Keresés

Részletes keresés

setra415HD Creative Commons License 2007.04.04 0 0 943

 "2002 márciusában lett forgalomba helyezve, de a sógoraink nagytestvérei hjtották jópár évig már."

 

2000 év végén lett behozva, és 2001 áprilisában lett forgalomba állítva:-)

Előzmény: MBman (938)
698 Creative Commons License 2007.04.04 0 0 942
Inkább az Ikarust kellett volna folytatni, fejleszteni. Amikor hozzánk hoztak 4 csukit, abból 2 eljutott Tatabányára 1 Komáromig, 1 csak Győr határáig. 1 szolóban már motort cseréltek... Folytassam???
Előzmény: MBman (940)
htibor Creative Commons License 2007.04.04 0 0 941

A "körlámpás" alias faceliftes E95-ösök épültek ugyanúgy Rába/Scania/Volvo gépezetre.

 

Pl.

Scania:

http://www.freeweb.hu/htibor/Kapos_HRE-937.JPG

Rába:

http://www.freeweb.hu/htibor/Kisalfold_IAW-043.JPG

Volvo:

http://www.freeweb.hu/htibor/Kunsag_HVP-155.JPG

Előzmény: MBman (938)
MBman Creative Commons License 2007.04.04 0 0 940

Egy pár éve, amíg kevés volt belőlük, különlegesnek számított a Credo. Kíváncsian, érdeklődően szálltam fel rá, hogy mi ez a csodagép. Hogy nézhet ki belülről. De hamar kiábrándultam belőle.

Hát amiket meg most legóztak össze legutóbb (a legutolsó széria, Vasi volánnak van jópár), az valami borzalom. Nullilométeresen zörög az egész, szét akar hullani, kattog, kerreg, nyeszeg, mindent csinál :) 

De magyar munkahely, magyar államnak fizeti az adót, ezért kell, hogy legyen valami buszgyártásunk.. De azért remélem, Zalába nem vesznek nagyon többet ... Elég az az egy vagy kettő mutatóba :)

 

Vélemény?

Előzmény: 698 (939)
698 Creative Commons License 2007.04.04 0 0 939
Azért mondtam, hogy tipp. :-)))

"Körlámpás E95... a volvo motorosra gondosz?"
Nem, Scania

"Erről meg a Credo fanokat nem tudnád meggyőzni :)"

Képzeld, van amiben sikerült. Nem mindegy, hogy csak rajongok érrte, vagy dolgoznom is kell vele. Én dolgoztam Credoval. És nagyon nagyon sok kényelmetlen és buta dolgot csinálnak a buszokra, ami nem a gépész előnyére van, hanem inkább csak hátráltatja és még az egészségét is negatívan befolyásolja. Én pl 194 cm magas vagyok, és cipőskanállal kell be és kiszállnom a fülkébe. Ezt nem nevezném okos és sofőrbarát munkahelynek. Lehet vitázni e témában, de aki nem szenved vele - mármint nem vezeti -, az ne mondjon rosszat arra , akinek - sajnos- kell.
Előzmény: MBman (938)
MBman Creative Commons License 2007.04.04 0 0 938

Áhh, ezeknél a rendszám semmit sem jelent az évjáratra vonatkozóan, ezeket mind használtan hozták be. 2002 márciusában lett forgalomba helyezve, de a sógoraink nagytestvérei hjtották jópár évig már.

 

Körlámpás E95... a volvo motorosra gondosz?

 

 

"A Credokat nem említem itt, mert ég és föld a különbség a busz és azok között. A tyukolban nagyobb tágasabb hely van, mint azokban."

 

Erről meg a Credo fanokat nem tudnád meggyőzni :)

Előzmény: 698 (937)
698 Creative Commons License 2007.04.04 0 0 937
OFF:

Nekem nagyon tetszenek a Setrák is, de a körlámpás E95 a leg-leg nekem. Lehet, hogy azért mert ilyet hajtok??? :-)) Azt meg kell mondanom, hogy a "lovamben" nem kényelmes ülések vannak, a régebbiekben, kb1997-98 gyártásuakban sokkal komfortosabb érzést nyújtó ülések vannak. Nekem külsőre a C-sorozat is bejön, és a Nabi busz oldala és hátulja is tetszik, de az elejével nem vagyok kibékülve. Az Irizarok is tetszenek külsőre. Az E98-as eleje egy kicsit otromba, de a többi jó benne. Belsőre még nálam az előny az E95-ben a többi magasított kocsikhoz az az, hogy kényelmesen is took benne közlekedni a folyosón, és nem csak lehajtot fejjel. A Credokat nem említem itt, mert ég és föld a különbség a busz és azok között. A tyukolban nagyobb tágasabb hely van, mint azokban.

ON:

A rendszám alapján ítélve: 2001-2002-es lehet. De ez csak erős tipp.
Előzmény: MBman (923)
698 Creative Commons License 2007.04.04 0 0 936
De eredetileg azt a 250-es alvázára tervezték.
Előzmény: T.Pisti (925)
setra415HD Creative Commons License 2007.04.04 0 0 935
Azóta Szeged felé lehet látni:-)
Előzmény: V_Carvalho (926)
MBman Creative Commons License 2007.04.03 0 0 934

Jah, azokban az a jó, hogy 110 körül szabályoznak le, lehet velük gyorshajtani :)

Előzmény: V_Carvalho (928)
MBman Creative Commons License 2007.04.03 0 0 933

Persze, hogy lehet másról is beszélni. Kivitatkoztuk magunkat legalább, midnenki elmondta a véleményét. Sokkal jobb, mintha napokig nem szól senki semmit.

 

A képet tényleg így szerettem volna belinkelni, csak nem sikerült. Lényeg, hogy megtalálta ő is, akinek szólt, meg te is :)

Előzmény: dbbuszos (931)
dbbuszos Creative Commons License 2007.04.03 0 0 932
Előzmény: MBman (929)
dbbuszos Creative Commons License 2007.04.03 0 0 931

Hát hogyne kezdtem volna el. A Zala Volán mint már írtam nem csak a te által szeretett buszokból áll. A topik nevére ha ránézel, akkor az azt jelenti, hogy minden Zala Volános buszról lehet beszélni. Itt joga van mindenkinek olyan buszról beszélnie amilyenről akar. Legyen az IKARUS, Setra vagy más típus.

Ezt amúgy neked írták, itt, nem is olyan rég. Idézek: "Abban azonban biztos vagyok, hogy itt egyre több embernek hányingere van a stílusodtól, meg ettől az erőltetett Setra dicsőítéstől."

A jövőben ha lehet ennek a keretében fórumozz. Köszönöm. Én is megtisztelem a véleményedet azzal, hogy nem mondom az imádott Setráidra, hogy szemétbe velük.

Előzmény: MBman (911)
MBman Creative Commons License 2007.04.03 0 0 930
Detroit Diesel motorral van szerelve.
Előzmény: MBman (929)
MBman Creative Commons License 2007.04.03 0 0 929

Akkor mégse én tévedek?

 

http://stephensons.freeweb.hu/link.html itt van nézd meg, DUD-881

Előzmény: monor-21 (924)
V_Carvalho Creative Commons License 2007.04.03 0 0 928
"Az E95 lesajnálását a Rába alvázasokra értettem. Mert túlnyomórészt azok vannak.
Zalában. A Volánbusznál meg scaniások :)
Előzmény: MBman (923)
V_Carvalho Creative Commons License 2007.04.03 0 0 927
Igen, HHM-753-ra gondoltam a fehérvári Setránál. Alig vártam, hogy leszállhassak róla.

JOP-499: hihetetlen jól "össze van rakva". Zörgésnek, nyikorgásnak a legkisebb nyoma sincs. Határozottan Intouro-érzés, le se tagadhatná a közeli rokonságát. Csak érezhetően jobb minőség. Nem csak te érzed így :)
Előzmény: M62,171 (896)
V_Carvalho Creative Commons License 2007.04.03 0 0 926
FKN-691. Februárban KNM-642 (319UL) kapta meg a fordáját. Azóta nem is láttam Pesten.
Előzmény: MBman (910)
T.Pisti Creative Commons License 2007.04.03 0 0 925
A 256.42 az bizony 12 méteres
Előzmény: monor-21 (924)
monor-21 Creative Commons License 2007.04.03 0 0 924

A 256-ból is van 12 méteres, ha nem tévedek...........

 

 

De.

Tévedsz.

Nincs.

Előzmény: MBman (923)
MBman Creative Commons License 2007.04.03 0 0 923

A 256-ból is van 12 méteres, ha nem tévedek, annak a terveire épült

A DD motort, meg a hozzá tartozó váltót én nem is szidtam. Nagyon is jó az a motor.

 

Az E95  lesajnálását a Rába alvázasokra értettem. Mert túlnyomórészt azok vannak. A Scania az biztos nagyon jó, de a rába cuccokat egy rossz traktorba se tenném bele, nem buszba :) Épp ez az, hogy nem kezelik le rendesen az alvázat.

 

Utasszemmel, persze! Főleg a kényelem, aztán kinézet, menetteljesítmény meg úgy első pillantás, amikor felszállsz stb, meghasonló dolgok.

 

NA de zárjuk le a témát.

 

Inkább azt mond meg szted hányas évjárat az ICE-568? :)

Előzmény: 698 (916)
MBman Creative Commons License 2007.04.03 0 0 922
És az FKN-691 sem újabb a JOP-515-nél.
Előzmény: lala0210 (917)
M62,171 Creative Commons License 2007.04.03 0 0 921
Meg vagyok győzve, tényleg van 1999-nél régebbi S315GTHD is :-) De azért az ICE-568 továbbra is 1999-es :-)
Előzmény: MBman (908)
MBman Creative Commons License 2007.04.03 0 0 920

JOP-515 és ICE-568 biztos, hogy nem egy évből való.

 

Ha utaztál volna velük, akkor tudnád

Előzmény: lala0210 (917)
lala0210 Creative Commons License 2007.04.03 0 0 919

Basszus, most nézem én is... Akkor az én listám is rossz...

VIN-ed nincs hozzá esetleg? Abból menne :-P

(bár a forgalmi is jó B tervként...)

Előzmény: setra415HD (918)
setra415HD Creative Commons License 2007.04.03 0 0 918

Csak nagyobb lett a rendetlenség!

Hogy mást ne említsek 317 UL-t 2000-ben még nem is gyártottak:-))

Előzmény: lala0210 (917)
lala0210 Creative Commons License 2007.04.03 0 0 917

No, tegyünk rendet :-)))

 

FKN-691 S315 GT-HD 2001

FSJ-358 S319 GT-HD 2002

ICE-568 S315 GT-HD 1999

JMD-610 S315 GT-HD 2001

JOP-499 S317 UL 2000

JOP-515 S317 GT-HD 1999

Előzmény: setra415HD (914)
698 Creative Commons License 2007.04.03 0 0 916
Üdv.!

Olvasgatom a hozzászolásodat és egy-két dologban ellent kell hogy mondjak neked.
E95:
Nem csak egyféle típus volt ebből. Több motorral, váltóval, alvázzal készültek. Én 2004 január óta járok E95-tel. 1 évig Rábással, azóta Scaniaval. Sok típuson dolgoztam már, de szvsz a Scanias E95-nél nem találtam még stabilabb útfekvésű autót. Ez a busz egy személyautóval vetekszik. Könnyű váltó, kuplung, gáz, kormány. Nálunk Vértes Volán Zrt. még egy 395/E95 sem esett át teljes vázcserén, csak javításos felújításon volt eddíg 3 db. Ezek az első fecskék még Raba motorral. Ezen kocsik motorjai füstölésével egyetértek veled, nem modern motrok már. EURO1-es motorok, kifutották már magukat, de felújításukkal ezeket is rendbe lehet hozni. A Scania motorra meg csak annyit, hogy 1,5 milla fölött futottak már 1-2 kocsiban és még nem voltak megbontva. Szvsz tovább él a motor mint a szekrény. Tehát ezen kijelentésed egy kicsit erős, hogy lejárt az idejük. És szted egy MB, vagy egy Setra 10 év felett akkor azoknak nem jár le az idejük??? Szvsz egy MB motornak is dicsőség ha el tud menni 1,5 milla km-t. A váz rohadására meg csak azt toom mondani, hogy a kezelésen múlik meddíg húzza. És a svédacél szvsz világhírű.

"Szerinted a C56 az modern busz? És attól, hogy 99-ben még készült 200-as típus, attól modern? Azért készült, mert olcsó. "De a leve is híg"

Szerinted az olyan külső, azok az igénytelen üvegek, mint amilyen a c56-nak van, az modern? 21 századra emlékeztető? Nézd meg, már a 70-es években is ugyanígy néztek ki az ikarusok.

Előkapták a 256-os terveit, módosítottáka homlok meg a hátfalat, atán kész. 95 % ban megegyezik a 256-ossal. De azért annyi eszük volt, hogy azt a fos rába motort, meg váltót kidobták belőle, tettek bele detroit dieselt.... A lényeg az volt, hogy minél ocsóbb legyen. A helyköziekben olyan fos ülések vannak, hogy az már botrány. Beleültetném ,aki oylat tett bele egy pár órára..."

ZF váltó neked fos?????
A C56 hidd el, modern busz. Miért lenne a leve híg??? A DD motorokkal még szintén semmi baj nincs. Arra a célra, amire a C56 készült arra tökéletesen megfelel. Ez nem távolsági típus, hanem elővárosi, falujáró. A 260, 266-osok kiváltására tökéletesen megfelelő, sőt még esetenkénti távolságira is megfelelő.
A 95% kicsit tulzás, mert már eleve 250-es méretű alvázra került. Más motor, váltó. Ez több mint 5 % szvsz. De még azt is elárulom neked, hogy készültek Raba motorral is C56-osok. Az, hogy ki milyen üléssel rendeli meg a buszt az más kérdés. Elárulom a mi Setrainkban sincsenek dönthető ülések. Akkor az is fos???

"A jó busz nem az E98-nál kezdődik. Egyszer azért ülj bele egy jó nyugati buszba is, ne csak az ikarust istenítsd"

A jó busz alatt mit értesz? Sofőr vagy utas? Tetszik, nem tetszik? Ezt kicsit bővebben fejtsd ki légyszíves.
Előzmény: MBman (886)
MBman Creative Commons License 2007.04.03 0 0 915

Igazad van, de a lényeg, hogy ICE mindegyiknél régebbi.

Előzmény: setra415HD (914)
setra415HD Creative Commons License 2007.04.03 0 0 914

"99-nél, aminek te mondtad, biztos, hogy régebbi, mert ex JMD-609- et, meg JOP-515-öt setra szakértőnk 99-esnek minősítette. Azt pedig lehet látni, hogy azoknál korábbi széria"

 

Nem minősítettem 99-esnek!

 

A következőt írtam róla:

 

 

Ami biztos, hogy a JRX 2001 másdik felénél nem lehet öregebb, mert már az újabb műszerfallal rendelkezik, mig a JMD 2001 első felénél nem lehet fiatalabb.

Amúgy a JRX bemutatóbusz volt, ha minden igaz.(Nagyon szép utastérrel rendelkezik:))

 

A Lenti JOP-os Setra, 99-es vagy 2000-es. Kb. Biztos nem fiatalabb.

Előzmény: MBman (908)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!