Mindenképpen leszabadításról van szó, a kérdés csak az, ki kit szabadít. Fenntartva a tévedés lehetőségét, véleményem szerint a paklis próbálja oldalra levonszolni a KALOCSA elejét a meder felé, míg a gőzös hátrafelé veret, egyrészt, hogy visszacsússzon hátrafelé a zátonyról, másrészt, hogy a propulzióval mossa el a zátony anyagát. A 117066 képen a vontató kötél olyan szögben áll, ami szerintem nem életszerű, amennyiben a KALOCSA húz. A 117067 képen pedig már a leszabadítás utáni állapot látható, a paklis húzza a gőzöst, az orrhullámból is látszik.
Jó, hogy te is újból pakolod fel a képeket. Talán vissza jönnek majd a régi szép idők, amikor majdnem minden folyamkilóméternél volt emberünk, szinte semmi nem maradt észrevétlen a Dunán. Azt most már legalább biztosan tudni fogjuk, mi történik a kikötőben-:)
A lapátok közötti erőjáték nem nagyon okozhat ilyen irányú dőlést szerintem. Másrészt a kép egy nagyobb sorozat része (azok nem kerülte fel a fortepanra), és a dőlés azokon is érzékelhető. Megpróbálom majd előkeresni és beilleszteni.
Hát nem maradt :-S. Kb. fél órája egy üres hetes-nyolcas pakkal (ha lehet hinni a shipfindernek) megindult a célkikötőként megadott Izmail felé. Úgyhogy max szurkolni tudok,hogy sikerült esetleg a kép.
Csak abban lehet reménykedni,hogy ha megint jön felfelé,akkor ezúttal már EGYEDÜL jön a fuvarral és nem egy másik külföldi hajóval együttvéve. Bár sajnos ha jól tudom a Linz tolóhajó is arra kavarog, az Cernavodára volt kiírva, a kettő között nem olyan nagy a távolság. Csak abban lehet bízni, hogy a Linz időközben megindul fuvarjával felfelé...
Ez egy nagyon sajnálatos történet, melybe most nem érdemes belemenni és mely már eléggé lerágott csont... Sajnos nincs mit csodálkozni, amikor a nagy hajók (pl ex Vác) után már a kisebbek is terítékre kerültek (Ipoly) . Én a Mercur 101-en lepődtem meg, hogy az is magyar (Flóra) volt és Szegedre volt honosítva...
Köszönöm a kedves szavakat uram! :-D Sajnos az előző nickemet jól kitiltattam politikai okokból, már bánom. Nekem a megtiszteltetés hogy egy ilyen jó topicban lehetek. Jövőre, januárban lesz húsz éve hogy beléptem a Mahart Szabadkikötő állományába azóta voltam egy kicsit a volt csőgyári kikötőben ami az élő Dunán van, röpke 8 év volt de lejárt az időm, azóta (2010) újra az öbölben dolgozok.
Még az ilyen hajókat is kíméletesen rakom pedig ezen több volt a rozsda meg a reve mint a bele kerülő ócskavason.
Ms Luctor
Tavalyi évben 197 hajót raktam vagy szedtem és ez egy viszonylag gyenge év volt :-D
ebben a korban szívesen dolgoztam volna itt, nem volt az a személytelen felfogás mint ma.
De most jobb kapás van mint akkor volt. Itt például egy Delfin nemsokára a horgomon :-D
Nem akartam ezt a fórumot terhelni ilyen dolgokkal . Szabó Kálmán gépüzemvezető temetése most szombaton .lesz. Sümegi István temetése kedden lesz, Fricska laci halálhírét Kovács Miki (siófok állomvezetőtől tudom tegnap volt itt ) . Sztankovics Miklós Svédországban tartózkodik. Stb