Keresés

Részletes keresés

AH12 Creative Commons License 2008.11.03 0 0 526
Sziasztok!

Köszi a tanácsokat, sajnos a válság miatt most kissé nehézkesen mennek a banki dolgok, de remélem, azért 1-2 héten belül minden rendeződik. Állítólag jövő hétre lesz Andor utca használatba vételi, jó lenne...

Hogy írjak valami pozitívat is:
Én februárban szerződtem a TPD-vel, és május vége fele jött is az APEH-os levelecske. Először visszaírtam, hogy szeretném kérni a mérséklését az összegnek, mert "nagy terhet ró rám" így a hitelfelvétel és az egyéb költségek mellett, és sajnáltattam magam... erre küldtek egy adatlapot, hogy töltsem ki a havi fix költségeimről szóló kérdőívet... amire természetesen csak azt tudtam válaszolni - hogy mivel még át sem vettem a lakást, és különben is válság van - nem tudom megbecsülni (pl a majdani törlesztő részletet) :)
Ezután felhívott ! egy APEH-os ügyintézőnő, hogy mi a helyzet, mondtam: "azt sem tudom, átadják-e még idén... addig nem szeretném befizetni az illetéket, amíg nincs is lakásom. :( " Erre lediktálta, hogy mit írjak nekik FAXON!! :):):) megírtam, és most elhalasztották jövőre a fizetnivalót.
Januárban majd kitöltöm a mérséklésre vonatkozó adatlapot, és elvileg arra is van esélyem, hogy a teljes összeget elengedik.
Hátha egyszer nekem is lesz valami pozitív APEH-os élményem. Ha nem, akkor marad a részletfizetés! De illetéket még nem fizettem, sem fellebezésre díjat... csak kedvesen elbeszélgettem egy hölggyel és sajnáltattam magam.
Javaslom, akinek ideje engedi, próbálkozzon - ez nem kerül semmibe :) legfeljebb az időbe és energiátokba...

Audrey
springmill Creative Commons License 2008.10.31 0 0 525
Hát, elnézést mindenkitől, hogy így alakult, de higyjétek el, hogy semmi rossz szándék nem volt a dologban. Más van a háttérben, de azt nem szeretném ide publikusan megírni. Akit érdekel, írjon a szabesz kukac gémél komra (értelmesen leírva a címet természetesen....) és szívesen megírom, hogy mi történt pontosan.
Előzmény: cufy2 (523)
Iza104 Creative Commons License 2008.10.31 0 0 524
Egyet értek.
Előzmény: cufy2 (523)
cufy2 Creative Commons License 2008.10.31 0 0 523

 

 

Szerintem ez így nem korrekt dolog,h először közlik, h nem kell októberre fizetni (ezáltal az ember elkölti másra) kommunális díjat és kktg-et, aztán meg egyszercsak mégis fizessünk,mert v.kik úgy döntöttek, mégha jogos is,h üres a kassza!!!Ettől a ténytől függetlenül v.kinek kiszámolt pénze van és nemkéne így dobálózni a kijelentésekkel, nembeszélve arról,h akkor ez így hirtelen, mivel holnap november eleje van már nemis 15ezres,hanem 30ezres kiadás együttvéve a kettőt!Ha az lett kihírdetve, még ha tévedésből is,h novembertől, akkor novembertől fizessünk!!Ne játszunk mások anyagi helyzetével.....SZERINTEM ez így korrekt!!!

Iza104 Creative Commons License 2008.10.31 0 0 522
Kommunális díjat is és közösköltséget is kell októberre?
Előzmény: springmill (520)
moli40 Creative Commons License 2008.10.31 0 0 521
Ok, abszolút igazad van! Akkor összegyűjtjük és átadjuk a közös képviselőnek.
Előzmény: springmill (517)
springmill Creative Commons License 2008.10.30 0 0 520
Mégiscsak jól emlékeztem arra, hogy a közös kölség októbertől fizetendő:
A vitrinben ez van:
Közös Költség Info

Azt, hogy ne fizessük csak novembertől, azért propagáltuk, mert akkor még nem tudtuk, hogy az 50000 forintom maradéka még nem lesz felhasználható, csak később. Ha nem fizetünk emiatt, akkor nem lesz miből állni a számlákat, hiszen nemhogy nincs tartalékunk, de 0-ról indulunk, ugye...

Szóval fizessünk :)
Előzmény: springmill (509)
springmill Creative Commons License 2008.10.30 0 0 519
Röviden itt van leírva:
link1
link2
lnk3
Előzmény: mösz79 (507)
springmill Creative Commons License 2008.10.30 0 0 518
Az Közös Képviselőnek ezt is jeleztük tegnap ill. kértük tőle Mariska szerződését, mert amit eddig láttunk szerződést, az állítólag régi. Szóval jelenleg nem tudjuk, hogy miként kellene takarítania, de ez így nyílván nem jó, csak szerződés ismerete híján nem tudjuk mit kifogásoljunk pontosan.

NG,
SZVB
Előzmény: Iza104 (516)
springmill Creative Commons License 2008.10.30 0 0 517
Sziasztok!

Az SZVB kérte a héten a Közös Képviselőt, hogy írásban jelezzék nekik a problémát ill. hogy nézzenek utána milyen műszaki megoldásnak kellene elvileg biztosítania a normális szellőztetést. Ettől függetlenül érdemes "aláírásokat gyűjteni", de azt adjuk át majd a Közös Képviselőnek, hogy rajta keresztül mejenek ezek. Ne feledjétek, hogy őket ezért fizetjük, nem kell helyettük dolgozni, persze ahol tudunk segítsünk nekik.

Ha összegyűltek az aláírások, akkor legegyszerűbben add be Jolikának (Csíki Jolán, SZVB elök), továbbítja a KK-nak.

Szerintem járjunk el így, hogy egy szálon fusson egy téma...
Előzmény: moli40 (515)
Iza104 Creative Commons License 2008.10.30 0 0 516
Aztán nem tudom ki mit szól a lépcsőház tisztaságához... Szerintem amit Mariska néni végez takarítás címén az teljesen elégtelen. (Nem csoda, akkora műkörmökkel...) Valószínű, hogy az egész lépcsőházat ugyanazzal a vízzel maszatoja végig, mert lusta lemenni tiszta vízért a földszintre. (Tudom, rosszindulatú vagyok, de egy rendes takarítás után nem így nézne ki a folyosó) Aztán nem tudom, hogy a munkakörébe vajon csak a lépcsőház és a liftelőtér felmosása tartozik? Az biztos, hogy a kis folyosókat nem mossa fel, ezzel tegnap szembesültem. Tegnap volt felmosás és már ma ocsmány a lépcsőház. Szerintem ez a heti 1x felmosás már most is kevés, mi lesz majd télen...? Ti mit gondoltok?
moli40 Creative Commons License 2008.10.30 0 0 515
Én szintén az A-ban lakom, de kitehetjük a B-ben is, gondolom, nem egyedi a probléma..Akkor hétvégén megírom és jövő héten kiteszem a faliújságra. Reméljük a legjobbakat....
Előzmény: Iza104 (514)
Iza104 Creative Commons License 2008.10.30 0 0 514
Az jó megoldás. Aztán ajánlottan, tértvevénnyel fel kellene adni a MOTÁ-nak.
Kérdés, hogy ez vajon mindkét lépcsőházban probléma? Én az A-ban lakom.
Előzmény: moli40 (513)
moli40 Creative Commons License 2008.10.30 0 0 513
Szerintem írjunk egy közöset, s írja alá akinek szintén szívügye, hogy az ilyen problémák orvosolva legyenek. Mi a véleményed, hogy ha megírnám s kitennénk a faliújságra, s ott aláírható, így nem kellene mindenkihez "bekopogni"...vagy esetleg maradjon a postaládás-változat?
Előzmény: Iza104 (511)
901 Creative Commons License 2008.10.30 0 0 512
Szerintem rosszul tetted, hogy fellebbeztél, mivel annak költésge van. Simán kellett volna írnod egy kérvényt, hogy az összeget nem jól állapították meg, és kéred, hogy vegyék figyelembe, hogy új építésű ingatlanról van szó
Előzmény: TopicTomi (510)
Iza104 Creative Commons License 2008.10.29 0 0 511
Épp az előbb mérgelődtem, a szomszédéknál rántotta volt a vacsi. Ha többen is jeleznénk a problémát a kivitelezőnek, talán történne valami. Sajnos én attól tartok, hogy valami konstrukciós hiba lehet. Talán a központi csatornában nem eléggé erős a ventillátor, ami kihúzná a szagot. De csak találgatok. Mindenesetre tényleg jelezni kéne. Hogy csináljuk? Írjunk egy közös levelet és mindenki aláírja? Esetleg mindenki bejelenti egyenként?
Előzmény: moli40 (508)
TopicTomi Creative Commons License 2008.10.29 0 0 510

 

Sziasztok!

 

Springmill: A csekkes befizetés hogyan fog működni? Mindenki kap majd előre mondjuk 12 darabot, amire csak az összeget kell ráírni? Vagy igényelni kell?

 

Ezen az Apehes témán kicsit kiakadtam, mármint, hogy tényleg lerántottaka lakótárstól ekkora összeget? Lehet ilyet? Ráadásul, ahogy olvastam, az egyenlege mínusz volt? 0-ból hogy lehet levonni? Én 2006. decemberében kötöttem szerződést a Tétényivel, 2007 októberében kaptam meg az APEH-es megkeresést, egy helyes 7 számjegyű csekkel kiegészítve (nem láttam még ilyet azelőtt, nemhogy még a nevemre szóljon, csak kacagni tudtam, majd rohanok az első postahivatalba, hogy ott köhintsek egy nagyot, egy 7 számjegyűt, simán belefér a 8 számjegyű hitelem mellé, nem?), valamint a kísérő szöveggel, hogy bátran fellebbezzek, ha gondolom, 15 napom van rá, persze ennek költsége van, amit kiszámíthatok, ha komolyan foglalkoztat ez az opció. Természetesen éltem a lehetőséggel és fellebbeztem, hivatalosan, kiegészítve a fellebbezési összeg (mely majdnem 6 számjegyű volt) elutalásáról szóló igazolással, mivel az illeték összegét az ingatlan teljes vételára után számolták, ami helytelen, hiszen új építésű társasházi ingatlanról van szó és van egy összeghatár (15m) ameddig a lakásvétel illetékmentes (ez az első lakásom, nem adtam el másikat, így a képlet egyszerű). Kásőbb (rá 4 hónapra, februárban, no comment) jött az értesítés a TPD-től, hogy sokan jelezték ezt az APEH-es malőrt, így kiadnak mindenkinek egy hivatalos igazolást, hogy a megvásárolt ingatlan új építésű. Be is mentem érte és gyorsan elküldtem, mintegy kiegészítést a fellebbezésemhez. Eltelt azóta majdnem fél év, szeptember elején azonban a hivatal újra jelentkezett, meglepő módon nem egy illeték módosítással, hanem egy "nettó pótlékszámítási listával", amelyben gyönyörűen szerepel a fellebbezéshez befizetett összeg, mellette a rosszul számolt 7 számjegyű összeg, majd a kettő különbözete és egy 50.000 Ft körüli pótlék. Nem hittem a szememnek. Fellebbezek hivatalosan, amire b...nak válaszolni, majd úgy tekintik, hogy a fellebbezéshez befizetett pénz az össz. illetékbe számít bele és szeretettel várják a többit? Felháborító, hogy ezek bármit megtehetnek, nem reagálnak semmire, nem ismerik el, hogy valamit rosszul számoltak ki, én pedig kezdjek kilincselni, bizonygatni, könyörögni, hogy normálisan számoljanak ki valamit, amit már elsőre a törvényben meghatározottak szerint kellett volna?

Volt valaki, aki hasonlóan járt? Vagy esetleg már túl van az illetékkel kapcsolatos dolgokon? Ha igen, írjátok meg pls...köszi

 

TT

Előzmény: springmill (509)
springmill Creative Commons License 2008.10.29 0 0 509

Szia!

 

Igen novembertől kell fizetni. Elnézést, a kapkodásban elírtam... És természetesen lehet egy összegben utalni, nem kell külön. Sőt, lehet előre is :)

 

Aki csekken szeretne, annak kicsit várnia kell, de az is kész hamarosan.

Előzmény: moli40 (508)
moli40 Creative Commons License 2008.10.29 0 0 508
Szia Springmill,

mi úgy láttuk kiírva a "faliújságon" és úgy tudjuk, hogy októberre nem kell sem kommunális díjat, sem közös költséget fizetni...ugye, novembertől gondoltad?

más: nálunk is mérhetetlenül érezhető a szomszéd főztje a lakásunkban található pl. fürdőszobai páraelszívókon keresztül, s már jeleztük, javították is, állítottak a reléken, de a helyzet ugyanaz maradt. Szerintetek mit tehetünk még többet ez ügyben?
Arról nem is beszélve, hogy ezeken az elszívókon keresztül még hallhatjuk is, hogy mit beszélgetnek a szomszédok, annyira vezeti a hangot... Nektek is van ilyen tapasztalatotok? esetleg össze is foghatnánk...

mösz79 Creative Commons License 2008.10.29 0 0 507

Szia springmill !

Milyen esetben és mekkora kedvezmény jár a régi eladott lakás után?

Erről nem is tudtam, csak az új lakás valamekkora értékhatárig terjedő illetékmentességéről.

Előzmény: springmill (504)
901 Creative Commons License 2008.10.29 0 0 506
Mi is hamar megkaptuk a levelet az illetékről és nálunk sem vették figyelembe az eladott lakást. Ezt jeleztem nekik, de azóta semmi nem történt. Részemről nem bánom.... :)
Előzmény: springmill (504)
springmill Creative Commons License 2008.10.29 0 0 505
Nem mellesleg tájékoztatom a Zsombor lakóit, hogy Csíki Jolánnál ellenőrizhetitek, hogy a birtokbaadási adatokat a Mota jól adta-e meg a Közös Képviselőnek (dátum és óraállások.)

A lépcsőházba kitettünk erről egy A4-es kiírást is, Jolika telefonja rajta van, ha valaki telefonon szeretné megoldani.

Az elszámolás amúgy még nem végleges a Mota felé az 50e forintokkal, de belátható időn belül az lesz, szóval aki nem akar utólag már nehezebben korrigálható hibát hagyni a számokban, az ne késlekedjen ellenőrizni!

Az 50e forint maradékait amúgy 1-2 pár hónap múlva tudja majd a Közös Képviselő a számlánkon jóvá írni, mert a Motával megy a masszírozás arról, hogy mit is kellene nekünk fizetnünk. Részben a Mota hibái miatt tart eddig, részben ez „természetes”, hiszen a szolgáltatók is össze vissza késve írják át a mérőket ill. késve számláznak.

Úgyhogy mindenki fizesse októbertől a közös költséget és a kommunális előleget, mert üres a kassza.
springmill Creative Commons License 2008.10.29 0 0 504
Tyűha! Ez meredeken hangzik! Eddig is tudtam, hogy nem jogállamban, hanem egyszerű diktatúrában élünk, de egy ilyen mértékű APEH akción azért elképedek. Hihetetlen!

Amúgy mi elvileg "normál" lefolyással, a vétel után kb. 1,5 hónappal kaptuk meg a levelet az APEH-től. Az eladott lakásunk után ugyan nem számították a kedvezményt, úgyhogy most "ügyintézünk". Optimista nem vagyok, de amit lehet, megtesz az ember. Ti se hagyjátok magatokat! Sok sikert mindenkinek!
Előzmény: t tommy (503)
t tommy Creative Commons License 2008.10.28 0 0 503
szia

a párom esetében nem késlekedtek decemberben megjelent a folyószámláján mínusz 1.400.000 huf :-) igaz annyiban tévedtek ,hogy ez új építésű lakás (600.000. huf) és mellesleg még meg sem vettük ,mivel mi is az MKB-nál veszünk fel rá hitelt!! gondolom ,ha adót igényelnénk vissza hasonló összegben nem menne ilyen gyorsan a kifizetése.
Előzmény: kiszmatka (501)
Iza104 Creative Commons License 2008.10.26 0 0 502
Én március végén kötöttem az adás-vételi szerződést és júliusban kaptam meg a határozatot az APEHtől.
Előzmény: kiszmatka (501)
kiszmatka Creative Commons License 2008.10.26 0 0 501
Sziasztok!

Érdeklődöm, hogy a Zsombor utcai lakók közül van-e olyan aki megkapta az illetékfizetésről szóló csekket, mert én még nem kaptam.
springmill Creative Commons License 2008.10.22 0 0 499
Szia!

Mi az MKB-nál vettük fel a hitelt. Folyósításhoz nem érdekelte őket sem az alábetétesítés A gond az MKB-val csak annyi, hogy a "hitelpaci válság" hatására megszüntették a deviza hiteleket pár hete. Viszont ha jár nektek a forint alapú-kamattámogatot hitel, akkor ajánlani tudom, mi is ezt vettük fel tőlük, és most nagyon örülünk, hogy forint alapú. Persze kamattámogatás nélkül elég durva lett volna a törlesztőrészlet, azzal viszont csak kb. 150 Ft/hó a difi az ő akkori CHF hitelükhöz képest.

Az MKB tehát teljes mértékben rugalmas volt, használatbavételi kellett, alábetétesítés nem.
Előzmény: AH12 (491)
pgilmoor Creative Commons License 2008.10.22 0 0 498

Szia Audrey!

Én az Andor utacai lakást CIB-es finanszírozással akarom/fogom megvásárolni. A hitelszerződésemet már két hónapja aláírta a bank, ezért remélhetőleg ez még a "pénzügyi válság" hatására sem fog változni. A CIB, az utalást a jogerős használatbavételi engedélyhez kötötte és az albetétesítést csak mint folyósítást követő kötelezettségként írta elő az Eladó részére. Ezt ilyen formában bele is építettük az adásvételi szerződésembe a Tétényi DP-el. Ezért számodra és a hasonló problémákkal küzdő jövőbeni szomszédok számára is tudom javasolni a CIB bank Tétényi úti fiók felkeresését (1117 Budapest, Tétényi út 63. tel: 382-70-70, tetenyiut@cib.hu).

 

Üdv.:

 

Patric

Előzmény: AH12 (491)
ciklohexán06 Creative Commons License 2008.10.21 0 0 497

Sziasztok!

Nekünk tegnap azt mondták, hogy a héten lesz az önkörmányzati bejárás, minden egyéb papír megvan és onnantól kb. 2 hét a használatbavételi megadása. Tehát kb. november 2. hete.

Aki már bent lakik az Andorban mik a tapasztlatai?

Nincs csatornaszag? Mi még nem lakunk bent, de gyakran bejárunk és elég erős a bűz.

901 Creative Commons License 2008.10.21 0 0 496

Nekem is ugyan ez a problémám, én is pontosan érzem, hogy mi a menü máshol. Gyakran készül valamilyen hagymás étel...... Nem tudom, hogy ezzel a problmával mit lehet kezdeni.

 

Más:

 

A ventilátorok. Nekem egyet már cseréltek a wc-ben, de most a fürdőben lévő kezdi megadni magát. Gondolom ebből is a legolcsóbbat rakták be.

Előzmény: Iza104 (495)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!