Na akkor fordulj el kicsit ! :-) Hát, ez az árverseny NAGYON nem jött be. Az már nagyon komoly ár . A többi is ilyesmi ? Gondolom, henger, dugó, főtengely, szimering nem. De akkor is. Egyébként a múltkor durrogtam itt a Dolmarra az olajszivattyú hajtás miatt. Azóta megtudtam, TÖBB STIHLBEN IS RUGÓ VAN !!!
Azért arra qrva kiváncsi lennék mennyibe kerül, egy azonos kategóriájú Stihl-hez ugyan ez a dekli. Ha csak az 1000 ft-os 10es csavarból indulok ki, amit a mai napig nem sikerült még feldolgoznom pszihésen :O
Csodálkoztam én is, hogy minek oda az az S betű, szerintem sincs semmi értelme, nem is merevít. Ha nem lenne ott, tuti kihordaná a forgácsot, de én nem mondhatom, hogy szedd ki onnan :)
A burkolat ára meg meglepő lehet egy Stihlen edződött ember számára, 1.910, + áfa :))
A múltkor te válaszoltál az egyik kérdésemre, a kis rőtfejű láncával kapcsolatban. Ajánlottad az Oregon 91VP, 91VS és 91R típusú láncokat. Próbáltam utána járni, de nem sikerült. Meg tudnád mondani ezek között mi a különbség? Ha más is tudja akkor szívesen fogadom.
sziasztok úgy néz ki hogy nem lesz a husi-480 gyújtásábol semmi és eladó lesz alkatrésznek és helyette veszek újat a sthil most egészen jó akciói vannak két gép között gondolkodom ms290 és ms310 -es kb 5000 ft van közöttük mi a véleményetek a két gépről csak otthoni használatra lenne de azért szeretnék erős gépet venni üdv bobo.
Például fejezze be a motorgyártást, és a világ legkitünőbb SOLO motorjaival szerelje a kaszáit. Ne gyártson gagyi fűrészlapot és láncot, használja a méltán legjobb Oregon termékeket. A fűrészeit a DOLMAR-ral gyártassa. :-))))))))))))))))))
Tisztelt Kollégák! Holnaptól 3 napig kénytelen leszek nélkülözni nagyrabecsült társaságotokat,de hétfőn már itt leszek.Remélem addig kibírjátok,hogy nem lesz kit szekálni a Stihl-lel. :-)))
Túlozottan sok választás nincs. Van egy kis ablak, oda. Ezen kívül bejelölöd, hogy manuals, vagy Illustrated parts list, és EZZEL egy sorban az ablakba a tipust. Aztán search
Egyszer már irtam ,de nem tudom megjelenik -e? Gypsy56 légy szives áruld el,amit 3 oldallal előbb irtál web cimet, annál hová kell beirni a tipusszámot pl:137 nekem ugyanis ez a fajata husy van.
Gypsy!Ráérős téli estéken csinálhatnál fejlesztéseket a Makitának,ha már így belejöttél ezzel a deknivel.Jól járnál anyagilag,az biztos.És ez lenne a burkolatra írva: Special edition by Gypsy. :-)))
Aztán még azon is gondolkodom, elqrom a rőtfejű gariját. Mert ugyanis azon a fedlapon, ami a láncot takarja, van egy terelő mittoménmi ráöntve. Szerintem én azt jól le fogom fűrészelni, mert szerintem azért nem jön ki a forgács.
Na, akkor most jó alaposan összehasonlítottam a Husi 36-ot, és a rőtfejűt. Tulajdonképpen a lap majdnem egyforma. Még a lánc is hasonló. Eltekintve a .325-től, szépen beleül a Makita lapba. Csak a vágóél sokkal nagyobb. Most akkor az lenne a kérdésem, hogy CSAK láncot, normál 3/8-ost nem lehet rá felrakni ?
nálunk a madarasban a géphez van pántolva a windsor ajándék pótlánc windsoros papírdobozban, az meg benne van egy átlátszó áruvédelmis dobozban (mint a drágább dvd filmek).
szia! kedvenc láncfűrész katalógus oldalamon nem találtam ezt a típust. szerintem lapozgasd, nézegesd a hasonló nevű gépeket, és ha valamelyik hasonlít, annak lehet, hogy az adatai is hasonlítanak.
Nos, az én véleményem ebből a szempontból nem mérvadó, mert ez az első benzines fűrészem, és még sosem dolgoztam ilyennel. Egyszerűbb volt a szomszédot megkérni, de ő lebetegedett, ezért idén elmaradtak a favágós kerti munkálatok, nekem meg nem volt kedvem tovább várni.
Viszont műszaki szempontból nagyon rendben van (ránézésre!!), leszámitva a szivatót, ami elég gagyinak tűnik, továbbá az inditó kapcsolót, ami gondolom a gyújtást engedélyezi, és úgy néz ki, hogy a tervező megfeledkezett róla, és utólag tették rá. De legalább fémből van, tartósnak tűnik, nem úgy, mint a legtöbb kinain. Sorja sehol, illesztések rendben. Harmadik próbálkozásra beindult, de mint irtam fent, ez nem csak a gépnek volt a harmadik, hanem nekem is. Furcsa rajta a dekompressziós szelep, amit inditáskor nyomkodni kell, mert ilyet a többi fűrészen nem láttam. Gyakorlati teszt hétvégén, bővebb beszámoló utána. Üdv!
28.990 Ft volt ajándék lánccal. A soroksáriban vettem meg végül, de láttam, van még Dunakeszin is. Az ajándék lánc nem jár ám automatikusan, nincs is kiirva sehol. Az ügyfélszolgálaton vehető át, hivatkozni kell az akciós újságra. Aztán kézzel irják rá a blokkra, hogy az ajándék lánc kiadva. Vannak sejtéseim, hol landol a pótláncok többsége... Amúgy a pótlánc Windsor, és valószinűleg külön veszik az akciós fűrészekhez, mert Agroforg matricás dobozban adták.
Milyen minőségű a Windsor lánc? Én most hallok róla előszőr. Vettem egy MTD fűrészt, és egy ilyet adtak hozzá ajándékba a madarasban. Tipusa 50RG/57. Az 57 a láncszemek számát jelenti?
Köszönet pintérjaninak, hogy felhívta a figyelmem erre az akcióra, továbbá bab1, wector81 és Lipi07-nek a sok hasznos tanácsért és tapasztalatért.
Köszönöm az infót.Annyi a történet,hogy egy ismerőst rábeszéltem egy Makita elektromosra.Megvette,kipróbálta és boldog.Ezek után azt mondta rám bízza az élezést.Mivel nem vagyok túl nagy májer,igyekszem felkészülni és megnézem az oregon ajánlást.
Hát,kissé szemöldök ráncoltató,az biztos.Egyik haver,meg mindenre azt mondja,hogy bigyula,aminek nem udrik be a neve,vagy nem tudja.Sztem a mélységhatárolóra is simán rávágna,hogy bigyula. :-))Tényleg,olyan bigyula formája van,nem?
Szóval az a fránya MTD csak nem akarja megmutatni,hogy mit rejt a burkolat?Hát ha ,netán ,esetleg, mégis csak lehetséges,hogy Solo a belseje,akkor inkább veszek egy harangfűrészt!El fűrészeégetek azzal én egyedül is.Meghúzom,átfutok a másik végéhez,ott is meghúzom,újra vissza.Egyszer csak végzek. :-))
Mint minden elektromos fűrészt (Stihl-t kivéve), ezeket is, meglepő módon, Oregon 91VP sorozatú lánccal szerelik :) 4mm-es reszelő kell hozzá, plussz, ahogy Gypsy nagyon bölcsen kiegészítette, egy lapos, a pöcökhöz (ami a mélységhatároló) :)
Nem tudja valaki,hogy a most akciós Makita elektromos fűrészeket milyen tipusú lánccal adják?A katalógusban csak annyi van hogy 3/8". Az élezés miatt kérdezem.
Nem tudom a nevét, egy 30 körüli krapek.Normális volt, de azt nyomatta, hogy a Dolmar azt a láncot, lapot találta ki a gépre, minden más csak szarabb lenne.Sztem nem volt kedve keresgélni :-)
Nemrégen Gypsy olyan szépen leírta, hogyan kell láncot élezni, de most, mikor szükségem lenne rá, nem találom. Hiába keresek vissza, semmi. Megtenné azt nekem valaki, hogy bemásolja ide? Köszi.
Jah, írtam emilt az MTD nemesvámosi szervízvezetőjének láncfűrész-ügyben, mert képtelenség bent telefonálni... Meg a Horoszcoop szervízmérnökének Rőtfejű csillagkerék-ügyben, náluk Oregon cucc van doszt, hátha talál rá megoldást ráérő idejében - márha van neki olyan.
60-ért sztem megéri. Ha új. Még gari nélkül is. Nincs velük gond, csak tudni kell, hogy mire van tervezve. NEM fadöntő fűrész. Tüzifázni korrekt. Meg darabolni. Újonnan pofátlanul drága.
A mélységhatárolónál az emlegetett kb 0,65mm a korrekt.
Gynegébb gépen lehet kicsit sekélyebb picivel, erős dögökön kicsivel mélyebb. De ez a kicsi 0,05-0,08mm-t takar. Persze aki ezt szemre bereszeli, azt hívják sasnak. :)
Neeem dobooom! :) Volt ilyen, nem is egy típuson. Főleg régi elektromosokon. Elég mókás, de még mindig jobb, mint menet közben néha megállni és végigecsetezni a láncot :)
Itt egy robbantott rajz a 480-ról. Az összes Husi robbantott rajzát, kezelésijét megtalálod itt, csak az ablakba írd be a tipust (jelen esetben pl ezt: 480 )
Sziasztok egy egyszerű kérdésem lenne, vagyis inkább kettő. Az első, Husi 480-nak mi lenne a célszerű benzin-olaj keverési arány? amit belinkeltetek nekem róla ott 40:1, namost ez a mai husi olajakkal is megállja a helyét? Hallottam 20:1et is meg 50:1et is. A második nemtudom visszafejteni a linket, hogy másik típusokat is megnézzek.?
Akkor azért indul nehezen. Ki tudod próbálni. A tankból kihorgászod a benzicsövet, lehúzod a szűrőt, és vmi fecskendővel, pumpás üveggel, stb felnyomod a karbit. Utána szivató rá, és egyből húzod gyújtáson. Ha akkor rendesen elindul, vegyél rá egy gumihurkát, és fúrj neki egy alkalmas hehyen egy lyukat, ahova berakod.Picit reszelni kell, de nem nagy strapa.
Nincs rajta pumpedli.Úgy próbálom hidegen indítani,hogy gyújtás nélkül néhányszor meghúzom, majd utána gyúltással.Lehet hogy nem ideális a módszer.egyszer valaki javasolta.Gondoltam kipróbálom.
A gyertyát már néztem,szép őzbarnára van kiégve.Annyi megfigyelés tartozik még a dologhoz,hogy amikor meleg és jól indul,leállított motornál ha hirtelen meghúzom a gázkart a porlasztó levegőszűrő felőli oldalán lévő fúvókán keresztül benzint nyom fel a pillangószelep elé.Amikor hideg a motor ez nem történik meg.
Ja és 1984 és 95 között gyártották, alkatrész úgy látom van hozzá.
A problémáddal kapcsolatban, ha a membrán nem működne megfelelően, melegen sem lehetne könnyen indítani, szóval szerintem nem az lesz a baj. Vedd ki a gyertyát és nézd meg, milyen színűre ég, ha nem őzbarna, akkor megvan a probléma valószínü oka.
Üdv mindekinek! Sajnos csak most fedeztem fel ezt a fórumot,és voltam olyan szorgalmas,hogy végig olvastam a hozzászólásokat egytől-egyig,mivel mint házi (amatőr) felhasználó érintett vagyok a témában.Némi tanácsra lenne szükségem.Egy SOLO654-es láncfűrészem van.Tudna esetleg valaki néháy adatot róla.Több SOLO modell adatait is megtaláltam már de ez a 654 eléggé mumus mert sehol egy betű róla. A másik gondom,hogy hidegen csak úgy tudom beindítani ha a szívótorokba beöntök egy kis benzint.Miután felmelegedett könnyen indul,és a teljesítménye is megvan. Arra gondoltam hogy a porlasztó alsó részében levő membrán van kinyúlva.Szerintetek jó úton járok a megoldás felé?
szerintem nem kell minden láncélezésnél lereszelni a határló ból is. A lánc élezésnél nem kopik úgy a lánc magassága, hogy határolót keljen reszelni. Én egy pár élezés után szoktam megtolni a határolón a reszelőt, de az ugy is látszik, ha meg van élezve a lánc, és nem "szép" a forgács, akkor határoló reszelés. Nekem van olyan láncom is, amiről flexel egy az egybe letóltam határolót, ezzel már így simán gyujtóst lehet aprítani. :):)
Az ALCO olaja nem bio olaj szerintem, csak 100% növényi :D
Én is ezt az olajat használom a fűrészeimbe, sosem öntöm ki belőle, és semmi bajuk a gépeknek. Egy ezeréves Partner 350-es, amit visz boldog-boldogtalan, ha valamit vágni kell, meg egy Solo 645-ösben legalábbis kutya baja az olajnak, pedig a Soloban már benne van úgy 2 éve az olaj :)
"+40 fokban és -20 fokban kicsit másképpen viselkedik a lánckenő olaj, ezért az ásványi olaj bázisút jobban lehet használni hidegben, tovább marad pumpálható, szemben a növényi olaj alapanyagúval. A kifejezetten nyári meg 40 fok környékén is tapadós marad, és nem dobja le a lánc a földre. "
tehát a nyári olaj az növényi alapú?
rá van írva hogy 100%virgin :-)
minden növényi olaj bio?
többen mondták, hogy a bio olajat nem ajánlatos huzamosabb ideig a gépben hagyni mert kigyantásodi-larakódik, nekem ez nem történt meg, pedig a kis mccullochban néha évekig állt bio olaj.
ezeket találtam husgvarna 480 :http://cgi.ebay.pl/HUSQVARNA-2100-2101-1100-480-COIL-SEM-IGNITION-MODULE_W0QQitemZ160204286591QQihZ006QQcategoryZ20538QQrdZ1QQssPageNameZWD2VQQcmdZViewItemQQ_trksidZp1638Q2em122
shtil 045: http://cgi.ebay.pl/Stihl-045-056-Ignition-Module-etc-used_W0QQitemZ230298731561QQihZ013QQcategoryZ20538QQrdZ1QQssPageNameZWD2VQQcmdZViewItemQQ_trksidZp1638Q2em122 hát nemtudom nem nagyon hasonlitanak egymásra
Itt a 480-as linkje.Böngészd át,hátha megtudsz valamit. http://www.acresinternet.com/cscc.nsf/ed1d619968136da688256af40002b8f7/039061441c4faf3888256b5200197cb5?OpenDocument
Értem én,csak megkeveredtem itt a számok között.Ha mindig ennyit lereszelnék a láncból ,akkor hipp-hopp elfogyna a mélységhatároló,meg a lánc is derékig enné bele magát a fába.
meg kérdeztem tőlük www.agroforg.hu sajnos nincs náluk. ott a hölgy azt ajánlotta hogy a sthil 45 fűrész gyújtás része úgyan az mint husgvarna 480 é szerintetek ez lehetséges egyáltalán van ilyen fűrész mer én találtam róla semmit üdv bobo
Nekem azt mondta az erdész ismerősöm, aki látott meg javított már 1-2 fűrészt, hogy minden élezésnél, 1 tolást szoktak belőle levenni. Stihlék azt írják, hogy ha jól emléxem 3/8-as-os meg .325-ös láncnál, puhafa esetén 0.6 mm a távolság a mélységhatároló és a szem felső éle között.
sziasztok van egy husgvarna 480 as gépem a gyújtás része ugynézkí be dobta a kulcsot. keresek hozzá használtat vagy esetleg újat. vagy lehetséges valahogy javítani valaki foglalkozik ilyennel köszi a segítséget előre is. üdv bobo
Na hallod ! Alva Oswaldnak valami gazdaságilag jövedelmezőbbet kéne csinálni. Ilyen fűrészt, ami elbíbelődik egy 40 mm-es ággal, meg arra használnám, hogy megdobáljam vele a haragosomat.
Hát igen. Akkoriban mindenki csak lesett kinn, mint fénylő szemű kisgyerek. Nekem az volt a mákom, hogy a bécsi Metro kijáratánál pont Husi kereskedő volt :-)
Ha megkérlek tudnál nekem is egy ilyen cimet linkelni mint alább a kollegának?
Nekem egy Mc Culloch pm 484-es gépem van. Még anno a nagy felszabadulás idelyén, mikor mindenki Gorenjét hozott Ausztriából. mi hoztunk egy láncfűrészt is :)
Ez is nyomkodós olajozású. Volt is már vele bajom.
Célszerűnek látszik :-) Nekem még régebben sikerült olyat, hogy hangosan felsírt a Husi 36. :-) Megcsúszott a kuplung, nem bírta tolni neki, akkorát harapott.
Az Oregon szerint a határoló 0.25 -0.30 Én minden gépi élezésnél (általában a harmadik) letolom sablonnal. Amikor kézzel reszelek, NAGYON keveset szoktam. 2-3 tolás a reszelővel.Persze én kutyaütő vagyok favágásból, csak kisegítő üzem a kaszálás mellett :-)))
Természetesen. Blág József Stihl kereskedő 1116 Bp XI (Kelenvölgy) Gépész utca 14
Az úriember a Stihlen nőtt fel, mindent megjavít. Egy baja van, CSAK EREDETI alkatrészekkel dolgozik. Viszont tisztességes áron (szerintem), és roppant jól, precízen.
Tényleg nem akarok bántani senkit. De amikor megvettem a 39-est az egyik erdész ismerős le ba..ot rendesen hogy miért nem szóltam hogy fűrészt akarok cserélni mert ez a legrosszabb modellje a Stihlnek. Aztán maradtam a Makitánál. A mélység határolót milyen időközönként reszelitek vagy csak szemre néha ha már nem harap rendesen. Vagy ahhoz is jó venni egy sablont és azután reszelni?
Na ! Ez a beszéd ! Erre varrjon gombot a Stihl fanok népes tábora. Csak ezért piszkáltam a dolgot. A múltkor írtam, hogy a stihlmániás még életében nem próbált mást. :-))
Nem régen írtam hogy előtte egy Stihl 041Av-m volt de tőlem idősebb meg dög nehéz aztán 2 napig volt egy Stihl 039 amin mindenki szerint tervezési hibás volt az olajzó rendszer aztán ezért váltottam. És ez így volt jó eddig ez a legjobb fűrészem. Most 1 1/2 éves lecserélni nem fogom az tuti.A 041 nagyobb kategóriás szerintem tényleg az volt a baja hogy öreg volt és sokat kellett javítani. A 039-nél meg nem akata olajozni a láncot és nem tudtak vele mit csinálni. Még azok is ezt mondták róla akik naponta hivatás szerűen az erdőre járnak. Augusztus végén meg lett hozzá egy rőtfejű is.
Jaja ! A MUNKA FRONTJÁN HARCOLUNK ! :-DD És rongáltál már fákat Stihllel, Husqvarnával (hasonló teljesítményűvel). Csak az objektivitás megpályázása miatt :-)))) Félre ne érts, nincs bajom a DOLMAR-ral. Szerintem is jó.
Jó napot a dolgozó népnek :). Este mindig nagyon beindultok alig bírom reggel elolvasni a hozzászólásokat. A DCS 5000-eshez. Tuti gép tényleg nagyon ott van ajánlom bárkinek én még nem csalódtam benne. 38 és 45 cm-es láncvezetőkkel használom attól függ hogy mi a meló.
"manual override" :-))) Most adott egy jó ötletet. Kipróbálom a Husi 136-on. Most azt próbálom megbarkácsolni, hogy a főtengelyről a meghajtó részre (kuplung után) telepítsem át az olajszivattyú hajtását. Milyen jó lenne, ha nem gyártatni kéne, hanem rá tudnám tenni nagyobb husi alkatrészét esetleg kisebb átalakításokkal.
van rajta kézi nyomkodó olajozó is. először azt hittem, csak az van. már majdnem visszaadtam a gazdájának, amikor megakadt a szemem egy feliraton, hogy "automatic chain oiling". hoppá, akkor ezen ilyennek is kell lenni, akkor még ezt is meg kellene javítani. :-)
mcculloch mac120. elég régi gép lehet, öntvény burkolat, 0 rezgéscsillapítás. épp tegnap "javítottam" az olajpumpáját. vagyis szétszedtem, kipucoltam, összeraktam, és jó lett.
szia! olyan olajpumpa is van, hogy a forgattyúsházban fellépő nyomásváltozás tologat egy dugattyút, ami egy egyirányú golyós szelepen keresztül nyomja az olajat a tartálytól a láncvezető felé. szedd szét (a golyót is vedd ki, ha tényleg ilyen) takarítsd ki, és nézd meg, hogy jól tömített-e a forgattyúsház és az olajpumpa összeillesztése.
Az esetek túlnyomó többségében az olajzás hibái simán az eltömődött furatból, csőböl szoktak bekövetkezni. Általában a kijövő rész, ami a lapba továbbítja az olajat, ritkábban a tartálytól jövő cső, koszos láncolaj betöltése miatt.Első körben inkább csak tisztogass.
A láncfűrészek olajzását úgy oldják meg, hogy a főtengelyen van egy hajtó csiga. Ez egy fogaskeréken kereszül hajt meg egy kis szivattyút, ami az olajtartályból a lap hornyába nyomja az olajat egy furaton keresztül. Ez az egész hóbelevanc a lánc oldalon a kuplung lebontása után található.
És miután látták a többiek, hogy ezzel a fűrésszel így lehet dolgozni, ők is ilyet vettek :):) De most Buche is lebukott, mert benne a video címében, hogy ő dolgozik vele :):) csak itt a fórumon nem ismeri be:) Bocs Buche, semmi hátsó szándék .....komolyan.
Van egy ismerősömnek egy olasz Castrol típusú láncfűrésze. Sajnos nem olajozza a láncot. Tud valaki segíteni, hogy hogyan működik az olajozása? Szétszedtem és a tartályból megy egy cső a forgattyúsházhoz, a tartály aljából, és a tetejéből megy egy, az állító szelepen keresztül a lánchoz. A kérdésem, hogy ez a forgattyúsházból vákuumot szív, és így jut valahogyan az olaj a lánchoz, vagy esetleg ott lenne valami, ami nyomást hoz létre, és így olajoz. Tovább nem szedtem még szét, inkább érdeklődök, minthogy valamit elrontsak.
Épp láncfűrész vásárlás előtt állok,de sajnos nem vagyok olyan jártas a témában,mint itt sokan mások.
A kérdésem az lenne,hogy a STIHL MS390,a MAKITA DCS500,vagy a HITACHI hasonló gépe közül egy hozzáértő melyiket választaná,ha elétolnák,hogy válasszon?
A másik kérdésem,hogy nem tudtok Szigetszentmiklós közelében egy jó STIHL szervízt?
Igen, azonos köbcentinél (is) igazak ezek a dolgok. Egy hosszabb löketű, de kisebb furatú motornak nagyobb lesz a nyomatéka, viszont kisebb a teljesítménye, mint egy tág furatú, de rövid löketűnek. Utóbbi pörgősebb, "erősebb", de nyomatékszegényebb. A rőtfejűnél a nagyobb köbcenti erre csak rátesz.
Persze, olyat nem is mondott senki, hogy a henger mérete/ürtartalma nem befolyásolja a teljesítményt, DE!!! ez csak egy része a teljesítménynek. Egy ugyan olyan köbcentivel rendelkező motorból, ki lehet hozni sokal töbször annyi teljesítményt. Az sem mindegy, milyen céllal terveznek meg egy motort, hogy az a késöbbiekben mire lesz használva. Erről egy könyvet lehetne írni.....
Ez egyébként valóban megkérdőjelezhető. Pár köbös különbségnél nem írható a kicsit nagyobb javára semmi. Ennél a kis rőtfejűnél sem azért hangolták így a motort, hogy hatalmas nyomatéka legyen. Ebben az esetben az a lényeg, hogy csináltak egy nagyobb löketű motort, kisebb teljesítménnyel, pontosan a hobby felhasználók kevésbé hozzáértő használatára alapozva. Nagyon kisarkítva, ez így kevésbé érzékeny, mint egy kihegyezett motor, mert több tartalék van benne, nem jár teljesítménye maximumán.
Pontosan erről van szó. A másik motor hosszabb löketű, azért gyengébb. Nem hozza a nagyobb űrtartalomhoz illő teljesítményt. Viszont a teljesítményben egyező pörgősebb motorhoz képest tartósabb lesz (kisebb fordulat miatt), és részterhelésen jóval erősebb.Ezért jobb.
Jani, őszintén "sajnállak" ebben az országban egy erőteljes embernek sem könnyű melót találni, ill. lehet, csak abból meg is kéne élni. Erről a politika tehet. Sajnos az egy gusztustalan dolog, de meg is mondták """el lehet innen menni kéremszépen"""
Na ez egy hozzáállás :(:(:( siralmas !!!! Csak az nem jut eszükbe, hogy ha elmennek az emberek, akkor kit fognak majd meglopni. És miért kerül itt egy négyes metro építése jóval több mint 500 miliárdba, mikor Spanyolországba egy ugyan ilyen hosszú, és még az állomások számában is majdnem megeggyező metro-t meg lehet csinálni 100 miliárdból. Najó, befejeztem.
Hát elég fura hozzáállás egy gépésztől :O:O Ugyanis persze hogy függ a henger mératétől.....de maradjunk csak a méretnél...miszerint már az sem mindegy, hogy az a "köcsög"/henger milyen alakú. Értem ez alatt, hogy ugyanolyan köbcentivel, egy hoszabb löketű dugatyúval, iszonyat módón nő a nyomaték, a fordulat viszont lejebb esik, ezáltal csökken a lóerő. És ez még csak a henger alakjának változása. Rengeteg dolog befojásolja még a teljesítményt. Én ha gépész létemre ilyet mondanék, azonnal visszaadnám a diplomámat, de még a szakmunkás bizonyítványomat is, és kimennék a földekre kapálni. Bocs, nem kötöszködni akartam.
És milyen jól tennéd :-) És mit tesz Isten, pont ilyen a Stihl Husqvarna összehasonlítás.A Husi minden gépe lóerőben megfeleltetve nagyobb köbös. Bár egyszer olvastam egy nagytudásútól, ahol ezt a STIHL javára itélte, én fordítva gondolom.
Jó persze, azért sok ellenpéldát lehetne mondani, ezt csak arra mondtam, hogy ha van egy gép, ami 38 köbcentis és 2.2 lóerő, és van egy 47 köbcentis, ami szintén 2.2 lóerő és amit azonos gépben azonos célra használnak, akkor én a 47 köbcentiset választanám. Ha másért nem a nagyobb nyomaték miatt.
Hm...egy 50ezres puding :) De nem fogsz vele mellé, attól ne tarts! Ma jött Brico újság, abban is benne van a rőtfejű 50-ért a tekergetővel. De én inkább egy Makita kerben venném meg. Vagy Lipitől! :)
Köszi,értékelem a szándékod és valahol igazad is van.Valamit muszáj lesz lépni,csak ez a rokkantság is betesz sokszor nekem.Na,mindegy,ebből ennyi elég.Köszi mindenkinek a lelki fröccsöt.Vissza a topik témájához:beszéltem ma egy emberrel,272-se van neki.Ma vágott vele,bekapott valami drótot,azt mondja a kuplung körmei eltörtek,csak szikrázik bent a gép.Ennyi elég egy ekkora bajhoz?Egyébként dícsérte a husit,meg a solot is,mert előtte az volt neki. :-)
Oksi. Én meg leginkább a Janit próbáltam lelkesíteni. Én is baromi hosszú ideig tanultam egy szakmát, ami ma már nincs. Viszont az külföldön se. Kezdtem egy másikat, és az elején kb annyira voltam vidám, mint most a Jani. És ezzel zárom is a témát.
Jól vág, persze, ha éles. Arra egyébként is kell figyelni. Az, hogy egy eleve kisebbet harapó lánccal nem fullad úgy, közel sem biztos. Profi, magas profilú láncot azért nem tesznek kis teljesítményű gépekre, mert bár ha éles, és szépen eszi is be magát a fába, azért a motorra sokkal nagyobb a visszatartó ereje, mint egy alacsony profilú láncnak. Sokkal nagyobb erőhatásoknak van kitéve az egész motor, a csapágyazás, kupplung, minden. Profi lánc profi felépítésű gépekre való.
Teljesen igazad van.Van lehetőség.De én inkább itthon maradnék a családommal és tovább kaszálgatom a gazt.Minden ideköt ehhez az országhoz hát ez van.Meg amúgy nem szeretik ám olyan nagyon a magyart odakinnt.Mondjuk ezért meg is tettünk minden tőlünk tellhetőt:-))). Egyébként én nem panaszkodni akartam mert nincs rá semmi okom,csak a Janival közös a nevező és úgy előjöttek egy kicsit a dolgok.De mostmár tényleg OFF,mert ez nem topic-téma:-))).
A gond legfőképpen az,hogy 50%-os rokkant vagyok és az üzemorvos kiszór mindenhonnan ahol állni vagy menni kell.Nem is beszélve a fizikai munkáról.A munkaügyi központ szart a fejemre,még kérésre sem iskoláztak be.Kimenni meg nem tudok,mert akkor ki vigyáz a gyerekre,amikor az asszony dolgozik?Ezért írtam,hogy nem egyszerű.Valami tingli-tangli meló kéne,ahol nem kell végig állni.Valami tedd ide,tedd oda munka lenne jó.Vagy most már bármi,ezek után,csak pénz legyen belőle.
Köszi szépen. Mivel hiszek egy olyan embernek aki ért a fűrészekhez, azt hiszem dolmar lesz a választásom. Mondjuk tényleg nem versenyezni akarok, de remélem azért jól vág a rajta lévő lánc is. De ha nem fog akkorát, akkor nehezebben is fullad meg, nem?
Nekem azt mondta anno egy gépész ember, hogy lehet itt így vagy úgy spécizni egy motort, a lóerő és főleg a nyomaték attól függ, hogy mekkor a "köcsög" mérete. A "köcsög" alatt a hengert értette. Szóval ha gyári adat szerint egyforma a kettő, a nagyobb köbcentis akkor is nyomatékosabb lesz. Szerintem...
Most ne menjünk bele, ez miért volt jó az Úniónak, de nektek adva van a jó lehetőség. Van az Únióban olyan hely, ahol ilyen szakemberekre szükség van. Nyelvet kell tanulni, és keresni egy működő országot.
Hát én is.És ez tényleg így van:nem is olyan rég még virágzott a magyar mezőgazdaság most meg nézd meg:romokban a vidék.Rengeteg a munkanélküli,a sok hülye meg eszi a lengyel disznóhúst meg verekszik a 30 ft-os lengyel dinnyéért.Áh ne is beszéljünk erről,amúgy sem idevaló téma ez.Egyébként Kaposváron végeztem az MGSZKI-ban.
Jani ! Iskoláztasd be magad. Munkaügyi központ fizeti, Te meg kapsz egy szakmát. ÁNTSZ-nél nincs némileg szakmába vágó munka ? Azok most nyomulnak mindenhol.
Érezhető bizony. A nagyobb löketből adódóan nagyobb a nyomatéka. Kevésbé hal el. Ugyan olyan lánccal egyértelműbb lenne a rőtfejű erőtöbblete. Ja, és ugye rőtfejűnél a négycsatornás henger (Air-Duplex-System), ami a 136-ban még nincs benne (X-Torq).
Te is ilyen jól beleválasztottál?Mikor tanultam minden faluban tsz volt,50,100 vagy több dolgozóval,rengeteg állattal.Sok állat volt maszekban a falukban is,lett volna meló bőven.Aztán mi lett belőle:maszekban nincs semmi manapság,max 2 tyúk,aki meg vállalkozó az meg nem tud ilyen szakembert megfizetni a horror költségek és az alacsony vételárak miatt.Ezt a szakmát el kell felejteni,ebben igazad van. Hol végeztél?
Én? Az MTD-t :))) Najó, ez csak vicc volt. Itt tudják a többiek, hogy a Dolmar-al szemben eléggé elfogult vagyok, de ez a kérdés még engem is megoszt. Pont a lánc miatt. A 136-on az a szett nagyon tuti. Ha meg lehet oldani azt a rőtfejűn, akkor egyértelművé válna a dolog. De egyébként ház körüli melóra, ha nem ásod bele magad ilyen mélységekbe ezekbe a dolgokba, akkor is talán a rőtfejű a jobb vétel. Az Oregon 91VP láncai azért nem olyan rosszak, Te pedig gondolom nem versenyezni akarsz. Az egyetlen hátránya annak a láncnak, hogy alacsony a fogprofil, ezért kisebbet harap és mivel elég kicsi a szem, kevesebb élezést bír ki. De ennyi.
Ha jól vágom,akkor a Husi 36 ccm3/2,2 lóerő a rőtfejű pedig 45,1 ccm3/2,28 lóerő.Nyomatékban tud többet a husinál?Érezhető ez a többlet?Viszont a husin meg komolyabb lánc van,nem?
Az enyém is az.Jó kis szakma,csak úgy ontja a munkanélkülieket.Pedig kurvára nem volt könnyű suli.És szép szakma,csakhát itt ez a nagy fene maszekvilág,aztán baszhatjuk a közepes és nagy méretű gazdaságokra tervezett végzettségünket.Nincs már tsz meg szövetkezet,mindenki kínlódik a kárpótlásból kapott kettő hektár földjével,bérbe műveltetnek meg minden parlagon,szóval kész röhej...Ebbe az irányba szerintem már nem rúgunk labdába.De azért kitartás!!!Próbálj meg a kaszálás mellé vállalni valami fixet(pl. biztonsági őr 24-48-ban),legalább az első időszakban,addig,amíg kicsit meg nem ismernek.Először semmi sem egyszerű.
Igen, valahogy úgy :) Az az igazság, hogy teljesítményben fölötte van, és ezt még jó lenne megfejelni egy rendes lánccal. Az a baj, hogy se időm, se lehetőségem ilyenekkel kísérletezni, pedig sztem meg lehetne oldani. Ha elém raknának egy rőtfejűt, az Oregon összes csillagkerekét, meg egy Oregon Micro-Lite Pro lapot és 95VP-s láncot, akkor ziher hogy összehoznám őket :)
Jaértem, bocsi. De neeem, semmi esetre sem kell a láncot toldozni, minden gépre van rávaló lánc, ha meg esetleg mégsem, akkor tekercs láncból megcsinálják. De ez igen ritka.
Te atrego, Te egyébként mikor újítottad be a PS-460-at? Mert emlékeim szerint csak tervezted a vásárlást. Hogy szuperál? Az olajszivattyúja ennek a gépnek már abszolút korrekt, üresjáratban nem nyom, és szabályozható is.
A rőtfejűn 3/8-os a gyári lap meg a lánc. Ez nem is lenne gond, de csak az alacsony profilú hobbysta láncok mennek fel rá. A Husi 136-on gyárilag egy viszonylag komolyabb, de csak .325-ös lap+lánc van. Azon tanakodánk, hogy az a szett rámegy-é a rőtfejűre valahogyan. Ehhez alapvetőena csillagkereket kéne 3/8-ról .325-re cserélni, ami nem olyan egyszerű ennél a modellnél, mert hivatalosan nincs hozzá ilyen osztású csillagkerék. Ha mégis létezik, és rámegy pl. az Oregonnak valamelyik .325-ös csillagkereke, akkor egy .325-ös vezetőn kell csak módosítani az olajzó furat helyét egy kis fúrással és már mehet is fel rá a nagyobb fogú, jobban harapó, .325-ös, 95VP-s lánc. Hát ez a dilemma tárgya.
Lehet félreérthető volt a kérdésem a lánccal kapcsolatban, még nincs fűrészem csak mielőtt veszek érdeklődtem, hogy a láncot nem kell-e toldozni-foltozni, mert ettől óvni szeretném magam.
Igen, a rőtfejű a Dolmar, illetve a Makita DCS-4610-es. Mindenki ezek között vacilál most :) Vica-verza vannak érvek. A rőtfejűhöz adnak egy fain kis csavarbehajtót is :) De van Neked egy PS-34, minek másik kis gép? Az meghalt? Vagy gyenge? Mert olyan sokkal ezek sem erősebbek.
nagy márkák.Kicsi gépbe miért nem lehet normi szivattyút tenni?A Dolmar ps 460-ban jó szivattyú van?És a Mcculloch e promac 2200-ban?Nem szedtem még őket szét....
állategészségügyi,állattenyésztő technikus a szakmám.Egy sertéstenyésztő telepen voltam telepvezető helyettes,állategészségügyis,anyagbeszerző,aktakukac meg még ezer minden,ami nem jut eszembe.
Ezek nem komoly gépek. A Husi belépő gépe. Volt. Mióta játékot is gyárt, lett kisebb, de az egyszerűen nem fűrész. A komoly gépekben komoly szivattyú van.
Értem,oké,de azt mégsem mondhatom,hogy azért hirdetem a fűkaszálást,mert otthon unatkozok és így ütöm el az időt.Gondolom akkor úgy kellene hirdetni,hogy a hirdetésben ne legyen benne az ár ,meg ilyenek. Egyébként mennyi az az összeg,amt össze kell kaszálni,hogy tisztán maradjon kb 100 rongy havonta?Úgy értem,hogy mennyit kell elkérni ahhoz,hogy ha mindent levontam(benzin a kocsiba,üzemanyag,damil,légszűrő,gép kopása,mindenféle járulék meg adó)megmaradjon a 100 rongy tisztán?Persze egyszemélyes vállalkozásként,természetesen mindent szabályosan és betartva.Ha meleg,akkor pm.Köszi
Nincs túlbonyolítva benne az olajszivattyú, az biztos. Némi mechanikai érzékkel javítható, de EZÉRT van a szerviz, ha van gond vele. Én is hallottam, de rosszat még nem láttam.Egy sajnálatos dolog van, hogy szerintem sokat adagol picit, és ezért elfogy előbb az olaj. Javítás helyett a legegyszerűbb gyógymód, ne töltsd tele benzinnel. Ha valamivel kevesebb benzint raksz bele, akkor egyszerre fogy ki a kettő.
A Husi 136 meg legalább annyira megbízható, mint a kis rőtfejű. A lánckenéses gondok én úgy tudom megszűntek, de egyébként valóban voltak vele gondok, nagyon sokáig.
Oregonból a 91VP sorozató lánc jó hozzá, a szemszámot kell leszámolnod! De ha jól tudom 35cm-es vezető van rajta gyárilag és arra 52 szemes lánc való a PS-34-en. Tehát egészen pontosan: Oregon 91VP-52E ami Neked kell. Ez a gyári lánc is. Játszik még a 91VS és a 91R.
Stihlből pedig szintén 52 szemesben a Stihl Picco Micro MiniComfort 3, esetleg a sima Comfort 3, ha beleül rendesen a vezetőbe. Ez utóbbi próbás.
Ha tudsz valahol venni Windsor láncot, az is jó, abból is az 50R illetve 50RG típusok, szintén 52 szemesben.
Hát ez az. Nincs szervize. Ezer néven adtak ki gépet, hogy ez éppen melyik ... A REALM kft-nél lehet alkatrészt venni egyik fajtához.Hogy ez olyan-e ...
Hali! A kínai gépek egyik nagy gyengéje. Szóval Enterprise...hát, én első körben a Bak csillagképben, a 38-as kisbolygó 4. holdján keresném a szervízét, amenyiben beszélnek magyarul. Vagy inkább számla ellenében a bevársárlóközpontban. Gyártót nem lehet tudni? Matricán mi áll?
vettem én barom egy kinai gépet nagyon kis pénzért motorikusan nincsen semi baja csak a berántó rész ment tönkre nem tudnátok ennek a tipusnak a szervizét megadni hogy hol találom meg a tipus ENTERPRISE AMUGY TÉNNYLEG nincsen semmi baja
Nem így megy ez. Helyi újságban hirdess szezonban, szórólap minden postaládába, és minimum 2 év. Akkorra indul be. Én az elején becsöngettem minden gazos helyre. Autómon kiírva, stb. És először alig jött be valami.
Nem igazán.Az az igazság,hogy a reklámkampány sem volt túl lehemgerlő.Több helyre kellett volna kiragasztani a hirdetést,akkot talán jobban bejött volna.Felénk valahogy nem kapkodnak ennyire ilyen munkáért.
Az enyémet én amortizáltam hülyére, de azokat is érdemes megvenni, mert kb egy zacskó cukorért vannak alkatrészek hozzá .Még itt is, de ha nem vagy rest, Szlovákiában még olcsóbb.
Kalahári, látom téged jól cserbenhagytak, de Te vagy az egyetlen akivel ezt tették eddig :) Mindenkinek szoktak válaszolni. Én megpróbálok Neked tőlem telhetően, amivel nem minden téren lesz kielégítő válasz, de majd jön Wector, mert Ő itt a Dolmar/Makita szaki, és mindent elmond (remélhetően) Na, szóval jóválasztás volt amit vettél. Ahogy visszaemléxem, pont Wector irta azthiszem, hogy a DCS-5000 egy elnyűhetetlen gép. Ez már egy profi felhasználóknak való gép, és rajzad látszik, hogy profi vagy :) Nem akarom felülbírálni a vásárlásodat, és nem is tudom menyiért vetted, de DCS-6400 ast láttam a neten 140ezerért, ami már tényleg egy nagyon profi gép. Tőlem ennyi.....majd a többiek a részleteket.
"Jani ! Sosem fogom megérteni, mit szarakodsz ezzel. Tudod, hogy szoktam vásárolni ? Megnézem, tök jó. Haverom mondja, ilyet vett, sirály. Már meg is van véve. És kész.ez így együtt talán 1 perc."
Gypsy! ne csesztesd már janit!!!
legalább tanult a saját hibáiból, mégegyszer nem akar úgy járni, mint a stihl fs350-el! :-)
Engem addig érdekel, hogy elmenjen oda, ahova akarok. A pickup is 10 éves. Mondjuk karbantartott. Jó az. Majd egyszer baromi gazdag leszek, és a kaszásaim is Lamborghinivel mennek majd kaszálni :-DDD
Nekem is.Csak ehhez kell még valami.Egy pénztárca,ami nem üres.Szóval ez aggaszt engem a legjobban a dologban,mert egyértelmű,hogy melyik kettő közül döntenék.:-)
Jani ! Sosem fogom megérteni, mit szarakodsz ezzel. Tudod, hogy szoktam vásárolni ? Megnézem, tök jó. Haverom mondja, ilyet vett, sirály. Már meg is van véve. És kész.ez így együtt talán 1 perc.
Ebben is van igazság.Ha annyira rosszak lennének,akkor Lipiék nem bírnák a szervízt valószínűleg.Viszont az MTD nehéz,de ez lehet,hogy nem lenne probléma,hiszen nem nap,mint nap használnám.Meg azért nem zsoké alkat vagyok. :-) (bocs a zsokéktól) Viszont ha csak öt évet számolunk a használatra,akkor évente 3-4 ezer Ft-ba lenne a 4610 és a 136 az MTD-hez képest.Illetve,ha számítjuk azt,hogy le kell cserélni a láncot oregonra,akkor meg pláne.
abban sem vagyok biztos hogy a többi márkás belépő gépet nem kínában gyártják.
vagy legalább az alktrészeket hozzájuk, és nem csak az olcsó gépekhez.
ahogy azt már Lipi is írta, a legjobb teszt az, ha a nagyáruházak eladnak egy csomó gépet, és abbol csak egy kettő megy szervízbe, ráadásul azok is csak kissebb hibákkal.
márpedig szerintem elég sok mtd fűrészt eladtak már, mert igen jó áron adják a multik.
Gypsy!Már megint megkezdted,vagy folytatod?Jól tudjuk,hogy kínai és kínai között is van különbség.Összerelni tudnak ott is,csak ne tervezzenek és ne gyártsanak,mert abból jó nem sül ki.Gondolom nem kell bemutatnom a kínai piac saját remekeit? Egyébként nehéz bármelyik fűrész mellett letenni a voksom.Az MTD jóval olcsóbb,viszont jóval nehezebb is,viszont wagcina felvázolta,hogy mit bírt nála.Viszont a rőtfejű és a 136-os mellett meg a minőség és a megbízhatóság és tartósság szól,nem beszélve arról,hogy könnyebbek is,ráadásul a láncot sem kell egyszerre cserélni,mint az MTD-n,ami ugya szintén nem 100 forint.Meg hát ugye egy Husi,az Husi!Jól van na,nem kell ugrani,viccnek szántam! :-DDD
Ó, hát kínai az ! A világ legjobb TV-je === > Sony - állítólag - Made in China. Adidas - Made in China. Panasonic - Made in China , stb. Jó az a kínai. :-))))))))
"A menetlevelet és annak vezetését érintő változás 2008. július 01-től
A menetlevél vezetési előírásokat, a közúti közlekedési szolgáltatásokról és a közúti járművek üzemben tartásáról szóló 89/1988. (XII. 20.) MT rendelet (továbbiakban MT rendelet) tartalmazza.
Az MT rendelet 23. § (4) és (5) bek. alapján a közúti forgalomban nem közúti közlekedési szolgáltatást végző tehergépkocsi, vontató, mezőgazdasági vontató és ezekből álló járműszerelvény, valamint autóbusz menetlevéllel vehet részt. Menetlevélként az MT rendelet 2. számú melléklet A), illetőleg C) pontja szerinti vagy olyan okmány használható, amely legalább a következő adatokat tartalmazza:
a) az üzemben tartó megnevezése, székhelye és a gépjárművezető neve,
b) a jármű rendszáma, telephelye,
c) a rakományra vonatkozó (a szállítmány megnevezése, mennyisége, származása, a csomagolás módja, veszélyes áruknál az ADR szerinti adatok), illetőleg a szállított személyek számára vonatkozó adatok az indulás, a megállások és az érkezés helyének és idejének, a kilométeróra állásának, valamint a megtett kilométer-teljesítménynek a feltüntetésével.
2008. július 01-től a jogszabály hatálya azokra a gazdálkodó szervezetekre [a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény (a továbbiakban: Ptk.) 685. §-ának c) pontja] terjed ki, amelyek
a) a Magyar Köztársaság területén belföldi vagy nemzetközi forgalomban - ideértve az átmenő forgalmat is - közúti közlekedési szolgáltatást végeznek, illetőleg a Magyar Köztársaság területén közúti járművet (a továbbiakban: jármű) tartanak üzemben;
b) a Magyar Köztársaság területén kívül magyar hatósági engedéllyel és jelzéssel ellátott járművel közúti áruszállítást vagy személyszállítást végeznek;
c) a külön jogszabályban meghatározott C1, C1+E, C, C+E, illetve D1, D1+E, D, D+E kategóriában érvényesített vezetői engedéllyel vezethető gépkocsival közúti áru- vagy személyszállítást végeznek, a 11. § (1) bekezdése és az 1. számú melléklet rendelkezései tekintetében.
Az MT rendelet hatálya a gazdálkodó szervezetekre, a vállalkozásokra terjed ki, de a magánszemélyekre, és a magáncélú járműhasználatra nem.
Fentiek alapján 2008. július 01-től a magánszemélyek által - magántulajdonban levő járművel - a magáncélú közúti járműhasználat során, a menetlevél vezetési kötelezettség az MT rendelet hatályának változása folytán megszűnt. "
a rendőr haverom azt mondta hogy ők ezzel nem foglalkoznak, továbbra is kérik minden tehergépjárműtől a menetlevelet.
ő csak töllem nem kéri :-) de a többi pár ezer rendőr nem a haverom :-( :-) szerencsére? vagy sajnos? :-)
De az. Másik topicon anyázunk az adók miatt. De hogy szervesen kapcsolódjak a témához, Lipi, MI VAN AZ MTD kabátja alatt ? Mert Pintér Jani barátom nem tud dönteni áprilisban, ha nem válaszolsz rögvest :-))))))))))))))
Ez a menetlevél engem is sírba tesz. Ha a tankolást elszámolod, akkor az állandó menetlevél rögtön nem lesz jó, egy esetleges apeh túrkálás alkalmával. Gyomorforgató ami ebben az országban zajlik, ez tény sajnos. Egy ismerős 30 éves cégét most ellenőrizték jóindulatú bejelentés alapján (vagyonosodási vizsgálat). És mivel csak 5 évig köteles megőrizni a papírjait, ezért csak azok voltak meg neki. Az apeh feltételezte, hogy mindig ilyen forgalma volt, az elmúlt 25évben is, és jól meg akarják vágni pár millára, mivel szerintük nem áll arányban a kiadása a bevételével. Belekötöttek, hogy hogy merészelt 6ezr forintos ajándékot vásárolni pl. a fiának csak úgy, semmi alkalom nélkül...de ez kicsit off ide, nem? :) Bocsánat!
haverom rendőr és ő mondta hogy kérik a menetlvelet, 30ropira is megbüntethetnek ha nincs, aztmondta hogy nyomtassak ki egy állandó menetlevelet, de nem találok olyat a neten ami arról nyilatkozna hogy magántulajdonban van a kocsi és nem vállalkozásra használjuk.
csak olyat ami arról szól hogy nincs a gépjárműn rakomány.
Ez a VANÁSI díj. VAN, aki beveszi. Eljátszották már ezt azzal is, hogy 3.5t autóban tachográf beszerelésére vagyok kötelezett. Pedig ott is le volt írva, igaz kis(nagyon kis) betűkkel, hogy 3.5t alatt ÖSSZSÚLYBAN nem kell. Hány balekot behúztak.
Nekem ez úgy néz ki, hogy a hatályos jogszabály alapján MAGÁNSZEMÉLY nem menetlevél vezetésre kötelezett. Az autó meg magán néven van ( a feleségemé :-)))) )
Fenét. Amikor a kék rém integet, az anyósülésen vad irogatás kezdődik :-))))
Nekem olyanom volt, hogy mindent eldobva kellett rohannom a XIII kerbe a fűkaszák vételi bizonylataival.Gyakorlatilag lekapták a 10 körméről az embereket, hogy igazolják, a gépek honnan vannak. Ezt a faszságot ! Majd odaadom a számlát a melósnak, hogy hurcolja !
állandó menetlevelem van, de ha fűkaszát, fűnyírót viszek a platton akkor beszólnak rá a rendőrök mert ilyen esetekben már vezetnem kéne a rendes menetlevelet is :-(
A kézinél biztosan gyorsabb. Az benne a jó, hogy egy fognál beállítod, mennyit vegyen le. Utána már csak fellazítod a szorítót, előre lököd, és picit vissza. Ott megakad, és már meg is van, mennyit vigyen. Én úgy szoktam, végigtolom az egyik oldalt baromi gyorsan, átbillentem a másikra, és azt is. Nagyon gyorsan meg lehet élezni
Sajnos nekem az a tapasztalatom, hogy az ilyen cégek nagy része zsebimportőr. (Zsebben csempészi a cuccost) Ami úgy műxik, hogy talált egy "jó linket" a neten, onnan rendel, amit továbbít neked. A telephely a nappali, alkalmazottak nincsenek.
ezzel az a probléma hogy sok mindenre kíváncsi lennék, de külföldiben ennyire nem vagyok perfekt hogy komplett leírásokat értelmezzek. rendeltem is tőlük gyorsan egy katalógust, remélem az már sprehel ungarisul.;)
Teljesen kezdő vagyok és izgatott mert ma délelőtt veszem át a Makita DCS 5000-es ketyerémet.Lehet,hogy már későn irkálok ide és kérem ki a véleményeteket de légyszi írjatok már róla pár dolgot.Mármint szerintetek milyen választás volt és ha valaki használ már ilyet neki mi a véleménye,tapasztalata ténylegesen milyen területen használható,megbizható avagy nem.Nekem tüzifa (30-40 tonna) darabolására kellene.Írásaitokat előre is köszönöm.
Igen, ez valószinű. :):):) És neves fűrészgyártó cégek már azon kisérleteznek, hogy gázkar meghúzásakor egy 5 literes kanna bedől a megfelelő szögbe a kiöntő nyilás felé, és ez adagolja majd a benzint. :):)
""""A gázkar mozgatásával meg mozgott a levegőszűrő fedele is.""""
Persze hogy a gázkar mozgatására mozog a légszűrő fedél is. Mert teljesen zárt a légszűrőfedél, és amikor vágni akarsz vele, akkor nyitod fel a fedelet a gázkar meghúzásával, mivel csak akkor kell neki a levegő. :):):):):):):):)::):):):):):):)
Ha nem jön be javításra MTD fűrész, márpedig nem nagyon akarnak jönni, akkor szétszedek egy újat, hátha elárulja, hogy honnan származik :) A Ryobi-t is megvette az MTD, a kaszák Ryobi kaszák voltak, amiket felfejlesztett az MTD. Talán a fűrész is Ryobi? Wector, volt egyáltalán a Ryobinak fűrésze, vagy csak én nem találkoztam még Ryobi fűrésszel?
A nagy Dolmárok tényleg jól néznek ki. Viszont a Stihl nem tetszik. Olyan hülyén néz ki az a szögletes légszűrőház. Úgy néz ki, mint egy B30-as téglára bütykölt fűrészlap.
Mondasz valamit. Nekem is jobban tetszik a Husi vagy a Stihl, de még az új Solo fűrész "dizájn" is. Makitáéknak szerintem nem kéne erőltetni ezt a kissé erőltetett avantgard stílust, többet eladnának, mert műszakilag nagyon jó gépek. DCS460-tól felfelé jól néznek ki is a gépeik, de alatta nekem nem tetszenek külsőre. Bár ízlések és pofonok ugyebár...
Felőlem rendben.Te,Lipi,ez lehet kapni fehérben is egy kis lila mintával.Tudod Real Madrid drukker vagyok és hát,ha van zökdben,meg kékben,gondoltam ez sem lehet gond. :-))))
Az első kép, a szürkesapkás Makita az egy DCS460-as. A Piros sapis a DCS4610-es. A DCS460-as egy komoly nagy gép, a háza és a sapkája is fém, meg egy picit erősebb motorja is van :)
Gypsy!Nem tűnik gyengének a rőtfejű első fogantyúja,vagy hogyan mondják?Mert általában az egy darab és valami fémből van.A rőtfejűnél meg két darabnak és műanyagnak tűnik.
Értem.Végül is ettől nekünk sem több,sem kevesebb nem lesz.Illetve nem szabadna lenni,csak a Stihl a halandó vevők f.szával veri a csalánt és adakozik.
Azt vettem észre,hogy a rőtfejű meg a ps-45 annyiban különbözik,hogy az első fogantyúnak más a kialakítása.Legalábbis amennyit észre lehet venni a képeken.
Inkább a 136-os 50-ért? Egyre inkább kezdek megbarátkozni a gondolattal,hogy jövőre vagy egy 136-ost veszek,vagy egy 4610-est.Már csak pénz kell hozzá.Csak az a 15-20 ezer mínusz az MTD felé billenti a mérleg nyelvét.
Ne engem győzz meg. Bár most kihúzom a gyufát wectornál, de 45-ért nem vennék rőtfejűt, ha 50 a 136-os. De ezt csak halkan mondom :-) Tekerentyűvel azért más :-))))
ez az a 60 éves néni ,akitől majdnem vettem egy Stihl 010 av-t....azt az ősöreg fűrészt eladta,mert már nem kapott hozzá alkatrészt.A néni boszorkányos ügyességgel kezeli a láncfűrészt...magam láttam.A férje nem használhatja,mert a dereka teljesen tönkrement.Szóltam neki,teljesen be van gerjedve:o)
Minden elismerésem a csajé. Kezdve azzal, hogy két térd közt rántja be fűrészt, ami sokkal könyebb mint a földön rátaposva. Nem tudom miért, de ez érezhető dolog, pedig a földön berántás egyszerübnek tünhet, de két térd közt kb. 687967 szer egyszerübb. A másik, hogy nem cibálja a berántót ütközésig, mert azt nem azért lehet kihúzni kb 50 cm ert, mert odáig ki is kell. Lendületből ha 30-35 cm ert megrántod, az bőven elég. stb. Szóval ügyes na.
Egy ismerős kérdezi,van-e olyan "kínai"-nem piacveztető céges láncfűrész,ami kisközép kategóriás,bírja a tartós terhelést és lehet hozzá kapni alkatrészt/benzines/és van szervízellátása.
Olyan marha nagy fákat én sem. Csak azért kellene hogy biztonságot adjon hogy ne szoruljon be a fűrész. Hallottam már érdekes eseteket hogy hogyan szedtek ki beszorult gépet a vágásból.
Bár, így jobban belegondolva egy ford. szabályzós sarokköszörű akár még alkalmas is lehet. Persze a kő profilja azért nem árt, ha megfelelő. Hmm. Tulajdonképpen felszabályozható ...
Miért nem koppintották ? Dacból. Mert úgy voltak vele mint az ovisok, "ha nem én találtam ki, biztos, hogy nem is jó" El tudom képzelni a Stihl fejlesztőit, ahogy toporzékolnak a gyárudvaron. :) De az is elképzelhető, hogy egy már meglévő, és működő technikát is képtelenek még lemásolni is.
Végül már nem kell a kompenzátoros karbi,mert a Stihl is "feltalálta"az air injection-t.Csak azt nem értem,hogy ha a husi 36-on már '88-ban volt,miért tartott eddig kitalálni?Mert abban biztos vagyok,hogy egyik gyártó megveszi a másik gépét,amint újítással jön elő,szétszedik és tanulmányozzák.Ez hótziher.De,hogy a Stihl miért nem koppintotta le előbb azt,ami működött már 30 éve,nem is értem.Fűzödik annyi fejlesztés a nevükhöz,hogy ilyen egyszerű megoldás ne jelentsen problémát.Ha meg igen,akkor koppintsék le,végül is a jó megoldás csak hasznára válik a konstrukciónak,még akkor is,ha más találta ki.Lehet,már csak azért sem?
Zama karbi van rajtuk. De nem tudom, hogy az maga a karbi, vagy csak kiegészítés. Valami olyat láttam, hogy tán a membránt fogja meg a depresszió, ha nem szuszog rendesen a szűrő.
Ebben csak az az érdekes, hogy szerkezetileg bitang egyformák ezek a gépek. Sok tüneti eltérés van, de a DOLMAR Wankelen kívül komoly nincs.Pont ugyanolyan motorfelépítés, kuplung, berántó, láncfék, olajzás, stb. Mind pont ugyanazt "találta fel" ?
Na tesztelve lett a gépezet, és jól teljesített. Motorikailag nagyon rendben van, az olajozásán állítani kelett mert kemény fát vágtunk, Barkócát meg akácot. Viszont nagyon nehéznek érzem a gépet, a gyári leírás szerint 6 kiló, de hát nemtom... Amúgy egy tényleg erdőre való gép emelett a 136-os csak gallyazásra volt befogva. Melette egy Stihl Ms 280 volt még. Nem akarok hasonlítgatni mert azt mondanátok elfogult vagyok, de érti aki érti... :) Éljen az X-Torq
Nohát az a kompenzátoros karbi...az a no comment kategória. Nem lett volna egyszerűbb normális légszűrést csinálni... Egyáltalán ki gyárja azt a karbit? Walbro? Zama? Tillotson? Vagy ki? Netán a Stihl maga?
Igen, aztán felhomályosultam Gypsytől, hogy már az Ő kövületi 36-osán is Air Injection felirat van. Szóval ott a pont! A levédetés kevert meg. (Egyébként én mán most hirtelen nem tudom, ki, mit, mikor talált ki, de az biztos, hogy a Stihl és a Dolmar hozta a legtöbb feljesztést ebbe a bizniszbe. A Husinál nem sokról tudok.)
Hát azzal sokat nem ér el a paraszt. Az addig oké, hogy az égés normális marad, ha szegényíti a keveréket a karbi, viszont mivel kevesebb üzemanyagot kap, gyengébb lesz a teljesítmény. Az a jobb megoldás, hogy nem dugul el a légszűrő! Sztem....
Nem tudom, de úgy emlékszem, mintha a fűtés Stihl lenne, a láncfék is, a belső kuplung meg nem tudom.Biztos Dolmar. Azok szoktak ilyen úri huncutságokat :-)
Pont ezt akartam írni,hogy régen más volt.Akkor még volt üzleti etika,ma meg gátlástalan mindenki az üzleti piacon.Manapság valaki hármat tüsszent tá-ti-tá ütemben,már levédeti.Mondjuk a kínaiak szarnak rá,azok bármit hamisítanak,szabadalom ide,vagy oda.
A Stihl levédette a kompenzátoros karbit, azt nem is használja más. De pl a fogantyú fűtés, a láncfék, külső csillagkerék, stb nincs levédve, úgy tudom, nem is volt.
Egy csomó mindent nem védettek le. Ők se, mások se. Nagyon drága a világliszensz, ráadásul mindig van kibúvó, mert van ország, ahol nem érvényes. A hőskorban még nem ezzel foglalkoztak.
Finomítanék. "Fuckin' Good" felirat jobban tetszene :-) Viszontt ez után a for gypsy csúnya felhangokat tartalmaz. Így azt elhagynám. :-)))))))))))))))))
Nem lehet,hogy csak a tiedet gyártották így?Tudták kinek lesz és csak Neked,csak ott és csak akkor így gyártották le. :-)) Egyébként tényleg nem tudom,hogy miért nem védték le előbb?
Hát bizony, akkor nem marad más, mint megtekinteni egy 136-ost, amit már 1988-ban is gyártottak 36 néven. Amilyrn kis huncut, hát nem benne van ? :-))))))
3689. hozzászólás. Wector81 írja, egy részlet ebből a hozzászólásból, idézem:
" A turbinás légszűrést pedig a Dolmar 2000-ben fejlesztette ki, és vezette be (tehát 8 éve!), "Airmaster" néven az akkor piacra kerülő PS-6400/7300/7900 modellekben. Az elv ugyan az, mint 5 éve (!!!) Husiéknál. Szal ezzel is lemaradtak a svédek :)
Basszus, ha kicsit összeszedem a gondolataimat, mindig az derül ki, hogy ezek a dolmásorok valamit q*rvára tudnak...:))) Csak terjedni kéééneee!!! "
Ha ezt elküldöm,biztos ,hogy egyszerre lépni fognak: Magyarországi,dinamikusan fejlődő kerti gépes vállalkozás lecserélné gépparkját Stihl gépekre,ha a dobozon ez szerepelne:"Simple the good for Gypsy!" Majdnem elfelejtettem:meg kellene felezni az árakat is. :-)))
Ez ! A halálom. Innovatív megoldások, meg a robusztus... meg a PIACVEZETŐ, VILÁGELSŐ. Ehhh. Ha egyszer egy gépgyártó ezt írja: a mienk egyszerűen kurvajó. Na AZT fogom venni. :-))))))))))))))))
Ezt most olvastam: "Az innovatív műszaki megoldások, a munkavégzésnek megfelelő kialakítás és a példás minőség teszik a STIHL motorfűrészeket világelsővé." Szóval mostantól nem piacvezető,hanem világelső a megszólitás.Kéretik betartani! :-)))
Az már összeomlott bennem, amikjor az FS-ekhez légszűrőt, zsirt, damilorsót, stb vettem, és megmondták az árát. Aztán amikor megláttam az új STIHL láncfűrész csodafegyverét, az air injectiont, végképp porba hulltam :-))