Az „Excel” fórum célja, hogy keretet adjon az Excel felhasználók széles táborának tapasztalataik megosztására, és lehetőséget a segítséget kérőknek. Az alábbi összefoglaló azért készült, hogy segítse a helyes kérdésfeltevést.
– Írd le szabatosan a problémát. Úgy fogalmazz, hogy ne csak te magad, de a szakértő is megértse, mire szeretnél választ kapni.
– Írd le, hogy milyen verziójú Excellel dolgozol. (Vagy ha nem – ill. nem csak – Excel, akkor micsoda?)
– Írd le, hogy milyen úton indultál el, és hol akadtál el rajta.
– A kérdés megértése szempontjából sokat segíthet, ha feltölteszt egy képet, amin látszik, hogy mit szeretnél, vagy illusztrálja azt.
– Még jobb, ha feltöltesz egy minta munkafüzetet valahová (pl. data.hu). Feltöltés előtt távolítsd el belőle a nem publikus adatokat.
– Ha a feladat jellege olyan, célszerű az "előtte" és "utána" állapotokat bemutatni. (Miből kellene csinálni mit?)
– Ha VBA kódon kell javítani, másold be a releváns kódrészt. Rövid kód mehet hozzászólásba, hosszú kód inkább ide: http://pastebin.com/
– Ha valami nem úgy működik, ahogy kellene, add meg a rendellenes viselkedés jellemzőit, a hibaüzenetet, és a hibát okozó programsort.
Több helyen olvastam a neten, hogy az Excel a grafikon adatsorait egy bizonyos SERIES függvénnyel állítja elő. Amikor rákattintok egy grafikonra, és azon belül egy adatsorra, akkor automatikusan kijelölődik a forrásadat, különböző színekkel jelölve az X és Y értékeket, illetve az adatsor nevét.
Ekkor - sokak szerint - a szerkesztőlécen meg kellene jelennie a beparaméterezett SERIES függvénynek.
Na ez az, amit nekem sehogy nem sikerül előcsalogatni. Tud valaki erről bármi hasznost mondani?
Cellaformátumnák (jobbklikkre jön elő a helyi menü) a teizedesek számát beállítod 2-re.
Aztán az A2 cellának rámész a jobb alsó sarkára, megjelenik egy kis fekete + jel. Ekkor az egér bal gombját lenyomva lehúzod, ameddig szeretnéd, hogy számoljon. pl A1001-ig.
Kellene egy kis segítség! Remélhetőleg ti tudtok segíteni!
Olyat szeretnék exelbe csinálni hogy egymás alá mindig 1%al nagyobb szám kerüljön, és ez ismétlődjön egymás alatt a végtelenségig.. (Na jó addig ne, de kb 1000-ig igen), és csak max 2 tízedessel számoljon.
Tehát pl beírok A1 be egy számot, akkor A2 be A1+A1 nek az 1%-a legyen beírva A3 ba meg A2+A2 nek az 1% a... (számokkal példázva: A1 be 500-at írok akkor A2 be 505; A3 ba 510,05; A4 be 515,15 ....stb)
És valahogy ugy hogy ezt egy mozdulattal ismételhessem mondjuk 1000 sor-ig...
Ha megcsinálni egyszerübb, mint elmagyarázni, az is megfelel ha valaki elküldi a mail címemre....
Ha dátumként akarod kezelni, akkor sehogy. A hónap és a nap nem létezik év nélkül. Február 29 nincs minden évben. Vagy mindegyik adathoz beírod az év-hónap-nap-ot, és ez esetben az általad kívánt év fog szerepelni, mely a formázás miatt nem fog látszani. Vagy szövegként formázod a cellát, aztán azt írsz be, amit akarsz, de ekkor nem tudsz velük számolni.
Sajnos már nincs meg az a füzetem, amit anno kitettem, és letölteni sem lehet.
Úgy emlékszem, hogy volt az ofszeten belül egy indirekt függvény is, aminek az első paramétere az oszlop betűjele idézőjelek között, ehhez jön & jellel a sor száma. A sorszámot úgy kapom, hogy a valahova beírt kezdődátumot a hol.van függvénnyel megkerestetem az oszlopban. Ezzel megvan a kiinduló cella.
=indirekt("A"&hol.van(f1;A:A;0)) [f1-ben van a kiinduló dátum] ezt ágyazom be az ofszet függvénybe.
Az ofszet első paramétere ez a kezdőcella, a fenti képlet.
A 2. és 3. paraméter 0, mert ennyi sorral és oszloppal eltolva kell nekünk a kezdőcella értéke.
A 4. paraméter azt adja, ahány sorral lentebbi celláig vegye az oszlop adatait a grafikonhoz. Ezt valamiképp kiszámoltuk a H(?)1-be bevitt utolsó dátumból a hol.van függvénnyel, és kivontuk belőle a kezdőcella sorának a számát.
Az utolsó paraméter azt adja meg, hogy a névvel ellátott tartomány hány oszlop adatait tartalmazza, ez a grafikonnál értelemszerűen 1.
=ofszet(kezdő_cella_címe;0;0;utolsó_cella_címe;1)
Ez így nagyon összetett, hátha valaki kézzelfoghatóbban el tudja mondani a lényeget.
Using the default date system in Microsoft Excel for Windows, the date_text argument must represent a date between January 1, 1900 and December 31, 9999
Vagy azt is lehet, hogy a Windows alapértelmezett dátum formátumát változtatod meg a file-odban lévő formátumra. Az excel általában visszanyúl a window alapbeállításaihoz ilyen esetben. Egészen kicsi szerencsével a windows default date formátum átállítása után az Excel már rögtön felismeri dátum formátumnak a cellád tartalmát, utána pedig csak annyit kell tenni, hogy C1=A1+B1 és a C1 formátumát meg kell változtatni dátum ÉS idő kijelzésre.
Hello ! Már csak azt nem tudom ezekkel az offszet függvényekkel hogyan zsonglőrködjek ha új oszlopot akarok beszúrni. Szánom-bánom de erre nem jöttem rá. :) Azt látom hogy a sorszámokkal az oszlopok számát adod meg de hogy ezeket hogyan és hova illesszem be arra nincs ötlet.
Először az adatokat a Szövegből oszlopok (Adatok menüben) szétválasztod, a határoló jeleknél a vesszőt megadva. Ez az A:C tartományba szedi szét az adataidat, amik közül a C már meg is adja az időt.
Azt esetleg meg lehet oldani, hogy az alaptábládból referenciákkal csinálsz egy olyan táblázatot (segédtábla), amely x-re rendezve van (LARGE függvény), majd ezekhez VLOOKUP-pal hozzákeresődik a megfelelő y érték. Ezután a segédtáblázatból tudsz olyan grafikont csinálni, amilyen csak akarsz, ha meg változnak az adatait a segédtábla is változik a LARGE miatt.
azt tudom, hogy pl egy halmozott oszlopos diagram oszlopaiban a különböző értékeket tudom tetszés szerint sorbarendezni. (2010-esben ha kiejlölöm a diagramon az oszlopot, akkor a szerkesztőlécen megjelenik egy "ADATSOR" képlet. Ennek a paramétereiben szerepel egy sorszám, és azt szoktam átírni. Lehet működne a te esetedben is.
Segítségeteket kérném. Van egy excel worksheet-em és abban két oszlopban vannak értékek x és y. Ezeket szeretném egy grafikonon ábrázolni, de nem találtam nekem megfelelőt. Próbáltam a "Line" típusút de ott az x értékeket nem rendezi sorba, az nem jó. Próbáltam az "xy scatter" típusút, az rendezi az x értékeket, de ott meg a vonalak vannak nem jól kötve a pontok között, mert keresztezik egymást stb. Szóval nincs erre valami megoldás, hogy az x ek rendezve jelenjenek meg és a vonalak a pontokat balról jobbra kössék össze, de pedig abban a sorrendben ahogyan a táblázatban volt?
A B értekeket (a példámban B1-B9 az első munkalapon), ha megfelel valamilyen feltételnek, akkor másik B cellába írja ki másik munkalapon, így ahol az elsőn a B9=6, ott a másik munkalapon a B4 lesz 6. Ez nem zavar be a képletekbe, mert ott már B4=6-tal számol és a képletet nem érdekli, hogy az az adat honnan került oda.
Először ezt írtad: "És ha beírok az első munkalap B10-be egy számot,...", majd "Előre beírt képletekkel és különböző, bonyolult feltételekket vizsgálom és számítom ki az alapadatokat..."
Ez nem mindegy, mert az előbb küldött makró a beírásra reagál. Ha a B oszlop értéke attól változik meg, hogy a lap egy másik helyén módosítasz valamit, akkor a makrónak azt a "másik hely"-et kell figyelnie.
Szóval akkor a B-be írsz, vagy máshova, amitől a B értéke megváltozik?