Keresés

Részletes keresés

smith Creative Commons License 2015.02.08 0 0 117083

A lapátok közötti erőjáték nem nagyon okozhat ilyen irányú dőlést szerintem.

 

Az nem is, de a kötéllel együtt már igen. Mondjuk eleve nem tudjuk, volt-e előtte ellentétes billenés...

Előzmény: Zoltika (117080)
riversea Creative Commons License 2015.02.08 0 0 117082

Mindenképpen leszabadításról van szó, a kérdés csak az, ki kit szabadít. Fenntartva a tévedés lehetőségét, véleményem szerint a paklis próbálja oldalra levonszolni a KALOCSA elejét a meder felé, míg a gőzös hátrafelé veret, egyrészt, hogy visszacsússzon hátrafelé a zátonyról, másrészt, hogy a propulzióval mossa el a zátony anyagát. A 117066 képen a vontató kötél olyan szögben áll, ami szerintem nem életszerű, amennyiben a KALOCSA húz. A 117067 képen pedig már a leszabadítás utáni állapot látható,  a paklis húzza a gőzöst, az orrhullámból is látszik.

Előzmény: svábler27 (117070)
riversea Creative Commons License 2015.02.08 0 0 117081

Jó, hogy te is újból pakolod fel a képeket. Talán vissza jönnek majd a régi szép idők, amikor majdnem minden folyamkilóméternél volt emberünk, szinte semmi nem maradt észrevétlen a Dunán. Azt most már legalább biztosan tudni fogjuk, mi történik a kikötőben-:)

Előzmény: Kranfater (117065)
Zoltika Creative Commons License 2015.02.08 0 0 117080

A lapátok közötti erőjáték nem nagyon okozhat ilyen irányú dőlést szerintem. Másrészt a kép egy nagyobb sorozat része (azok nem kerülte fel a fortepanra), és a dőlés azokon is érzékelhető. Megpróbálom majd előkeresni és beilleszteni.

Előzmény: smith (117078)
smith Creative Commons License 2015.02.08 0 0 117079

A 102-vel egyetemben, amelyik viszont ENIKŐ néven futott.

(regiszterben aktuális lenne frissíteni a névváltozást, ha már Pedro friss képe van legfelül)

A FLÓRA sztoriját elolvashatod lejjebb, ha a nevére rákeresel.

2008-ban Szörényvárnál fotóztam, már hosszabb ideje ott állt.

Előzmény: Laminatkaa (117076)
smith Creative Commons License 2015.02.08 0 0 117078

Azt a dőlést én inkább a nemrég megindult lapátok okozta erőjátéknak gondolnám, mint zátonynak. Különben miért lenne feszes a kötél?

Előzmény: Zoltika (117074)
Laminatkaa Creative Commons License 2015.02.08 0 0 117077

Hát nem maradt :-S. Kb. fél órája egy üres hetes-nyolcas pakkal (ha lehet hinni a shipfindernek) megindult a célkikötőként megadott Izmail felé. Úgyhogy max szurkolni tudok,hogy sikerült esetleg a kép.

 

Csak abban lehet reménykedni,hogy ha megint jön felfelé,akkor ezúttal már EGYEDÜL jön a fuvarral és nem egy másik külföldi hajóval együttvéve. Bár sajnos ha jól tudom a Linz tolóhajó is arra kavarog, az Cernavodára volt kiírva, a kettő között nem olyan nagy a távolság. Csak abban lehet bízni, hogy a Linz időközben megindul fuvarjával felfelé...

Előzmény: smith (117072)
Laminatkaa Creative Commons License 2015.02.08 0 0 117076

Ez egy nagyon sajnálatos történet, melybe most nem érdemes belemenni és mely már eléggé lerágott csont... Sajnos nincs mit csodálkozni, amikor a nagy hajók (pl ex Vác) után már a kisebbek is terítékre kerültek (Ipoly) . Én a Mercur 101-en lepődtem meg, hogy az is magyar (Flóra) volt és Szegedre volt honosítva... 

Előzmény: smith (117073)
viking star Creative Commons License 2015.02.07 0 0 117075

Sajnos lekéstem. :(

 

Cserébe álljon itt néhány képkocka a FORTUNA ex. SZOCIALISTA FORRADALOM kabinosról, ahogy épp megrundózik. (Forrás: Infafilm, 1993)

 

 

 

Előzmény: smith (117038)
Zoltika Creative Commons License 2015.02.07 0 0 117074

Miközben a KALOCSA is meg van dőlve, mintha a jobb oldalával zátonyra futott volna.

Előzmény: svábler27 (117070)
smith Creative Commons License 2015.02.07 0 0 117073

Erről jut eszembe, hogy valaha pl. a MAROS osztály rendszeresen dolgozott vonalon is. Vontatva, majd az átépítések után tolóként is. Aztán ez elhalt.

Közben meg látom most is, hogy a román pl. a hasonló ROVINARI típussal önálló fuvart küld...

http://shipfinder.co/ship/264162443

Előzmény: Laminatkaa (117064)
smith Creative Commons License 2015.02.07 0 0 117072

Még nem jár messze. Baján a Futrinka u. végéből egy jó reggeli fénnyel meglőhető, ha marad addig.

Előzmény: Laminatkaa (117028)
Laminatkaa Creative Commons License 2015.02.07 0 0 117071

Ma délután ebbe akadtam bele: Mahard 202 + 210 + 304.

 

   

svábler27 Creative Commons License 2015.02.07 0 0 117070

Elnézést uraim! De a képen a "KALOCSA"gs hátra menetben próbálja leszebadítani, a fennakadt paklismotort.

Előzmény: Mwin (117068)
gumidani Creative Commons License 2015.02.07 0 0 117069

Köszönöm.

Előzmény: Mwin (117068)
Mwin Creative Commons License 2015.02.07 0 0 117068

Volt már róla szó, épp te adtad a megfejtést akkor, Dani bátyó :)

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=113855492&t=9011160

Előzmény: gumidani (117067)
gumidani Creative Commons License 2015.02.07 0 0 117067

Netán ennek a vontatásnak a befejezése?

  http://www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_75123.jpg

Előzmény: gumidani (117066)
gumidani Creative Commons License 2015.02.07 0 0 117066

Elmagyarázná-e valaki, hogy milyen manőver van itt folyamatban?

 http://www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_75122.jpg

 

 

Kranfater Creative Commons License 2015.02.07 0 0 117065

Köszönöm a kedves szavakat uram! :-D Sajnos az előző nickemet jól kitiltattam politikai okokból, már bánom. Nekem a megtiszteltetés hogy egy ilyen jó topicban lehetek.  Jövőre, januárban lesz húsz éve hogy beléptem a Mahart Szabadkikötő állományába azóta voltam egy kicsit a volt csőgyári kikötőben ami az élő Dunán van, röpke 8 év volt de lejárt az időm, azóta (2010) újra az öbölben dolgozok.

Még az ilyen hajókat is kíméletesen rakom pedig ezen több volt a rozsda meg a reve mint a bele kerülő ócskavason.

Ms Luctor

 

 

 Tavalyi évben 197 hajót raktam vagy szedtem és ez egy viszonylag gyenge év volt :-D

ebben a korban szívesen dolgoztam volna itt, nem volt az a személytelen felfogás mint ma.

 

De most jobb kapás van mint akkor volt. Itt például egy Delfin nemsokára a horgomon :-D

 

Üdv

kran

Előzmény: riversea (117063)
Laminatkaa Creative Commons License 2015.02.07 0 0 117064

Még annyit hozzátennék,hogy a hajóregiszterben sincs benne, mivel a lejjebb általam felsorolt követelményeknek nem felel meg...

 

Egyébként nagyon szívesen.

Előzmény: csecsaba2 (117054)
riversea Creative Commons License 2015.02.06 0 0 117063

Kedves uram, igazi megtiszteltetés! Mindig öröm egy ős topikossal beszélgetni.

 

Ezek szerint beköltöztél az öbölbe a külső rakodóról.

Előzmény: Kranfater (117061)
gumidani Creative Commons License 2015.02.06 0 0 117062

Szóval, előléptettek?

Előzmény: Kranfater (117061)
Kranfater Creative Commons License 2015.02.06 0 0 117061

Bizony! :-D 

Előzmény: riversea (117053)
gepesz Creative Commons License 2015.02.06 0 0 117060

Mindjárt írok. Ezt a fórumot hagyjuk. Bár biztos vannak akik ismerősökről hallanak.

Ez esetben nem sok jót. :-(

Előzmény: Bpdalia (117059)
Bpdalia Creative Commons License 2015.02.06 0 0 117059

Nem akartam ezt a fórumot terhelni ilyen dolgokkal . Szabó Kálmán gépüzemvezető temetése most szombaton .lesz. Sümegi István temetése kedden lesz, Fricska laci halálhírét Kovács Miki (siófok állomvezetőtől tudom tegnap volt itt ) . Sztankovics Miklós Svédországban tartózkodik. Stb

 

Előzmény: gepesz (117058)
gepesz Creative Commons License 2015.02.06 0 0 117058

Veled, vagy kivel vegye fel a kapcsolatot? Majd én, mert Károlyi bajosan fog informatikai cuccokat a kezébe venni.

Kivel gondolod, hogy kapcsolatba lépjek? Lesz valami infó a kérdésről?

Előzmény: Bpdalia (117057)
Bpdalia Creative Commons License 2015.02.06 0 0 117057

Ha több is érdekli akkor vegye fel a kapcsolatot Faceboo-kon vagy Email ben . Van napi esemény is ami érdekelheti .

Előzmény: gepesz (117056)
gepesz Creative Commons License 2015.02.06 0 0 117056

Elértettem a telefonban. De igen. FRICSKA László a keresett személy.

Talán Kiskunhalason lakott.

Aki keresi egy nyugdíjas kollégánk. Károlyi János. Hajóvezető, gépész.

A BHRT-től ment nyugdíjba.

Kösz a segítséget.

Előzmény: Bpdalia (117043)
gepesz Creative Commons License 2015.02.06 0 0 117055

Kösz. Érdekes volt.

Előzmény: Gracioso (117026)
csecsaba2 Creative Commons License 2015.02.06 0 0 117054

 Köszönöm a Florianos tájékoztatásokat!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!