Nos, elvittem az autót egy vw specialista barátomhoz tegnap. szép dolgok derültek ki. Összkerékhajtásra volt programozva :D 8-as hengernél írt gyújtáskimaradást... Az rejtéj hogy ez hogy történhetett. A kipufogó rendszerben kicseréltem a rezoncsövet és a lamdaszonda most tökéletesen működik és visszjött a ménes. Miközben az autóm a levegőben volt, láttam hogy az első fékbetét kopásjelző vezetéke elvolt vágva. Szóval érdekes dolgokvoltak az autóval. A durva az hogy első tulajosok vagyunk. Volt egykét keresetlen szavam a szerelőhöz akihez szoktam hordani a szervizelésekre...
Olyan kérdésem lenne, hogy van egy 2002-es 1.4 16V-s Clio-m, ahol az alapjáratnál teljesen random remegés érzékelhető, rá kötöttük computerre és a katalizátor előtti lambdaszonda jele eléggé ugrál 0,2 és 0,7 körüli tartományban, a katalizátor utáni szonda jele viszont stabilan 0,410. Hibakódot nem mond a computer egyáltalán. Normális, hogy ilyen tartományban ugrál az első szonda jele? Okozhatja ez az alapjárati remegést? Nem olcsó egy ilyen kütyü szóval, csak akkor cserélném ha tényleg indokolt lenne.
Helló! Van egy 2002-es VW Polo 9N BBY motorkóddal rendelkező járgányom. Világít a CHECK lámpám már kb 7 éve :) Folyamatosan az 1.-es hengersor első lambda szondának a fűtőáramkört írja hibának. Namost a szóbanforgó szonda már kilett cserélve, valamint a féklámpa kapcsoló is, mivel olvastam olyat is, hogy azis befolyásolja ezt. Még mindig világít a lámpa és ugynanazt a hibakódot írja. Mitévő legyek? lehetséges, hogy a fogyasztásom is ez miatt nőtt meg? Érdekesség azonban a CHECK lámpa hol elalszik, hol világít. Nekemmár semmi ötetem nincs, légyszives segítsetek ha tudtok, vagy ha jártatok így, akkor hogy oldottátok meg a bajt. Várom a válaszokat E-mailbe ha lehet a MREVOLUTION@WINDOWSLIVE.COM címre, vagy itt. előre is köszönöm.
Van egy VW Polo 6N2-m 1.4 16V motorral AUA motorkóddal, a check lámpa világított már így vettem, Egr szelep csere volt de nem szűnt meg a jelzés. Az olvasás felső lambdaszondát ír ki hibának.
A szonda száma: 030 906 262 K, Gondoltam rakok bele bontottat, de nem találok sehol, csak 030 906 262 H lenne.
Mi a különbség a kettő között, ha csak a betűjel más?
Rejtély kedvelők figyelmébe: ( hyundai getz, 2005 évj. 1.1 benzin) tegnap hiába vettem ki a kulcsot, nem állt le az autóm. Javasolták a gyújtáskapcsoló betétet, nem volt elégve. Aztán a főrelét: szétszedtem, de nem az volt a baj. A kocsit törés után megjavítva vettem, volt néhány gányolás. Az első perctől furcsa volt, hogyha ráadom a gyújtást, az ac elindul, de nem áll meg, de azt hittem, ez getz sajátosság. Ma, amikor kibontottam a biztosítéktáblát, azt láttam, hogy az "a/bag ind" elnevezésű biztosítékba a 10 amperes helyett egy 30-as van berakva, aminek a végére van forrasztva egy vezeték. Amint ezt kihúztam, megjavult az autó, most már leáll, ha elfordítom a kulcsot, és az ac gyújtáson elindul, de pár mp múlva megáll. Ami furcsa, hogy ez a vezeték így volt, mióta megvettem (egy éve) és nem okozott gondot. Van ötletetek, mi lehetett? A másik gondom: első perctől sokallom a fogyasztását (óvatos közlekedéssel 7,4 liter) ezért megnézettem diagnosztikával. kiderült, hogy a lambda szonda 1 és 600 milivolt között mér, holott 0-1000 között lenne jó. a szerelő javasolt egy intenzívebb menetet, 3000 fordulat felett huzamosabb ideig ( előttem új korától egy 78 éves néni vezette csak városba, és én sem megyek ki pestről vele). Annyit javult a helyzet, hogy 750-ig is felment a feszültség a tegnapi mérésnél, viszont akkor indult a kavalkád a le nem állással. Javasolta a szerelő, hogy nézzem át és tisztítsam meg a testkábeleket, mert ez is okozhatja. az akku alatt valóban nagyon gányul volt rögzítve, megcsináltam, plusz a szondák csatlakozóit befújtam kontakt sprével. Viszont most a szonda értéke valamiért konstans 0 volt lett, a fogyasztás meg még vadabb lett. kissé tanácstalan lettem....
Az én kocsimnál is elromlott a lambda szonda. Ford Fiesta Ambiente 2003-as. Megfelelne bontásból is Zala megyéből. Járok ugyan az autóval, de idegesít, hogy a műszerfalon ott virít a piros, motorhibát jelző ikon. Nem tud valaki segíteni?
Üdv Találkozott valaki olyannal ma gèpre tetük a autot Rover 214 si 1996 12 literes fogyasztás végett. Lambdaszonda hiba van de nem azért meg meghalt egy darabig jelez tökéletesen müködik és egyszer csak piff eltünik és nem mutat semmit kicseréltük a labda szondát vadi ujra ugyan ez ecut át cseréltük ugyan ez minden féle gondolatott tippet meghalgatok kösszönöm előre is a válaszokat
Sziasztok! Hatha valaki tud segiteni, tobbszor is bejelzett a hatso lambdaszonda, miszerint a katalizator hatasfoka nem megfelelo! Ratettuk a muszert ezt mutatja, feszultseg valtozik, de a % allando 99,2 es meg se mozdul. Ez a szonda akkor most nem jo?
minden lehet...nos nekem is ment az ilyen-olyan házi olvasgatás, de egy profi műhely profi szoftverével 5000.-ért kiderült pontosan alkatrészre lebontva a hiba helye, mi a baj vele, stb...
a hibakóüd kiolvasást mindenki tud, aki egyszer vett magának egy univerzális műszert
nekem pont az a gondom, hogy mindkettőre volt már hibakód, így nem tudom melyik valóban a hibás, ezért kellene egy profi aki nem csak azt csinálja, hogy rárak egy gépet, kinyomtat egy papírt és elkér érte 6-8 ezret
katalizátor nem megfelelő működés azt úgy számolja a rendszer, hogy megnézi a hátsó szondával, hogy milyen a fűstgáz összetétele és ha nem jó, arra gondol., hogy rossz a katalizátor
DE itt még lehet más probléma is, pl: első lambda szonda néha kihagy/lassul stb és ezért rosszul irányítja a keverékképzést, ami miatt...... vagy lehet az is , hogy állt sokat a kocsi, a benzinből kivált ilyen olyan trutyi, az lerakódott ide-ode és mikor felszakad egy darab belőle, akkor átmeneteileg nem jó a kipufogógáz és bejelez a lámpa (pl ez miatt keresek tisztító folyadékot)
én ezt úgy csináltam, hogy bementem egy autóvillamossági műhelybe, ott egy kábel-laptop, és megmondta a szakember, hogy mi a baj(világított a motorhiba lámpa)...kiírja, hogy gyenge a kulcsban az elem, valamint melyik szondának mi a baja(fűtés kiégett)illetve EGR szelep...
ezt kinyomtatja, és ha kéred, ad ajánlatot is...ha kiütik a jelet, az visszajön...
a katalizátort is érzékeli valami?nem csak az 1-es, 2-es szondákat?
a hosszú állás alatt valószínű nem volt feszkó a rendszeren...
segítsetek nekem, hogyan tudom (illetve ki tudja nekem) kimérni, hogy mivel van a hibám
autó: honda, 100ezer km egy évig egy helyben állt, azóta ment kb 1000 km-t
hiba1: a fedeélzeti számítógép látványosan többet mutat mint a valós fogyasztás (pl tankolással mérve 600 km-en a fogyasztás kb 6, miközben a számítógép 8at mutat, ezek után elindulok vele hideg motorral és a 603. km végére az átlagfogyasztás mérő 8,5-t fog mutatni, majd megyek vele még 5 km-t 50-ek gurulva és az átlagfogyasztás visszamegy 8,1-re)
hiba2: rendszeresen kigyullad a check engine, a következő hibakódokkal a) a katalizátor hatásfoka nem megfelelő vagy b) a katalizátor hatásfoka nem megfelelő és a hátsó lambda szonda hiba. A lámpa kigyulladása a hosszú állás után így nézett ki: egyből égett, elaltatás után 30 km-el, elaltatás után 130 km-el, majd 180, majd 280, majd 330
kérdések: lehet-e, hogy a szöszölés még mindig a hosszú állás következménye. tipp a javításre? pl valami tisztító folyadék?
ki tudja nekem holt biztosan megmondani, hogy az első, hátsó szondám a ludas vagy tényleg a katalizátorom, vagy esetleg valami más, pl gyertya vagy gyújtás vagy falslevegő, vagy..........
Szia!Hát ez elég húzos lesz,mert ugyan igy jártunk az egyik haver négyes golfjával...ott is öt vezeték,volt a vásárolt szondánál meg 4....autovillamosági megtudja csinálni...
Az a szép, hogy 4 hónapos teljesen új szondáról van szó. Csináltam egy diagnosztikát és megy le fel a feszültség. csak ritkán hagy ki egy kicsit ezek szerint x havonta. Akkor is max 20 mp re mert csak akkor dob ilyen hibát a vezérlő ha annyi ideig nincs feszültség változás. Diagnosztika közben figyeltem és ugyan lassan de ment le fel. 0.02 től 0.62 ig. Alapjáraton. Kis gázadásra gyorsult valamivel és felugrott 0,8 felé is egyszer. Nem egy komoly drága egységgel mértem.
De ha a szonda lassú is lenne. Mi köze lehet a klíma vezérlőpanelen az AC felvillanásához 5 mp enként és miért ugrik egy picit az alapjárat ilyenkor? Szerintem vagy a klíma vezérlő elektronika a bűnös vagy a kapcsolópanelben lévő elektronika. Manuális klímáról van szó. Ki kellene szedni csak nincs csere darabom amit ideiglenes rádughatnék, hogy akkor is csinálja-e. :S
hello a szonda lelassult,nem mér rendesen... nem váltakozik az "Áram",és ezáltal dus,vagy tul szegény keverék jut a motornak,ezt pedig észleli az ECU.A katalizátor a dus keveréktől tönkre is mehet...
De ha a katalizátor hatásfoka nem elég jó azt más hibakód jelezné elvileg nem? A leömlőben lévőre gondolsz? Mert az autó alatt lévő a szonda után van. Az ellenprző szonda előtt. Az jelez rendellenességet.