Sacele, ilyen névvel van település kettő is. Egy Constanta megyében, egy meg Brassó megyében Négyfalu névvel (ld. négyfalusi csángók). Az ember gondolná, hogy a constantairól kapta nevét, de semmi sem lehet biztos, mert emlékeim szerint volt egy Lunca de jos (Gyimesközéplok), vagy Lunca de sus (Gyimesfelsőlok) nevű vontató is.
Ma reggel, valamikor nyolc és kilenc között jött völgynek a Jeges Egyes Szépvölgyi út és Margit híd között, és mellévetten továbbított valami kisebb úszó szerkezetet. Milyen menet volt ez?
Én annó 1977-81 közötti időszakra emlékszem. 82 tavaszán lett eladva a nyaraló, 77 előtt meg még túl kicsi voltam.
78-ban még begyalogoltunk a hosszú mólóról, de 81-ben már inkább a szabadstrandot részesítettük előnyben a saját lejáróval szemben. (Nem a kert végében volt, hanem az úton túl, a nádasban. Hallottam róla, hogy a nád aratásáért még pénzt is fizetett nekünk az állami gazdaság.)
Na de akkor melyik a rosszabb? A mostani óriásmóló, vagy az akkori szocialista mutyik?
Pihenőidő: Azt a tényt ismerve, hogy a kamionosok eléggé lazán veszik ezt, itt csak és kizárlólag a vasszigor a megoldás! A kamionban, ellentétben egy mozdonnyal, nincsen éberségi, így a legkisebb hibából is óriási tragédia lehet! :(
Elnézve a 45 fokos "sodorvonalat" fordítva számomra logikusabb lenne ha Máriafürdőre építették volna az óriásmólót és utána a víz a lebegő iszappal visszakanyarodik Fenyvesnek.
Persze biztos lehet duzzasztó hatása egy nagy sarkantyúnak. Érdekes hogy nem hídon lehet elérni a mélyebb kikötőhelyet hanem egyszerűen csak beletöltöttek a mederbe. Máshol kevesebbért is sikítanak.
Bmária egyes helyen tudom a tulaj a cucialista rendszerben Csepel és Kamazszám vitette a nádast áttaposva a földet a Balatonba. Nem tudom ez mennyire tett jot a partnak. Persze tehette mert jó elvtárs volt. Most meg megy a sirás az iszap miatt. Akkor egy fönöki ukáz volt a földhordás. Most meg már ilyent nem lehet csinálni. A kár meg a sz..r kenése most megy rendessen. Sok helyen a part kialakitása teljesen a tulaj hülye döntésein mulott. Most elérkezett a Természet Véleményének Kinyilvánitása.
A gépen egy, az utánfutón 2-3 pótkerék az már 3-4 mázsányi holtteher, akkor amikor minden kiló túllépésre iszonyatos bünti van, nem beszélve arról, hogy ma a mobil kerékcserések pont annyi időt vesznek igénybe, hogy közben a vezető kitölti a pihenőidejét, aztán kövérgáz.
Igen, csakhogy nálunk erre semmi szükség. Mivel onnantól kezdve, hogy beszálltam én felelek a hajóért, rakományért, emverekért. Tehát felelőst nem kell keresniük. Itt vagyok, fél lábbal a vízben, fél lábbal a sitten.
Nem bánom, döntesenek a fejem felett, de akkor vállalja is a felelőséget az, aki döntött, majd hazament aludni édesdeden a paplanos ágyába. De nem így van, mások rossz döntéseiért is nejem kell vállalnom a felelőséget. Egyszerübben: az én f@szommalverik a csalánt.
Ez sokkal nagyobb, mint a többi, a Balaton meg itt a legsekélyebb! Volt szerencsém nyaralni eddig Márián, Fenyvesen, Ábrahámhegyen, Füreden, Balatonaligán, Tihanyban. Ezek közül a legsekélyebb Balatonfenyves volt, a legiszaposabb, meg Balatonmáriafürdő.
Régen is megtalálható volt a felelős, amikor még nem volt minden agyonszabályozva. Bár régen is sok volt a szabály, hiszen tudjuk jól, hogy "Szabál, szabál, embert zabál!" És ezt még az átkosban mondták. Csak akkor kissé rugalmasabban kezelték ezeket a dolgokat.
Elnézést, hogy más területről idetévedőként hozzászólok. Ha vigasztal (bár szerintem nem fog) máshol is hasonló a helyzet. Ahogy írtad, ma sok helyen a legfontosabb: Ne gondolkodj, ne akarj jobbat, csak tedd azt, amit elvárnak tőled- utasítanak neked. Ezáltal könnyen ellenőrizhetővé válhat minden, könnyebben megtalálható lehet a felelős a hibáért. (Igaz, hogy az alapvetően mellékes dokumentációba, papírmunkába több energiát kell ölnünk, mint a tényleges feladatokba. Előre nem visz ez a szemlélet, de a rendszer egyenletesen működhet. Az EMBER kimarad belőle! Ezt én is nehezen viselem, pedig a nyugdíjig még legalább 25 év van vissza! :)