Keresés

Részletes keresés

Spiceman Creative Commons License 2008.04.09 0 0 305
Szép Napot!
Egy ilyen jawas-mustangos találkozó lehet, hogy érdekelne. 1990-ben csináltam jogsit, 1991-től van a családban Jawa Mustang. Sok ezer kilométert lehajtottunk, a fater meg én, két emberrel is, mert olyat is lehet itt, az egykori Csehszlovákiában. Még nem olvastam végig a topicot, csak néhány észrevétel. menet közben nem erőltetjük az egyesbe visszaváltást (kereszteződés előtt, stb), hegymenetben meg meg kell tanulni kis közgázzal visszapakolni. Szereztünk anno egy gyári új motort bele, azzal sem ment 60 fölé, utazósebesség széltől függően 40-45 km/h. Volt gyűrűtörésem, hogy a kipufogóból rázogattam ki a darabjait, de akkor is még 70 kilométer belefért hazáig. Az agyonkalapált dugattyú megvan valahol. Szereztem bele aztán egy 50-es évekből való blokkból bontott 3-gyűrűs dugót, az van benne... Ezeket a dolgokat leszámítva nagyobb bibi nem volt vele. Ja, és a gyertya nagyon fontos. Gyárilag a PAL N8R-t ajánlják, amit 18-20 éve nem gyártanak. Aztán bevált még a BRISK NR17C, ami szintén kikopott. A múltkor vettem pár darab NGK B8HS-t a nagy jawába, csak még nem volt időm beletekerni (család, 3 gyerek, 1 cég és egy önerőből épülő családi ház a vállamon...). Voltam a Mustangon motoros találkozón 1996-ban... 97-re már vettem egy 350-est. Aztán lecseréltem 250-esre. Meg van a garázsban egy 63-as CZ 175 robogó... Azt is ki kellene pofozni. Amúgy van még emlékem a 100-as skodáról, a 120-asról, a Favoritról, a Feliciáról. Sajnos Tatra 603-ban csak utaztam, a gazda nem engedte vezetni senkinek.
TyerCorp01 Creative Commons License 2008.04.08 0 0 304
A nénikéjét, nem rakott be képet :@



Jawa 50 typ VM 238 Mistral - technikai adatok

Motor Motor 2ütem, 1 henger
Furat Ø 39 mm
Löket 41 mm
Hengerűrtartalom 49 cm3
Kompressziós viszony 9,7 : 1
Teljesítmény 4,3 k (3,2 kW)/6000 rpm
Keverék 30 : 1
Karburátor Bing 17
Gyújtás Tirisztoros
Gyújtótrafó 4 V
Gyertya PAL 14-9

Lehajtás
Váltómű négyfokozatú
elsődleges lehajtás 16/65
másodlagos lehajtás 12,7 x 7,75
olajozott kuplung


Tank mérete 9,5 l
Első, hátsókerék 16" küllős
Gumik 2,75 x 16"


Önsúly 73 kg
Megengedett összúly 233 kg

Végsebesség 73 km/h
Fogyasztás 2,4l/100 km

forrás

Bocsi, csehül egy árva szót nem tudok, na jó 1-2-t talán... pl: pivo :)
TyerCorp01 Creative Commons License 2008.04.08 0 0 303
Ritkán bár, de én is idelátogatok, örülök hogy beindult a fórum :)
e a "c" gyereket meg az első túra alkalmával meg kéne látogatni egy fatestápolóval, nem? :) kis suttyó azt hiszi mert balf*sz volt és csak nyúzni tudta a motort, (mert másra nem képes azzal a pár agysejtjével) szidni kell más szenvedléyét? tudom hogy nekük akar jót de inkább ne tegye...
Túrában benne lennék én is, szerintem össznépi találkozó kéne szervezni a június 7.-ei csemői jawa fesztiválra, ha jönnének Szarvas környékéről is akkor én is benne vagyok, egyedül nem merek elmenni, hiába tirisztoros a gyújtásom :) 110 km-es a motor a nagygenerál óta, midnen csavart megbikáztam, rugósalátét, minden figyel, de már kezd megint széthullani :( f*ckin' rázkódás, simsonék ebből tanulva legalább már gumibakra hlyezték a blokkot, kár hogy nem lett semmi a Jawa mistralból most legalább lenne vetélytársuk :)
Némi CZ beütés itt-ott de végtére is az... 4.2 LE asszem, 4 sebesség, tirisztoros gyújtás, és Jawa :), kár hogy csak prototipus :'( pedig egy iylenen ellennék pár nagypofájúnak lenne mire elképednie :) de hát ha nincs ló ó a szamár is, avagy jó a vadló is :)
Ha valaki jön júni 7.én Csemőre az értesítsen, mert ha egyedül leszek akkor buszozok :(
(Feldobtam a témát, legyen min csámcsogni :))
Széles utat, olcsó benzint!
Kristóf 210 Creative Commons License 2008.04.08 0 0 302
Üdvözlünk a fórumban :)
Előzmény: Péter mz (299)
Kristóf 210 Creative Commons License 2008.04.08 0 0 301
Baromira nem leszel népszerü ha a mustangos fórumon próbálod meg szídni a mustangot, csak azért nem küldelek el a férfi test egy nevezetes részére mert lehet hogy a moderátorok egy kis tiltással jutalmaznák.
Előzmény: _c_ (296)
Maczko Peter Creative Commons License 2008.04.08 0 0 300
Kösz. Ezt a bovdeneset tudtam, amugy a recsegés elmult, nemtom mitöl nemcsináltam vele semmit. Sokat állt, lehet be kellett járatni egy kicsit. Viszont lenne egy olyan kérdésem hogy a hátsófék pedálját hogy lehet levenni? Sajnos egy eröteljesebb fékezéskor letört, kicsit elfáradt a fém 28 év alatt. Még szerencse hogy be tudtam húzni az elsö féket különben borultam volna a kocsi hátuljára. Ma szenvedtem vele fél órát mindent megpróbáltam de a lábtartótól nem jön le. Lehet hülyeség de még a lábtartót is próbáltam lecsavarni. Jobbra balra mindenhogyan. Szinte minden lehetöséget kipróbáltam. Ilyen még nem fogott ki rajtam...

Annak meg örülök hogy egyre több Mustangos van.:D Nagyon szeretném ha a nyári túra összejönne. Gyertek sokan. Üdv
Előzmény: Péter mz (299)
Péter mz Creative Commons License 2008.04.08 0 1 299

helóóztok

Én nem nagyon kerestem eddig jawas forumot de most rátok találtam.Nekem van 1 mustangom meg tesómnak meg apámnak is.Mindhárom nagyon jó, szép a kinézetük ,jól mennek ,jól indulnak.Tesómé fel lett furatva mert már nagyon kopott volt  most már 2000 km körül van benne a mulkoriban próbálta 75-öt ment de ment volna még többet is.Enyém olyan 60 at megy meg apámé is.A kipuf csonkok azok a gyári hosszúak majd lehet levágjuk tesómét.Egyébként én 18 éves vagyok vas megyében lakok szombathely mellett.Már régóta foglalkozok a mustankokkal jópár évbe telt mire mindegyik olyan állapotú lett h csak menni kell vele.Bármit kérdezhettek tőlem szinte azért mindenre tudok válaszolni.De már rég szereltem őket  motorikusan.És mindegyik fogyasztása megáll 2 literből max 2.5 ből 100km en.

 

Valakinem recseg a váltója:Az olaj megvan a váltóban nivóig?nem régi?80W 90?Mást neigen tegyetek bele.Egyébként ha nem emel ki a kuplung akkor meg lehet látni ha 1 be behuzott kuplunggal kicsit fullad a motor.Ha ez van akkor akaszd ki a k bowdent a jobb dekniből majd azt a csavart tekerd beljebb amelyik a kuplung karba van betéve a dekniben.Lazitsd le 10 es krovával a kontra anyát majd tekerd beljebb a csavart addig mig a kar majdnem ütközésig kijön .Azért 1-2mmt lötyögjön a kar.

Majd ezután állitsd be ugy a k.bowdent h ne feszitsen rá alapból. 

Jawa 23A Mustang 1975 Creative Commons License 2008.04.08 0 0 298
A Mustang egy jó motor a maga módján...:D Én is nagyon hajlanak a Mustang túrára most nyáron valszeg meg lessz a jogsi és remélhetőleg a a felújjítás is kész lesz mert most darabokban van már féligf lecsiszolva...

na minden jót, baleset mentes motorozást kivánok

CSSR!!!
Maczko Peter Creative Commons License 2008.04.08 0 0 297
Ne haragudj de mivel vannak emberek akik szeretik ezt a gépet eszük ágában sincs lecserélni. Mint pl én. Vannak emberek akik szeretik ezeket a gépeket és tiszteletben kell tartani az ízláseiket mert igenis ezek jó motorok ha odafigyelnek rájuk. Attol hogy nálad tönkrement nem a motor hibája. Van egy két simsonos haverom és nemköltök a mustangra többet mint ök a simsonra. Én se megyek be simson forumba és mondom vegyetek mustangot a simsont meg adják el gyujtsák fel stb. Nekem nemtetszik annyira a simson mint a mustang mégse szólom le öket mert valakinek az tetszik. Simsonozzatok érezzétek jól magatokat. Mi is azt tesszük csak mustanggal. És azzal is fogjuk jó sokáig. Minden jót
Előzmény: _c_ (296)
_c_ Creative Commons License 2008.04.08 0 0 296

Réges-régen nekem is volt szerencsém a Mustanghoz (megkímélt családi darab).

Csak egy jótanács:

Adjátok el (dobjátok ki/gyújtsátok fel)), és vegyetek egy Simsont.

Maczko Peter Creative Commons License 2008.04.08 0 0 295
Hali! Recsegés az ugy van, hogy kuplung és amikor üresből egy, vagy amikor visszaváltok menetközbe egybe akkor reccs. De nem is mindig veszi. Nagyon ritka, 10-ből egyszer ha nemveszi. Az elképzelhetö hogy nem emel ki a kuplung? Akkor a többinek és recsegnie kéne nem? Köszi
Előzmény: dRok.. (292)
Maczko Peter Creative Commons License 2008.04.08 0 0 294
Köszi! Ezeket énis tudtam. De én itt csak egy csavart találtam és nemakarom hogy véletlen a keveréket állitsam. Majd jáccok vele egy picit.
Előzmény: Kristóf 210 (293)
Kristóf 210 Creative Commons License 2008.04.08 0 0 293
Ha kiszeded a súbert a tűszelepet tudod álítgatni, ezen és a csavaron kivűl nincs több elhetőség állitásra.
Előzmény: Maczko Peter (290)
dRok.. Creative Commons License 2008.04.08 0 0 292
Sok minden miatt recseghet.Pontosan mit hallassz?Akár kopott fogaskerék is lehet(bár nem látok rá sok esélyt..,,csehszlovák''..)de kifundáljuk csak mond hogy mit,mikor,és milye hallasz?
Maczko Peter Creative Commons License 2008.04.07 0 0 291
Akkor ezt megbeszéltük! Megbizom a járgányban gond nélkül elmegyek odáig. Gyüjtsünk embereket jóóó sokan legyünk. :P
Előzmény: torokb2 (289)
Maczko Peter Creative Commons License 2008.04.07 0 0 290
Na mesélek: Sajnos ma megkellett kicsit kínoznom mert elszakadt a kuplungbovden pont a forgalom legeslegközepében... mit volt mit tenni, tolni nemakartam, szegénnyel kuplung nélkül lementem alkatrészboltba ott csak a simson elsöfék volt bele jó de abbol is 3-at belepróbáltam. De most jó. Megy rendesen ezenkivül nem volt vele gond. Mondjuk nemszeret elindulni melegen. Kicsit várni kell hogy lehüljön, de nemzavar annyira. Az annál inkább hogy recseg az egyes. A többi nem, csak az egyes. Hidegen kihozom megszivatom rugok rá 2-t és már duruzsol. De lenne egy hülye kérdésem. Ugye nekem ezelött babettám volt. És annak a karbiján 2 csavar van. Keverék és alapjárat. De én ezt tüzetesen átvizsgáltam és csak egy van rajta. Másodiknak a helyét se találom. Akkor az alapjáratot hogy állitsam be? Hidegen jó de melegen nagyon alacsony egy idö után lefullad ha nem huzkodom egy kicsit. Amugy egy csomó 40-50 év körüli ficko megnézi. Az egyik oda is jött hogy neki is ilyen volt. Mindenesetre jót beszélgettük amig haverom szerelte a babettáját.:D Öt le se szarta csak a Mustang érdekelte. De összefoglalóban nincs vele gondom a bovdenen kivül semmit nem kellett rajta szerelnem eddig. Nagyon megbizható, megyek vele agyba főbe még a budéra is ezzel járok. Nem eszik sokat jó az uttartása, szeretem a széles kormányát. Nekem csutkára le van engedve a kormány ugyhogy egy kis pannonia feeling is befigyel. És ahhoz képest hogy 2 lóerő van benne volt egy pillanat amikor azt gondoltam hogy kiszalad alólam.:D És nincs tuning, gyári állapot. Ilyen is marad!!!! Így szép! Hát röviden ennyi. 2 napja járok vele de haveroknak órákat dicsérem. Nekik is tetszik. Ha nemlenne asszony lehet ezzel hálnék... Na jó ezt nemkell komolyan venni:) Jobbat nem is kívánhatnék magamnak... Azt légyszi válaszoljátok meg hogy az alapjáratot hol állitsam, meghogy mért recseg az egyes. Köszi! Üdv mindenkinek! Vigyázzatok magatokra
Előzmény: Kristóf 210 (287)
torokb2 Creative Commons License 2008.04.07 0 0 289
Na, akkor már vagyunk 3an, mer haveromat is rábeszélem!
Már látom ahogy nyáron leugrunk mustangokkal a balatonra ejtőzni egy pár napot... :D
Kristóf 210 Creative Commons License 2008.04.07 0 0 288
Nem érdemes, nem lehet rajta sokat javítani.
Előzmény: dRok.. (286)
Kristóf 210 Creative Commons License 2008.04.07 0 0 287
Én Budapesten. Na de mesélj a gépről! :)
Előzmény: Maczko Peter (281)
dRok.. Creative Commons License 2008.04.07 0 0 286
Eredeti Csehszlovák.Azontúl szeretnék huncutkodni vele.
Maczko Peter Creative Commons License 2008.04.07 0 0 285
Helo. A régi motorok nemnagyon birják a tuningok föleg nem az 50-esek. Szerintem bele se kezdj de tudok ajánlani egy kis átépitést ami nem árt a motornak. A magyarba importált motorokat a csehszlovákok kicsit lebutitották de meglehet csinálni olyanra mint a szlovákokat (persze itt is akadnak olyan mustangok amik nincsenek lebutitva). Ezek pedig a következök: a magyar mustangokon az áttétel 11x55 a szlovákon 13x55. Az elsö lánckereket cseréld ki 13-asra. A másik hogy ha a könyökcsöböl levágsz kb 2 cm-t de ne többet!! A harmadik hogy a szivítoroknak a száját picit kiszélesíted.(amit Te is írtál) Itt a link esetleg átláthatóbb: http://gportal.hu/gindex.php?pg=16462360

Üdv!
Előzmény: dRok.. (283)
Maczko Peter Creative Commons License 2008.04.07 0 0 284
Hali! Én benne lennék a túrában én ezzel a motorral a világ végére is elmenék.:D
Előzmény: torokb2 (282)
dRok.. Creative Commons License 2008.04.07 0 0 283
Sziasztok új vagyok és fiatal de meglesz a Mustangom a napokban.Eredeti fényében, és egy kis tuning.Mivel autós környezetben nőttem fel ezért eg yautóval jóban vagyok de egy Jawaval nem annyira.Porlasztós motorról lévén szó,gondoltam hogy jobb napokra.minimálisan tágabb fúvóka,több levegő több üzemanyag segítene)vagy nem?).Vagy akár egy új karbi(segítene? vagy csak tönkrecseszném vele?)Kipufogóból akadálymentest(elvileg jobb,gyakorlatilag?)Szívótorokkal is lehetne?
Kérdés dögivel.a hülyeségeim javítsátok kérlek de tényleg nem nagyon vagyok benne a témában.(skoda megszakító?ladákba is aztrakták ősapáink)
Üdv.:Máté
torokb2 Creative Commons License 2008.04.07 0 0 282
Hali!

Nos tegnap vettem egy 250es ETZ-t...ami mustangos szempontból nem lenne érdekes, de:
így végre elkezdődhet nyáron a nagy mustang generál... mer ugye jövőre veteránkorú a vas, azthiszem egyetértünk abban, hogy ez elegendő ok a dologra. Szóval belevágok : szétszed, lecsiszol, fest, tisztít, beállít. Ja és persze TÖKÉLETESEN MEGY mármint a végén :D
Más: még az jutott eszembe hogy egyszer kéne szervezni egy nagy mustangos túrát. Képzeljétek el ahogy 8-10 mustang hasít az országúton :D HATTALMASS buli lenne,nem? Mindenki pöpecül megcsinálja a járgányát, aztán egy szép nyári napon...
Mer lehet hogy kiröögnek ha egy mustanggal elindulsz valahova...nade 10 mustan már kelt némi tiszteletet, nem?
Gondoljátok meg.

Maczko Peter Creative Commons License 2008.04.06 0 0 281
Amugy Te merrefele laksz?
Előzmény: Kristóf 210 (280)
Kristóf 210 Creative Commons License 2008.04.06 0 0 280
GRATULÁLOK!!! te is büszke mustangtulajdonos lettél:D
Előzmény: Maczko Peter (279)
Maczko Peter Creative Commons License 2008.04.06 0 0 279
Azért nemírtam mert nem volt net. Este mentünk érte olyan 6 fele és éjfél után pár percel érkeztünk meg. Ugyhogy egy Jawa Mustang boldog tulajdonosa vagyok végre.:D Ma mentem vele kb 20 km-t, amikor megérkeztem leállítottam, és utána elakartam inditani nemakart de vártam egy picit hogy hüljön a blokk utána egy rugásra:) Annyit kellett csak szerelnem eddig hogy összeraktam az elejét. Szét kellett szedni a szállítás miatt. De sajnos nem tok ma mocizni mert nincs benzinem.
Előzmény: Kristóf 210 (277)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.06 0 0 278
Eladók a képen látható motorok, az egyik váza levan müanygozva .Régen üzemeltek a motorok nincsenek megszorulva ha kérdésed van tedd fel Pécsett vannak 20k az áruk egyben
Kristóf 210 Creative Commons License 2008.04.05 0 0 277
Péter remélem azért nem irtál még ma mert egész nap a mustangoddal voltál.
Maczko Peter Creative Commons License 2008.04.04 0 0 276
Ha minden jól megy holnap megyek a Mustangér! Remélem jól fog menni minden...
Előzmény: Kristóf 210 (275)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!