Rakná a szájába egy harapós lónak, ez a +!%"'=() ....f@szszopó fórummotor!!!! Írtam egy elég részletes hsz-t, nem vágólapra.... persze, hogy kiléptetett ez a kattintásvadász reklámfelület.
Anyjukért nem csinálják meg, ingyen, tökéletesre?!?!?! :-)))
Dühöngés OFF
Röviden: ez a két literes szuper-szívó.
OFF ismét
Nincs 1 ledes lámpád meg egy szerszámkészleted, rövid távú kölcsönbe? Széthullott a kölcsönMultipla váltórudazata (faudi fej szerűség) .... pontosabban , bent maradt kettes sebességfokozatban. Az oldalara rész műúködik, csak az előre - hátra irány , lett OFFline....
Hideg dízel motorral, korlátozottan vagyok járóképes: utazó sebesség 25 km/h. Picit vagyok csak úttorlasz :-(((( OFkorz rükverc sincs, így eléggé fejben előre útvonaltervezős a közlekedés. A másik eszköz 6km-re van, gyalog, több, mint egy óra, 8ésfélméter hosszú, 3,7 magas és üresen hatésfél tonna. Eléggé hatóságmágnes, mint azt az utolsó előtti húszezresem sorsa is bizonyíthatná.....
Hab a tortán, hogy tegnap dél körül bevettem egy felet az új szív/vérnyomás gyógyszerből.... ez a többi körülménnyel együtt (félig kihordott tüdőgyula, stressz hegyek plusz plusz plusz) okozott egy újabb epe/vese rohamot..... Élmény az élet,nem?
Sziasztok, pár komment-el lentebb téma volt a felső kuplung munkahenger (159) csere, na most túl vagyok rajt,hát nem volt túl egyszerű a kiszerelés de nem is lehetetlen a pedáloktól lehet hozzáférni jobban, illetve a kuplung pedált kell oldalra nyomni,hogy ki tudjon bukni a munkahenger.. az olajcsövet egyszerűen lelehet húzni a tartály aljáról illetve ledugózni,hogy ne follyon ki az olaj, ami nehézkes a fém csövet lekötni a munkahengerről egy biztosító fém "gyűrűt" kell oldalra elnyomni és oldható is..
Első kör. Ki kell deríteni a hang forrását. Mint írtam, én addig járnék, vissza, hogy valami hibás amíg nem veszik a fáradtságot a kiderítésére. És 3-4 munkalap azzal, hogy "valaminek zaja van" vs "semmi baja nyugodjon meg" már elegendő alap arra, hogy ha beüt a krach akkor egyértelmű legyen, hogy ki állja a cehhet.
Boztos, hogy az ér be? És ha eltörték a műanyagburkolat egyik rögzítődülét és belül valamelyik görgő vagy kerék? Vagy nem a vezérmű hanem valamelyik egyéb szíj? Esetleg az egyik csapágy amit kicseréltek hibás? :P
Magánvéleményem, hogy először meg kell hallgatni, ki kell deríteni mi surrog, mi ér bele mibe, és utána azt javítani. Ja, és ezt sem a tulajnak hanem annak aki az a cserét elvégezte.... Vissza kell hordani addig garanciába ( és mindig felvetetni munkalapot a hibára!) amíg ki nem javítják.
Motortérben a kutyacsontnál kalapáccsal verjél ra párat a lemezre. Vagy pajszerrel / csavarhúzóval stb... feszegesd el a védőburkolatot annyira, hogy ne érjen bele a szijba.
Komplett vezérmű csere + laposszíj csere után alapjáraton meleg motornál ütemszerű surrogó hangot hallani. Hidegen nem. Szervízbe visszavittem és azt mondták semmi baj, de engem nyugtalanít a hangja mert a csere előtt nem volt ilyen. Van valakinek ötlete mi lehet ez?
Megjött a töltő. Azt elfelejtettem említeni, hogy EFB akksi van az autóban, nem AGM. A leírása azt írja, hogy azt a sima programmal is lehet tölteni, nem kell az AGM program.
Értem én de elméletileg ami megy rá a tűzfal felől a munkahengerre azt a műanyag házat csak egy lemezes biztosító rögzíti rá, amit ki lehetne pattintani csavarhúzóval és oldható. Amit meg nem tudok ,hogy a másik cső pedig az olajtartályra megy rá, azt meg onnan le lehet egyszerűen húzni?mert én nem látok rajt semmiféle bilincset illetve rögzítőt.
Ezt úgy szokás hogy először helyet csinálsz a szereléshez,, addig bontod a környezetét amíg elérhetővé nem válik. A vezérműszíjat sem úgy cseréled, hogy bennmarad a helyén a szervótartály meg a hűtő kiegyenlítőtartálya....
Kösd le a hengert a pedálról, és nézd meg az stabil-e. Ha igen akkor kuplunghenger csere. Ha nem akkor pedál/tartó csere. Valamelyiket meg kell majd csinálni, nem úszod meg.
igen , ezt énis észrevettem egyébként ,hogy a szőnyeg kritikus helyen van de sajna nem azzal lesz a gond.. újra lett légtelenítve is kb 20 pedálnyomás után újra jelentkezik a beragadás, aztán megint újra jó egy darabig.
Nem szedtem még szét 159 kuplungját, de ha egy kis "fújkálásra" megjavult akkor csak az egyik probléma lehet a kuplung felső hengere, a másik az maga a pedálgép tengelye, ami sok esetben szintén ki tud kopni, és szorulni. Sőt olyanról is hallottam már, hogy az utángyártott szőnyeg csúszott előre és az miatt szorult a pedál, s amikor lemászott a bácsi szintén megfujkálni akkor elhúzta, hogy hozzáférjen a pedál tövéhez, és a helyére igazította, - csodálatos módon ott is megjavult. Szóval csak olyan szőnyeget szabad használni amit rá lehet pattintani a tartótüskére.
sziasztok! adott lenne egy alfa 159 1.9 jtdm 2007-es kuplung beesés probléma... most hogy befújtam neki a pedál mögötti munkahengernél megjavult ,vagyis most normálisan működik, visszajön. Kérdésem ebből adódik,hogy akkor a felső munkahengerrel lesz probléma ,lehet probléma? cseréje mennyire macerás mert ott a torony és a fékrásegitő között túl nagy hely nincs cső lekötés szempontjából... ha valaki hozzá tud szólni szívesen veszem!
Azt rendeled amit magadénak érzel, a döntés a tiéd, én csak beszélgetni tudok a tapasztalataimról, és a saját preferenciáimról. A bosch C7 sem néz ki rosszul papíron, és bár autóelektronikában nem csipázom, de amúgy K jó háztartási gépeket gyárt. Fene tudja ezt melyik kategóriába vehetjük. Ami biztos az az, hogy most a te általad linkelt oldalon 25 ezerért megvehető*, és papíron ugyanazt tudja mint a ctek, sőt 2A-el többet. A ctek viszont a töltőelektronikák mercedesze, és azt is tudjuk, hogy pl. a kínai elektronikás is papíron akár 10x többet tudnak mint az európaiak - szóval a rám hallgatsz azt csinálsz amit akarsz :)
7 Amperig engedi a CTEK a használatát. Olyan autó esetén aminek kikapcsolt gyújtással is áram alatt van a szivargyújtó csatlakozója, egy kisebb töltővel töltheted ezen keresztül is, anélkül, hogy a motorháztetőt ki kellene nyitnod és a sarokat lemeztelenítened.
Én állandó használatra nem javasolnám, két okból. Az egyik, hogy ha már úgyis nyitva a kocsi és hozzáférek a műszerfalhoz akkor semmibe nem kerül kinyitni a motorháztetőt - de az elvi lehetőség adott. És sok autó van ahol a csomagtérben eldugva több réteg anyag alatt van az akksi, azoknál pl. ez egy számbavehető kényelmi lehetőség.
A másik ok pedig, ahogy mint mondtam én ez helyett inkább a fix bekötésű szemes csatlakozót preferálom, ami állandóra be van építve az autóba, rácsavarozva a pólusok az akkumulátorra és a csatlakozója egy már elérhető szabad helyre vezetve ahol nem kell bontani a töltéshez.
Mindegyik ilyen kis méretű ctek töltő úgy jön, hogy nem fixen csipeszekben végződik a kimenő kábel hanem egy víz(csepp)álló csatlakozóban, és két adaptert adnak hozzá, egy csipeszest és egy sarusat. Én a sarusat fixen rácsavaroztam a kocsi akksicsatlakozóira és a csatlakozót meg a gyári hosszabbítóval elvezettem egy kívülről is elérhető, de védett helyre. Töltésnél csak erre a csatlakozóra dugom rá az egységet és kész. Ha meg más akksit más autót kell töltenem még mindig ott van kéznél a csipeszes adapter.