Na azért fékezzünk egy kicsit, van a kötelezö eredetiség vizsgálat aminek az a feladata hogy meghatározza milyen az auto állapota,mérik a festék réteget,látják hol van hegesztve,körözik vagy lopott e az auto,voltak e balesetei, mindezért fizetünk csak épp nem mondják meg az eredményt,átiratom a kocsit és fél év mulva jönnek érte mert körözik, mindezek elött még egy másik cégnek is fizessünk azért hogy megállapitsák megvehetö e az auto? Eljátszom ezt jo pár autoval,kifizetem egy egész auto árát és még nem vettem semmit ?
innen nem igen lesz aki ezt vállalná felelősséggel, mi csak lelkes amatőrök vagyunk :) vannak akik ebből élnek. A legbiztosabb ha elviszed valahová ahol gyári diagnosztikával belenéznek, vagy a hivatásosok
Az emberek bő 80%-a nem törődik az autójával, csak egy sima használati tárgyként tekint tá, gyakorlatilag lesz.rja. Kisvárosban lakom, családi házak vannak nagyrészt, udvarral garázzsal. Az embereknek hiába van garázs, kint tárolja a kocsit a szabad ég alatt, a garázsba meg kacatok vannak. Mikor vettem a második kocsit, az első volt garázst építeni a réginek, addig nem is vettem meg az újat. Megszólnak, hogy az én autóim mindig csili-vilik, mondom nekem ez a természetes ezt láttam annak idején az édesapámtól is, ezt látta tőlem a fiam is, így ő is ezt teszi. Van aki lemossa a koszos kocsit egy fél vödör vízből, nekem ez nem megy... Ha valami "hangja" van az autónak nem törődik vele, megy, amíg meg nem áll.
Meg a sok kamuduma. Mire odaérek megnézni, hirtelen lejár a műszaki, csak a szomszéd utcában lehet vezetni. A másiknál kiderül hogy nem is az övé, tartozásba kapta, de elhozza nekem trélerrel jó pénzért. A harmadiknál a próbaút után dől a füst a motortérből, veri ki a főtengelytől az olajat, de eljátsza hogy nem tudott róla. A negyediknél én magyarázom el neki, hogy a Twingója nem 2001-es, hanem sokkal régebbi, és a sportos 75 lovas motorja 60 sincs és csak 8 szelepes... ☺ vicc az egész!
Megveszi a srác a 2 literes benzines citroen c5 öt a feleségének,egyszer megy el vele a meloba mert az övé épp nem müködik,vissza már ugy hozza hogy fel kell ujitani a motort,azt mondja egy kicsit beleléptem a gázpedálba,szétforgatta a motort,fél milla költség,a csaj majdnem leszurta nagykéssel :)
Megdöbbentö mennyire szét vannak rugva az autok plusz jo sok kilométerrel,nem számit a pénz,megveszik ujonnan és roncsként adják el,ezeket a kereskedö probálja némileg helyrehozni általában kisebb sikerrel mert ö sem akar költeni rá
Múltkor megláttam egy Scenicet HaHun, itt a helyi (Zeg) Rönó szalonnál lefényképezve. Elmentem megnézni, egy ott dolgozó értékesítőé. Kb mint a világháború, minden elemről málik a lakk, belül a kormányból darabok hiányoznak. Sírni lett volna kedvem.. Itt az összes kereskedés kamuzik, mikor a Cliot vettük, végignéztem az összeset. Minden autónál kijött valami hazugság.
Kár. Engem nagyon zavar. De a műszakinál sem kehet szűrni, csak afra hogy legalább. Ha itt lehetne legfeljebbre, akkor talán lehetne szűrni a neppereket.
A gyenge forint és egyébb költségek nyereségvágy miatt a kintröl behozottakat drágán adják,ez magával rántja az itthoniak árát is,mindaddig amig a nép simán elmegy és megveszi a visszatekert kintröl behozottakat addig ez igy lesz,még mindig nem indult el az ittthoni uj autok vásárlásának dömpingje hogy legyen elég hazai használt elado kocsi
Én többel is. Egy haveré kb 2 évesen robbant el a mélygarázsban, aztán azóta is több ilyet hallottam. A kombiból nincs értelmes motor. Az 1,2 tce iszonyat jó, de használtan lutri. A szívó meg harmatos nagyon. Akkor inkább az 5 ajtós, abban volt 1,4-1,6.
A gond az hogy hat év alatt annyit romlott a forint hogy ami akkor 1.1 milla volt évjárat az most a duplájába kerül és a megöregedett autot el tudom adni a hat évvel ezelötti árán,csak azért nem kapok semmit
Szuper kocsi, nekem 1,2 tce volt, de annyit nem adok ennyi felhasználásra autóért. Évi 2-3.000 km! És ott is vannak bajok. Leégő ablaktörlő kar, berobbanó hátsó üveg... Turbótól hasznáktan félnék, 1,4 meg abban nincs már, csak 1,2 75.
Nem kell olvasnom sem, céges m2/2 kb 1 millóban van az elmúlt évben, pedig benzines. Teljes komputer csere, leégett a generátor, új első lámpák, meg nem is tudom még mi...
Volt egy valagnyi Rönóm R5/Clio(4 db) Thalia/Logan/m1(2 db), de az m2 ismeretlen terep, ezért kérdezem. Mivel nagyon keveset lesz használva, egy 100.000 feletti javítás(ami nem kötelező szerviz) luxussá tenné. És nem az a lényeg, hogy ki tudom fizetni, hanem hogy megéri-e.
Használt auto vásárlásánál az ésszerüség általában elmarad,ennek örülnek a szerelök,jopofa a nyomogombos automatika egészen addig amig a falubol nem tudsz sürgösen eljutni sehova mert nem indul és nincs otthon a másik kocsi a busz meg fényevente jön egyszer,ne probáld ki hidd el nem jo
Tesómnak volt H 1,4 0 km-es, 120.000 körül megnyúlt a lánc..... kicsi, nagyon fapad, motorja max 70 le, szörnyű a kormánya, rettenet a hangja( cégnél is van vagy 10 db ilyen).
Én eladtam a Rovert. Akkor vettük a Cliot (2000 1,4 16 TechRun). Igazából azzal jár majd dolgozni, a Mazdát meg eladnánk, helyette kellene valami a lent leírt alkalmakra.
Ha jot akarsz magadnak akkor veszel egy g astrát láncos 1,4 es motorral vagy h astrát,olcso a gyári alkatrész jo a fogyasztása és nem olyan fapad mint a lacetti vagy a suzuki wagon,ignis,sx4
Használt japánba belenyulhatsz rendesen,nem olcso az alkatrész,igaz nem rohad az m2, de az m1 már belekezdett rendesen azt már nem vennék mert igencsak 16 éves abbol is az utolso
Nekem(nekünk) egy ph2 Classic tökéletes lenne, azt legalább ismerem is. Persze egy m2 szebb, modernebb, de nincs rá szükség, illetve sok felesleges kockázatot rejt.
Német ingyé' sem kell. Vagy Rönó vagy valami japán, ami nem rohad(na az sem kis feladat).
A négyes golfnak nincs tul jo hire de vannak belöle jobb állapotuak,nem is drágák és könnyen szerelhetök, alap hiba szokott lenni a pillangoszelep elektronika meghibásodása,cserével megoldhato és hosszu távon megint jo,a citroen c4 az bosch auto de tényleg minden része bosch a motortol a fékekig,egyszerü az alkatrész választás szerelése sem bonyolult,kulturált kis auto de csakis 1,4 est szabad venni mert az 1.6 os sokat eszik,hatalmas a fordulatszáma 130 nál ötödikben (4200)
Az utolso m2 is már 11 éves,az m1 összes fajtájához egyre kevesebb a bontott alkatrész a bontokban,kifutottak és nem éri meg nekik foglalkozni vele, lehetöleg valami rendes gyujtáskapcsolos autot vegyél,bármit amibe olcso az alkatrész és nem nagy gond neki a sok állás
Eljött az autócsere ideje, az asszony nem hagy békén, hogy M2 legyen ( 1,4 16v 2003-2004). Én inkább M1/2 felé hajlanék, valahogy azt jobban ismerem. Mitől kell félni legjobban? Kártyás rendszer?
Ez ilyenre sikerült. ;-) A vicc, hogy kint egyáltalán nem hallom a klímát bekapcsolni, nem kattan a kuplungja, annyit veszek észre, hogy megy a ventilátor és hideget fúj, ha leveszem a hőfokot.
Most vettem egy 3/4 es crowa hajtokart toldással és 30 as dugoval ilyen csavarokhoz,sok tipuson ez van és a félcolossal nem tudtam lazitani,ezen ugrálhatok de olyan nehéz hogy magátol is lazit
99%, hogy hengerfejes a kocsid. Nyomáspróbázni kellene. 1-1,5 bart rányomni, és nézni, hogy hol jelenik meg a víz. Ha nem vezet eredményre, akkor a hengerekbe 20-25Bar, amennyit tudsz nyomni. Vagy kamerával be kell nézni a hengerekbe, hogy van-e nyoma víznek.
A termosztátnak nem egyik pillanatról a másikra kell nyitni, hanem fokozatosan. Akkor jó, ha viszonylag gyorsan elindul felfelé a mutató, majd üzemmeleg előtt lassul, és végül megáll üzemmeleg állapotban. Innen nem mozdulhat már vissza. (persze kivéve, ha téli hideg van, és erősen fűtűnk a kocsiban, akkor kicsit lejjebb mehet, de akkor is csak lassan)
Nagyon hengerfejszagú történet. Keress egy bontásra ítélt kocsit, amiben még benne van a motor. Nézd meg a kiegyenlítő tartályt. ha patika tiszta, és tiszta benne a folyadék, vedd meg a motort, és építsd át a saját kocsidba.
Ha veszel egy új hengerfejet, akkor ugye új csavarkészlet, új vezérszíj, új fagyálló, tömítés, hézagállítás, szerelés... brrrr Aztán vagy-vagy.
Az "új" motor beépítése után alaposan légtelenítsd le, és új termosztáttal, de inkább új termosztátházzal rakd össze.
Ha mégis hengerfejet cserélsz, amikor szétszeded, a motortömböt ellenőrizzétek alaposan, hogy nincs-e valahol megrepedve. Le kell pucolni alaposan, és penetrációval megnézni. Pepecs meló, de körbe tud szivatni 1-2 repedés, ami elsőre nem látszik, csak melegen, vagy lehúzott csavaroknál nyílik meg.
Ok, hogy a hengerfejet síkoltátok, de mi van a blokktömb tetejével? Láttam már elvetemedett blokköntvényt.
Esetleg nincs valami otleted hogy mi lehet a problema ha nem a hengerfej?
Futesem nagyon ingadozik, elindulaskor jon egy kis meleg, aztan ahogy a mutato megy felfele a kijelzi feleig elmegy a futes, majd visszaesik a mutato akkor van futes, megint felmegy es csokken, visszaesik akkor ismet jo.
Fogy a vizem is.
Amikor a mutato elsore eleri a kozepet, de a termosztat meg nem nyitott ki, a kiegyenlito tartalynal a kupaknal jon ki a viz.
Megoldottam a nem biztonságos weboldalak problémáját,a digicert oldalárol le lehet tölteni a tanusitványokat és telepithetöek androidra most minden jol müködik
Most kell venni egy komplett, bontatlan motort, átrakni, és kész. Kár játszani a hengerfejjel. Annyira kényesek, hogy hiába adsz meg neki mindent, figyelsz oda az előírásokra, cserélsz, amit kell, ha olyanja van, akkor is el....ssa magát. Rendesen felújított hengerfejet kapsz annyiért majdnem, mint egy komplett motort. Aztán vagy sikerül összerakni, vagy nem.
2x csereltunk mar hengerfejtomitest. Csiszolva is lett, de most 2 ev utan megint ugyanazokat a tuneteket mutatja, mint mikor kiegett a tomites. Es egyszeruen nem tudom mitol lehet hengerfejes ha ismet az :/
Ugyanaz. Jönnek elő a csontvázak a szekrényből szépen lassan. Meghirdettem az egyik kétkerekűt, azzal kipótolom ennek az árát, meg még egy kicsivel, és egy fele ennyi idősre cserélem.
Köszi, kedves vagy, hogy segítenél, de megoldottuk. Vagy nem tartotta meg a csomagtartót vagy feszült, de a férjem rájött mi az oka és sikerült. Én még most sem értem miről beszél.
Sziasztok! A segítségeteket kérném. Megane coupe-m van 1996-os (nem tudom számít e). A csomagtartó teleszkópját próbáljuk cserélni, de nem akar sikerülni. Valaki lenne olyan kedves és egy közeli fotót küldene nekem a rögzítéséről...... Előre is köszi! Judit
Sajnos ezzel nem jutok elöbbre, a kormányzár mechanikus alkatrészeket tartalmaz,annak ellenére hogy kiherélhetö mégis marad benne mozgo alkatrész ami idövel elkopik,ha megáll a kormányzár onnantol nem indihato a motor söt legtöbb esetben uch csere is szükségessé válik,ennek elkerülésére lenne jo teljesen kiiktatni szoftveresen és mechanikailag is,utána következne az immobi annak érdekében hogy megszüntessem a kártyaolvasot és betennék egy gyujtáskapcsolot akár a startgomb helyére,az idö elörehaladtával egyre inkább észlelhetö hogy megpusztul az elektronika márpedig veszélyben van az inditás folyamata
Ült egy fiatalabb nö is az öreg mellett,ha esetleg neki van jogsija akkor nem lett volna szabad engednie az öreget, van olyan szomszédom aki mellé már nem merek beülni és hiába mondom neki jobb lenne eladni az autot,nem hajlando rá
A csatlakozon lévö része a csönek csont keménnyé vált,lehet hogy a ragaszto szivodott bele és az keményitette meg,el kellett vágni a csövet és a maradékot faragni,de a fargás sem volt egyszerü, a csatlakozo felülete ezzel megsérült,a fenyöfa formája az éle lekerekedett,arra már másik csövet nincs értelme rátenni
Gyári csatlakozorol probáltam leszedni csövet melegitéssel de nem sikerült,csak lefaragni tudtam mert nem csak rá volt melegen tolva majd lehült hanem ragaszto is volt a két réteg között ami nem lágyult meg,ezért problémás a dolog
Lehet, hogy megmelegítve lejön a cső a pumpáról. Utána meg egy körkörös bilinccsel vissza lehet szorítani az új pumpát. Esetleg a felhúzott cső tövét be lehet kenni FSB-vel a tuti légzárás érdekébe. Vagy vesz külön méterbe csövet és azzal szereli össze.
Kipróbáltam és ha lehúzom a szivattyúnál a csövet, akkor szépen adja a gázolajat, úgyhogy valószínűleg a szűrőböl visszamenő gázolaj hangját hallottam a tankban. Viszont érdekes, hogy szűrőcsere után nem bírtam vele felszívatni a tankból. Köszönöm az eddigi segítséget!
Nem tudom hol lehet még máshol kapni kézipumpát de az biztos nem lesz olyan mint a gyári,mivel vágnod kell a csövezetéket emiatt nem is oda fog kerülni a helyére,ezért vennék gyárit,annak egyik csöve a szürönél végzödik a másik a kocsi alatt valahol közép tájon egy csatlakozonál
Neked nem biztos hogy felkeményedik járo motornál mert régebbi fajta szüröd van,de tudnod kell légteleniteni vákum nélkül szépen a szivattyu felé és ha visszateszed a csövet akkor a szürön keresztül a tank felé
Állo motornál lehuzom a szivattyura menö csövet majd pumpálok és akármennyi gázolajat el tudok igy lopni edényben, akár az egész tankot ki tudom vele szivni és közben átment a szürön szép tiszta az anyag
Az enyém 2006 utáni az igaz de pályázás után megállok alapjáraton hütöm a turbot ha ilyenkor megnyomom a tápszivattyut akkor kemény,nem akar szétdurranni de van benne nyomás,lassan össze tudom nyomni de ha elengedem a tankbol szivja a gázolajat ismét felkeményedik
Az nem jo,nem jön létre a rendszerben és a szüröben az alapnyomás és emiatt is dadoghat,a levegö is igy szinte csak a szüröbe megy vissza és ott kering a szürö meg a motor között
A kézipumpának van egy kis nyomástarto szerepe is amellett hogy megakadályozza a visszafolyást,ha azzal nem tudod felpumpálni akkor a visszafolyást sem akadályozza meg, ne tegyél be visszacsaposzelepet mert más már csinálta és utána sokba került a szivattyu és többiek javitása, cserélj kézipumpát ha rossz
Itt felénk túl sok lehetőség nincsen. va ez a srác, aki igaz drágább egy kicsit, de helyben van, vagy van az unix, ami szerintem nagyon drága, és még kocsikáznom is kell 10km-t
Zs+u nál vásárolok,megrendelhetem neten de személyesen is bemehetek a boltba a kedvezményt akkoris megadják,ha nem jot veszek mert elnéztem akkor kicserélik gond nélkül
A kézipumpában két visszacsapo szelep van,tehát abbol ki kell jönnie a gázolajnak a szürö felé,nem lehet hogy rossz a kézipumpád és elég sok üzemanyag visszamegy ott a tank felé?
Az internetes vásárlással meg már kezd elegem lenni, mert az olajgombám sem olyan csatlakozóval volt, és a gázolajszűrő sem. Csak ezeket már vagy 2 hónapja vettem... Úgyhogy nem tudok reklamálni.
Ez a szürö nagyon jo a német autokra de a franciákra nem hinném hogy itt bárki is venne, a mecafilter és a purflux gyári beszállito a renaultnak, a bosch közösen szervizeli a delphit tehát az is belefér mindkettö szürö a rendszerbe, a mann filter alapbol jot gyárt
Akkor ha most jól értem ez a szűrő nem jó? Elég drága volt ahhoz képest. 11000FT volt némi kedvezménnyel. Vagy lehet valami mást csinálni, hogy megszűnjön a dadogás?
A légtelenitést ugy tudod csinálni hogy a szivattyurol lehuzod a befelé menö csövet majd utána pumpálhatsz de szerintem neked a régebbi szüröd van amit tudni kellene légteleniteni enélkül a mozdulat nélkül is és szépen nyomná a tank felé a levegöt
Valoban sok levegö megy vissza a szürö felé,ezért veszünk minöségi szüröt amelyik a levegöt szépen átirányitja a tank felé minél többet és nem az egészet a szüröbe,mann filter,bosch,delphi,mecafilter,purflux,ezeket a szüröket szoktuk venni
A két hátsó lámpából az összes izzót kiszedtem, és így is csinálja, tehát ott szerintem nem lehet gond. Amit eddig néztem: Autodata által Amit tudok testeket felcsiszoltam, zsírozva összeraktam, A főbiztosíték összes biztijét, és a rajta lévő csatlakozókat átmozgattam, és átfújtam olajzós kontakt sray-vel. A kormány melletti biztosíták táblát, és a központi + ablak vezérlő panelját kiszedtem, átmozgattam befújtam. A panel pozitív és negatív betápját próbáltuk direktbe megtáplálni is és a testeket is színtén. A panel olyan mint ha zsír új lenne, oxidáció egyedül az akku és a váltó közötti kábel saruja tövében volt, ami hozzáteszem hogy mérve tökéletes. De ezt is kicseréltem egy új kábelre. Ami ezek után változás történt, hogy Csak egyszer zár az ajtó, eddig többször is csinálta. Viszont most csinálja indításkor, néha: fékezéskor, indexeléskor, világítás felkapcsolásakor. Amit megfigyeltem, hogy kb 1-1,5V feszültségeséskor produkálja, de ezt se mindíg! Az akku indításkor leesik 11V környékére. Másik akkuval, és párhuzamosan bikakábellel táplálva is ugyan ez a hibajelenség. Tehát szerintem az akku is kizárva.
A helyzet a következő: Kicseréltem az üzemanyagszűrőt, és a kézi pumpával nem tudtam légteleníteni. Vákuummal átszívattam a gázolajat, vagy 3 litert, hogy biztosan kimenjen a levegő belőle. A kocsi pöccre indult, és láss csodát nem dadogott. Szépen ketyegett, majd kb 2 perc múlva elkezdte. Talán egy kicsit jobb lett, de dadog.Amit még észrevettem, hogy rengeteg levegő megy vissza a szűrőbe a résolajcsövektől. Esetleg attól nem lehet? A szűrő egyébként nem igazán volt koszos.
Dizel. Na akkor ma reggel inditottam es ehogy be indult most is kattant a hatso ajto ajto magyarul kinyilt. Nem tudom miert meg most sem. Pedig kikapcsoltam azt az ajto zarat is . Es meg is csinalja.pffff mar nagyon idegesit. Ja es ha le allitom a motort akkor is kattan egyet kinyilik vissza . Prrrrr.