Racsni leszedősök tömörüljetek. Látom, hogy szép lassan mindent beszerzel, ami nekem már korábban is volt (aero kormáyn toldalák, racsni leszedő). Ha jól rémlik tükröd is van (pont az hiányozna?). :-)
Mondd csak, a fogaskoszrú leszedéséhez szükséges láncos ellenszerszámmal is rendelkezel? Mert az is kell ám.
A kormánycsapágyat alkalmanként tényleg illik szétszedni és megkenni. Nálam ez úgy 3 évenként esedékes (valamikor idén lesz a második alkalom).
Szeretnék első kézből gratulálni a szuper gondolatodhoz. Hogy ez eddig nekem miért nem jutott eszembe? :)))
Kormánycsapágy téma: nekem aheades van (mostanra már ezt is szükségesnek tartom leírni) és én eddig, mióta meg van, nem tisztogattam, mert nem láttam értelmét. Kb fél éves (ahogy az új bike is) eddig nullo problemo. Szerintem nem is nagyon kell eltúlozni az ilyen dolgokat. Egy évet mindenképpen ki kellene bírnia neki mindenféle szétszedegetés nélkül is.
rendes Tőled, hogy bátyót hívod tekerésre, engem meg nem....
Ott lenn falun más is van, nem csak sör? My favourite is: Jägermeister.
Kihasználom, hogy itten vagy.
Kérdés: Milyen málhás zsákot javasolsz??? Én kinéztem egy Erinát. 3 részes szétszedhető, hátizsákként is használható. Anyag szokásos. Ár azszem 9.000.-HUF körül.
Turabolond back. Itt vagyok, csak ritkan irok. A sram.com-rol leoltheted az egesz katalogust
.pdf formatumban (spectro series) es nyalazhatod. Ha papir verzio kell, tudok adni.
A legjobb valto. Talan csak a 7-es agyvalto+3-as lanckerek kombinacio lehet meg egyszerubb,
jobb. Ket hosszu, malhas alpok turan hasznaltam eddig minden gond nelkul. Ha lesz vmi kozos tekeres meg/bemutatom.
BÁTYÓ
Most már a fogam nyikorog :-))))
Most akkor meleget akarsz, vagy nyarat ????
Hosszabb elemzés után a bowden mellett döntöttem.
Tavasszal nem akarsz felbumszlizni Pestre ???
Hajnalban vonatra fel, velünk túra este buli hegyek hajnalban vissza. Komolyan kérdem.
Hát így könnyű hegyet mászni. 20-as első, 32-es hátsó fogszám, 26-os kerék. :-)
Meg rajta a csupa izom szela biciklista... :-)
berger cimbi köszi a progit.
zsenzi Ez jobb, mint a sanzi.
Aztán mond csak, te félisten, meleget és nyarat is tucc csinyáni? Most, azonnal.
És a félistenég hogy ismerszik meg a névben? Gondolom az y a végén már kevéske.
Gratulálok a lámpfelszerelésedhez. Ezekszerint akor van hely a narancssárga rádiónak. :-)
Olyan eccerű meg nem lehetsz, hogy nem tudod megállapítani, hogy mid nyikorog. Csak álló helyzetben húzkodáskor a csikorgási tünetnél a bowden. Ha csak menet közben, akkor meg a fékpofa. Ha meg mindkét esetben, akkor a lámpád sikítozik, mert rosszul érzi magát oldalra döntve. :-))
És mit szól az asszony a merevedési gondolataidhoz? Vagy csak rágondolsz a lámpára és sutty? :-)) Hogy az a lámpa? :-)))
Már nagyon hiányoztatok.
Tényleg elvonási tüneteket véltem magamon felfedezni.
Zseni vagyok gyerekek. Egyszerűen zseni vagyok, vagy csak félisten???? :-))))))
Régóta rinyálok, hogy hova rakjam a lámpácskát, mert a tri kormány stb stb stb
Na szóval és tetűvel, azzal a merevedési gondolattal ébredten szombat reggel, hogy a villára applikálom a lámpicskut. Szuper az eredmény. Ha akarom, akkor a minden szembejövőt elvakíthatok, vagy az útra is lehet irányítani a lámpát. Tök jó. Csak el ne essek. Legalábbis arra az oldalra ne. A gerincem is örül :-)))
Köszönöm az elismerő bólogatásokat.
Szela
Örülök, hogy nem vagyok egyedül :-)))))) Ugye kell az a 6-7 kiló :-))))
Vigyor
Lehet, hogy nem is a bowden nyikorog, hanem a fék (papucs)?
TÚRA
Mit szóltok, ha elbicózunk Leányfalú-ig. Ottan van finom barna serrrrrrrr:-))))
Megpihenünk, és utána eldöntjük merre tovább???? (szavazással) Jegyzőkönyvezető már van.
ÉÉNNN:-))))
Uj fiú vagyok köztetek, bár már rég olvasom a topikot. Miskolci vagyok, ebböl következik, hogy a Bükk és környéke a kedvenc terepem. Régebben több hetes túrákat is csináltam.
sanzi
Én is nehézbombázóval nyomulok.
Ĺttétel ügy: Nekem elöl 42-32-20 van, hátul 13-32.
Szerintem egy 20 kilós kecskéhez ez illik.
Az; a Nagy Szoplákot végig tudom csinálni :-) 98-ban megpróbáltam.
Itt annyi okos ember van. Most fontolgatom új hátsó váltó beszerzését. 8fokozatú GripShifttel akarom használni. Valamilyen ay XT-vel azonos súly csoportú szerkezetre gondoltam.
Azt még nem is tudom, hogy hány kereke lesz a rekunak? 2? És az elsőt fogod hajtani? És kormányozni akkor logikusan a hátsót?
Tervrajzot küldhetnél nekem is, érdekel.
Vigyázzatok, mert ma kötözködős és vitatkozós kedvemben vagyok. :-)
Ha Allah és a hálózat is úgy akarja.
Még néhány szó a kenésről, bár nem vagyok tribológus szakértő, de mindenhez hozzápofázok.
Azt mondod kivi, hogy a kenés és az olaj- és zsíroldás kizárja egymást. Tehát kenéshez olaj kell. Aztán éppen ennek mondasz ellen, amikor írod, hogy teflon-spray-t használsz. Mert bizony vannak szintetikus kenőanyagok. És ezek nem mind olajak. A WD-40-nél a hordozó az oldószer, ami oldja a zsírt és az olajat. Egy másik komponense végzi a kenést (miután az oldószer elpárolgott). Általában a szintetikus kenőanyagok így működnek.
Egyébként én nem favorizálom a WD-40-et, csak éppen nincs más. Meg én amúgy is aszfalton járok és 2-300 km-eneként megkenem a láncot. Arra meg bőségesen jó.
stoki
A rekunál úgyis hosszú a lánc. Mi lenne, ha kettébontanád. Feltehetnél még egy 3-as hajtóművet. Sőt. Egy hetes hátsó is elfér. Még több lenne a váltási lehetőséged. :-)
Jó reggelt mindenkinek!
Örülök, hogy virágzik a topic, szerda óta vagy 50 hozzászólásról lemaradtam.
Túra: Nagyon izgalmasan hangzik, de ilyenkor könnyű Nektek Pestieknek, amikor el kell képzelni, merre megy az az útvonal... :(
Ámde ahogy Titeket ismerlek, az első tekerés időpontja tutira a vizsgaidőszakom kellős közepére fog esni :(((((
Más, gondolom nem sokakat érdekel, de ismét van hátsó váltóm (rövidkaros XT '99) <- olyan ez nekem, mint (nemistudomkinek :))) a Scott toldalék.
Mostmár csak fékkar kell.
Tényleg, ha már itt tartok, és annyi okos ember van itt, hadd kérjek én is tanácsot. Fékkar:
Szerintetek melyik legyen?
Avid SD2.0, vagy '99 XT ????
Tudom, hogy ezek óriási problémák, de akkor is...
thx
(ja, ha indoka is lenne a tanácsnak, akkor örülnék...)
Stoki !
Amit kérdezel az sima Sachs 3seb agyban +7sebesség kazettás /shimano compatibilis/, ára 21000,-az agy + a 2 váltokar /grip / 4000,- elég türhető de az agy sima csapágyas. elöl + 3-as hajtómüvel elég izgalmas 63 névleges variáció. próbáltuk már ,de a 21 elég persze attól függ milyen az első fogszámod.
BÁTYÓ!
A WD -40 -ről már irtuk hogy csak tisztitásra és pillamatnyi kenésre jó, ne erőlködj vele fölös./lásd. Kivi tanács/
Sanzi !
megvan hogy mi nyikorog ,fékkar, fékbowden, fék?
stoki
Az általad említett agyváltó 3x7-es, azaz 3 sebesség lánccal, 7 meg belül. És persze még feltehetsz egy szorzót előre, de nem vállalom, hogy kiszorozzam neked az áttételeket. Az ára tavaly olyan 17-18ezer körül volt, de hétfőn megkérdezem neked. Méreteiről, meg egyebekről talán a SRAM oldalán próbálkozz. Ha nem megy, nézek valami katalógust is.
A többieket nem tudom, de én vagyok folyamatosan, csak nem volt miért szólnom (bár igy is megtettem néha). Neked meg biztos még mindig rossz az emiled, mert semmi válasz nem jön felőled.
Mostanra kezdtek elvonási tüneteim lenni a biciglizés hiányától, de ilyen hidegben nem merek kockáztatni. A jeges-havas útról már nem is beszélve.
No a Pilisszentlaszloi bulit en is tamogatnam, de elso turanak nem biztos, hogy franko...
Masodiknak viszont jo lehet...
Badmad, ha elokerulsz, vagy tobbiek...
Van valami infod a Sachs Quartz fele (azt hiszem igy hivjak) agyvaltorol. Tudod, amelyik 3 sebesseges agyvalto plussz lancvaltos... Meg nagyon regen irt talan turabolond errol a cuccrol, de hat eltunt, mint a WC-ben lehuzott kaki...:)
Technikai adatok kellenenek (meretek) + valamilyen arfeleseg...
Batyo
MEgvan a teljes hifi cucc...Azota a gyerek meg van orulve...MAjd reszletezem...
Remélem, minél előbb elkészül a 2000-es telj. túra naptár. De a (számomra) két leglényegesebb túra időpontja már fixnek látszik: a Nagy-Szoplák július 2-án, a BEAC Maxi szeptember 9-én lesz, elvileg.
Igazából a WD40 egy elég klassz kis dolog, mert a nyikorgó wc ajtóhoz pont úgy használható, mint pl. a vízkőtől berohadt csaptelep kilazításához. De ráírták a flakonra, hogy "kenő- és tisztítóanyag... feloldja a zsíros szennyeződést". Ez a kettő eleve kizárja egymást (szerintem). Akárhova nyomom, még a maradék olajat/zsirt is feloldja, viszont saját kenőhatása nincs. Ha pl. a láncra fújom (egyszer követtem csak el ilyen hibát), egyből leoldja a maradék olajat is, és szinte hallom, hogy a homokszemek karistolják a fémet. Ennyi erővel akár vízzel is kenhetném az alkatrészeket, hiszen a lánc sem az esőben csikorog, hanem az eső után, amikor elpárolog a víz.
Szóval a fékkar forgáspontjához, az SPD rugójához és egyéb ilyen helyekhez jó, de ahol valódi kenésre van szükség, ott valódi kenőanyagokat illdomos használni (olaj, zsír, kenő-spray). Lánchoz pl. a motorolaj is rulez, tartósabb mint a műszerolaj, de kicsit gyűjti a port. Én most teflonos sprayt használok.
Nem vagyok néhány napig, és nem győzök visszaolvasni.
De ez roppant pozitív. Él a topic
Mi ez a nemesedési törekvés? Tán még vitézek is vannak köztetek?
sanzipszilon, marajd csak sanzi. Azt a fickót már ismerjük. Túlságosan is... :-))
Reki Küld már el nekem is lécci a táblázatodat. Kíváncsi vagyok.
berger Naná, hogy a tiedet is kérem. Mail ment is ezügyben.
Hi Free Örülünk, hogy ismét vagy. Bacik megdöglöttek?
Nem lennék én én, ha nem pofáznék hozzá az áttételekhez.
Először is az elsőváltó (Shimano-ban gondolkodom). A Hyperdrive-C hajtóműhöz való váltót biztosan le kell cserélni (nagy kerék 42-es), ha 48-as tányér kell, mivel a váltókeret görbületi sugara jóval kisebb, mint ami kellene. Ha ez OK. akkor sok baj nem lehet. Lesz egy nagy áttétel ugrás a nagytányérra váltáskor, de ezt leszámítva ha hátul váltogatsz, akkor minden rendben műxik, a megszokott áttétel eloszlást kapd. Akkor van baj, ha a menetkörülmények olyanok, hogy pont ennek az áttételugrásnak a környezetét kellene használni. Akkor izomból kell ledolgozni a különbséget.
Egyébként az áttétel azért kell, hogy az általad kellemes sebességet kellemes lábfordulatszámmal, így kellemes erővel, vagyis kellemes energiával teljesítsed. És kellemes húsvéti ünnepeket.
Fékkábel. A zsírdugó jó ötlet. Még nem jutott eszembe. Mert ha nem tömített a bowden eleje-vége, akkor teflon ide vagy oda, bizony bemegy a mocsok. Ha meg bent van, akkor ki kell pucolni. Mivel lusta vagyok leszedni a bowdent, így belenyomok egy jó adagot, jól megmozgatok és kész. Persze megkenem a fékkar forgáspontjait is. Én speciel WD-40-et használok. Kivi mi a bajod vele? Fejtsd már ki. Újabban minden kenéshez ezt használom. Még az ébresztőórámat is ezzel kentem, amikor nem akart működni. Egyrészt a villamos kontakt hibákat is megszűntette, másrészt a csapágyak kenése után a quartz vekker hangos ketyegése teljesen megszűnt, most már zajtalanul lépked.
Canti-V fék párbaj. A fékszerkezetnél többet nyom latba a fékpofa. Egy jó cantit (pláne jó pofákkal) vétek lecserélni V fékre. Az már legalább kiforrott technika. Én ugyanúgy tudom blokkolni a keret (legfeljebb valamivel nagyobb marokszorítás kell hozzá). Ennél jobban a V-vel sem lehet fékezni. A V nagyérszt olyan, divatcikk, mint a cipőben az ocsmány vastagtalpú.
Na pá
bátyó (póriasan, és nem urasan, mint Bátyó)
ui: Engem is szivat a nemtudoménkicsoda. Most küldöm harmadszor.