Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Rumcice Creative Commons License 2023.11.27 0 0 123367

Bontók tele vannak ezzel a motorral, sokba nem kerülhet.

Előzmény: laca1313 (123366)
laca1313 Creative Commons License 2023.11.27 0 0 123366

Sziasztok Grande Puntosok!

 

Ez a kocsi a sírba tesz, már azután nem sokkal átkoztam magam, amikor megvettük a fiamnak. Szóval újabb fejlemények vannak a Grande Punto 2009-es 1.2 benzines járgánnyal, tréleren érkezett haza.  A fiam leírása alapján, városban, menet közben elkezdett erőtlenedni a motor, már csak kettesben, hármasban volt hajlandó elindulni a lámpáknál. Aztán mire félreállt egy mellékutcában, addigra már világított a check engine lámpa. Elmondása szerint, amikor kinyitotta a motorháztetőt, akkor olyan égett elektromos szagot érzett. Megnézte az olajszintet és mivel a nívópálcán nem látszott semmi, vett olajat, de kiderült hogy kicsit több mint fél liter betöltése után már normális volt a szint, úgyhogy olaj volt benne még ha nem is teljesen elegendő. Ezután már nem igazán indult be az autó, vagy ha beindult, akkor erősen rázkódott a motorja. Amit még említett, hogy már előtte nehezen melegedett be a motor.

Most ott áll a szerelő előtt, mert természetesen aktuálisan nincs ideje rá így még csak nem is sejtjük hogy mi lehet a baja és hogy mibe fog fájni.

Ha a leírtak valakinek mondanak valamit, osszák meg velünk hogy legalább saccolni tudjuk hogy mekkora a baj.

Milyen nehéz kinyírni egy ilyen autó motorját helyrehozhatatlanul?

ovoid Creative Commons License 2023.11.26 0 0 123365

"A multimair szurore a 123348 hsz-ben pont kozosen allapitottuk meg, hogy utban van a tarto. "

Igen, de attól hogy útban van, gondolom cserélni kellene a könyve szerint, bizonyos km után!

Nekem nincs könyvem, így ez csak feltételezés részemről, mint az is, hogy megfelelő olaj kerül bele, megfelelő időben.....

Amúgy, helyesen írva, MultiAir.

 

Előzmény: amator11 (123363)
amator11 Creative Commons License 2023.11.26 0 0 123364

Szóval egy kicsit bővebben, ahogy én gondolom.

 

Üzemanyagszivattyú:

- elektromos, tehát a gyújtás ráadása után "előállítja" - tipustól függően - a megfelelő benzin mennyiséget vagy benzin nyomást

- benzin szivárgás esetén (ennek jeleit nem látom) a gyújtás ráadása után a teljes rendszert fel kellene töltenie

- ha második indítás után alapjáraton és terhelés alatt is jól működik akár 200 km-es távokon is, akkor ez úgy tűnik rendben van

- ha leakar fulladni (akkor le is fog, a beíndítás utáni pár másodpercben) akkor hiába adok gázt, akkor is le fullad. De a következő azonnali beíndítás után már jól működik egész nap

- dugulás. Mivel egyirányba nyom a szivattyú ennek többször is kellene jelentkeznie. Vagy fordulaton, terhelés alatt nem kapna elég benzint.

 

 

Multiair rendszer:

- gyakorlatilag és eléggé leegyszerűsítve ez változó szelepnyitási időket és egyúttal változó szelepemelési magasságokat tesz lehetővé.

- tipus hiba, hogy tartós állás után nem biztos, hogy beindul (de az enyém igen)

- hosszabb leírása itt https://autotechnika.hu/cikkek/motor-eroatvitel/8429/fiat-multiair

- beindulás után (akár leáll akár nem) stabil alapjárat van - ellentétben a fojtószelep koszolódás tüneteivel (egyébként egy éve volt takarítva)

- terhelés alatt is jól viselkedik, erős, nyomatékos a motor (már amennyire egy 105 lovas szívó benzines az)

- ha hibás lenne, akkor a szelepek nyitása vagy állása miatt alapjáraton se járna a motor. Utána viszont korrektül jár.

 

 

Szenzor hiba:

- persze gondolhatnék valamilyen szenzor hibára is. pl hidegen más értéket ad és a téves jel alapján nem működik a motor. De 5-8 másodperc alatt melyik szernzor melegszik annyira,hogy alapjaiban másként viselkedjen..

 

 

Ami számomra furcsa, hogy a 1.4 szivó 95 le és 1.4 turbó kb 130 le multiair motor alapjaiban megegyezik (persze az egyiken más hengerfej és vezérlés és turbó van). Nem igazán értem, hogy külsőségeiben hasonló motor esetén miért változtatnák meg annyira a motortartó bakot, hogy ellentétben a yt-n található multiair filter cserés videókkal ahol simán ki lehet venni a szűrőt itt a motortartó bak kialakítása miatt ezt le kellene venni (persze láttunk már buta megoldásokat, ahol valami miatt a fél autót szét kell szedni - akár egy égőcsere miatt is.

 

Erről 12346-12347 hsz-ben képeket csatoltam.

 

Egy korábbi szerelési hiba miatt (autószerelő vezérlést cserélt még az előző tulajnál) a 3 motortartó bak csavarból 2 db-ot megszakított igy újra kellett rakni a menetet -  tehát ha nem muszály akkor feleslegesen nem szedném szét..

 

 

Mésik egy korábbi történet miatt. Skoda Felicia 1.3 sebesség váltás közben megállt, de fordulaton jól ment. Persze szivattyú és szűrő csere, meg ami ilyenkor szokásos. A végén kiderült, hogy a központi befecskendező időnként megszorult. Ez terhelésnél nem bukott ki, de alapjáraton igen. Tehát van/volt egy alkatrész, ami másodpercenként n-szer mozog de mégis egy-egy pillanatra képes megszorulni, na ezt álmomban nem gondoltam volna.

 

Szóval abból okulva nem kezdek el random cserélni dolgokat, cserébe elég nehéz detektálni egy olyan hibát ami nagyon ritkán jelentkezik és nem lehet reprudukálni. Mert ugye ha beindult, aznap már rendben van.

 

Szoval hosszabban ennyi.

Előzmény: amator11 (123363)
amator11 Creative Commons License 2023.11.26 0 0 123363

A multimair szurore a 123348 hsz-ben pont kozosen allapitottuk meg, hogy utban van a tarto. 

Előzmény: ovoid (123362)
ovoid Creative Commons License 2023.11.25 0 0 123362

Pl. egy hülye módon viselkedő dugulás, a szűrőben.

Amúgy nem értem, hogy találgatni miért könnyebb, mint kikapni, elmosni (mert ezt is lehet, ha nem akarsz újat venni bele), és visszatenni.

Fél óra alatt megvan, ha nincs valami gebasz....

A tömítésére különös gonddal figyelni!

Előzmény: amator11 (123361)
amator11 Creative Commons License 2023.11.25 0 0 123361

ok  de ennek mi koze van ahhoz, hogy elso inditasnal neha leall utana egesznap nem csinalja?

Előzmény: ovoid (123355)
ovoid Creative Commons License 2023.11.24 0 0 123360

Hát akkor szedd le a motortartót....

Előzmény: amator11 (123359)
amator11 Creative Commons License 2023.11.24 0 0 123359

multimair szurot korabban irtam, hogy ebbol a yt videokkal ellentetben csak a motortarto leszedese utan jonne ki - ha a turbo nelkuli valtozatban van.

 

Előzmény: ovoid (123355)
gss Creative Commons License 2023.11.24 0 0 123358

2 puntóm játszotta ugyanezt (eleinte melegen elhalkult)

Szerintem is a hőtágulás miatt van.

Először gondoltam ráhúzok kicsit az anyára. Épphogy rátettem a csillagkulcsot rögtön letört. Vsz már rég el volt repedve, semmit nem tartott csak nem esett le.

De érdekes hogy nagyon sok puntónál csak ugyanitt ugyanez előfordul.

 

 

Előzmény: laca1313 (123356)
ovoid Creative Commons License 2023.11.24 0 0 123357

"Csak azt nem tudom hogy ha a csavar van eltörve, akkor hogy szűnik meg a hang a meleg motornál"

Fogjuk a hőtágulásra :-)

A tömítés ekkor jobban betölti a funkcióját és halkabb lesz a jelenség...

Az enyém kicsit olyan ciripelő volt.

Majd ideírod, mit találtál...

Köszi!

Előzmény: laca1313 (123356)
laca1313 Creative Commons License 2023.11.24 0 0 123356

Köszönöm a tippet, megnézem hogy hátha az csinálja ezt a hangot. Csak nekem az a furcsa, hogy miután bemelegszik a motor, elmúlik ez a traktorhang. Olyan mintha csak addig lenne, amíg az automata szívató megy, utána megszűnik. Csak azt nem tudom hogy ha a csavar van eltörve, akkor hogy szűnik meg a hang a meleg motornál.

Előzmény: gss (123351)
ovoid Creative Commons License 2023.11.23 0 0 123355

Üzemanyag nyomás?

Multiair szűrő?

Előzmény: amator11 (123354)
amator11 Creative Commons License 2023.11.23 0 0 123354

Sziasztok,

 

fűtött garázs, min egy napos vagy több napos állás után...

 

Beindítod (gáz nélkül) és jár 5-8 másodpercig, majd leáll.

 

Újraindítás után (vagy aznap már nem csinálja).

 

Olyan minta "Simsonos korszakban" amikor kifogy a benzin és lefullad...

 

Merre keressem, mert hibakód nincs...

 

Punto Evo 1.4 multimair

gss Creative Commons License 2023.11.19 0 0 123353

azaz!

:-)

Előzmény: ovoid (123352)
ovoid Creative Commons License 2023.11.16 0 0 123352

 

 

Erre gondoltál?
Ez pl gyárilag volt elkövetve...
Kiszedve meg, balos tőcsavar kiszedővel.

Előzmény: gss (123351)
gss Creative Commons License 2023.11.16 0 0 123351

Kipufogó leömlő tőcsavar törés. 2puntómból 2 volt ilyen. (bár azok 77lovas 1,4es ek voltak)

Co-val anyaráhegesztéssel jött ki.

A legszélsőnek szokása,látszik a korom a kifújásnál.

Nem tuti de elég vsz hogy nálad is ez a gond.

Nyitott motorháztetővel indításkor füleléssel kiderül.

Ha alulról jön, akkor meg a rugalmas szövethálós kis szakasz csereérett.

Előzmény: laca1313 (123350)
laca1313 Creative Commons License 2023.11.16 0 0 123350

Sziasztok!

Valaki találkozott már azzal, hogy a Grande Punto-t 2009-es 1.2 benzines, indítás után egy darabig mély hangot ad, ami aztán megszűnik. (olyan mintha lyukas lenne a kipufogója, de persze nem az) Valahol mintha olvastam volna arról, hogy műanyag kartergáz visszavezetője van, ami meg tud repedni.

Mi lehet még?

 

szabee94 Creative Commons License 2023.10.03 0 0 123349

Sziasztok!

 

Egy 2009-es 1.3 Multijet (75 ló, dízel) Grande Punto tulaja vagyok, friss jogsi, első autó, szóval még csak kóstolgatom a tulajdonosi létet.

Többször láttam itt, hogy a hasonló autók tulaja hibaként írta fel, ha teljesen hidegen, gyújtás után picit ingadozik az alapjárat.

Nálam is ez a helyzet. Ha egy napig nem hajtom a kocsit, akkor gyújtás után az alapjárat nem teljesen egyenletes, a mutató egy picit ingadozik 900-1000 fordulat között (láthatóan mocorog). Ilyenkor egy picit hangosabban is dolgozik az autó. Pár perc járás után is teljesen megszűnik a dolog, és csak akkor jön újra elő ha legalább fél napig nem hajtom (ergo ténylegesen totálisan lehűl). Nem vettem észre abnormális füstölést, sem szagokat, nem világít a motorhiba jelzés sem, az autó teljesen normálisan dolgozik, szerintem rendesen húz is (bár nem ültem másikban, szóval a fene tudja), minden teljesen rendben van rajta. Már belehajtottam 10.000 km-t, most lett az olaj, szűrök, stb cserélve, azonban ez továbbra is fennáll.

 

Ez valóban hiba lenne? Ha igen, mit érdemes megnézni?

 

Ami érdekesség a kocsival kapcsolatban, hogy ha kizárólag a motorkódot nézzük, akkor ez a nem DPF-es EURO4-es motor, 199A2000. Alvázszám alapján viszont ez egy különleges, továbbra is EURO4-es DPF-es kiadás, 199BXC1A05C. A motorvezérlőre ragasztott feliratozáson is fel van tüntetve, hogy DPF-es, diagnosztikával kiolvastattam, hogy tényleg benne van az egység, és rendben dolgozik, észre is szoktam venni, ha regenerál, és olyankor kicsit meghajtom.

ovoid Creative Commons License 2023.09.23 0 0 123348

Hát ez szopacs!
Igazad van, sajnos tényleg útban van az a merevítő.....

Előzmény: amator11 (123347)
amator11 Creative Commons License 2023.09.23 0 0 123347

Előzmény: amator11 (123346)
amator11 Creative Commons License 2023.09.23 0 0 123346

Előzmény: ovoid (123344)
amator11 Creative Commons License 2023.09.23 0 0 123345

ezeket en is neztem. a motortarto bak kikepzese olyan (felfele hajlik a pereme es kozelebb van) hogy oda a motortarto bak eltavolitasa nelkul semmi nem fer be.

Előzmény: ovoid (123344)
ovoid Creative Commons License 2023.09.23 0 0 123344

Itt 4:20-tól jól látszik, hogy hol van....    https://www.youtube.com/watch?v=s5ZcjKI6Wys

Előzmény: amator11 (123342)
ovoid Creative Commons License 2023.09.23 0 0 123343

Biztos hogy van benne!

Előzmény: amator11 (123342)
amator11 Creative Commons License 2023.09.22 0 0 123342

Azt hol tudom megnezni, hogy a Punto evo 1.4 105 le van-e multi mair finom olajszuro?

 

yt videok alapjan ennek mas a motortarto bak kikepzese. ahhoz a csavarhoz kulccsal nem lehet hozzafernu, csak ha levennem a motortarto bakot.

ovoid Creative Commons License 2023.08.12 0 0 123341

Mivel minden megoldva, már tárgytalan a dolog.....

ovoid Creative Commons License 2023.08.09 0 0 123340

Hézagolót még nem találtam, 68x2,05mm-es  kellene, aminek a gyári száma; 7660330.

Előzmény: ovoid (123339)
ovoid Creative Commons License 2023.08.09 0 0 123339

Urak!
Kellett már valakinek kúpgörgős csapágyak cseréje után hézagolni a difit?
Az ok, hogy szerezni kell különböző hézagoló lemezeket, de a szimering ház meghúzása után, mi a korrekt állapot, mennyire szorulhat?
Köszönöm, ha tudsz segíteni!

Airbag. Creative Commons License 2023.07.11 0 0 123338

az aksi negativ és pozitiv kábeleiről beszélek,

ill ami a motor/váltó vastag test kábelei..

Előzmény: pestam (123336)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!