Keresés

Részletes keresés

sanzi Creative Commons License 2000.01.17 0 0 4039
Jó napot kedves mindenki!!!!!

Már nagyon hiányoztatok.
Tényleg elvonási tüneteket véltem magamon felfedezni.

Zseni vagyok gyerekek. Egyszerűen zseni vagyok, vagy csak félisten???? :-))))))

Régóta rinyálok, hogy hova rakjam a lámpácskát, mert a tri kormány stb stb stb

Na szóval és tetűvel, azzal a merevedési gondolattal ébredten szombat reggel, hogy a villára applikálom a lámpicskut. Szuper az eredmény. Ha akarom, akkor a minden szembejövőt elvakíthatok, vagy az útra is lehet irányítani a lámpát. Tök jó. Csak el ne essek. Legalábbis arra az oldalra ne. A gerincem is örül :-)))

Köszönöm az elismerő bólogatásokat.

Szela
Örülök, hogy nem vagyok egyedül :-)))))) Ugye kell az a 6-7 kiló :-))))

Vigyor
Lehet, hogy nem is a bowden nyikorog, hanem a fék (papucs)?

TÚRA
Mit szóltok, ha elbicózunk Leányfalú-ig. Ottan van finom barna serrrrrrrr:-))))
Megpihenünk, és utána eldöntjük merre tovább???? (szavazással) Jegyzőkönyvezető már van.
ÉÉNNN:-))))

szela Creative Commons License 2000.01.17 0 0 4038
Uj fiú vagyok köztetek, bár már rég olvasom a topikot. Miskolci vagyok, ebböl következik, hogy a Bükk és környéke a kedvenc terepem. Régebben több hetes túrákat is csináltam.

sanzi
Én is nehézbombázóval nyomulok.

Ĺttétel ügy: Nekem elöl 42-32-20 van, hátul 13-32.
Szerintem egy 20 kilós kecskéhez ez illik.
Az; a Nagy Szoplákot végig tudom csinálni :-) 98-ban megpróbáltam.

Itt annyi okos ember van. Most fontolgatom új hátsó váltó beszerzését. 8fokozatú GripShifttel akarom használni. Valamilyen ay XT-vel azonos súly csoportú szerkezetre gondoltam.

Törölt nick Creative Commons License 2000.01.17 0 0 4037
stoki

Azt még nem is tudom, hogy hány kereke lesz a rekunak? 2? És az elsőt fogod hajtani? És kormányozni akkor logikusan a hátsót?
Tervrajzot küldhetnél nekem is, érdekel.

bátyó Creative Commons License 2000.01.17 0 0 4036
Pálinkás hátszelet ebben a ronda hidegben!

Vigyázzatok, mert ma kötözködős és vitatkozós kedvemben vagyok. :-)
Ha Allah és a hálózat is úgy akarja.

Még néhány szó a kenésről, bár nem vagyok tribológus szakértő, de mindenhez hozzápofázok.
Azt mondod kivi, hogy a kenés és az olaj- és zsíroldás kizárja egymást. Tehát kenéshez olaj kell. Aztán éppen ennek mondasz ellen, amikor írod, hogy teflon-spray-t használsz. Mert bizony vannak szintetikus kenőanyagok. És ezek nem mind olajak. A WD-40-nél a hordozó az oldószer, ami oldja a zsírt és az olajat. Egy másik komponense végzi a kenést (miután az oldószer elpárolgott). Általában a szintetikus kenőanyagok így működnek.
Egyébként én nem favorizálom a WD-40-et, csak éppen nincs más. Meg én amúgy is aszfalton járok és 2-300 km-eneként megkenem a láncot. Arra meg bőségesen jó.

stoki
A rekunál úgyis hosszú a lánc. Mi lenne, ha kettébontanád. Feltehetnél még egy 3-as hajtóművet. Sőt. Egy hetes hátsó is elfér. Még több lenne a váltási lehetőséged. :-)

Előzmény: vigyor (4033)
Törölt nick Creative Commons License 2000.01.17 0 0 4035
Jó reggelt mindenkinek!
Örülök, hogy virágzik a topic, szerda óta vagy 50 hozzászólásról lemaradtam.
Túra: Nagyon izgalmasan hangzik, de ilyenkor könnyű Nektek Pestieknek, amikor el kell képzelni, merre megy az az útvonal... :(
Ámde ahogy Titeket ismerlek, az első tekerés időpontja tutira a vizsgaidőszakom kellős közepére fog esni :(((((
Más, gondolom nem sokakat érdekel, de ismét van hátsó váltóm (rövidkaros XT '99) <- olyan ez nekem, mint (nemistudomkinek :))) a Scott toldalék.
Mostmár csak fékkar kell.
Tényleg, ha már itt tartok, és annyi okos ember van itt, hadd kérjek én is tanácsot. Fékkar:
Szerintetek melyik legyen?
Avid SD2.0, vagy '99 XT ????
Tudom, hogy ezek óriási problémák, de akkor is...
thx
(ja, ha indoka is lenne a tanácsnak, akkor örülnék...)
neptancos Creative Commons License 2000.01.17 0 0 4034
Hali!
Kösz, kivi!
Szerinted az a rész most bicajjal járható?

Bátyó!
Azért én se sértődőm meg, ha felismernek, és kódolt nevem helyett néptáncosnak szólítanak.:))
Robin!
Békáson lehet tekerni, ma voltam.
n.

vigyor Creative Commons License 2000.01.16 0 0 4033
Stoki !
Amit kérdezel az sima Sachs 3seb agyban +7sebesség kazettás /shimano compatibilis/, ára 21000,-az agy + a 2 váltokar /grip / 4000,- elég türhető de az agy sima csapágyas. elöl + 3-as hajtómüvel elég izgalmas 63 névleges variáció. próbáltuk már ,de a 21 elég persze attól függ milyen az első fogszámod.

BÁTYÓ!
A WD -40 -ről már irtuk hogy csak tisztitásra és pillamatnyi kenésre jó, ne erőlködj vele fölös./lásd. Kivi tanács/

Sanzi !
megvan hogy mi nyikorog ,fékkar, fékbowden, fék?

Csaó mindenkinek : Vigyor

Előzmény: stoki (4026)
badmad Creative Commons License 2000.01.16 0 0 4032
stoki
Az általad említett agyváltó 3x7-es, azaz 3 sebesség lánccal, 7 meg belül. És persze még feltehetsz egy szorzót előre, de nem vállalom, hogy kiszorozzam neked az áttételeket. Az ára tavaly olyan 17-18ezer körül volt, de hétfőn megkérdezem neked. Méreteiről, meg egyebekről talán a SRAM oldalán próbálkozz. Ha nem megy, nézek valami katalógust is.
Előzmény: stoki (4026)
kivi Creative Commons License 2000.01.16 0 0 4031
Szagkártyát is tettél a számítógépedbe? :)))
Előzmény: stoki (4028)
stoki Creative Commons License 2000.01.16 0 0 4030
Miert...???

Hat az internet az a virtualis valosag egyik eszkoze...Es en most virtualok...:)

Előzmény: Robin (4029)
Robin Creative Commons License 2000.01.16 0 0 4029
hajajj, régen rossz, ha már érezni is lehet :)
Előzmény: stoki (4028)
stoki Creative Commons License 2000.01.16 0 0 4028
NA vegre, valami no"szag...:)

Bizony meg nem az igazi, de talan a jovoheten mar be tudom loni ugy, hogy erdemes legyen egy hosszabb levelbe belekezdenem.

Előzmény: Robin (4027)
Robin Creative Commons License 2000.01.16 0 0 4027
A többieket nem tudom, de én vagyok folyamatosan, csak nem volt miért szólnom (bár igy is megtettem néha). Neked meg biztos még mindig rossz az emiled, mert semmi válasz nem jön felőled.

Mostanra kezdtek elvonási tüneteim lenni a biciglizés hiányától, de ilyen hidegben nem merek kockáztatni. A jeges-havas útról már nem is beszélve.

Előzmény: stoki (4026)
stoki Creative Commons License 2000.01.15 0 0 4026
Latom kevertek...:))))

No a Pilisszentlaszloi bulit en is tamogatnam, de elso turanak nem biztos, hogy franko...
Masodiknak viszont jo lehet...

Badmad, ha elokerulsz, vagy tobbiek...
Van valami infod a Sachs Quartz fele (azt hiszem igy hivjak) agyvaltorol. Tudod, amelyik 3 sebesseges agyvalto plussz lancvaltos... Meg nagyon regen irt talan turabolond errol a cuccrol, de hat eltunt, mint a WC-ben lehuzott kaki...:)
Technikai adatok kellenenek (meretek) + valamilyen arfeleseg...

Batyo
MEgvan a teljes hifi cucc...Azota a gyerek meg van orulve...MAjd reszletezem...

Lanyok hol vagytok...???

Előzmény: kivi (4025)
kivi Creative Commons License 2000.01.15 0 0 4025
kétkerekes,
nem egészen, a Pilisszentlászló - Visegrád (Lepence) közötti úton van.
Előzmény: kétkerekes (4024)
kétkerekes Creative Commons License 2000.01.15 0 0 4024
ilyr-nem hanem Dobogokö alatt,kép ment

sanzi-természetessen vezetök lettünk,fogjuk a bringa kormányt :))

A teflonos bovdent és a házat is illik évente kicserélni mert ledörzsölödik a bevonat,bármit fujsz vagy kensz rá még jobban ragad.

Ma kitekertem a Skanzenig,gondoltam felmegyek Paprétig,de az erdész uton csak egy letaposott jeges ösvény van igy visszagurultam.

-teljesitménytura elözetes
http://www.fsz.bme.hu/ttt/napt00/elozet00.htm

kivi Creative Commons License 2000.01.14 0 0 4023
Remélem, minél előbb elkészül a 2000-es telj. túra naptár. De a (számomra) két leglényegesebb túra időpontja már fixnek látszik: a Nagy-Szoplák július 2-án, a BEAC Maxi szeptember 9-én lesz, elvileg.
Előzmény: berger (4020)
kivi Creative Commons License 2000.01.14 0 0 4022
Igazából a WD40 egy elég klassz kis dolog, mert a nyikorgó wc ajtóhoz pont úgy használható, mint pl. a vízkőtől berohadt csaptelep kilazításához. De ráírták a flakonra, hogy "kenő- és tisztítóanyag... feloldja a zsíros szennyeződést". Ez a kettő eleve kizárja egymást (szerintem). Akárhova nyomom, még a maradék olajat/zsirt is feloldja, viszont saját kenőhatása nincs. Ha pl. a láncra fújom (egyszer követtem csak el ilyen hibát), egyből leoldja a maradék olajat is, és szinte hallom, hogy a homokszemek karistolják a fémet. Ennyi erővel akár vízzel is kenhetném az alkatrészeket, hiszen a lánc sem az esőben csikorog, hanem az eső után, amikor elpárolog a víz.
Szóval a fékkar forgáspontjához, az SPD rugójához és egyéb ilyen helyekhez jó, de ahol valódi kenésre van szükség, ott valódi kenőanyagokat illdomos használni (olaj, zsír, kenő-spray). Lánchoz pl. a motorolaj is rulez, tartósabb mint a műszerolaj, de kicsit gyűjti a port. Én most teflonos sprayt használok.
Előzmény: bátyó (4021)
bátyó Creative Commons License 2000.01.14 0 0 4021
Nem vagyok néhány napig, és nem győzök visszaolvasni.
De ez roppant pozitív. Él a topic

Mi ez a nemesedési törekvés? Tán még vitézek is vannak köztetek?
sanzipszilon, marajd csak sanzi. Azt a fickót már ismerjük. Túlságosan is... :-))

Reki
Küld már el nekem is lécci a táblázatodat. Kíváncsi vagyok.

berger
Naná, hogy a tiedet is kérem. Mail ment is ezügyben.

Hi Free
Örülünk, hogy ismét vagy. Bacik megdöglöttek?

Nem lennék én én, ha nem pofáznék hozzá az áttételekhez.
Először is az elsőváltó (Shimano-ban gondolkodom). A Hyperdrive-C hajtóműhöz való váltót biztosan le kell cserélni (nagy kerék 42-es), ha 48-as tányér kell, mivel a váltókeret görbületi sugara jóval kisebb, mint ami kellene. Ha ez OK. akkor sok baj nem lehet. Lesz egy nagy áttétel ugrás a nagytányérra váltáskor, de ezt leszámítva ha hátul váltogatsz, akkor minden rendben műxik, a megszokott áttétel eloszlást kapd. Akkor van baj, ha a menetkörülmények olyanok, hogy pont ennek az áttételugrásnak a környezetét kellene használni. Akkor izomból kell ledolgozni a különbséget.
Egyébként az áttétel azért kell, hogy az általad kellemes sebességet kellemes lábfordulatszámmal, így kellemes erővel, vagyis kellemes energiával teljesítsed. És kellemes húsvéti ünnepeket.

Fékkábel. A zsírdugó jó ötlet. Még nem jutott eszembe. Mert ha nem tömített a bowden eleje-vége, akkor teflon ide vagy oda, bizony bemegy a mocsok. Ha meg bent van, akkor ki kell pucolni. Mivel lusta vagyok leszedni a bowdent, így belenyomok egy jó adagot, jól megmozgatok és kész. Persze megkenem a fékkar forgáspontjait is. Én speciel WD-40-et használok. Kivi mi a bajod vele? Fejtsd már ki. Újabban minden kenéshez ezt használom. Még az ébresztőórámat is ezzel kentem, amikor nem akart működni. Egyrészt a villamos kontakt hibákat is megszűntette, másrészt a csapágyak kenése után a quartz vekker hangos ketyegése teljesen megszűnt, most már zajtalanul lépked.

Canti-V fék párbaj. A fékszerkezetnél többet nyom latba a fékpofa. Egy jó cantit (pláne jó pofákkal) vétek lecserélni V fékre. Az már legalább kiforrott technika. Én ugyanúgy tudom blokkolni a keret (legfeljebb valamivel nagyobb marokszorítás kell hozzá). Ennél jobban a V-vel sem lehet fékezni. A V nagyérszt olyan, divatcikk, mint a cipőben az ocsmány vastagtalpú.

Na pá
bátyó (póriasan, és nem urasan, mint Bátyó)

ui: Engem is szivat a nemtudoménkicsoda. Most küldöm harmadszor.

berger Creative Commons License 2000.01.14 0 0 4020
Mit szólnátok egy BP-Szt.Endre-PilisSzt.Lackó-Pap-rét-Szt.Endre-Stb útvonalhoz? Aki akar igénybeveheti a HÉV-et is.

Kamikázé,

azért kicsit sokat gondolsz rólam, nem vagyok én Isten, pl. néha náthás is vagyok. Az idopontokat úgy kaptam meg, hogy írtam nekik egy dorgáló levelet, hogy miért nincsenek frissítve a dátumok. hiába használtam Shakespeare nyelvének legválasztékosabb fordulatait, a gazok Goethe nyelvén válaszoltak hasonló stílusban így nem vagyok biztos benne, hogy 6 hét múlva, vagy a 6.héten lesznek frissítve az infók. jelenleg nem nagy különbség.

A magyar teljesítménytúrák frissítésére január 15.-e után kerül sor.

berger

Előzmény: ilyr (4019)
ilyr Creative Commons License 2000.01.14 0 0 4019
Egy pap-reti tura engem is erdekelne, de majd csak ha kicsit jobb lesz az ido, mert innen oda-vissza 180 km lenne legalabb es kozte meg a Heregi emelkedot is meg kell masznom... :) De azert remelem februarban mar jonnek a plusz fokok es felszarad az ut is kicsit, szabadda tevve az utat a Pilis fele bicozashoz... :)
ilyr Creative Commons License 2000.01.14 0 0 4018
Ez a beomlas nem a lepencei emelkedon van? Amugy mitol ilyen rossz a kep minosege? Csak az eros JPG surites miatt? Van belole jobb minoseg is? Mert erdekelne...

Ciao!

Előzmény: kivi (4017)
kivi Creative Commons License 2000.01.14 0 0 4017
Itt meg lehet nézni, hogy milyen volt az az út az esők után. Kicsit lila a kép, nem csináltam színkorrekciót rajta. A képért köszönet Kocsinak! (Ha esetleg olvassa a topicot.)

Fékek:
most nincs időm sokat írni, de a lényeg: a canti fék is tud olyan jó lenni, mint egy V-fék. De nem minden V-fék jó! Sőt, az Alhonga kifejezetten rossz, nem megbízható. Én nem ajánlom senkinek. Amikor lesz időm (holnap de.) majd kifejtem bővebben.

Előzmény: neptancos (4016)
neptancos Creative Commons License 2000.01.14 0 0 4016
A Visegrád-SztLászló közötti utat nem mosta el a tavalyi víz? Nem ez az? Én úgy emlékszem, és hogy még nincs megcsinálva.
n.
Sanzi!
Akinek y-ra végződik a neve, az még nem biztos, hogy nem nemes, csak az a valószínű, hogy Dunántúli papja volt.pl.Esterházy. Ellenpélda, ráadásul református: Báthori, Teleki.

Gróf Vargha= count Taylor/ vicomt Taylor, Megszóltásban Lord Taylor (of sg.)
Sir Taylor lehet a.m. báró, nemes, illetve lovag pl. Order of Merit, (Példa John Lennon)nem-örökölhető nemességgel, illetve tisztek, feljebbvalók stb. udvarias megszólítása.
n.

Előzmény: stoki (4011)
vigyor Creative Commons License 2000.01.14 0 0 4015
Csaó !
Bahh
Irj a velotrade mailra /shimano/ott jó srácok vannak azok segitenek a problémádon hamar ,ird meg oda hogy mi a hibád lehet hogy nincs komoly .Előszokot fordulni ilyen hiba evvel állitólag mármint kontakt a karnál.ezért NO shima :-))))) hanem campa vagy suntour.
Fékbowden történet:
az hogy teflonos csak egy dolog egy időután annak is KO olyan fehér por tud lenni belőle mint a liszt /tapasztalat/ amit a KIWI irt az a megoldás
a legjobb szerintem is.
DE!!!!! Sanzy azt irta hogy a karok!!!!! nyikorognak és az nem ugyan az mint a bowden ha jól tudom, arra kis olaj és, GO!
Fék canti is nagyon jó, ha! rendessen beállitják és ha nem gagyi, nem kell a V-t nagyon erőltetni.
Na ennyi mára, pumpa legyen veletek.

Vigyor

Előzmény: Bahh (4005)
kivi Creative Commons License 2000.01.13 0 0 4014
Én is a viszonylag rövidebb távolságra szavazok, mert aki télen nem maradt edzésben, nehezen gyűr le még 60 kilót is. Én szívesen mennék a Pap-rétre, onnan fel Dobogóköre, aztán Visegrád és úgy haza. De a tavasszal újrakezdőknek ez kicsit durva lenne. :))))))))
badmad Creative Commons License 2000.01.13 0 0 4013
Elvileg ki kellene cseréljem neked, de ugye te ott, én meg itt. Valahogy vissza kéne kapjam a (ezekszerint jobbos) váltókart, hogy ki tudjam cserélni. Este küldök mélt.
Ja és ezért írtam anno, hogy nem szeretem a Shimano-t
Előzmény: Bahh (4005)
panthi_leo Creative Commons License 2000.01.13 0 0 4012
Stoki!
Ám én új vagyok köztetek, de abiciklizésbn már nem mai gyerek. Én is a 60-ra esküdnék inkább, bár ezt is csak akkor, ha a télen tekertél.
Ami sanzi-t illeti: engem is kihagytak a vezető beosztásból, de van egy előnye: nem izgulom halálra magamat és így tudok kerózni!
stoki Creative Commons License 2000.01.13 0 0 4011
Nekem szimpi, bar en meg bejatszanek egy pap retet is, hogy legyen valami izgalom.
Szivem szerint en feltekernek pilisszentlaszlo fele fel a hegyre es onnan at visegradra az erdon keresztul, de az mar inkabb kozelitene a 100-hoz, mint az 60-hoz es az nem biztos, hogy beleponek jo lenne. Legalabb ott megtudnad mi is az a plussz 7 kilo, amit magaddal cipelsz allandoan...:)
Előzmény: sanzi (4010)
sanzi Creative Commons License 2000.01.13 0 0 4010
STOKI
Nem, csalódtam benned :-)))))
Én is 60 km-re gondoltam és sík (amennyire lehetséges) terepen. Bp. környékén. Lehet hogy már unalmas, de Szentendréhez (és környéke) mit szósz???
Előzmény: stoki (4009)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!