A parlament június 25-én úgy döntött, hogy csökkenti a közlekedési vállalatok által igényelhető támogatást, melyet eddig a kedvezményes bérletek és jegyek után kaptak. Ez évi 238 millió Ft kiesést jelent a Zala volánnak, ez pedig biztos, hogy fordák megszűnésében fog megmutatkozni.
"mit mondjak... Egyszerűen katasztrófa az a busz..."
Ez így van. :) Én is utaztam már vele egyszer a Sümeg-Zeg játraton. De futnak ennél rosszabb buszok is még. (magyar gyártmányúak). :))
"Ilyenkor nem értem h a három éves e95ösöket mért kellett Alfákra cserélni??? Amikor még ilyen buszok is futnak...."
De a MAN-hoz hogy kapcsolódik az e95-ösök alfa volvora cserélése, azt nem értem.
Valószínűleg azért voltak a buszcserék, mert az alfa regiok nagyobb befogadóképességűek, és ahol szükség volt erre, ott vot csere. Erre tudok gondolni.
Konkrétan melyik fordán volt ilyen csere? És mi lett az érintett e95-ösökkel?
Ma egy kanizsai GHR... rendszámú MAN-nal jöttem haza.... Hát mit mondjak... Egyszerűen katasztrófa az a busz... Ilyenkor nem értem h a három éves e95ösöket mért kellett Alfákra cserélni??? Amikor még ilyen buszok is futnak....
A két fiú felváltva hajtotta a Contactot és a Setrát, míg az apa csak a Setrát. Az apa nyugdíba vonulása után a két idősebbik fiú hajtja felváltva a Setrát, míg a legkisebb fiú a Contactot és néha a Setrát. Na most jól kiveséztük a családot.-))
"és belülről is normális órája van amiről hátulról is le lehet olvasni a számokat, nem mint az eredeti keskeny Setra óráról"
Én csak kívülről kérdeztem :) Amúgy világos, belülről teljesen más mindegyik kocsi. A KNM meg HUU közül HUU-nak jobb a belseje, jobbak az ülései. A KNM tipikus helyközi, szűkek az ülések, jobban el lehet férni középen. A helyközinek viszont kicsit ellentmond az egyszárnyú ajtó :)
"Konvekta légkondija van nem pedig gyári klíma..."
Ezt inkább ne firtassuk. A BPS-001 nevű 250-ben lehet hogy jobb klíma van, mint abban :)
Állítólag megszűnik Sárváron a cég (vagy valaki megvette és már nem kellenek szerződéses járatok... Így onnan a csotrogányokat elhozzák Zegre, a MAN-okat meg viszik vissza fehérvárra. Pontosan nemtudom mennyi MAN közlekedik zegen, de legalább 10 biztos.
Nem tök ugyanolyan mert a HUU-n van Zeg tábla tehát nagyobb hely van a szélvédő felett és belülről is normális órája van amiről hátulról is le lehet olvasni a számokat, nem mint az eredeti keskeny Setra óráról.... A hátfalán is csak 2 szellőzőrács van nem több és Konvekta légkondija van nem pedig gyári klíma... Amúgy tetszik a többi ilyen busz is.... A harmadik gyerek pedig Rába Contactot vezet.
Nekem úgy rémlik, van egy harmadik gyerek is, aki szintén a volánnál dolgozik, csak egy másik buszon.
"Kívülről még mindig gyönyörű....sztem legalábbis:D)."
Kívülről tök ugyanolyan, mint a kanizsai JJT, a keszthelyi JWC, és az egerszegi KNM. Azok is ennyire tetszenek? :)
Nem teljesen ide kapcsolódó hír, hogy GPS nyomkövető rendszert szereletek a VT Transmanos buszokba, egyelőre csak az ikarusokba. A MAN-okat hamarosan viszik el, helyükre jönnek jó kis 260 (vagy263)-asok Sárvárról. :)
Akkor a ZVR rendszámok csak a felvágásnak köszönhetőek h nekünk ilyenünk is van... (Nehéz elképzelni h ennyi pénze volt vmikor a ZVnek most meg sorra szűnnek meg a járatok...:( ).
Erről beszéltem a HUU-147 nem rossz busz(sőt!!!:D) csak a körülmények tették olyanná amilyen:) Amíg a pesti vonalon volt két állandó söfőrrel addig semmi baja nem volt. Ebben az elmúlt két és fél évben amortizálódott le:( ugyanúgy mint a HBA-935 Ma egyébként Söjtörön jött keresztül a HUU Egerszeg felé üresen nagy sebességgel tábla nélkül... Olyan fél nyolc lehetett... Merre járhatott??? (Kívülről még mindig gyönyörű....sztem legalábbis:D).
"egyébként én azt hittem, hogy csak egy ilyen háromtengelyes van (HUU-14x), ehhez képest, amikor beértünk ma egerszegre, ott sorakozott még vagy három. (?)"
Hát igen, 2001-ben még csak ez az egy volt, azóta kicsit több :)
"ehhez képest, amikor beértünk ma egerszegre, ott sorakozott még vagy három. (?)"
Az egerszegieknek bérelt helye van Balatoni út melletti hosszú parkolóban. Éjjel ott áll mind a négy szépen sorban :)
A JOP-515 nem régi rendszám cseréje, 2005 március-április körül hozták be a buszt Németországból. 2000-2001 körüli évjárat lehet. Még egy ilyen magas van, csak az hosszabb és újabb.
Háromtengelyes amúgy "rengeteg" van, ezen a két GT-HD-n kívül 7 db 319 ul, 1 alacsonypadlós, és két 317 ul, amik kicsit rövidebbek a 319-nél.
egyébként mostanában egerszeg környékén a nemtommilyen rendszámú 256.42-es tetszik a legjobban. ez most így hülyén hangzik:), csak arra célzok, hogy több alkalmommal messziről kiszúrtam ezt a kocsit. szép is, tiszta is, impozáns:)
ja igen, ezt akartam kérdezni (nézzétek el, hogy nem olvasok vissza most; tudom, hogy volt szó rendszámokról, de kifolyik a szemem)
szóval a JOP-515 az valami régi számnak a cseréje, vagy "így született"?
egyébként én azt hittem, hogy csak egy ilyen háromtengelyes van (HUU-14x), ehhez képest, amikor beértünk ma egerszegre, ott sorakozott még vagy három. (?)
Ezt mondtam, nincs rossz állapotban a busz, régen apa+fia hajtotta, kb egy éve már a két testvér hajtja, faterjuk nyugdíjba ment. Lövő-Zeg között első osztályú busz.
A 147-el más a helyzet, majd' mindenki hajtotta már, aki megfordult a zala volánnál, mindenki "rúgott" bele egyet. Most meg a lövőiek aktuális áldozata :) Van egyébként állandó gazdája?
Pedig tényleg rendesen egyben van, amióta a ZV-hez került egy család hajtotta. Apa+két fia vezették.Rendesen karbantartották, az biztos. Az ülések az egy más dolog, a 147-ben tényleg jobbak.