Keresés

Részletes keresés

vízmérték Creative Commons License 2010.01.05 0 0 3098

"Tehát a temperálás nem képes egyedül az adott helyiséget a kívánt hőmérsékletre fűteni."

Dehogynem. -5 fok külső hőmérsékletnél, 27 fokos előremenő vízhőmérséklet mellett, 22,5 fok melegben, 217nm-en teljesen jól érzi magát a legutóbbi ügyfelünk.

Előzmény: MGX1 (3096)
W/m2K Creative Commons License 2010.01.05 0 0 3097
Sziasztok,

Nos a célkitűzés, miszerint 1000m3 alá szeretnék menni éves szinten...nem sikerült. 1077 m3 ment el 2009-ben. A decemberi -10...-15 fokok bekavartak, pedig már a célegyenesben volt a dolog. Persze ez majdnem 600 légm3 fűtésekor, sokak számára így is hihetetlen.
Emlékeztetőként a házunk paraméterei: 210m2 fűtött terület 2 szinten, felmenő külső 38PTH + 8cm RP-PT U=0.22 W/m2K, monolit padlásfödém + 20cm Multirock U=0.17 W/m2K, padló 8 cm AT-N100 EPS, 45.3 m2 nyílászáró: 1.1-es ablakok , 5m LPU-40 garázskapu. Schöck Isokorb K50-CV30-h160 erkélyszigetelő elemek, 50 mm Herratekta födémperem-szigetelés, egyedi redőnyszigetelés. 18 körös, 9 termosztátos fal fűtés/hűtés + padlótemperálás.

2010 új év, új remény: ismét 1000 m3 alá szeretném szorítani a gázfogyasztást. Az akcióterv:
- Idén teljes évben ki lesz használva a 7m2 napkollektor (2009-ben csak májustól lett beüzemelve) HMV készítésre
- vendégszoba, dolgozó és egyéb kevésbé használt helyiségek 21.5 fok helyett 20 fokra lesznek állítva
- nagyobbik gyerek át lesz szoktatva a napi telikádas fürdésről a tusolásra...10 évesen már igazán elkezdhet készülni a katonaságra ;-)...jövőre fokozzuk, csak hidegvíz ;-)))))
- kandalló intenzívebb használata (évi 4-5 alkalom helyett téli hétvégéken)
Ha valakinek van még ötlete, szívesen veszem.
Extrém túlélőpraktikák kizárva.

W/m2K
Előzmény: W/m2K (2208)
MGX1 Creative Commons License 2010.01.04 0 0 3096
Szia !

A padlófűtés esetén , a helyiség teljes fűtési teljesítménye a padlóba van vezetve.
Temperálás esetén a fal/és/vagy mennyezet fűtés , és a padlótemperálás együttes teljesítménye adja az adott helyiség fűtési igényét.

Bár úgy gondolom , hogy a padlófűtés mint eszköz , vagy hőleadó szerepel, és a benne keringő fűtővíz hőmérséklete ( és az osztásköz)határozza meg , hogy temperálásról , vagy fűtésről beszélünk.

Tehát a temperálás nem képes egyedül az adott helyiséget a kívánt hőmérsékletre fűteni.

Ezért nem célszerű erre termosztátot tenni.

Üdv:
MGX1
Előzmény: fapeter (3094)
W/m2K Creative Commons License 2010.01.04 0 0 3095
nem buta kérdés, ezért van a fórum:
- padlótemperálás: max. ~26-28 fokos előremenővel fűtve, inkább "langyosítva" a padlót. Sokan tartanak a magas padlóhőmérséklet okozta "porlebegtetéstől", illetve a viszerek és egyéb mozgásszervi betegségek kialakulásától ezért inkább temperálnak. Én is. Hátránya: kevesebb leadott hőteljesítmény, csak ha van mellette fal- vagy radiátoros fűtés akkor megvalósítható.
- padlófűtés: 30 fokos előremenő fűtővíz esetén már meleg, 40 fok felett forró tud lenni a padló. Nem kell mellé se radiátor- se falfűtés, de az összes előbbi probléma miatt aggályos.
Előzmény: fapeter (3094)
fapeter Creative Commons License 2010.01.04 0 0 3094

buta kérdés:

Lényegében mi a különbség a

  padlótemperálás

és a

  padlófűtés

között?

Axióma Creative Commons License 2010.01.03 0 0 3093
Pont az a lenyeg, hogy a padlolangyositas idolegesen (furdoszoba) az flexibilis "futes" kell legyen, nem jo a teljes betont felfuteni csak ezert. Konnyubeton es/vagy alatta rendes hoszigeteles eseten lefele nem sok fog veszendobe menni a csemperagasztoba tett elektromos futoszonyegbol. Padlofuteses hazban mas, de radiatorosba ha csak ez az egy helyiseg kene langyos padlos legyen, arra jobb, mint full pf-t tervezni be. Hangsulyozottan szerintem! [Egyebkent mi is evek ota elvagyunk padlolangyositas nelkul, letezik olyan hogy papucs, meg furdoszoba-szonyeg a kilepeshez.]
Előzmény: poli9n (3090)
Axióma Creative Commons License 2010.01.03 0 0 3092
OFF 2005 decembereben koltoztunk be ebbe (azota meg persze van me'g ezer tennivalo), a kovetkezo majd 2015, ha lejar a szocpol es magara talal az ingatlanpiac azaz eladhato lesz ertelmesen a hazunk. De akkor se padlofutesest epitunk: passziv (kozeli) haz lesz radiator stb. nelkul, max. elektromos futopanel meg a legfutes. ON
Ja, hogy koves nappali... na jo, aki koves nappalit csinal az persze hogy padlofut, azert csinalta kovesre, mert parketta eseten nem lehetne futeni (langyositani se igazan) elfogadhato hatekonysaggal. A laminalt felulete persze hogy hofokra ugyanolyan hideg, de nem vezeti a hot, szoval nem hideg erzet a labnak (konel sokkal kevesbe, mondom akkro igy, na persze szonyeg is kerulhet ra, ami padlofutesre szinten nem). Furdot mar irtam, konyha es eloszoba sztem felesleges (hulladekhobol is van 15 korul, bar nem me'rtem de kintrol mar az is "meleg" hely), cipot szaradni max. beviszem a folyosora addig, vagy pont a furdobe, ugyis le kell tisztitani is:)
Előzmény: enderke (3087)
Unimatrix 0 Creative Commons License 2010.01.03 0 0 3091

A falfűtés padlótemperálással az tényleg hiperszuper, nekem is az van. Bárhová megyek ahol nem ilyen a rendszer, nincs meg ugyanaz a komfortérzet... nálam egyenletes meleg van mindenhol.

Én azért írtam, hogy neked a radiátor lenne jobb, mert kandallót, megy vegyestüzelésű kazánt szeretnél.. Ezekhez inkább a raditáor a jó, mert nem a falkfűtés kerül sokba, hanem az, hogy ezekhez a magas hőtermelésű rendszerekhez hozzáilleszd az alacsony hőmérsékletű fűtési rendszert. A falfűtéshez még a gázkazán is jobb.. nekem hőszivattyú van és 40C-os vízzel fűtök..

A napkollektor csak a melegvíz készítésre (HMV) éri meg, fűtésrásegítése azért nem, mert télen (amikor a fűtés kell) nem süt a nap eleget.

Nekem van napkollektor is, de október 12-e óta (ekkor csinált utoljára 60C-nál melegebb vizet) csak 5-6 alkalommal fordult elő, hogy 40C körüli hőmérsékletre ment fel a HMV. Ráadásul ez nem elsősorban  a napsugárzás intenzitása miatt volt, hanem egyszerűen túl rövid ideig van nappal..

A poén az volt, amikor majdnem egész nap sütött a nap, de a kollektorok nem látszottak ki a hó alól.. :-)

 

Ciao,

U0

Előzmény: petyarider (3073)
poli9n Creative Commons License 2010.01.03 0 0 3090

hi,

 

csak, hogy összekeverjelek: ha már felmerült benned, akkor mindenképp falfűtés-padlótemperálással. Menj el egy olyan házba ahol üzemel. A radiátoros a közelébe sem ér. Se komfortban, se gazdaságosságban. Nekem legalábbis ez a tapasztalatom a 2. telemen a házban.

 

@egyetértek enderkével, padlótemperálás nélkül házat építeni, nem tűnik jó ötletnek. Sztem nincs olyan melegburkolat - kivéve talán a padlószőnyeget - aminek nem érződik hidegnek a felülete. Mondjuk aki a laminált parkettát melegburkolatnak árulja, azt azon kellene mezítláb kergetni napokig. Nekem is az van, ha mégegyszer csinálnám, még a hálókba is tekertetnék finoman csöveket a közlekedő útvonalakra, hogy langyos legyen a padló.

 

@szia Axióma: Villannyal melegíteni csak a járólapot? Amikor a kazán amúgy is csinálja a melegvizet és átmelegít x tonna betont, ami órákig tartja a hőt? Furcsa nekem, nem tűnik sem gazdaságosnak sem komfortosnak...

 

@szia memorix: nekem 6 cm hungarocell van+solflex tükör a csövek alatt, a fűtésem olyan 7-9 óránként kapcsol be 2,5-3 órára, érzetre minimális a hőmérséklet különbség. Papucsot se én se a barátnőm nem hord, pedig ő fázós típus

Előzmény: petyarider (3073)
memorix Creative Commons License 2010.01.02 0 0 3089
ÉN meg olyan emberekről hallottam akik megbánták a padlófűtést.., hogy nem volt mellette radiátoros...

Szobákba általában radiátoros fűtés a jó megoldás...

Padló fűtést pedig méretezni kell..,mert ha jól leszigeteled a házat és csak ritkán kapcsol be akkor a felület fűtésed is letud hűlni és hideg lesz a talpadnak ha kő a burkolat. Ha pedig folyamatosan járatod a padlófűtést akkor meg a villanyszámlád bánja...

Egy érdekes megoldás, hogy temperálásra a lábnak elektromos fűtésrásegítést alkalmaznak de a fő fűtés radiátoros vagy inkább falfűtés... így azokon a helyeken ahol járkálsz jó lesz a hőérzeted...

padló fűtés alá pedig jó hőszigetelés is kell kb. 12-20 cm hogy ne hűljön lefelé olyan gyorsan ...

Előzmény: enderke (3087)
enderke Creative Commons License 2010.01.02 0 0 3088

Szia!

 

Engem igazándiból csak az zavar, hogy egyfolytában próbálod eladni magad. Ezt inkább privi-ben kéne.

Ha valaki azt írja, hogy visszaolvasott, akkor biztos tudja hogy mivel foglalkozol, és ha akar megkeres.

 

A rendszerek méretezése a gépészek dolga (miből-mennyi), illetve nekik kéne kitalálni, hogy hogyan is fog működni a kapcsolás - hogyan kellene automatizálni. Általában sajnos mindig utólag kell illeszteni az automatikát a gépészethez, pedig néhány előzetes tanácssal hatékonyabbá - energiatakarékosabbá lehet tenni a rendszereket.

 

 

Nemrég láttam egy napkollektort ÉK-re felszerelve...

Előzmény: MGX1 (3085)
enderke Creative Commons License 2010.01.02 0 0 3087

Szia Axióma!

 

Még nem költöztök? :)

 

Nem voltam pontos a megfogalmazásban.

Én fürdőszobára, nappalira és konyhára gondoltam.

Nem is annyira fűteni, mint inkább temperálni kell padlóval.

Egy hideg kőburkolat akármilyen meleg is a levegő hidegérzetet kelt szerintem.

Mástól is hallottam már hogy megbánták a nagy köves nappalit padlófűtés nélkül.

 

A laminált padló is melegburkolat, de olyan hideg tud lenni mint a kő.

 

Padlófűtést drága beépíteni, karbantartani? Mire gondolsz? Egy 30 milliós házban plusz 3-400e drága?

 

Amúgy a padlófűtés alacsony hőmérsékletű fűtés. Egy nappaliba általában is kevés a szabad falfelület a radiátoroknak. Ha alacsony fűtőközegre tervezed akkor meg...

 

Előszobában padlótemperálás: Nem fűti túl a helyiséget (16 fok), viszont segít a cipőknek megszáradni.

Előzmény: Axióma (3084)
MGX1 Creative Commons License 2010.01.02 0 0 3086
Szia !

"Nem akartalak megbántani, csak néha nekem az az érzésem a tapasztalataidat axiómaként tálalod."


Nem , a tapasztalataimat , melyeket egy , vagy több helyen gyűjtöttem , tapasztalatként adom közre , és nem törvényként.
Ezeket okulásként ,mások hasznára teszem , nem tanítom , és nem kérem számon.
Szeretném ha minél több rendszer üzemelne megfelelően .
Néha oda is írom , hogy sztem.
Vagy véleményként mondom el , amihez jogom van .

Üdv:

MGX1
Előzmény: enderke (3083)
MGX1 Creative Commons License 2010.01.02 0 0 3085
Szia !

"Az alapprobléma, hogy az épületgépészek nem értenek az automatizáláshoz, aki meg ért az automatikához annak meg nem tanítják a gépészetet."

Megpróbáljuk feloldani ezt a problémát.Nekünk se tanítják , mert ilyen foglalkozás nincs.
Az elektromos szakemberek könnyebben elsajátítják ( ha akarják !!!!!) a hidraulika alapjait , mert sok a hasonlóság a villamos áramkörökkel.

Aki komoly automatikát akar tervezni , beüzemelni, ismernie kell az adott rendszer hidraulikáját , ehhez meg tudnia kell rajzot olvasni , illetve helyszínen feltérképezni az adott rendszert.


MGX1
Előzmény: enderke (3083)
Axióma Creative Commons License 2010.01.01 0 0 3084
Miert is alapveto a hidegburkolatu helysegekben a padlofutes egy egyebkent radiatoros hazba?
Hatranya van: draga beepiteni es karbantartani (mukodtetesrol ne beszeljunk, az mondjuk wattra bontva legyen ugyanannyi, bar ez se hiszem hogy igaz). Elonye csak annyi, hogy lehet olyankor amikor futes van, mezitlab szaladgalni. De amikor nem fut (atmeneti idoszak), nagyon hideg, ugyanugy papucs kell.
Masreszt mi az ami hidegburkolatu? Wc, kamra - hat oda gondolom te se raksz. Eloszoba - nalunk ott direkt futes sincs, az egy atmeneti homersekleten van a lakas es a kinti kozott. Furdoszoba - na, ott talan van ertelme, de oda elektromos szonyeget teszek langyositasnak vszinu a csempe ala, napi 1-2 ora max. amikor szamithatna, de akkor nem kell a teljeset atmelegiteni csak a padlolapot. Konyha - oda meg minek, majdnem csak en vagyok ott hosszabban, es rajtam van papucs. Mashol meg jo a melegburkolat.
Elhiszem, hogy ha valaki padlofutest akar a nappaliban, akkor mar minden hidegburkolatuban is az legyen, ellenben azt a forditott allitast, hogy anelkul nem lehet jo egy haz, egyszeruen visszautasitom. Ha hasznalt hazat keresnek (bar inkabb masikat akarnek majd epiteni), akkor se lenne elony a padlofutes (sot, ismerve hogy altalaban kevesebb hoszig. van alatta mint az en pf. nelkuli hazamban...)
Előzmény: enderke (3083)
enderke Creative Commons License 2010.01.01 0 0 3083

BÚÉK!

 

Szia!

 

 

Nem akartalak megbántani, csak néha nekem az az érzésem a tapasztalataidat axiómaként tálalod.

 

 

Nekem most egy RS 25/4-es viszi a falfűtést 16-os csővel (10 kör), és nem megy állandóan.

 

Volt szó korábban a falfűtési vízhőmérsékletről:

Egy szállodában a kivitelező (aki állítólag Magyarországon elsők között kezdett el foglalkozni falfűtéssel) max-ban 55 fokra állíttatta a mennyezet-falfűtés hőmérsékletét.

 

Volt szó a csak radiátoros fűtésről:

Aki ma házat épít padlófűtés nélkül (hidegburkolatú helyiségek), az nem csak a komfortból ad le, szerintem, hanem a ház értékét is csökkenti.

 

Az alapprobléma, hogy az épületgépészek nem értenek az automatizáláshoz, aki meg ért az automatikához annak meg nem tanítják a gépészetet.

Előzmény: MGX1 (3080)
MGX1 Creative Commons License 2009.12.31 0 0 3082
Az alábbi rendszert most kapcsoltuk be:
Az osztó 9 körös , amiből 3 még nem megy .
A szivattyú 2 fokozatban jár erre a hat körre, igy tudja a látható térfogatáramot.
1-es fokozatban is tudja a 2 litert, de a kilenc körre már nem lesz elég az 1 -es fokozat,
ami 130W .Ez 68 m2 felületfűtés , 10 es csövekkel ( kicsivel több mint 600 m , 18 as gerincekkel.

.
Előzmény: jalt (3077)
MGX1 Creative Commons License 2009.12.31 0 0 3081
Szia !

Azért nem válaszolnak , mivel név szerint kérdeztél valakit.
Másrészt egy idő óta kicsit áll a topic.

De válaszolok :
A tünetek alapján nem elegendő a szivattyú.
A jelzés egyértelmű , 0 -át mutat ,annyi folyik, ha 4l/perc , akkor annyi.
Logikus ha többet fojtasz , akkor a maradékokon jobb lesz a tömegáram.
A kazánkör állandóan jár , ez természetes csak igy tudja a kzán mérni a hőmérsékletet.
Ezt én már számtalanszor leírtam , hogy sztem ez igy nem annyira gazdaságos.

MGX1
Előzmény: jalt (3076)
MGX1 Creative Commons License 2009.12.31 0 0 3080
Szia !

Iróniát éreztem a szavaidban?
Vagy csak a hogylétem felől érdeklődtél?

A kazánszivattyúk általában 15/6 méretűek , és max 1- 1,5 m3 -szoktak szállítani.
Egy radiátoros rendszer sokkal kisebb ellenállást képvisel mint egy falfűtés rendszer.
A vékonycsöves meg még rosszabb.
Tapasztalatom szerint 100 W alatti szivattyú nem elég ide .

Nyilván a rendszer tervezőjének dolga megfelelő szivattyút választani.
Az esetek nagyrészében a szivattyút tapasztalati , vagy saccográfiai módszerrel választják ki.
Csak nem ártana a beüzemelőnek ellenőrizni a tömegáramokat az osztón.(ha már megvetette a tulajjal..)

BUÉK!

MGX1
Előzmény: enderke (3078)
enderke Creative Commons License 2009.12.30 0 0 3079

Én tettem padlófűtésre termofejet...

A garázs padlófűtése csak nagyon hidegben megy...

Előzmény: MGX1 (3028)
enderke Creative Commons License 2009.12.30 0 0 3078

Wilo 85W = RS25/6

Kicsi a tömegárama? Te jól vagy?

Szerintem egy Meditherm-es rendszerhez mondják már meg (méretezzék) ők, hogy mekkora szivattyú kell...

Előzmény: MGX1 (3069)
jalt Creative Commons License 2009.12.30 0 0 3077

Elnézést kérek minden fórumozótól, de válasz nélkül maradtam.

Kérem az alábbi kérdésekben adjatok tanácsot:

 

Kerestem az ICMA importőrét, de nem találtam. Olyan osztó van beépítve aminél 0-4 l/min értéket tudom állítani a kis műanyag oszlopot a speciális kulccsal vagy a kupakkal. (egy hónapos használat során már 2 kupakfej végződés is letört (béna konstrukció) Ha teljesen nyitva van akkor 0. Ha fojtom valamelyik kört akkor a kis úszó, elmehet a 4 l/min állásra is. Ez azt jelenti, hogy a jelzés az azon a körön áthaladó térfogatáramot mutaja? Nem egyértelmű. Ha mind a 9 kör teljesen ki van nyitva akkor mindegyik 0-t mutat.

Építettem be egy Eberle Instat 8-as szabályzót padlófűtésre, padlóhőmérséklet érzékelővel. (Elméletileg a termosztát öntanuló, ami annyit esz, hogy pl. nem este 6-kor kezdi el fűteni a padlófűtést, hanem este 6-ra a beállított érték el van érve.)

Menyire kellene állítanom a padló hőmérsékletét, hogy a komfortérzet jó legyen ill. gazdaságosan üzemeljen a rendszer. Jelenleg időjárás követő szabályzással 27 C-os a beállított padlóhőmérséklet. Azt tapasztalom, hogy a kevésbé meleg viz állandóan járatja a kazánt, ami így kevesebb(?) gázt fogyaszt viszont folyamatosan megy a szivattyúja. Hogy is van ez? Mi az optimális (és egészséges) padlóhőmérséklet/előremenő stb?

 

Üdv:

 

jalt   
Előzmény: jalt (3076)
jalt Creative Commons License 2009.12.28 0 0 3076
Szia Tibor!

 

Szeretném kikérni tanácsodat. Kb. 1 hónapja üzemeltem be családi házam fűtési rendszerét. Több ponton is hasonló terméket építtetünk be, ezért is kíváncsi vagyok tapasztalataidra.

A kazánom INKA 24 RK (radiátoros + kevert körös padlófűtés időjárás követő szabályzással).

Nekem is (9 körös) ICMA osztó-gyüjtő van beépítve, így látom, hogy szintén barnul a vizem, kivétel 1 kört talán az nem is üzemel??? (A kivitelezőm eltörte a bokáját, így a kapcsolat egyelőre megszakadt, de nem túl tájékozott telefonban a rendszerről).

Véleményem szerint a víz barnulásának a legfőbb oka a radiátorban keresendő. Voltam radiátor gyárban, belül nem tiszták a lemez radiátorok sem ill., túl sok levegő van/volt a rendszerben. Minden nap légtelenítettem a radiátorokat + töltöttem rá a nyomás miatt új vizet (így levegőt) is.

Kérdéseim: Kerestem az ICMA importőrét, de nem találtam. Olyan osztó van beépítve aminél 0-4 l/min értéket tudom állítani a kis műanyag oszlopot a speciális kulccsal vagy a kupakkal. (egy hónapos használat során már 2 kupakfej végződés is letört (béna konstrukció) Ha teljesen nyitva van akkor 0. Ha fojtom valamelyik kört akkor a kis úszó, elmehet a 4 l/min állásra is. Ez azt jelenti, hogy a jelzés az azon a körön áthaladó térfogatáramot mutaja? Nem egyértelmű. Ha mind a 9 kör teljesen ki van nyitva akkor mindegyik 0-t mutat.

Építettem be egy Eberle Instat 8-as szabályzót padlófűtésre, padlóhőmérséklet érzékelővel. (Elméletileg a termosztát öntanuló, ami annyit esz, hogy pl. nem este 6-kor kezdi el fűteni a padlófűtést, hanem este 6-ra a beállított érték el van érve.)

Menyire kellene állítanom a padló hőmérsékletét, hogy a komfortérzet jó legyen ill. gazdaságosan üzemeljen a rendszer. Jelenleg időjárás követő szabályzással 27 C-os a beállított padlóhőmérséklet. Azt tapasztalom, hogy a kevésbé meleg vizet állandóan járatja a kazánt, ami így kevesebb(?) gázt fogyaszt viszont folyamatosan megy a szivattyúja. Hogy is van ez? Mi az optimális padlóhőmérséklet/előremenő stb?

 

Üdv:

 

jalt   

Előzmény: hifitibi (1959)
MGX1 Creative Commons License 2009.12.27 0 0 3075
Szia !

Nem lebeszélni akartalak, de annyira bizonytalan voltál benne .
Ez nem elsősorban műszaki kérdés .
Figyelj , ha megfelelő anyagi lehetőséged van rá , akkor jó döntés .
Előzmény: petyarider (3073)
Axióma Creative Commons License 2009.12.27 0 0 3074
Napkollektorral Mo-on max. hmv-t meg nyaron medencet lehet koltseghatekonyan melegiteni, marmint vizessel, ugyhogy ez igy nem kerdes, mert a falfutest sem hajtja meg. Futesi idenyes napkollektorozashoz inkabb keresd a levegos (pl. sörkollektor) megoldasokat.
Előzmény: petyarider (3073)
petyarider Creative Commons License 2009.12.27 0 0 3073
Köszönöm a válaszotokat!
Eddig mindenhol arról hallottam hogy a falfűtés és padlófűtés kombináció a hiperszuper és felejtsem el a radiátorokat, most meg pont szinte pont az ellenkezőjét hallom két szakitól is.. Nem tudom hogy lehet-e okos döntést hozni ebben a témában :-)
Napkollektorok használata egyébként érdemes/lehetséges ha a radiátorokat választom?
MGX1 Creative Commons License 2009.12.27 0 0 3072
Szia !

Jól összefoglalta Unimatrix.
A felületfűtés jóval többe kerül .
Ha nincs különösebb indokod rá hogy ezt válaszd , inkább a radiátoros legyen.

Egyébként a felületfűtés komfortosabb , talán kevesebbet is fogyaszt.
Mi vállalunk tervezést is , és kivitelezést is .

Üdv :

MGX
Előzmény: petyarider (3070)
Unimatrix 0 Creative Commons License 2009.12.27 0 0 3071

Csak nagyon leegyszerűsítve és röviden.

 

A felületfűtések alacsony hőmérséklettel mennek (~40C), a radiátorok sokkal magasabbal is (~80C). A vegyestüzelésű kazán és a kandalló nagyon sok hőt termelnek így azt "illeszteni" egy alacsony hőmérsékletű rendszerhez sokba kerül (puffertartály, hőcserélők, stb). Én inkább a radiátorokat javaslom számodra.

A lebegő por nem legenda, hálóba ne rakj padlófűtést.

 

Ciao,

U0

Előzmény: petyarider (3070)
petyarider Creative Commons License 2009.12.23 0 0 3070
Sziasztok!

Új vagyok itt és a segítségetekre/véleményetekre lenne szükségem. Nagyon laikus vagyok ebben a fűtés témában és bár próbáltam visszaolvasni de nem jutok dűlőre..:-(
3x90nm2-es házról van szó amely legfelső szintje le lesz szigetelve és nem lesz használva, míg az alsó szint minimális fűtéssel fog "üzemelni". 38-as falak vannak és 8-as vagy 10-es külső szigetelés lesz rajta.

szval a kérdéseim:
- milyen fűtés rendszerben érdemes gondolkodnom? Fal, padló, hagyományos radiátoros? esetleg előnyök/hátrányok (Jó lenne ha nem csak gázról tudnám üzemeltetni pl. jó lenne vegyestüzelésű kazán és kandalló "patkó"-val)
- esetleg megbizható cég akik tervezést is vállalnak?
- lehetséges hogy csak falfűtés legyen és padlófűtés nem? Padlófűtésnél a felporzás csak legenda vagy valós dolog?

tudom hogy ez rentgeteg kérdés és egyértelműen nem lehet megmondani hogy mi a legjobb megoldás, de azért számítok akár a szubjektív véleményetekre is :-)

köszönettel:Petya
MGX1 Creative Commons License 2009.12.20 0 0 3069
Szia !


A kazán szivattyú nem alkalmas erre . Annak kicsi a tömegárama .
A kazán 10-20 C-os DT re van tervezve , a felületfűtés 5-6 C -ra .
Ehhez 2-3 szor nagyobb tömegáram kell ugyanakkora teljesítményhez.
A kapilláris rendszer ellenállása nagy lehet .
Ha nagyobb szivattyút teszel a sebességet is növeled , a rendszer ellenállása négyzetesen nő a sebességgel.

Tehát nem javul a helyzet .
Ha akarod megnézhetjük egyszer.

MGX1
Előzmény: gblasko (3068)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!