Naszóval, ígéret szépszó, ha megtartom........
Szóval ma végigültem a Shimano 2000 termékbemutatót. Sok érdekes dologról esett szó, de előbb , míg el nem felejtem, néhány cool termék, amit szintén ma láttam.
A ZOOM nevű cég az állítható Ahead-es stucnijairól volt ismert számomra. Eddíg! Olyan kormányaik vannak, amilyet még nem is láttam! A belseje egy alucső, amire kívülről dolgoznak rá egy carbon bevonatot. Nagyon állat design, fekete, piros és zöld színben, CC (580mm) és DH (640/60mm) fazonban, 7100 HUF illetve 11800 HUF áron. Ezenkívül a SpeedStuff neoprén alapanyagú kormánycsapágy, hátsóteló és hátsó láncvilla védői érdemelnek említést fekete/szürke, kék/zöld, piros/sárga szinekben. A csapágyvédő 600 HUF, a telóvédő 1500 HUF, a villavédő (kétféle méretben) szintén 1500 HUF. Megismertettek az amerikai Finish Line ápolószercsaláddal, amely legfőbb termékei a különféle kenőanyagok (főleg láncokhoz) és tisztítószerek, 60-120-310ml-es kiszerelésben. A láncokhoz 3 féle cucc van, az egyik egy viasz alapú, "száraz" kenőanyag, ami keni és tisztítja is a láncot, úgy, hogy a kosszal együtt jön le menet közben a láncról. Neve: Krytech és 850, 1400 és 2500 HUF az ára. A következő egy teflonalapú szer, állítólag ez hasonlít legjobban a klasszikus láncolajokra, állagában. Ez a TeflonPlus, ára 900, 1300 és 2500 HUF. A harmadik egy nedves időre ajánlott anyag, ami távoltartja a vizet, sarat és még ken is. Ez a CrossCountry, 750, 1250 és 1900 HUF áron. Ezeken kívül van egy csoda tisztítószerük amit EcoTech-nek neveznek és szinte mindent tisztít a bringán. Ugyanezzel az anyaggal árulnak láncmosó berendezést is. Áruk: EcoTech (175ml) 1290 HUF, a láncmosó EcoTech-vel 5450 HUF.
És most a Shimano. Először is itt a cég web címe: www.shimano.com. Aki nem hisz nekem, itt utána nézhet. Az újdonságokról, dióhéjban.
Az MTB szakaszon megszűnt az STX-RC, helyette lett a Deore, ami egy kicsit jobb is, mint elődje. Kétféle szín, a SRAM-tól elirigyelt alul-felülhúzós első váltó, Mega9 sebességes kazetták, V-fék, és egyféle csőméretű első váltóbilincs, amit betétekkel kell a vázhoz igazítani. FlightDeck kompatibilis váltókarok, üreges hajtókarok, fogazott hajtókar illesztés a szintén üreges középcsapágyra. Elég megbízhatónak tűnik, így első látásra.
Az XT bővült a tárcsafékekkel, ami világszabvány rögzítési pontjai révén, sok bringára kerülhet fel. Itt is előkerül az XTR-ből ismerős hajtókar és középcsapágy konstrukció.
A többi családban csak némi újítás jött, így a 8-as kazik az ACERA-ban, a V-fékek, és új hajtóművek.
Az országúti felszerelések között új családok tűnnek fel, a TIAGRA és a SORA. Jellemző a 9 sebesség, 2-3-as hajtómű lehetősége, STI fékváltókarok, FlightDeck használat. A SORA családban új a váltókar visszaváltó karja. Jelentős újdonság a saját tervezésű kerekek megjelenése, amit a fordított küllöbefűzés és a kis küllőszám jellemez. Állítólag nehéz jól centírozni és Q drága. Megjelentek Új FlightDeck kijelzők, így már színben is illeszthető a bringához.
A városi kategóriában újdonság a 4 fokozatú automata váltómű, processzoros vezérléssel, ami leginkább az AUDI-k Triptronic váltójára hasonlítható. Új még a CI osztály, melynek ismertetője a mopedek műszerfalára hasonlító Central Information Deck, vagyis a középső info kijelző, mely a váltók állásáról tájékoztat. Itt is megjelentek a V-fékek, Power Modulator-ral. Itt új a 7-es menetes Megarange racsni és a 8-as Mega kazi, 11-34-el. A Shimano gyártott már eddíg is agyba integrált dinamót, azonban ez idén kiegészül egy automata fénykapcsolóval, illetve a dinamo mérete és súly közel felére redukálódott.
Új pedálok is feltűntek a színen, lecserélték az MTB-s top pedált, a BMX-es piros SPD-t és SPD-s országuti is jött. A BMX-esek örömére, készítenek igazi GT fazonú alupedált, szögekkel.
És ugye elkezdték gyártani, bár megvásárolni nem igen lehet még a Shimano Airlines-t is, azaz a sürített levegős hátsó váltószettet, főleg vérprofi DH-sok részére.
Egyenlőre ennyi, majd még írok a Cratoni és Manitou újdonságairól, de még nekem is át kell nyálaznom a prosijaikat.
A erő legyen veletek, meg velem, hogy mielőbb elkészüljön a Bike Posta 2000-es hómpédzse. Megpróbálom mellőzni a JAVA-s dolgokat, mert tavaly ezzel volt a legtöbbeteknek gondja.
Tőlem mehetünk akár Visegrádig is. Az a táv (Pesterzsébetről indulva) pont jó lesz bemelegíteni az év elejére. Tavaly is így kezdtem.
Most végeztem, megyek haza. Ma voltam a Velotrade bemutatóján, este megírom a tapasztalt újságokat.
Bahh
Majd megy emil, beszéltem szerelővel.
badmad,
félre ne érts, egyszerűen csak arról van szó, hogy létezik olcsóbb is, ami lehet akár jó is. És semmi szándék nem volt bennem, hogy lebeszéljem bátyót arról, hogy tőled vegye amire szüksége van. Egyszerűen a tapasztalatom mondtam el.
bátyó,
olyan pedált eddig még nem láttam, ami belül alu kivül műanyag, csak fordítva - olyat meg inkább ne vegyél. Ha normális az alupedál, nem eszi meg a cipőd talpát, bár az is igaz, hogy mezitláb nem nagyon lehet tekerni vele. De léteznek kevés pántos (ha jól tudom serpa) szandálok, ami elég szellős, stabilan megmarad a lábon és jól lehet tekerni vele - sőt láttam ilyenből spéci bringásat is (csak az ára láttán hunytam be a szemem, ne is lássam :) )
stoki + bátyó,
azért Free-t is kérdezzétek meg mielőtt megalkusztok rá :)))
Kivi ne törd le free jókedvét, mert nehezen jött meg (a jókedve:)))
Állandóan nem lehet biciklialkatrészekről cseverészni, mert nincs új. Bár ez a 3*7-es agyváltó nagyon szimpi, főleg a tecnikai leírása...De nem mindenki ezért esik be ebbe a topicba. Lehetne magánba is, tudom...de itt nem udvarlás folyik, hanem, ahogy free írta élcelődés. MAgánba udvarlok, közösbe élcelődök...:) Szállj be Te is és akkor gruppen élcelődés lesz...A célpont lehetek én...:))
Kivi /az erenycsosz es az offtopikolas szigoru figyeloje:-))))/
Milyen temat??? Konnyed elcelodes zajlott, igaz erosen offtopik jelleggel. Ismet elnezesedet kerjuk, ugye Stoki???
A tema ismet a kirandulas lett volna, de mar nem merek kerdezni.:-)))
/legalabb javult a hangulatom, ez is szamit??? vagy nem????/
Lehet, hogy nem lesz jo a marcius 25. nekem, mert ugy nezem, hogy utana hetfotol nekem beszamolasi idoszakom lesz a suliban es lehet, hogy tanulnom kell. De ez a jovo zeneje....
Bar inkabb a bringatura mint a tanulas.
Bringával már 78 kilo...
Sőt, ha felveszem a ruhámat, meg a bringámat, akkor már 80 is...ÉS még ehhez hozzá se tettem a barna övemet.
Szóval rettegjen az a Kandúr...!!!
Berger
Mondtam, illetve írtam, hogy terepszínbe leszek...:)
Acélpumpa, ugyan már a feleségemen kívül, nincs az a "hadieszköz", ami el tudna pusztítani...:))
Stoki,
az már biztos, hogy téged lesz a legkönnyebb megismerni: kékre zöldre vert 65 kg-os pacák, véres karmolásnyomokat ápolgat a törött kezeivel.
Ha én is hozom a páromat, akkor egy acélpumpát is viszek magammal. "És ez nem fenyegetés. Ez igéret."
:)
a 'mennyiert'-re igy latatlanban is nyugodtan merek valaszolni:sokert:-(((
A szelvihar a karacsony elotti heten volt, akkor pont otthon voltam. Allitolag ket napig nem jartak a vonatok errefele!
Ja, a talalkozora szerintem megyek, bar ha repulovel, akkor csak a regi biciklimmel. Pedig ellenkezo esetben Stoki fikazhatna az uj aluminium vazamat:-)))
Nem azt mondtam, hogy nem megyek ki 6 fok alatt, hanem itt nincs hidegebb hat foknal! :-)) Ezek szerint folosleges barmifele belelt hosszunadrag, megteszi egy sima is. Holnap korulnezek es jo esetben vasarnap mar el is kezdhetem a szezont:-))