Ez a fórum a többi láncfűrészes mellett elsősorban a LÁNCFŰRÉSZEKET gyűjtő,javítgató,barkácsoló,valamint felújító embereknek szól.
Hogy miért?
Csupán azért mert az eddigi láncfűrészes fórumokon az ilyen jellegű kedvelők folyamatos megvetésnek és lekezelésnek voltak alanyai.
Így bízok abban,hogy azok akiknek nem jelentenek semmit a régi láncfűrészek,azok itt ezen a fórumon talán nem találnak kivetnivalót.
Így kicsit célzottabban,a Profi fakitermelőktől függetlenül is lehet megosztani ilyen jellegű tapasztalatainkat.
(Nemzetközileg a "Láncfűrész gyűjtők" éppúgy akár a veterán autó gyűjtők,kicsivel több elismerést kapnak)
Üdv! Még nemrégiben regeltem ide, nem néztem végig az összes hozzászólást. Stihl 038 AV-hez keresek műanyag ü.a.tank+markolatot (persze vállalható állapotút, ami nem engedi a benzint). Akinek esetleg lenne kérem írjon nekem. Köszönöm! Szép napot mindenkinek! :)
Segítséget szeretnék kérni, érdeklődni szeretnék hogy esetleg valaki tudja e, hogy Husqvarna 285 cd láncfűrészre melyik másik Husqvarna henger kompatibilis?
A Danuviáknál volt egy olyan hókuszpókusz, meg nem állt le, ha bemelegedett, de ha te leállítottad, nem tudott elindulni, míg le nem hűlt. Az karbi túlmelegedéses típushiba volt, amit egy szigeteléssel lehetett orvosolni. Ha neked bemelegedésra magától leáll, az igen valószínű, hogy trafóbaj lehet, a második a lehetséges listán a falsszívás. A falsszívás is jelentkezhet hőrelágyulás, hőtágulás miatt Hibás tömítéseknél (hengertalp, vagy szimering). A falsszívást azonban műszeresen egyértelműen detektálni lehet nyomás és vákuumpróbával. Ha a nyomáspróba negatív, a vákuumpróba pozitív, akkor lehet tudni, hogy ilyet csak a szimmering hibája produkál, az összes többi tömítetlenségi hely szívva és fújva is ereszt, ha hibás. A gyújtótekercs hibája sokkal alattomosabb is lehet, van hogy csak akkor jelentkezik, mikor ő gondolja, amikor méred akkor meg nem. A szikraköz próbánál lehet gyanút fogni, hogy valami nem kerek. Ehhez is van egy spé műszer, de van falusi megoldás, kiveszed a gyertyapipából azt a rugós végződést a gyújtókábel végén. A lendkerékanyát fúróba fogod és megpörgeted a motort és közelítesz a gyújtókábel végével a hengerbordához és vigyeled milyen messziről üt át a szikra. illik neki legalább 6mm levegőn átütni. ha ennél kisebb a szikraköz, akkor borítékolható az új gyújtótekercs költsége.
Ha a gyújtásod tirisztoros, és egyszer elhallgat, és soha nem tér vissza - hidegen sem, akkor lehet hogy a tekercsed még jó, ilyenkor is meg lehet javítani a külső tirisztorral.
ja, hogy nem is tirisztoros?! Merthogy kondit emlegettél. Kell bele venni 2-4e ft-ért egy külső átalakító tirisztort :), akkor kiveheted a kondit és a megszakítót is. A kondi és a ,megszakító vezetékjét közösre kell összefogni, és rákötni a tirisztor lábára, a tirisztort meg oda kell valahova csavarozni, ahol letestelhet. A tirisztor lábától még egy vezeték fusson ki a leállítógombhoz.
Szia! Igazad van: van teljesen vége, vagy más a rossz. Szimmering vagy valami repedt műanyag hőtágulása, ami nem látszik hidegen. Karburátor túlmelegedése, mert kihagyták a keménypapírt a fém beömlő után. Alapvető elektromos hiba esetén viszont biztosan kondenzátor vagy tekercshiba
Az nem úgy van, hogy a tirisztor félvezető, ami elérve egy hőmérsékletet teljesen meghal? Hogy tud a tirisztor félig meghalni, hogy csak melegen hibog? Ilyenkor nem inkább tekercshibára kell gyanakodni?
Üdvözletem mindenkinek. Nagyon fontos kérdésem lenne. Mennyit ér egy szerintem 2000 évjáratú Jonsered 2041 amit még a dobozábol sem vettek ki .Ebből következik hogy benzint még nem látott. Hagytékból maradt.
Üdv ! Karburátort nem tudom , én inkább Jonsered , Husqvarna . De ha negvan milyen a karburátor , sok gépbe van egyforma . A köbcenti hasonlóság az fontos .