Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2015.10.19 0 0 357171

Nincs ezzel semmi gond,ez természetes!Nem hinném a háborút,az már volt több is a mercis topikokban,tőlem meg bárki,bármit önthet a motorjába,NEKEM ABBÓL NEM LESZ KÁROM.A sűrűbb olajcsere,viszont erősen ajánlott.

Előzmény: andriskaandras (357170)
andriskaandras Creative Commons License 2015.10.19 0 0 357170

Nem akarom pont én indítani az újabb olajháborút de tapasztalatom szerint az öreg = kopott motorokba 15W50 vagy 20W50  megfelelő minden mást esznek. Én X millió km -t futott motorokról beszélek. Mondom újabb autó csak az off Steyr turbodiesel motoros autóm az 10W40-et kap de az is 14 éves, és csak a turbó kenése miatt rakom a hígabbat bele.

Előzmény: Törölt nick (357165)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.19 0 0 357169
Előzmény: thosy (357167)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.19 0 0 357168

Sűrűbb,roszabb az áramlása.Durva példa,önts ki egy pohár vízet,meg egy pohár mézet.A ventilátor sem csinál mást,megnőveli az áramlási sebességet,hűtve a motort(,vagy téged).

Előzmény: thosy (357167)
thosy Creative Commons License 2015.10.19 0 0 357167

de az 50W-s olajjal biztosan jobban melegszik a motor

 

Ez miert van?

Előzmény: Törölt nick (357165)
Smafu.w126 Creative Commons License 2015.10.19 0 0 357166

Megkérdezném magasan képzett szakinkat, mivel ilyen okos, hogy mondja el nekem mi is a gond, és mi a gond folyamata, mikor egy kormányszervo pumpa nem nyom eleget, és nehéz a kormány. Ha ezt megválaszolja, elvileg meg is kéne értse mi a gond a 0-ás olajjal egy "régebbi" motornál, vagy ami már volt a holdon oda-vissza. :)

 

Előzmény: fetitaco (357160)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.19 0 0 357165

Nem látom a motorok kopását,nem is nyilvánítanék véleményt,de az 50W-s olajjal biztosan jobban melegszik a motor,ha nem kopott a motor.Van itt egy illető aki ilyen nagy viszkozítású olajok hívője,most meg nyivákol,hogy melegszik a hátsó hídja.Nekem volt egy csomó T1-esem,a vízhőfokmérő órák mindegyikben fixen beálltak,télen nyáron egyformára.Hatalmas terhelés kell,hogy kicsit felmenjen egy Mercedesben a vízhőfok.A motorolaj hőfoka is +-10C° eltéréssel megegyezik a vízhőmérséklettel.A 30 éves 190-es meg sosem reklamált a teljes szintetikus 0W30-as olaj miatt,motorikusan egy Doxa óra.Csak gázolajjal etetjük,étolaj nem lát,ahogy biodízelt sem.Nem tudom mennyivel futott többet az 1 millió km-nél.5000 km-enként olajcsere.

Előzmény: andriskaandras (357163)
hohnerbass Creative Commons License 2015.10.19 0 0 357164

Szép estét kedves Márkatársak!

 

Ma megrendeltem a kardán felfüggesztőmet csapággyal együtt a 190d-be. A boltban az úriember rábeszélt egy ,,olcsóbb de gyári minőségű német termék"-re HANS PRIES. Szerintetek jó választás ez a márka? eddig még nem találkoztam vele és megvallom nem is bízom benne. volt még polcon MEYLE közel dupla áron de azt mondta ugyan az a minőség. Szerintetek? Valaki ismeri ezt a márkát?

andriskaandras Creative Commons License 2015.10.19 0 0 357163

Jogos. de ameddig azt eléri addig kopik a legtöbbet. Aztán pl nekem 37-38 C-ban felment a vízhőfok autópályán, dugóban, klímával jóval a megszokott szint fölé. Az enyém jó öreg W123 így 15W50-el egész évben vagy télen 15W40 nyáron 20W50 -el megy így kenés is van és nem is eszi. De hát a mai autók persze mások ..........

Előzmény: Törölt nick (357161)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.19 0 0 357162

Előzmény: nagygabi69 (357159)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.19 0 0 357161

Az a táblázat régi,az olajak technológiája megváltozott.Az áramlás a lényeges tényező,minél hígabb a folyadék annál jobban áramlik,annál jobban hűt.Régen nem voltak multi olajak,hanem egyfokozatúak,mégsem döglöttek meg a motorok.A szemét olaj mindegy mekkora viszkozítású,tönkreteszi a motorokat.Semmi köze a viszkozításnak a tönkretételhez.Az álszintetikus olaj bármikor okozhat tönkremenetelt,maga az olaj is hamar elfárad,kizárólag az adalékok tartják életben.A kereskedői marketinget nem kell elhinni,hazudnak,meg kevés a szakértelmük is.A motor üzemi hőmérséklete télen-nyáron egyforma,kb 90C°.

Előzmény: fetitaco (357160)
fetitaco Creative Commons License 2015.10.19 0 0 357160

Ott van a táblázatban is hogy az csak 30 fokig jó. Ezen a nyáron sokszor volt afelett. Majd 300 ezerig jól muzsikált a motor 5w-40 10w-40 es olajakkal. Most váltott, tavasszal ilyet kapott a boltba. 7000 km után megállt.

Előzmény: Törölt nick (357153)
nagygabi69 Creative Commons License 2015.10.19 0 1 357159

lájk!

:-)

Előzmény: SLX-350 (357154)
Sz.G.E270CDI Creative Commons License 2015.10.19 0 0 357158

Hogy megy, hogy megy.....1 darabig jól, aztán meg sehogy.:-) Veszel 1 újat! Papolnak itt a környezetről, meg stb., ugyanakkor meg direkt szemetet gyártanak. Csak példának: mennyi energia fogy el, amíg 1 autó legurul a szalagról? Még nem láttam ilyen kimutatást. Azt is elő kell állítani, az újrafeldolgozás is elég sokat felemészt. Tudom, a vevő megfizeti.:-)

(15000-ként én is cserélem, nem érdekel, mit ír ki a kocsi.)

Előzmény: Ritchie87 (357143)
Sz.G.E270CDI Creative Commons License 2015.10.19 0 0 357157

Tudom, azért is mondtam, amit. "Vicc" ez a spórolás.:-(((

Előzmény: KoriKimi (357142)
Sz.G.E270CDI Creative Commons License 2015.10.19 0 0 357156

A lényeg ua., nyelvészkedhetünk is.:-)

Előzmény: vilagosbarna (357140)
jimmyTdt Creative Commons License 2015.10.19 0 0 357155

ok

Előzmény: bigbagi (357152)
SLX-350 Creative Commons License 2015.10.19 0 1 357154

Kedves GG,

 

" ... Az összes gyári olaj,visszafele kompatibilis az összes motorba .... "

 

Ez így ebben a formában szvsz erős általánosítás. Mit értesz gyári olajon?

 

" .... Legalább ekkora marhaságot ne írj le! ... "

 

Fetitaco kolléga alapvetően a különböző SAE osztályú olajok (korlátozott) alkalmazási lehetőségéről írt ami távolról sem marhaság (ahogy voltál kedves minősíteni).

Nem lennék a helyedben ha pl. egy félmillió kilométer körüli futásteljesítményű 124-es turbódízelbe szorgalmasan öntözgetnéd a (gyári) 0W-30-as olajat.

Előzmény: Törölt nick (357151)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.19 0 0 357153

bigbagi Creative Commons License 2015.10.19 0 0 357152

szia !

kis türelmet kérek ! holnap választ adok ! üdv.

Előzmény: jimmyTdt (357149)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.19 0 0 357151

Legalább ekkora marhaságot ne írj le!Az összes gyári olaj,visszafele kompatibilis az összes motorba.Természetesen a veteránok kivételek,de csak a régebbiek.Nekem miért nem mennek tönkre a motorok,a 0W30-as olajaktól?Pont a 124-es,a 190-es dízelekben lehet 10000 km-enkénti olajcserét végezni a 229,5 normájú olajjal.https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/229.5_de.html

Előzmény: fetitaco (357150)
fetitaco Creative Commons License 2015.10.19 0 0 357150

Ismerősöm megtudta amikor 5w-30 at rakott régebbi diesel autójába. Főtengelycsapágyas lett, a 30 as olaj nem tudta biztosítani a megfelelő vastagságú olajfilmet. De nyilván az olajszívattyú is kevesebbet szállított a hígabb olajból. Persze más a helyzet egy új autónál amit kifejezetten 5w-30 ra találnak ki.

Előzmény: SLX-350 (357147)
jimmyTdt Creative Commons License 2015.10.19 0 0 357149

Szia! 16-os erdekel engem. Mikori gumik ezek? Postázni tudod-e,vagy Keszthely-Marcali környékén átadas?

Előzmény: bigbagi (357148)
bigbagi Creative Commons License 2015.10.19 0 0 357148

eladó 4db gyári Mercedes e-osztályos 16 os lemezfelni 5x112,et39,Pirelli Snowsport-winter 205/55-16 os téligumival,2db 6mm-profil,2db 5mm-profillal jó állapotban ! 49 ezer ft/4db ! ugyanitt Mercedes gyári 15 ös lemezfelni garnitura 20ezer/4db !!! Zala-megye. Lenti. bagladi74@freemail.hu               

SLX-350 Creative Commons License 2015.10.19 0 0 357147

" ... Akkora nyomatékkal rendelkeznek a mostani 2.2 cdi mocik hogy embertelen.Nincs az a 0-as olaj ami bírja ezt 30 ezren át .... "

 

Nem egészen fogom hogy függ össze a nyomaték és az olajcsereciklus hossza (az olaj minőségével).

Előzmény: Ritchie87 (357143)
jimmyTdt Creative Commons License 2015.10.19 0 0 357146

Szia! Mennyi idős gumik ezek? Holnap (ma) ránéznèk,ha már itt vagy Budapesten. Hátha nyélbe ütjük..

Előzmény: c220peti (356890)
dulka2 Creative Commons License 2015.10.18 0 0 357145

Üdv! Egész nap dolgoztam és most értem gépközelbe... Ez a vendéglátás...Nem láttam mit írtál, de sajna meg is csúsztam anyagilag. Ígérgetni meg nem szeretnék , mert nem így terveztem most sem...

Előzmény: c220peti (357104)
Zsolesz2101 Creative Commons License 2015.10.18 0 0 357144

Ok, rendben, majd akkor várom válaszod ha megvan.

Előzmény: Smafu.w126 (357131)
Ritchie87 Creative Commons License 2015.10.18 0 0 357143

Nem csak a rönyó...Nem tudom, hogy megy el egy magas teljesítményű diesel 30 ezret olajcserétől olajcseréig.Akkora nyomatékkal rendelkeznek a mostani 2.2 cdi mocik hogy embertelen.Nincs az a 0-as olaj ami bírja ezt 30 ezren át.Szomszédomé jó vétel lesz nekünk jövőre, ha minden jól megy.2007-es E220cdi most tart 210 ezer km-nél 15 ezrenként olaj le.Nem alulról gyilkolja a motort mint sok ember.Mindig azt mondja, a hatalmas nyomatékhoz ész is kell,meg megfelelő lendület, mert megeszei a technikát. Fékpadosként azt mondom, igaza van.

Előzmény: Sz.G.E270CDI (357133)
KoriKimi Creative Commons License 2015.10.18 0 0 357142

Valamennyi B és CLA osztályba rönó dízel motor megy, persze aki azt kér bele :) Ezek minőségéről meg lehetne beszélni.

Előzmény: Sz.G.E270CDI (357133)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!