Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

raider Creative Commons License 2025.09.21 0 0 111922

Egy kérdés a topichoz, ti mit vennétek inkább hazai használatra: Michelin Alpin Pilot 7-et vagy Conti TS870-et (205/55 R16 méretben)? Nagyon hasonló árakat látok a két típusra, ill. van még a láthatáron Dunlop Winter Sport 5 szignifikánsan olcsóbban. 

lapar Creative Commons License 2025.09.21 0 0 111921

"mit csinálsz akkor, ha egy órán belül megváltozik"

 

Erre vannak írva a szabályok, meg a tanácsok.

Forma-1-ben ugye gumit cserélnek, de ez a közüton nehezen megvalósítható, ezért is nem járhatunk slick gumival, ami ugye szárazon jobb, mint a rovátkolt.

Előzmény: Varshi (111920)
Varshi Creative Commons License 2025.09.21 -2 0 111920

Ez így van, és szerintem ezt is írtam le. Csak mit csinálsz akkor, ha egy órán belül megváltozik, és már nedves lesz?

Nappal szárazon 2 m-rel jobb a fékutad, de hajnalban (mikor nincs meleg) vagy du. hazafelé (amikor nedves, hideg, bármi lehet) meg mondjuk 5-tel több. Másnap meg végig nem szárad fel, mert nem süt ki a nap.

 

Ez a serpenyő két oldala. Mindenki döntse el maga, mit szeretne NEDVES úton:

 Ezen a képen balra van a hideg.

Előzmény: varjúistván (111919)
varjúistván Creative Commons License 2025.09.19 -1 0 111919

Senki nem mondott olyat, hogy naponta cserélj gumit vagy hogy járj télen nyárival. Csupán annyit, hogy a marketing dumával ellentétben a nyári gumi száraz aszfalton még hidegben is jobb mint egy téli vagy négyévszakos. 

Előzmény: Varshi (111918)
Varshi Creative Commons License 2025.09.19 -2 0 111918

Azért a 2 °C még nem az igazi "tél".
Ezzel a reggeli hőfokkal ráadásul akkor számolunk, amikor napközben még 10 körül vagy felette van (ha kisüt a nap), csak reggel (éjszaka) hideg.

Namost ugye amikor a levegő hőmérséklete 2-5 °C (mert ugye mindig ezt mondjuk valójában, amikor erről beszélünk), akkor éjjel a sugárzásos hőleadás miatt az útburkolat a környezeti hőmérséklet alá is hűlhet (és szokott is).  Hajnali oktatásokon szoktam vele játszani, hogy viszek lézeres mérőt, és megnézzük mi mennyi az udvaron.
És ezért kell jeget kaparni 2 °C-ban is. Egy hajnali párakicsapódás is simán megfagy, de ha nem, akkor is nedves.
Szóval én nem taktikáznék azzal, hogy délelőttől és hazafelé jobban tapadok x méterrel, de hajnalban mikor indulok meg rosszabb y méterrel (tapasztalataim szerint y >> x), mert ez szerintem rossz csere.

De egyébként egyszer én is meglepetten tapasztaltam, mikor egy száraz téli napon (durrdefektes téligumik miatt) sokkal előbb raktam vissza a nyárikat: tök jól tapadt, sokkal jobb volt a télinél. Csak mi lesz holnap reggel?

Meglátásom szerint a 4évszakos gumi pont ezen átmeneti időszakokban lenne frankó, mert senki se cserél naponta többször gumit az útviszonyokhoz igazítva. Nekem ezzel szemben az a bajom, hogy az általam egyszer tesztelt (új) CC2 egy második kocsiként használt autónkon a 3. évben már használhatatlan volt télen.

Előzmény: varjúistván (111915)
varjúistván Creative Commons License 2025.09.18 0 0 111917

Természetesen nem kell betiltani semmit. Csak legyünk tisztában a tényekkel.

Előzmény: lapar (111916)
lapar Creative Commons License 2025.09.17 0 0 111916

Ha ez így igaz, akkor nem kéne a téli gumit betiltani a hómentes országokban? :-)

Előzmény: varjúistván (111915)
varjúistván Creative Commons License 2025.09.16 -1 0 111915

"Tudom, itt hóról volt szó, de a legtöbb vélemény szerint a nyári gumik hidegben keményebbek, és száraz aszfalton is rosszabbul teljesítenek. Tehát nem csak a hó miatt hasznos a téli gumi."

A tények meg azt mondják hogy száraz aszfalton a nyári gumi még hidegben is a legjobb. 

 

The TRUTH About Winter, All Season and Summer Tires ❄ Tested at 0c, 2c, 6c, 10c, 15c

 

 

Előzmény: lapar (111913)
lapar Creative Commons License 2025.09.16 0 0 111914

"mai négyévszakosok teljesen jók télen"

 

A kerekeket nézegetve azt látom, hogy a négyévszakos helyett nagyon sokan fent hagyták a téli gumit még augusztusra is.

Ha őket kérdeznénk, azt mondanák, hogy jó az nyáron is. :-)

 

 

Persze nem azt akarom, mondani, hogy ne lehetne közlekedni a 4 évszakos gumikkal, sőt a nyárival is lehet télen, csak tudni kell mi van a felnin.

A téli gumi lassan már csak annak fontos, aki hegyvidéken lakik, vagy külföldre jár a hegyekbe.

Meg az ilyen hülyéknek, mint én, csak azért van, mert megvan a csere garnitúrám, és költségmentesen csereberélek, meg tárolok. Majd, ha gumit kell cserélni, egy kicsit drágább lesz a 2 garnitúra, mint egy jobb 4 évszakos.

Előzmény: varjúistván (111907)
lapar Creative Commons License 2025.09.16 -1 0 111913

"hó mint az útburkolaton előforduló jelenség lényegében megszűnt Magyarországon."

 

Tudom, itt hóról volt szó, de a legtöbb vélemény szerint a nyári gumik hidegben keményebbek, és száraz aszfalton is rosszabbul teljesítenek. Tehát nem csak a hó miatt hasznos a téli gumi.

Előzmény: varjúistván (111904)
Adm Creative Commons License 2025.09.14 0 1 111912

Akkor megismétlem, miből gondolod azt, hogy a Quatrac Pro+ ugyanolyan lenne, mint a Quatrac 5?

Előzmény: saválló (111911)
saválló Creative Commons License 2025.09.14 -2 0 111911

Javaslom szövegértelmezési problémák miatt olvasd el ismét a 111901 hsz-t.

Előzmény: Adm (111910)
Adm Creative Commons License 2025.09.14 0 1 111910

Úgy látom, szövegértelmezési problémáid vannak.
Most éppen arról van szó, hogy a Michelin CS3-at vagy pedig a Quatrac Pro+-t válassza a forumtárs. Esze ágában nem volt tizenéves Qutrac 5-öt vásárolni.

Előzmény: saválló (111909)
saválló Creative Commons License 2025.09.14 -2 0 111909

Azt ugyan honnan szedted, hogy nem használtam Vredestein Quatrac 5 gumit?

Előzmény: Adm (111908)
Adm Creative Commons License 2025.09.14 0 1 111908

Tehát éppen fikázol egy gumit, amit nem is használtál...
Azt ugye tudod, hogy a mintázat csak egy dolog, amikor felhozod, hogy a generációkkal előtti elődje milyen is volt.

Előzmény: saválló (111906)
varjúistván Creative Commons License 2025.09.14 0 0 111907

A mai négyévszakosok teljesen jók télen (megjegyzem, hogy a Q5 baromi régi fejlesztés). Ahol tényleg érezhetően gyengébbek, az a nyári forró aszfalt. 

Előzmény: Lowlife_Petya (111905)
saválló Creative Commons License 2025.09.14 -2 0 111906

Ha télen akár csak 2-3 napig van több kevesebb hó akkor is tudni kell biztonságosan közlekedni.

 

Van 3 éve másik 4 évszakos azzal érdekes lehet télen nyáron, teljesen mindegy milyen időjárási viszonyoknál normálisan közlekedni, de az nem Vredestein Quatrac akármi....

Előzmény: varjúistván (111904)
Lowlife_Petya Creative Commons License 2025.09.14 0 0 111905

Én meg pont fordìtva, nyáron a legnagyobb kánikulában  éreztem, hogy meg-meg csúszik. Télen nem volt gond a hóban( amikor volt egyáltalán)

Előzmény: saválló (111901)
varjúistván Creative Commons License 2025.09.14 0 1 111904

"télen néhány cm-es hóban semmit sem ért,"

A hó mint az útburkolaton előforduló jelenség lényegében megszűnt Magyarországon. Pár óránál tovább én havat az úton 2012-13 óta nem láttam (dél-alföld). Arra meg tökéletes a négyévszakos gumi.

Előzmény: saválló (111901)
varjúistván Creative Commons License 2025.09.14 0 1 111903

A CC3 Sport új fejlesztés, biztos, hogy jobb mint a Quatrac Pro+ (amúgy teljesen jó az is). Ha elérhető a méretedben - mert csak 18 colltól felfelé van - akkor egyértelműen az újabbat válaszd.  

Amúgy csak 1-2 hónapja lehet kapni, szóval tapasztalata kb senkinek nem lesz róla.

https://youtu.be/SEmqXb1TpQA?si=y4PSbTROArBu_B3W

 

Előzmény: Lowlife_Petya (111900)
Adm Creative Commons License 2025.09.14 0 1 111902

Már a második garnitúrát fogyasztom a Quatrac  Pro illetve másodikra a plusszból, tökéletesen meg vagyok vele elégedve, télen, nyáron, esőben, hóban.

Előzmény: Lowlife_Petya (111900)
saválló Creative Commons License 2025.09.13 0 1 111901

"....a másik a Vredestein Quatrac Pro+. .."

 

Hasonló mintázatú volt a Quatrac 5 is, télen néhány cm-es hóban semmit sem ért, sík úton induláskor rendszeresen kipörgött a kerék, körforgalomban csak csúszott az autó kifelé......ha száraz ill. nedves az út akkor használható volt, hóban tul. képpen semmirevaló pedig nagyon nem erőgépen volt használva.

 

Előzmény: Lowlife_Petya (111900)
Lowlife_Petya Creative Commons License 2025.09.13 0 0 111900

Sziasztok!

 

Ismét négyévszakos gumi mellett döntenék, igazából 2 van amivel szemezek bár kicsit árgategóriában más a kettő.

Az egyik a Michelin Crossclimate 3 Sport, a másik a Vredestein Quatrac Pro+. Igaz Vredestein már volt, de az Quatrac 5-ből. Azzal egyébként elégedett voltam, mondjuk az kisebb súlyú/teljesìtményű volt, igaz a mostani se egy versenygép. Kb. 1400kg, 170Le. Szóval szerintem erre is elegendő egy négyévszakos az évi 9-10000 km-re. 50-50%  város/ pálya.

A kérdés, inkább az hogy van valakinek tapasztalata a Michelinnel? Esetleg megérheti-e a plussz költség, ha néha nagyobb tempóban is vezetek?

Jelenleg egy GT Radial Sportactive 2 van, ami  bevált. Persze volt már jobb gumim, de sokkal rosszabb is.

t.lantos Creative Commons License 2025.09.09 -1 0 111899

Es hozza kell tenni, hogy a nedves teszt 10 fok alatti homersekleten tortent.

Szoval engem meggyozott. A minta nem tul szofisztikalt, de a conti premiumcontact 2 se az, arra hasonlit

Előzmény: t.lantos (111898)
t.lantos Creative Commons License 2025.09.09 -1 0 111898

Hat, ha egy kinait kerdezel, akkor az is kina. De ha egy helyit, akkor hatarozottan azt fogja mindani, hogy Tajvan NEM kina.

Amugy tenyleg nem. Teljesen mas mindenben, hiaba hasonloak az emberek meg a betuk.

Előzmény: saválló (111897)
saválló Creative Commons License 2025.09.08 -2 0 111897

Naugye, igaz nem kínai, de majdnem, és ahhoz képest, hogy mennyi az ára mégiscsak lehet vele közlekedni.

 

Nekem meg épp a hétvégén derült ki, hogy az x-dik autómon a Triangle nem nyári hanem téli gumi, csak pislogtam, mertugye nem vagyok kínai gumi szakértő, igaz nem is igazán foglalkoztam vele mert profilmélység o.k., oszt véletlenül jobban megnéztem a pontos jelölést majd guglizás, oszt láss csodát az bizony téli gumi.

Így legalább lehet vele egész évben közlekedni, arra a néhány ezer km-re tökéletesen jó a kínai téli is.:)

 

 

 

Előzmény: t.lantos (111896)
t.lantos Creative Commons License 2025.09.08 0 0 111896

Jelentem, jol vizsgazott.

Szarazon es vizes uton is jo a tapadas, nincs bizonytalankodas. Annyira azert nem akartam allatkodni megpakolva, de padlogazos indulasnal is jo vizes uton.

Előzmény: saválló (111891)
varjúistván Creative Commons License 2025.08.30 0 0 111895
Előzmény: fil (111894)
fil Creative Commons License 2025.08.29 0 0 111894

Váltanék 4 évszakosra. Hankook 4s2 H750 -ről van valakinek tapasztalata, véleménye. A kocsi egy Chevy Epica.

saválló Creative Commons License 2025.08.23 0 0 111893

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!