Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.04.02 0 0 853
Hidd el, többre jutsz, mint itt...
Előzmény: zaronka (849)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.02 0 0 852

Ikarus alatt mit értesz? 250/256 vagy 300-as széria/IK. EAG? Csak a pontosság kedvéért.

 

Tavaly nyáron tettem meg az utat Nagykanizsa-Bp között 256-ossal, üvöltött a nagyrába. Most februárban, amikor már tudni lehetett, hogy alvállalkozó fogja csinálni a Volánbusznak a Bp-Nagykanizsa-Lenti járatát, utaztam az E98-assal. Nagyon tetszett mindkettő, de a 256-os jobban bejött.

Előzmény: MBman (850)
MBman Creative Commons License 2007.04.01 0 0 851
Aki műszaki smeg utasszemmel is nézi a buszokat, nem olyan nézőpontból, ahogy te, valószínű így gondolkodik, mint én.
Előzmény: MBman (850)
MBman Creative Commons License 2007.04.01 0 0 850

Na most megkaptam..... Ajánlom, hogy inkább utazz végig egy 3-4 órás utat egy ikarussal, meg utánna egy Setrával. Majd számolj be az élményeidről.

El kell fogadni, hogy az ikarusok ideje lejárt. Régebben az akkori igényeknek megfelelően tudtak jó buszokat gyártani, de a mai igényeket nem tudták követni, bezárták a gyárat, kész vége. Ez olyan kb, mintha a trabantok időszakát sírnád vissza.  

A zala volán neve már úgyis "összeforrt" a setrákkal, miért nem beszéljünk róluk?

Előzmény: dbbuszos (848)
zaronka Creative Commons License 2007.04.01 0 0 849

Hidd el nem lenne foganatja!

 

Előzmény: Törölt nick (847)
dbbuszos Creative Commons License 2007.04.01 0 0 848

Ezen kell változatatni. Pár rendes, IKARUS fan betelepítése kell ide. Amúgy szerintem csak a magad nevében beszélj, mert szerencsére vannak olyanok akik nem így gondolkodnak.

Előzmény: MBman (784)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.01 0 0 847
Akkor ragadj tollat, papírt, írj a Zala Volánnak, felsorolva tételesen, hogy mely csatlakozások lennének azok, melyekre utasigény lenne, kérd, hogy hozzák előbbre az indulást pl. 15 perccel.
Előzmény: zaronka (846)
zaronka Creative Commons License 2007.04.01 0 0 846

Ez igaz!

De itt a sofőr előtte tud pihenni Szh-ra érkezik 10 óra után és 13-25-kor indul vissza!

Vasváron nem tom milyen csatlakozást várunk de ha előbb érnénk Zegre a várakozás helyett szinte minden átszállást elérne a busz. Zegről szinte minden busz 14-40-kor indul el 1-2 35-kor ill 45-50-kor

 

 

Előzmény: Törölt nick (845)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.01 0 0 845

A 13.25-ös Szombathely-Zeg-Nagykanizsa járatot ahogy elfigyelem, Vasvár aut.áll-on nincs megszabva neki 5-10 perces pihenő.


Két oka lehet, hogy még a 13.25-ös is áll ennyit:

1. Korábban ért Vasvárra, ami lehet, hogy a menetrend hibája, nem biztos, hogy az övé.

2. Bevár valami csatlakozást, ami esetleg annyit késik.

 

Egyébként, ha a menetrendben az szerepel, hogy X időt áll az távolsági járatos autóbusz egy adott aut.áll-on az azért van, mert a kötelező pihenőidőt így adják meg a buszvezetőnek.

 

Nem tudom, hogyan néznek ki a Zala Volános menetlevelek, de láttam más társaság távolságis menetlevelét. A-ból ment B-n és C-n keresztül D-be. (Tök mindegy, melyik társaság, melyik járata.)

És a menetlevélen úgy szerepelt, hogy

 

A-ban a műszaki telepen fölveszi a buszt a járat indulását megelőzően kb. 30-45 perccel,
A-ból indul hajnalban ekkorésekkor,

B-ben áll - mondjuk - 20 percet,

C-ben áll - példa kedvéért - 15 percet,

D-be megérkezik - teszem azt - 3,5-4 óra múlva, ahhoz képest, hogy A-ból elindult.

D-ben kiállása van pl. 3-4 óra, aztán indul vissza,

C-ben megint megáll 15 percre,

B-ben megint pihen 20 percet

A-ba érkezik este, leszórja az utasokat,

végül elmegy a műszaki telepre, megtankol, kitakarít, letámasztja a buszt, aztán örül, hogy hazatalál a fáradtságtól.

 

Ha megvonod a sofőröktől a pihenőidőt, akkor egyrészt velük cseszel ki, másrészt ilyen-olyan-amolyan szabályokat is áthágsz.

Előzmény: zaronka (843)
zaronka Creative Commons License 2007.04.01 0 0 844

De érdekes vissza irányba tehát Zeg-Szombathely 19-30-kor indul az utsó járat Szintén távolsági Pécs-Szh!

 

Előzmény: MBman (842)
zaronka Creative Commons License 2007.04.01 0 0 843

Így van sajnos, és pl: azt sem értem, hogy szinte mindegyik járat Vasváron 5-10 percet vár talán a pihenőidőt veszi ki? Javasolni ezeknek meg azért sem érdemes mert csak egy példa: a 13-25-ös járat Vasváron tíz percet vár a semmire Zegre meg érkezik kb14-43-ra magyarul aki át akar szállni pont az összes 14-35-ös járatot ill 14-40-est lekési, hát ennyit a Zala Volánról!

 

 

Előzmény: MBman (842)
MBman Creative Commons License 2007.04.01 0 0 842

Még egyszerűbb egyik Szhely-Zeg járatot áttenni későbbre, amelyiken mondjuk kevesen utaznak (nemtudom van-e egyáltalán ilyen, csak egy ötlet), de ezt is hivatalos úton kellene kezdeményezni... CSak majdnem az összes távolsági, amik szombathelyet útba ejtik...

 

Előzmény: lala0210 (841)
lala0210 Creative Commons License 2007.04.01 0 0 841

A buszközlekedés szintén-e vonalon az hogy Szombathelyről Zegre 18-05 kor eljön az utolsó busz utána semmi pedig bizony az órák gyakran 19-45-ig is tarthatnak egy 20-órás járatot meg lehetne kísérletként próbálni

 

Szerintem ezt próbáld meg hivatalos módon is eljuttatni a ZV-hoz, mert ha valós igény lenne rá (nem csak 2-3 fő), akkor akár meg is csinálhatják (meg persze ennek nem árt egy új Zeg.-Szhely. járat is, hogy ne rezsiben menjen át a kocsi). Persze erre még a Vasi Volánnak is rá kell bólintania...

Előzmény: zaronka (837)
zaronka Creative Commons License 2007.03.31 0 0 840

(elmagyaráztátok) jav.

 

Előzmény: zaronka (839)
zaronka Creative Commons License 2007.03.31 0 0 839

Szia!

Igazából nem reklamáció volt, hanem egy általam vélt probléma felvetése!

Pont azért vetettem fel mert kíváncsi voltam, vagyok a véleményetekre és mivel megindokoltátok, elémagyaráztátok mi a helyzet, elfogadom!

 

Előzmény: MBman (838)
MBman Creative Commons License 2007.03.31 0 0 838
Itt nem arról van szó, hogy a Zala Volán nem engedheti meg magának a többletkiadást, amit a sebességnövelés jelentene. Hanem arról, hogy a buszokat (fékeket, retardert, futóművet) kb 100-ra tervezik, ennyit mehetnek. Európában mindenki. Úgyhogy rossz helyen reklamálsz. :) El kéne menned a setrához, meg a mercedeshez németországba, ott reklamálj, hogy márpedig te gyorsabban akarsz utazni....
Előzmény: zaronka (823)
zaronka Creative Commons License 2007.03.31 0 0 837

Bocs két témát kicsit kevertem!

Természetesen a T-100 téma a Bp-Zeg vonalon jött elő itt szinte mindenki le is hurrogott miatta, de pont az volt a lényege a kérdésemnek, hogy a véleményeteket meghalgassam és természetesen el is fogadom ha már ennyien mondjátok!

A másik téma Zeg-Szhely hát én gyakran utazom a vonalon de nekem nem ezek az 1 órás idők jönnek ki nem a menetrendet kell nézni hanem utazni a buszon és akkor meglátjátok más az elmélet és a gyakorlat! A buszközlekedés szintén-e vonalon az hogy Szombathelyről Zegre 18-05 kor eljön az utolsó busz utána semmi pedig bizony az órák gyakran 19-45-ig is tarthatnak egy 20-órás járatot meg lehetne kísérletként próbálni mert ez sz.tem tényleg röhely, még a 230kb re lévő Fővárosból is később indul el az utsó járat ( Zegre) 18-40-kor (vasárnapról nem is beszélek)-ez talán tényleg valós probléma!

Tisztelettel: Áron

 

 

Előzmény: MBman (836)
MBman Creative Commons License 2007.03.31 0 0 836
Zeg-Szombathely közt hol akarsz te 100-al menni úgy mégis?
Előzmény: zaronka (829)
MBman Creative Commons License 2007.03.31 0 0 835

Hol gyorsult fel az 131-re, az érdi lejtőn lefelé, vagy hol? Kíváncsi lennék, a Rába hátsó híd milyen hangokat adott.... :)

 

 

Előzmény: monor-21 (833)
lala0210 Creative Commons License 2007.03.31 0 0 834

Láttam én a tachográfos időszakból is szép sebességeket, amikor "véletlenül" nem működött a tachográf... :-)))

De Te idődben még más szelek fújtak, meg lehetett tenni ilyesmit (is) :-)

Ma 10 utasból 7 örül, hálálkodik a soförnek, hogy gyorsan fölértek, 1 meg felnyomja, mert félt, és rögtön jön a 10% fizetésmegvonás...

Előzmény: monor-21 (833)
monor-21 Creative Commons License 2007.03.31 0 0 833

.... A 125-öt sztem már a soförök 80%-a nem vállalná be 50 utassal a háta mögött.

 

 

Hüümmm

 

Mert túl fiatal vagy............:-))))

 

Előtted, volt olyan időszak, amikor NEM volt még tachográf és távolsági buszt lehetett, de nem illett megállítania a rendőrnek.

 

Nem 20% volt aki kipróbálta...................:-)))))

 

 

Például az Andor utcai abszolút csúcstartó egy Ik-255-ös volt (igazoltan) 131 km/h-val.

Traffipax fotó..................:-)))

Előzmény: lala0210 (832)
lala0210 Creative Commons License 2007.03.31 0 0 832

Értsd már meg, hogy nem véletlen, hogy 100 km/h-ban maximálták az autóbuszok legnagyobb megengedett sebességét. Nem zárt pályán halad, aránytalan mértékben nőne a kockázat, a fogyasztás, valamint teljesen új kasztni kéne, hogy megfeleljen a biztonsági követelményeknek, olyan 100millió körül jönne ki egy kocsi ára, ezt nemigen termelnék ki. Poénnak jó, mikor időnként egy-egy nagylábú soför odalép, és felkúszik az óra 100 fölé, de hogy ez napi szinten megengedett legyen nem látom értelmét.

Egyelőre nincs is nagyon értelme a nagyobb sebességnek, ez nem a Forma-1, utasokat kell szállítani, nem versenyezni.

Arról nem is beszélve, hogy így is morognak néhányan, hogy a T-100-as buszokkal időnként lassabban haladnak. A 125-öt sztem már a soförök 80%-a nem vállalná be 50 utassal a háta mögött...

De tegyük fel, hogy engedélyeznék. Akkor tutira jönne valaki, hogy miért nem 150-el, vagy 200-al megy a busz...

Előzmény: zaronka (829)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.31 0 0 831
Tod, mit? Menjél akkor gyalog. :P
Előzmény: zaronka (829)
setra415HD Creative Commons License 2007.03.31 0 0 830

A volánoknak is a kereslethez kell alakítaniuk a kínálatot (többnyire).

Ha a kereslet azt kívánná, hogy óránként közlekedjenek gyors buszok Zeg-Szhely között, akkor valószínűleg így is lenne.De sajnos a jelenlegi utasszám ezt nem indokolja.

Aki dolgozni, vagy tanulni jár át Zalaegerszegről Szombathelyre, annak elég jó lehetőségei vannak. 5:30, 6:25, 7:05, mind 1:05-ös menetidővel közlekednek.

Visszairányba 15:45, 16:55, 18:05 szintén 1:05-1:10 perces menetidő.

Az igényeknek pont megfelelő.

Előzmény: zaronka (829)
zaronka Creative Commons License 2007.03.31 0 0 829

Ha hetente háromszor négyszer mész mint jó néhányan akkor vészes!

Ja fizeted a benzinpénzem, akkor szívesen megyek autóval!

 

Előzmény: Törölt nick (827)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.31 0 0 828
Ha a személyautó menetidejéhez hasonlítgatod a buszét, akkor menjél autóval.
Előzmény: zaronka (826)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.31 0 0 827

A tömegközlekedés szó magában rejti azt a szót is, hogy tömeg. Ha autóval mész, nem kell megállnod olyan helyeken, ahol a "tömeg"-nek igénye van. Vannak utasigények, amit a tömegközlekedési társaságoknak ki kell elégíteniük. Lehet, hogy busszal is lehetne teljesíteni a Zeg-Szombathely távot 45 perc alatt, ha nem lennének megállók, utascsere, stb. De azért az a 15-40 perc plusz menetidő sztem nem olyan vészes.

Előzmény: zaronka (823)
zaronka Creative Commons License 2007.03.31 0 0 826

De 1 óra alatt nem igen ér be még a leggyorsabb sem, a menetrend az egy dolog!

 

Előzmény: zaronka (825)
zaronka Creative Commons License 2007.03.31 0 0 825

Próbáld ki a gyakorlatban! Persze egy-két kivétel van.

 

Előzmény: Carpy (824)
Carpy Creative Commons License 2007.03.31 0 0 824
Zeg-Szombathely busszal (menetrend szerint) 1:00 - 1:25 között szór, gyors/lassú járatok esetén.
Előzmény: zaronka (823)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!