Keresés

Részletes keresés

stoki Creative Commons License 2000.02.08 0 0 4840
Aha, talán értelek, szóval akkor a váltó szektor a téma.

Deee (mindig ez a mocsok de), akkor egyet kihagytál.
1, Van "automata", pozicionáló két karos váltószektor
2, VAN POZICIONÁLÓ váltószektor
3, Van poziciónálás nélküli szektor.

(Lehet, hogy én is kihagytam...:))

Akkor nálad a 3-as a nem automata és az 1-es az automata. Véleményem szerint az nem kérdés, hogy a 3-asnak csak hátrányai vannak, előnye talán az, hogy egy ferdén visszatett kerékkel is valamelyest lehet váltani, de azt ugyis az ember helyre igazítja a fék miatt előbb-utóbb.
Szerintem ép eszű sokat használó bringás villámgyorsan elfelejti a 3-askát, mert az lehet, hogy örökéletű (pl. a régi csepel versenynél acélból volt), de mai szemmel nézve a használata egyenlő a nullával. Én például annak idején ezért, meg a silány minőségű patkófékért utáltam a versenybringákat. AMint megjelent a 2-es váltószektor rögtöm vettem egy versenyt és nem is bántam meg, bár a féke nulla volt, de akkor nem lehetett mást kapni.

A mai világban meg nincs mitől tartani, mert szinte minden az 1-eske kategóriájába tartozik megjegyzem nagyon helyesen. Hiszen fel lehet váltani az 1-eskével is 3 sebességet (legalábbis az enyém tudja), csak lefelé megy egyesével a kapcsolás. Így valamelyest a 2-es kategóriába is tartozik. Viszont annak nem örülnék, ha eltünne a kettes, mert azért villámgyors váltás bowdenesen talán a 2-essel lehet megtenni, de már ebben sem vagyok biztos.

Viszont a 3-asnak csengettek megy a süllyesztőbe (oda való):)) MAjd arra leszek kiváncsi, amikor elektronika fogja mindezt csinálni és csak egy gombhoz kell hozzáérni, vagy rálehelni.:)) Valami ilyesmit már láttam, de nem tudom, hogy hol.

Előzmény: kaviat (4836)
Monty Creative Commons License 2000.02.08 0 0 4839
Robin,
Az a lényeg, hogy szereted csinálni, aztán gyakorlat teszi a mestert, meglátod! :)
Amúgy mennyit szoktál bringázni/futni? Edzésterv szerint csinálod, vagy spontán?
Előzmény: Robin (4792)
kaviat Creative Commons License 2000.02.08 0 0 4838
ehh örexem én :).. régebben pedig emlékeztem azokra a furmányos nevekre...

.kav]4t r.e.b.

Előzmény: Bahh (4837)
Bahh Creative Commons License 2000.02.08 0 0 4837
.kav]4t r.e.b.

a lanc a fogaskerekek kozott.. lanckerek! Most az eccer elnezem, mert uj vagy itt:-))))

Előzmény: kaviat (4836)
kaviat Creative Commons License 2000.02.08 0 0 4836
na beszelek it ossze vissza :)).. automata valto alatt en arra gondoltam, amikor csak 2 butykot kell nyomkoraszni, es fel illetve leugral a lanc a fogaskerekek kozott.. ellenben a /szerintem /nem automata cuccal szemben, ahol ugy erzesre gorbitgecc egy pockot, ami direkt ossze van huzalozva a bowdenen keresztul a lancdobo cuccal...

regi cuccok: beszel7nek a regi balaton bringarol, ami nalam is oregebb, de meg mindig alja a sarat, csak mar nem kompatibilis semmivel a felnije, oszt a szetrohadt gumit nem nagyon lehet vele cserelgetni...

.kav]4t r.e.b.

stoki Creative Commons License 2000.02.08 0 0 4835
kaviat
Egyet azért nem értek az automata váltó az, ha úgy vesszük agyváltó. Akkor itt most ellentétet érzek a megnyilvánulásodban. Egyébként az agyváltóban a javítás, meg a tisztítás a zűrös. Normál körülmények között és ha jól be van állítva nincs vele gond. Régen én úgy oldottam meg a problémát, hogy a 3 sebességes agyváltón volt egy luk a tengelyen. Vettem egy műanyag injekcióstűt telenyomtam zsírral, majd az egészet belenyomtam a tengelyen keresztül az agyváltó belsejébe. MAjd ha már kibuggyant orrba-szájba mindenhonnan a zsír olybá vettem, hogy meg van tömve a kicsike nem kell több hami neki. ÉS ez így működött 3 évig, amíg el nem lopták a masinát:)))

Sanzi
Most kivételesen jól beszéltél...:), de azért azt hozzá kell tennem ,hogy finomabb működésűek is. Az működési ALAPelv ugyanaz, csak éppen a működése más. Van akinek megéri és van akinek nem ér meg annyi pénzt, hogy váltson. Én kifogtam egy jó szériát így nem is váltok, mert annyival nem ad több pluszt, amivel az amatőr szintemet javítani tudnám...

Előzmény: kaviat (4833)
sanzi Creative Commons License 2000.02.08 0 0 4834
Lehet hogy most mindenki anyázni fog, de azért is elmondom a véleményemet. A sok-sok váltó elve ugyanaz, csak a gyártók is szeretnének pénzt keresni. Vagyis persze hogy az újabb váltók jobbak (szebbek, design jobb), de gyökeresen nem mások mint a régik és szerintem ha egy régi váltó jól van bekalibrálva, tökéletesen megfelel egy normális és lelkes amatőrnek. Az rendben van, a fogas kerekek kopnak cserélni kell őket, de a régi anyagból készültek ha nem vagyok nagyon szenilis akkor úgy rémlik, hogy hosszabb ideig lehetett használni.
kaviat Creative Commons License 2000.02.08 0 0 4833
tudod en az agyvaltoval kicsit ovatos vagyok, a fene tudja miert... /persze igy hogy nem ertek a cuccokhoz barmit mond6ok buntetlenul/.. valahogy komolytalanna erzem, pedig ma mar biztos korrekt darabokat gyartanak.. az meg hogy A vgy C vagy mi a csuda van a 10 elott a parom gepen mar nem nagyon tudom, majd este megnezem :)).. en a lusta kenyelmes MODE ON hive vagyok, ezert csipem az automata valtokat, nem kell veluk szoszmotolni, mindig muxik, nem nagyon hajigalja le a lancot /persze gondolom ez is jo beallitas kerdese/..

.kav]4t r.e.b.

Előzmény: stoki (4832)
stoki Creative Commons License 2000.02.08 0 0 4832
A C10 az A10-es és az A20-as előtt van, valamivel igényesebb az A10... Régi darab, semmi csicsa azt lehet mondani, hogy gagyi, de nekem még működik miért dobjam ki.

Így ahogy leírtad tökéletesen jó lesz az az Alivió szett...Bár nagyon kiváncsi lennék arra a trekkinges vázra meg bringára. Nagyon fontos a bringa geometriája. Nincs róla valamilyen linked...???

Meg mielőtt még veszel gépet interjúvold meg a mi nagy üzletemberünket badmad-et hátha van neki is valami ajánlata.:)))

Egyébként meg nem kell érteni hozzá én se értek hozzá, csak tapasztalok. Automata váltót még nem próbáltam, de erősen agyváltóban gondolkodok a jővőt illetően, mert az pl. nálam régen bevált.

Előzmény: kaviat (4830)
bátyó Creative Commons License 2000.02.08 0 0 4831
Esés? Sajnos volt több is, de sem a bringa, sem én nem sérültem különösebben.
Most jön a mese.
1. Jó hátszeles időben tekertem a falusi négysávoson a külsőben, ahogy kell. Bevágott elém egy gyagya NDK-s autós, majd észrevette, hogy a járdán van egy üres parkolóhely és fék. Persze én is húztam, de az autó jobban lassul. Közeben a tükörben lestem, mikor lesz már szabad a belső sáv, hogy kikerüljem. Mire az lett, már túl késő volt, a kormány vége beleakadt az autó hátuljába, én meg az oldalába csapódtam. Zuhanás közben szétesett a rádióm, és én repülés közben kapkodtam össze a darabjait. A járgány csomagtartója kilukadt, az oldala behorpadt. Nekem leesett a láncom és elgörbült a zsebemben a kulcstartóm acélhuzala. A német persze nekiállt pampaogni, de akik látták az esetet, majdnem megverték erre.
2. Szintén hátszél, enyhe lejtő, 3+2 sávos út. A kereszteződésben az én irányom 3. és 2. sávjában keresztben állt egy autó, balra akart kanyarodni, de szembe jöttek. Egy másik járgány állt ívül, szintén balra indexelt. Az 1. külső szabad volt, így téptem rendesen. Kb. 5 méterre voltam a két autótól, mire a szembe forgalom megszűnt, és így az úton keresztbe álló elindult. És ekkor derült ki, hogy az vontatja a másikat, ami meg nyomta féket, nehogy a barom elém húzza. Erre a vontatókötél (ami kb 3 m hosszú volt és teljesen olyan piszkoszürke, mint az aszfalt, így totálisan láthatatlan volt, amíg a földön feküdt) kifeszült. A bringám megállt a kötélben, én mentem tovább, majd aszfaltot fogtam, kép, hang kikapcs. A rohammentő vitt kórházba. Össz. kár: elgörbült az első fehér prízma tartjóa.
Egyik esetben sem volt rajtam sisak, mivel falun belül nem szoktam hordani.
3. Biciklizek az amúgy meglehetősen forgalmas úton, az út mellet ácsorognak a gügye túristák, szemmel láthatóan át akarnak menni. Szembe forgalom megszűnik, gyalogosok jól körülnéznek, mindkét irányba, majd amikor 3 méterre érek elindulnak. Én fék, közben a bringa megcsúszik, és átesek a kormányon, és csúszok tovább félig az oldalamon az aszfalton, bringával a lábam között. Közben azon járt az eszem, remélem a sisakom túléli. Mire feltápászkodtam, az összes eltűnt valahová. Kár: egy szétszakadt, póló, némely hámsérülés, és még a leröpült km órámat visszafocizta a túloldalról egy autós.

Tanulság: a bukásra soha nem lehet felkészülni. Viszont nagyon jól jöhet a korábbi korszakokból eredő eséstehcnikai gyakorlat (judo, karate...). Vagyis, ha automatikusan tompítasz és kigurulsz, akkor jóval kisebb sérüléssel megúszható.

kaviat Creative Commons License 2000.02.08 0 0 4830
a10es na.. nem nagyon értek én ehhez, annyira amatőr vagyok, hogy még mindig ott tartok milyen király egy jól beállított automata váltó :)..

.kav]4t r.e.b.

Előzmény: kaviat (4829)
kaviat Creative Commons License 2000.02.08 0 0 4829
gyerekek azt mondja a fáma, hogy a cucc CrMo mármint a váz /a schwinnek/, a súly meg mintha 15 - 16 killa lenne minden szarral /sárhányáással és egyéb kacatokkal csomitartó +egybek/. a lovetta 59ezer de 20% előleggel venném részletre.. amúgy a lányzónak is altus c10-ese van vagy x+1 éve, megy az rendesen. a gépet nem nagyon fogom agyonhajtani, inkább olyan kirándulós lehetőleg vízszintes terepen bringázós terhelésnek lesz kitéve... a trackingcucc az valami olyasmi amit régebben trackbike-nak hívtak, nem tudom mi a mai neve azaz ami nem mountain bike hanem nagyobb kerék, olyan öregesebb masina

bátyó : az a barna cucc alul az aláírás, nem vagyok már olyan félős mostanában :)..

.kav]4t r.e.b.

Bahh Creative Commons License 2000.02.08 0 0 4828
Sanzi
En meg itt dolgozom: http://www.met.fr :-)) Kivulrol azt hiszem nem lehet latni:-(
Az idojarast csak azert kerdeztem, hogy vigyek-e haza biciklit vagy ne. Most az autokat nezegettem, olyanokat, amiknek negy biciklii is felfer a tetejere:-))
Előzmény: sanzi (4819)
stoki Creative Commons License 2000.02.08 0 0 4827
bátyó
EZért nem is engedem stokinét internetezni...:))

kaviat
Az alivio cucc ránézésre, de csak ránézésre minden olyan követelménynek eleget tesz, ami egy átlag kerékpárosnak megfelel. De, ha mondjuk olyan vagy, mint ilyr, aki a kerékpárján éjszakázik, hóban, vízben, vagy olyan, mint rob19, aki úgy gondolja, hogy megfüröszti a masináját a retekben, akkor ezt a kiképzést, csak egy darabig viseli el, majd megadja magát. (Azért az se rögtön utána van)
Deeee, ha olyan vagy, amilyen én, akkor sokáig szolgálhat. Én olyan vagyok, akinek nincs pénze 2 hetente új bringát venni, ami van azt megbecsüli, de nem kiméli, viszont rendesen karbantartja és, ha nagyon retek az idő (pl. hóesés), akkor el se indul. Nekem még '93-as Altus A10-eseim vannak féknek és Exage LT hátsóváltónak, ami egy kategóriával lejjebbre, vagy ehhez a kategóriához tartozik és még mindig szuperál.
A Schwinn vázhoz meg annyit, hogy bár a Schwinn-nek nem a legkihegyezetebb vázak, de azt hiszem egyáltalán nem rosszak. Tartóssak, maximum a geometriával lehet probléma, de ezt a problémát egy kipróbálás után rögtön tisztába lehet tenni. Azért egy CrMo váz be kell, hogy játsszon, de gondolom amelyikre Alivio-t tesznek az már minimum CrMo-is váz. Ami szerintem zűrös az a hajtóműház. Minimum monoblokkos legyen, mert az egyik legnagyobb erőnek kitett rész a hajtóműház.

"trackincuccos" alatt mit értessz...???

Aki a túránk tempója miatt aggódik annak nem kell, mert egy dög lassú faszi lesz, nevezetesen én és szívesen örülök, ha csatlakoznak hozzám egyének. MErt én úgy gondolom, hogy dobálózunk itt a csúcssebességekkel, de talán mindannyiunk belátja, hogy ez a túra nem K500 túra lesz, hanem olyan öreges, ki tud menni lassabban és vidámabban túra. Én legalábbis erre készülök, nem tudom Ti hogyan készültök ??? De hozzáteszem az adatokból nekem egyértelműen az derül ki, hogy vannak itt csúcs emberkék, de az csak amolyan tájékoztató technikai paraméterek, amelyekkel az adott cég (egyén) mutatja meg mit tud.:))

Előzmény: kaviat (4801)
bátyó Creative Commons License 2000.02.08 0 0 4826
gombfoci
Azért, még mindent lehet hallani, mert a fejemen finoman szól a rádió. Az az igazság, hogy tekerés közben (mivel én mindig egyedül megyek), jó, ha a hosszú órákat valami segíti elütni. Mivel megszakadni nem szoktam, így bőven marad energiám a zenehallgatásra is.

Nekem a minimális sebességem, ameddig korlátlanul bírok haladni (amíg a fenekem bírja) úgy 2 km/h körül van. Én tehát a lassúságnak nem vagyok akadálya.

kaviat
Mi az a barna maszat az írásod alján? Berosáltál? :-)))
Alivio. Hogy jó-e? Attól függ, hogy mire akarod használni a gépedet. Ha elsősorban aszfaltot akarsz koptatni, akkor bőven megfelelő. Finomabb terepre is el lehet merészkedni vele (feltéve, hogy a váz és a csapágyak is bírják). Mit értesz azon, hogy "olyan trackingcuccos"? és mennyiért mérik a gépet?

rob19
Persze, hogy kíváncsiak vagyunk, hogy mit rendeltél. Lehet belőle okulni.

sanzi Creative Commons License 2000.02.08 0 0 4825
ROB19
Nagyon érdekel :-)))

KAVIAT
Hány kiló a gép???

kaviat Creative Commons License 2000.02.08 0 0 4824
szela Mester köszi az infót !! ez szerintetek egy gondolom standard tracking schwinn gepre rakva mennyire éri meg ha 60k-ért mérik minden vacakkal /sárhányás, lámpák - bár dinamó - csomagtartó, szóval citybájk felszereltség /?

.kav]4t r.e.b.

Előzmény: szela (4823)
szela Creative Commons License 2000.02.08 0 0 4823
Kami!
Gyógyulj meg minél elöbb!

Kaviatic
Az Alivio cuccok kiránduláshoz, munkába járásra, nem extrém körülmények közé tervezett közepes (kb 10-15 kg csomag)túrákra be fog válni.

Esés téma. Negyedszázados bringás pályafutásom alatt sokat estem, különösen az elsö években. Ime a legszerencsésebb és a legpechesebb esetem.
Még ifjú titánként nyomultam egy kora öszi estén ay egyik haveromhoz. Gyenge lámpa, rossz közvilágítás, ahogy kell. Az utat, amin mentem vagy harminccal, éppen akkor szélesítették, két oldalt fakorláttal le volt zárva a széle, azon túl csak a puszta beton volt vagy 20 centivel lejjebb.
Valami állat az út közepére rakott egy szegélykövet, amit telibe kaptam. A kormányon átbukva elszálltam ferdén a korlát felett és a betonon landoltam egy körakás mögött. Egy karcolás nélkül megúsztam a dolgot, a bringának viszont függölegesre állt az eleje és szétment a kerék is.
A peches eset három éve egy téli estén történt, aszfalton. Nem vettem észre, hogy le van fagyva és a szokásos sebességgel akartam bevenni a kanyart, ami természetesen nem sikerült és utána három öltéssel varrták össze az államat.

Törölt nick Creative Commons License 2000.02.08 0 0 4822
sanzi

Miért kellene megmondanom??? :)))))
ha nagyon kíváncsi vagy, és mindenki az, akkor leírom....

Előzmény: sanzi (4821)
sanzi Creative Commons License 2000.02.08 0 0 4821
ROB19
Mit rendeltél??? :-)))
Előzmény: Törölt nick (4818)
Törölt nick Creative Commons License 2000.02.08 0 0 4820
badmad

megrendelős emilke ment a céges címedre, remélem még ma elolvasod. Thx

rob

sanzi Creative Commons License 2000.02.08 0 0 4819
BAHH
Mi történt??? Feladtad???
Na az időjárás a következő: http://www.met.hu/
Előzmény: sanzi (4817)
Törölt nick Creative Commons License 2000.02.08 0 0 4818
badmad

megrendelős emilke ment a céges címedre, remélem még ma elolvasod.
thx

rob

sanzi Creative Commons License 2000.02.08 0 0 4817
BAHH
Az idő kb. 3 cm-es :-)))
Előzmény: Bahh (4813)
Bahh Creative Commons License 2000.02.08 0 0 4816
Sanzi

Kapsz egy trekking linket:-)) Ismeri valaki ezt a markat?

Előzmény: sanzi (4808)
sanzi Creative Commons License 2000.02.08 0 0 4815
Még mielőtt valaki megjegyezné :-))))

Ez volt itten a nyalás hegyek helye :-))) és szeretem a focit :-)))

Előzmény: sanzi (4814)
sanzi Creative Commons License 2000.02.08 0 0 4814
Robin
Igazad, van. De az a nagy bajom, hogy itten ebben a kissé fura, de számomra pazar társaságban érzem jól magam. Ezért kérdeztem meg itt.
Előzmény: Robin (4811)
Bahh Creative Commons License 2000.02.08 0 0 4813
Sanzi

Igazad van, nem tort el semmim! Viszont nem volt nalam sem szemuveg, sem bicikli!:-)))
Szoval hany fokok vannak napkozben otthon?

Előzmény: sanzi (4808)
ilyr Creative Commons License 2000.02.08 0 0 4812
Bahh!

Hidegben??? Igaz, hogy amikor elindultunk meg hideg volt, de az elso megallonal mar neki kellett vetkoznunk, mert ugy folyt rolunk a viz. Amugy meg Zircen egy utcai homero 21 fokot mutatott (biztos rasutott a nap) ... :)) Szoval szerintem nagyon kiraly ido volt... Vagy mindig csak ott sut a nap, amerre biciklizunk? :)

Előzmény: Bahh (4807)
Robin Creative Commons License 2000.02.08 0 0 4811
sanzi,
ez itten a bringás amazt meg ottan tudják, mert elég sokat fecsegtem róla. Különben meg egy olyan könyv, amiben millió féle kaja energiaértéke (Kcal/youle) és zsir, szénhidrát összetétele van, plusz ahol lehet van ásványi anyag és vitamintartalom részletezés is.
Előzmény: sanzi (4808)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!