előzmény: sanzi (3957)
stoki Creative Commons License 2000.01.11 0 0 3958
Szia free...
Hát ne is vesszél el. Mi lenne az ilyen magunkfajta bringásokkal női bringások nélkül, pláne, ha 87/B vagy mennyi volt.:)
Előzmény: Freelance (3955)
sanzi Creative Commons License 2000.01.11 0 0 3957
STOKY
Célzás, hogy túlsúlyos vagyok???:-))))

Előzmény: stoki (3954)
stoki Creative Commons License 2000.01.11 0 0 3956
Kami
Szerintem mire rájössz és bepötyögöd az adatokat, papíron már rég ki lehet számolni és papírra lehet vetni 2 vagy három áttétel kombinációt (darabonként 21 sebesség) a már említett képlettel. Vagy valami különlegesre vágysz...???
Esetleg más megközelítésű áttételszámítás kell...???
Csak szóljál...!!!
Előzmény: kamikázé (3952)
Freelance Creative Commons License 2000.01.11 0 0 3955
Sziasztok! Boldog uj evet! Kicsit el voltam havazva, ugyhogy lesz mit olvasnom mire behozom a tisztelt tarsasagot, csak gondoltam bekoszonok, ezzel is jelezve, hogy nem vesztem el.
Előzmény: stoki (3954)
stoki Creative Commons License 2000.01.11 0 0 3954
Sanzi
Azért ez nem semmi...A nagyfaterom most felújított múlt évszázad eleji gépe 23 kilo és az 1,5 ; 2 mázsát simán elbír. És még a hifi cucc nincs is rajta...:)))

Előzmény: sanzi (3953)
sanzi Creative Commons License 2000.01.11 0 0 3953
Látom nagyon megizzasztott a találós kérdésecske. :-))))
Köszön szépen a részvételt.
Örömmel konstatálom, hogy mégsem süllyedünk :-))))
A helyes válasz 20 kg.
KAMI majdnem eltaláltad.
Gratuláció hegyek.

kamikázé Creative Commons License 2000.01.11 0 0 3952
berger!

Mindenféle áttételszámító program érdekel.
Léci kűggyé egyet kipróbálásra.

Kössz
kamikz

Előzmény: berger (3945)
kamikázé Creative Commons License 2000.01.11 0 0 3951
Szerintem 19 kg.
Előzmény: sanzi (3944)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!