Nincs ezzel semmi gond,ez természetes!Nem hinném a háborút,az már volt több is a mercis topikokban,tőlem meg bárki,bármit önthet a motorjába,NEKEM ABBÓL NEM LESZ KÁROM.A sűrűbb olajcsere,viszont erősen ajánlott.
Nem akarom pont én indítani az újabb olajháborút de tapasztalatom szerint az öreg = kopott motorokba 15W50 vagy 20W50 megfelelő minden mást esznek. Én X millió km -t futott motorokról beszélek. Mondom újabb autó csak az off Steyr turbodiesel motoros autóm az 10W40-et kap de az is 14 éves, és csak a turbó kenése miatt rakom a hígabbat bele.
Sűrűbb,roszabb az áramlása.Durva példa,önts ki egy pohár vízet,meg egy pohár mézet.A ventilátor sem csinál mást,megnőveli az áramlási sebességet,hűtve a motort(,vagy téged).
Megkérdezném magasan képzett szakinkat, mivel ilyen okos, hogy mondja el nekem mi is a gond, és mi a gond folyamata, mikor egy kormányszervo pumpa nem nyom eleget, és nehéz a kormány. Ha ezt megválaszolja, elvileg meg is kéne értse mi a gond a 0-ás olajjal egy "régebbi" motornál, vagy ami már volt a holdon oda-vissza. :)
Nem látom a motorok kopását,nem is nyilvánítanék véleményt,de az 50W-s olajjal biztosan jobban melegszik a motor,ha nem kopott a motor.Van itt egy illető aki ilyen nagy viszkozítású olajok hívője,most meg nyivákol,hogy melegszik a hátsó hídja.Nekem volt egy csomó T1-esem,a vízhőfokmérő órák mindegyikben fixen beálltak,télen nyáron egyformára.Hatalmas terhelés kell,hogy kicsit felmenjen egy Mercedesben a vízhőfok.A motorolaj hőfoka is +-10C° eltéréssel megegyezik a vízhőmérséklettel.A 30 éves 190-es meg sosem reklamált a teljes szintetikus 0W30-as olaj miatt,motorikusan egy Doxa óra.Csak gázolajjal etetjük,étolaj nem lát,ahogy biodízelt sem.Nem tudom mennyivel futott többet az 1 millió km-nél.5000 km-enként olajcsere.
Ma megrendeltem a kardán felfüggesztőmet csapággyal együtt a 190d-be. A boltban az úriember rábeszélt egy ,,olcsóbb de gyári minőségű német termék"-re HANS PRIES. Szerintetek jó választás ez a márka? eddig még nem találkoztam vele és megvallom nem is bízom benne. volt még polcon MEYLE közel dupla áron de azt mondta ugyan az a minőség. Szerintetek? Valaki ismeri ezt a márkát?
Jogos. de ameddig azt eléri addig kopik a legtöbbet. Aztán pl nekem 37-38 C-ban felment a vízhőfok autópályán, dugóban, klímával jóval a megszokott szint fölé. Az enyém jó öreg W123 így 15W50-el egész évben vagy télen 15W40 nyáron 20W50 -el megy így kenés is van és nem is eszi. De hát a mai autók persze mások ..........
Az a táblázat régi,az olajak technológiája megváltozott.Az áramlás a lényeges tényező,minél hígabb a folyadék annál jobban áramlik,annál jobban hűt.Régen nem voltak multi olajak,hanem egyfokozatúak,mégsem döglöttek meg a motorok.A szemét olaj mindegy mekkora viszkozítású,tönkreteszi a motorokat.Semmi köze a viszkozításnak a tönkretételhez.Az álszintetikus olaj bármikor okozhat tönkremenetelt,maga az olaj is hamar elfárad,kizárólag az adalékok tartják életben.A kereskedői marketinget nem kell elhinni,hazudnak,meg kevés a szakértelmük is.A motor üzemi hőmérséklete télen-nyáron egyforma,kb 90C°.
Ott van a táblázatban is hogy az csak 30 fokig jó. Ezen a nyáron sokszor volt afelett. Majd 300 ezerig jól muzsikált a motor 5w-40 10w-40 es olajakkal. Most váltott, tavasszal ilyet kapott a boltba. 7000 km után megállt.
Hogy megy, hogy megy.....1 darabig jól, aztán meg sehogy.:-) Veszel 1 újat! Papolnak itt a környezetről, meg stb., ugyanakkor meg direkt szemetet gyártanak. Csak példának: mennyi energia fogy el, amíg 1 autó legurul a szalagról? Még nem láttam ilyen kimutatást. Azt is elő kell állítani, az újrafeldolgozás is elég sokat felemészt. Tudom, a vevő megfizeti.:-)
(15000-ként én is cserélem, nem érdekel, mit ír ki a kocsi.)
" ... Az összes gyári olaj,visszafele kompatibilis az összes motorba .... "
Ez így ebben a formában szvsz erős általánosítás. Mit értesz gyári olajon?
" .... Legalább ekkora marhaságot ne írj le! ... "
Fetitaco kolléga alapvetően a különböző SAE osztályú olajok (korlátozott) alkalmazási lehetőségéről írt ami távolról sem marhaság (ahogy voltál kedves minősíteni).
Nem lennék a helyedben ha pl. egy félmillió kilométer körüli futásteljesítményű 124-es turbódízelbe szorgalmasan öntözgetnéd a (gyári) 0W-30-as olajat.
Legalább ekkora marhaságot ne írj le!Az összes gyári olaj,visszafele kompatibilis az összes motorba.Természetesen a veteránok kivételek,de csak a régebbiek.Nekem miért nem mennek tönkre a motorok,a 0W30-as olajaktól?Pont a 124-es,a 190-es dízelekben lehet 10000 km-enkénti olajcserét végezni a 229,5 normájú olajjal.https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/229.5_de.html
Ismerősöm megtudta amikor 5w-30 at rakott régebbi diesel autójába. Főtengelycsapágyas lett, a 30 as olaj nem tudta biztosítani a megfelelő vastagságú olajfilmet. De nyilván az olajszívattyú is kevesebbet szállított a hígabb olajból. Persze más a helyzet egy új autónál amit kifejezetten 5w-30 ra találnak ki.
Üdv! Egész nap dolgoztam és most értem gépközelbe... Ez a vendéglátás...Nem láttam mit írtál, de sajna meg is csúsztam anyagilag. Ígérgetni meg nem szeretnék , mert nem így terveztem most sem...
Nem csak a rönyó...Nem tudom, hogy megy el egy magas teljesítményű diesel 30 ezret olajcserétől olajcseréig.Akkora nyomatékkal rendelkeznek a mostani 2.2 cdi mocik hogy embertelen.Nincs az a 0-as olaj ami bírja ezt 30 ezren át.Szomszédomé jó vétel lesz nekünk jövőre, ha minden jól megy.2007-es E220cdi most tart 210 ezer km-nél 15 ezrenként olaj le.Nem alulról gyilkolja a motort mint sok ember.Mindig azt mondja, a hatalmas nyomatékhoz ész is kell,meg megfelelő lendület, mert megeszei a technikát. Fékpadosként azt mondom, igaza van.