"De a ZV nem hiszem, hogy MAN-osodni akar, én egy 300-as sorozatú Setrára gondolok, vagy esetleg vmilyen Volvora."
A 300-as setrák gyártását legkésőbb 2003-ban befejezték. Ilyen biztos, hogy nem lesz (ha igazak a dokumentumban írtak, és betartják) . A második, ami eszembe jutott, egy magasított Irizar Volvo.... ki tudja.
Ok, ha áfa nélküli ár, de akkor is kevés. A német használtjármű portálon a legolcsóbb szóba jöhető 415 GTHD is nettó 60 millió Ftnak megfelelő euró.
"Nem akarok találgatásokba bocsátkozni, de gyanítom hogy le fog kerülni az egyik kocsi a Nk-Bp járatról. Persze ez csak tipp."
Szerintem is. Na de nem az új szerzemény megy majd helyette, hanem zegről elviszik az egyik buszt, helyére jön az "új" :D Persze ez is csak tipp. (Ha így lesz, remélem nem az ICE-568 lesz az)
"Nem tartom valószínűnek, hogy így van, nyugodtan lehetett volna ZVRT-.. rendszámot is kérni."
Nem, mert 4betű-2szám, 5betű-1szám formátumú rendszámokat nem régóta (kb. 5 éve) lehet rendelni. Ahogy írtad, a hagyományos 3betű-3számnál jóval drágábban.
"Szerintem csak megkülönböztető jel, hogy a 0-val kezdődőek személygépkocsik, az 1-el kezdődőek meg buszok."
Valószínű így lehet. De én valahogy rögtön "T" betűre asszociáltam, amikor először láttam az egyik E98-on.
Amúgy érdekes, hogy 45 millióból milyen másfél éves buszt lehet venni, ami csak annyit futott, amennyi ott írva vagyon :) (Bár nemtudom, ez nettó vagy bruttó árat jelöl)
Egy ilyen kívánalmaknak megfelelő 400-as setra piaci ára 65-70 millió Ft körül van. A Merci Tourismo se sokkal olcsóbb.
"Szerintem az 1-es szám "T" betűre utalhat: ZVR-1xx = ZV RT."
Nem tartom valószínűnek, hogy így van, nyugodtan lehetett volna ZVRT-.. rendszámot is kérni. (Biztos drágább lett volna, de mit számított akkor ez.)
Ráadásul ahogy laprugós kolléga is mondta, a Hondák is a volán céges autói, legalább annyira a volánhoz tartoznak, mint a hogy a buszok. CSak nem utasok utaznak velük.
Szerintem csak megkülönböztető jel, hogy a 0-val kezdődőek személygépkocsik, az 1-el kezdődőek meg buszok.
"le vagyok ebben is maradva. én mindig csak ezt a HÚÚÚ-t láttam Pesten:)"
A 4 Zeg-Bp járatból már 3-on háromtengelyes Setra jár, sőt a Keszthely-Bp járatot is ilyen csinálja :) HÚÚ-147 viszont már több mint 2 éve nem jár Pestre (csak pénteken).
"Úgy jön ide h nem értem miért nem az olyan buszokat cserélik le mint az a MAN miért a 3 éves EAG Volvokat???"
De az érintett E95-öst valószínűleg nem eladták, hanem áttették egy másik fordára. Szóval az alfa régiók nem az ikarus volvok helyére érkeztek. Hanem a sor végéről kihajították a legöregebb 260-asokat, helyükre jöttek az az alfák.
Az már egy más történet, hogy fordacsere is történt.
Az érintettek megítélése szerint vannak voltak a MAN-nál rosszabb állapotú buszok is, amelyeket le kellett cserélni. De már nem sok lehet hátra neki...
Amúgy nem értem, miért sírják vissza az E95-öst, az alfa régiók sokkal-sokkal kényelmesebbek, a K-s rendszámúak ráadásul egész jó össze vannak rakva. Az ilyeneknek egy rossz 260-as kellene adni, majd megtanulnák megbecsülni a jó buszt.
A K..-s rendszámúak amúgy klímával felszereltek, nem?
A HRE-727 helyett közlekedő Alfa Régionak, mintegy 2m-rel hosszabb az utastere. Ugye Te sem gondolod komolyan, hogy a két busz ugyanakkora férőhellyel rendelkezik?
Nem tom konkrétan de vmi HRE volt a rendszáma a busznak... Ez volt a 14.50es Zeg-Pusztaszentlászló járaton(amíg volt ilyen annak idején....) Úgy jön ide h nem értem miért nem az olyan buszokat cserélik le mint az a MAN miért a 3 éves EAG Volvokat??? Sztem nem nagyobb az Alfák befogadóképessége mint az e95é....
A parlament június 25-én úgy döntött, hogy csökkenti a közlekedési vállalatok által igényelhető támogatást, melyet eddig a kedvezményes bérletek és jegyek után kaptak. Ez évi 238 millió Ft kiesést jelent a Zala volánnak, ez pedig biztos, hogy fordák megszűnésében fog megmutatkozni.