Hogy mennyire trónkövetelő azt nem tudom mint írtam én ilyen kis kategóriájú fűrésszel még nem dolgoztam. Egy biztos én maradok a DCS 5000-nél :). Az egy tuti gép
Üdv a dolgozóknak! Esténként mindig elolvastam a fórumon való történéseket. De itt Hegyalján most a szüret a fő téma hogy jövőre is tudjanak az emberek Tokaji bort inni. Tegnap viszont kipróbáltunk egy Hitachi fűrészt a Gs 35 EG(s) tipusút. http://www.hitachi-powertools.hu/hu/showmachine.jsp?Model=CS35EG(S)&Prod=HITACHI&Menu=200 ezen a címen lehet megnézni. Nagyon könnyű az indítása még nem találkoztam ilyennel. Igaz hogy csak max 10cm átmérőjű akác ágakat vágtunk vele de nekem tetszett. Ilyen kis kategóriás fűrészt (1,7Le) még nem használtam. De gondolom tetőre ácsoknak vagy a fa koronában gallyazni tökéletes.
Viszont ritkán vannak Magyarországon. Így meg már nem is annyira nehéz. Nem véletlenül a két legmegbízhatóbb gázolajos kút a Balkán u, és a Cinkotai út Budapesten .
Elég nehéz megszervezni tankolás szempontjából a fuvarokat, amikor 1-1,5 hónapig nem is járnak a kamionok a telephely környékén. A nemzetköziekre gondolok.
Mint pl a felvásárolt Dolmar ? Na JÓL VAN, csak piszkálódtam ! :-))) Marhaság ez az egész vita ! Az egyetlen használható fűrész a REALM 4500. A többi csak silány másolat. :-)))))
"Husiról annyit hogy nézz meg egy kanadai doku filmet, nincs ott sem mcculloch,stihl, dolmar csak husi. volt aminek a láncvezető hosszabb volt mint a favágó , kb. 2m-es. Mondom mire kell ez a baromság, utána egy 1200 éves éger fát vágtak vele, több mint 2m átmérőjűt, számolták az évgyűrűket, mikor volt a Napóleoni csata stb. Helikopterrel hordták a fákat a domboldalról, és csak husi volt de minden méretben. Sztem azt sem tudják mi a stihl, ne vedd sértésnek, de a fórumon és 1-2 műszaki emberen kívül itthon nem ismerik a Dolmart sem, kertigép és motorszerelő haver csak a husit és a stihlt ismeri, kérdezte mi az a Dolmar, nem hallott még ilyet."
Pont az ilyen vélemények miatt vagyok biztos benne, hogy egyes dokumentumfilmeknél tényleg szponzorálja a láncfűrész gyártó a filmet, (igen olcsó reklám, de annál hatásosabb) a másik meg az, amikor megszálott, márkahű favágók favorizálnak egy márkát a filmben.
Mcculloch, Dolmar, stihl, Husqvarna és a többi amikről mi itt magyarországon még hallani se halottunk, ugyanúgy el vannak és voltak terjedve.
Nézzetek már utána hogy régen milyen fűrészeket gyártottak, azok a márkák akik most a többihez beolvadva (felvásárolva) a hobbi kategoriás gépeket gyártják.
Az alapvető probléma itt van, mert egy fuvarozási cég, üzemeltessen a telephelyén üzemanyagkútat, és jó utvonaltervezésssel és szervezéssel, a gázolajminőségváltozás kizárható, ami a haszongépjárművek esetében a nagyobb, méretek és minőségibb anyagok, valamint komolyabb szűrők miatt ritkábban jelentkeznek.
Egy Sthil semmivel sincs jobban illesztve mint a Dolmár vagy Husi. A kompressziótartást valóban befolyásolja a konstrukció pl. egy gyűrűs vagy kétgyűrűs. Egy új fűrészben márkától függetlenül a kompresszió 11 bar körül van. A kompresszióviszony pedig 10:1-13:1-ig van tipustól függően.
Helyből nem úgy használják. Magyarországon igencsak korlátozott azon kutak száma, ahol NORMÁLIS gázolajat lehet tankolni.Akkor meg ... Nekem egy barátom dédelgeti a Mercedestől kapott arany merci jelvényt, mert kamionosként 1 milliót km-t ment el főjavítás nélkül egy mercivel. Csak nem lehet az annyira szar. Mondta ő is, hogy teljesítményben megverik másik márkák, de ő pl kifejezetten az IVECO-t emlegette. Futásteljesítményben meg ...
Igen, az ágai el voltak száradva. Itt nálunk a szociális otthonban, ami egy átalakított Eszterházy kastély, a parkban volt. Pesten egy idős hölgyre rádőlt valami száraz fa, egy vihar közepette, ezért az igazgató nem merte vállalni a kockázatot, és úgy döntött kivágatja a fát, mielőtt itt is esetleg valakire esik egy nagyobb ág. Faterom is ott dolgozik, ezért minket ért a megtiszteltetés, apósom pedig régen fakitermelésben dolgozott. A törzse nagyon szép és egészséges volt, de mint említettem a koronája már halott volt.
Lényeges kérdés, hogy melyik tipust, és úgy használják, valamint szervizelik , ahogy a gyártó előirja?
Mindegyik márkán belül előfordul, egy jobban sikerült tipus, de ezek a nagynevek, még a gyengébbeket is igykeznek áttervezni, valamint biztositott a javitási háttér. szakember, alkatrész, műszaki leirások, adatbázisok/.
Szerintem ez egy kicsit erősre sikeredett.Én is láttam pár dokumentum filmet,abban meg csak Stihl láncfűrészek voltak,illetve az egyikben volt két Husi.Én nem értek a fűrészekhez, de szerintem a pár élmárka fej-fej mellett halad a gépek minőségét,használhatóságát,megbízhatóságát stb. tekintve.Nüansznyi különbségek vannak csak,hogy melyik jobb,az szubjektív dolog.
Azért írtam, hogy nem tudom biztosan Wáber Ertz, vagy Willi Betz, de lényeg a Merci kamion volt. Én is kamionostól tudom, hogy fos a Merci.
A Husit meg azért írtam, mert itt valaki azt írta, akkor lehet pont Te voltál, hogy Kanadába túlnyomó részt Husit használnak, és érdekes, hogy a YouTube-n meg alig van. Pedig biztosan sokan használják. Tudom, hogy nem ismerik a Dolmart, még olyanok sem akik láncfűrésszel dolgoznak. Ami szerintem elég baj, mert nem dolgoznak vele, és nem tudnak véleményt mondani róla. Neked, és ismerőseidnek akik ismerik a Dolmart, mi a véleményetek róla ? Csak őszintén, akár mi is az. :)
Husiról annyit hogy nézz meg egy kanadai doku filmet, nincs ott sem mcculloch,stihl, dolmar csak husi. volt aminek a láncvezető hosszabb volt mint a favágó , kb. 2m-es. Mondom mire kell ez a baromság, utána egy 1200 éves éger fát vágtak vele, több mint 2m átmérőjűt, számolták az évgyűrűket, mikor volt a Napóleoni csata stb. Helikopterrel hordták a fákat a domboldalról, és csak husi volt de minden méretben. Sztem azt sem tudják mi a stihl, ne vedd sértésnek, de a fórumon és 1-2 műszaki emberen kívül itthon nem ismerik a Dolmart sem, kertigép és motorszerelő haver csak a husit és a stihlt ismeri, kérdezte mi az a Dolmar, nem hallott még ilyet.
Boccsi a VABERER magyar cég Váberer György a tulaj, amúgy a benzinkutasoktól hallottam hogy a kamionsofőrök tényleg köpködik a mercit, hiába német prémiunm márka ..................................mint a stihl....................vagy a Dolmar..............bocsi mégegyszer. Meg ne haragudjanak a dolmar fan-ok, és csak a merci kamionok a sz@rok, de a merci láncfűrészei biztosan prímák.
A kompresszió nem matrica/márka függő, viszont konstrukció, és illesztésfüggő. Egyébként ehhez a kompresszióhoz igencsak szorosan hozzátartozik még egy dolog, a kompressziótartás. Szóval én ezt így ebben a formában ahogy leírtad, nem merném ilyen bátran kijelenteni.
Köszönöm szépen, és el kell mondanom, büszke is vagyok egy kicsit magamra.:-) Egyébként pont ma használtam először élesben, itt nálunk lent a réten kellett feldarabolnom, három kb. 30-35 cm átmérőjű ágakat, amit még a nyári vihar tört le. Komolyan mondom nagy élmény volt vele dolgozni!
Amúgy ennek a témának van egy olyan megközelítése is, hogy szállítmányozási cég, nem tudom hogy a Wili Betz, Vagy a Váber Ertz (nekem egy, és mindegy) mivel német cég, Mercedes Benz kamionokat vásárolt. Megkérdezték a kamion söförök, hogy ezt meg miért kellett, amikor a Merci egy fos a Volvohoz képest, de még a Scaniahoz képest is. Erre a burkolt válasz az volt hogy.... Hogy nézne már ki, hogy egy német cég Scaniat, vagy Volvot vesz.
Jani, ha jobban megnézed a videót, látod hogy teljesen el van korhadva a fa. Ezért mert a pali nekiállni Stihllel. De ha ezt az akciót lehozzák hírként a Stihlnél, az így szólna...."""Egy hihetetlenül robosztus fűrésszel vágtak ki, egy még a kedves Gypsy udvarában megtalálható kőrisnél is sokkal, de mondom sokkal keményebb fát"""
Amúgy meg nem értem hova teszik azt a sok legyártott Husit amit a YouTube-n nem lehet látni. Mert ugye senki semilyen más fűrészt nem használ, csak kizárólag Stihlt.....
Zsalesz, ezt ugye nem az általad rendbehozott PS-34 essel követted el ? :O Vagy ha igen, akkor minden elismerésem, fas_zányosan rendbeszedted a kis méregzsákot. :):)
Amúgy ha a Stihl árait kritizáljuk, akkor hadd mondjan el, hogy a 7900-as külső rönktámasz, ami nem olyan mint ezen a képen látható http://www.timberland-supply.com/Images/Dolmar/ps6400.gif hanem egy ugyan olyan "sima" fogazott lemez mint a belső gyári rönktámasz, 2960 ft :O:O Nem a kereskedő a hibás persze, a Maki van egy "kicsit" elszállva.
Ha van garancialevele, akkor gondolom kereskedésben vetted. Ehhez képest elég FURCSA !!! hogy se használati, se gyertyakulcs se stb. nincs benne a dobozban. Ugyanis ezeket mind meg kellett volna kapnod ! Ahol vetted, telefonon érdeklődj.
Az lenne a kérdésem, hogy egy hete vettem neten keresztűl egy Husi H136-ot, és meg is küldték, de semmi használati utasítás, meg ilyesmi nincs a csomagban, de a garilevelében meg állandóan arra hivatkoznak. Ja, meg nem kaptam hozzá semmi szerszámato, vagy gyertyakulcsot, de igazából nem is tudom, hogy kellett volna-e kapnom. Légyszi segítsetek nekem, homályosítsatok fel!!
Rosszmájú ! Arany pofa volt a hallatlan bénaságával. Én speciel besz...tam ilyen mértékű bénaságtól. Viszont zsebre dugott kézzel "okosan" nézni, na az NAGYON ment.
Ez olyan, mint a kordon bontás a parlament elött, másnap a fidesz székház utcájában jártam, a székházuk ugyanolyan kordonnal volt körbe véve, mint amilyet elöző nap megbontottak a parlament elött. (közterületen volt a kordon)
Fiatal vagyok, de a politikától már évek óta hányok!
Ezért lenne jó, ha a kerti gépek színei, nem hasonlítanának egyik párt színére sem.
A rátermettség, gyakorlati érzék teljesen rendben volt Rogán úrnál. Én tutira beindítottam volna neki, még szelíden biztattam is volna. Gyerünk Toncsi, nyomjad neki ! Meg ilyenek.
Nem lehet mindenki ezermester,de azért hihetetlenül nagy baromnak kell lenni ahhoz,hogy láncfűrésszel akarjon valaki fémet vágni.Esélyes lenne a Darwin-díjra. :-)))
Ezt láttam én is bemutatóban, egy távirányított fejberúgást küldenék nekik, ha mégegyszer hasonlót mutogatnak. Elég veszélyes szerszám ahhoz, hogy ne bohóckodjanak vele.
Nem tudom, láttátok-e? Tegnap este valamelyik hírműsorban... Az osztrákok ugyebár behajtani tilos táblákat helyeztek ki a megnyitott határmenti településeknél. Szájer Képviselő Úr megelégelte a dolgot, és tábladöntésre indult a stábjával. Normál közlekedési tábla, nem fából készült. Mivel állt neki? nem fémfűrésszel... Egyik kezében petícióval, a másikban egy ránézésre odafelé menet vásárolt Husival. Nem sikerült elindítania. Titkárnő a segítségére sietett, a képviselő Úr tartotta, titkárnő rángatta. De így sem jött össze. Hosszas próbálkozás után inkább kihúzták a táblát a földből. Rágondolni is rossz, mi lett volna ha sikerül nekik. Hát igen, valószínűleg Ő is sokat nézelődik a youtube-on ezért döntött a láncfűrész mellett: A profik Husival dolgoznak:)
Eladásra kinálom eme vasat, NEM indul, nincs kompolt benne, gyűrű ,dugó ,(henger) csere, a szerelő szerint. Tehát oda van szegény ,alapjában megkímélt volna szegénykém.
ajánlatot várok, csere mobilra, vagy robogóra, vagy valamire.
A héten megvetem a husqvarna 390 xp. És volt már időm kipróbálni, döntenem vele egy diófát hát. Csak annyit szeretnék megosztani mindenkivel, hogy igencsak egy pimasz jószág. Tény hogy egy igencsak dinamikus fűrész az 50cm törzs nem igazán akadály a számára. Most a husqvarna olaját vettem a gépbe A HP2t Tény hogy nem füstöl vele . Még ismerkedem a géppel de szívesen megosztom a tapasztalataim mindenkivel .
Nekem sem tudnának annyi pénzt adni,amennyiért felmennék olyan magasra.Még lépcsőn sem,korláttal.nem egy fára fűrésszel,meg még dolgozni is. Ja,valaki szólhatna csórikámnak,hogy nem ért a favágáshoz,mert Stihl-t használ.Nem tudja,hogy szar?Biztos egy kezdő zöldfülű,aki bedőlt a Stihl agresszív marketingjének,meg reklámszövegeinek.Vagy lehet,hogy azért dolgozott Stihl géppel,mert ők szponzorálták a videót vagy a munkát,nem?Meg különben is,a favágók Husit használnak.Na,akkor a fószer vagy nem favágó,vagy pedig neki nem szóltak erről. :-)))
Még az ősidőkben, mikor árultunk Husi 365-öt meg Dolmar 6400-at is egyszerre, az egyik szép nagydarab burkolatos srác nekiállt rángatni a gépeket. Unatkozott a szentem. A raklap csempék már elfogytak :) Hát nem a 365-öt rántotta magára, hanem a 6400-et. Pedig a 365-öt is deko nélkül adtam a kezébe. És a gyerek sem 60 kiló volt, hanem vagy 120, szín izom. A leejtős módszerrel a Husi még csakcsak leszaladt, ha nagyon nógatta, de 6400-et nem bírta megmozdítani. De a 350 vs. 5000 között is szép különbség volt. Igen tisztességes kompresszió van a Dolmarokban. Mondjuk azt azért én sem értem igazán, hogy a nagyokra mérnem tesznek alapból deko szelepet. Persze beletaposol berántod oké, de akkor is.
Győrban van egy hajó kikötve,amin étterem van.Meg egy másik,ami diszkóhajó,de lehet,hogy az már nem üzemel.mondanom sem kell,áram van rajtuk.Tudod,mindenki egyenló,csak vannak egyenlőbbek.
Ez így van. Én az uszályba belehülyültem. Lett volna. A Hengermalom utánál akartam kikötni, de egyszerűen nem lehetett. Ráadásul az mondták, tök mindegy, hogy fixen ki van kötve, vizsga kell rá. Nekem is. Amikor azt akartam, hogy adjanak áramot rá, az volt a második lehetetlen. És e még hosszasan így ment, úgyhogy feladtam idejekorán :-)))
Az nekem is tetszik, különföldön azért ez nem szokatlan dolog.
Magyarország meg eléggé jó lenne ilyen megoldásokra.
Használaton kívüli állóhajó-uszály meg még most is akad bőven, bár ma már eléggé magas a hulladék fém ára, de a rendszerváltás környékén, fölleg amikor megszünt a MAHART elég olcsó lakás lett volna.
Panelházak helyett inkább ezt kellet volna építeni :-)
Biztosan nem voltál elég közel a tűzhöz. Egyébként szerintem túl sok macera lett volna vele. Mármint a fenntartásával, hatósági-vizsgák, anyakikötő, téli tárolás, stb. De persze ha valaki lehivatott, urambocsá megszállott, akkor ezek nem jelentenek problémát. Csak hát ezek a dolgok valószínű többe kerültek volna, mint maga a beszerzés. Én ezen kezdtem valamikor '80-ban. Aztán ez volt az, amelyikről kitettek bennünket a rendszerváltás hozadékaként.
Gépkezelő 150 kW 1981. április Gépmester 370 kW 1982. június Kisgéphajóvezetői 1987. március Gépnélküli hajóvezetői 800 t-ig 1987. március Géphajóvezető 800 t-ig 1987. december 1800 t-ig 1993. október
WOW ! :-))) Már nekem is, amióta változtak a feltételek, de csak kedvtelési. Meg vitorlás is van :-)Nem cseréltem én semmit. A tetejére rakott berántó a puhányok módszere. Indítás menete a következő: 1m vékony kötél csomója beakaszt, felteker. Baromira megrántja. Aztán még sokszor ugyanez előlről :-))))
Akkor gondolom cseréltél pár indítókörmöt is az alatt az "S" alakú rugó alatt. Ja, egyébként meg sehol se vagy. Nekem nagyhajó-vezetői "A" kategóriám van 3000 tonnáig. :) Igaz, hogy csak Balaton Sió vízterületre.
Amikor a komámmal elmentünk csónakázni KÉT Vihar motorral, és mindkettő berántós volt, indulásnál eldöntöttem, és kiszálláskor már mentem is önindítót venni :-) Ne tudd meg, mire mindkét Vihart berángattam, elment a kedvem az egésztől :-))
Hát a 365-ös is izmosabb annál, minthogy így rángasd. Amúgy néha reflexszerűen, még mindig előfordul velem is hogy így próbálom indítani. Nekem ettől függetlenül nem hiányzik a dekoszelep.
Igaz ! :):):) Volt már akinek a kezébe adtam, és megpróbálta a hagyományos módszerrel berántani.....Gépet lefelé "ejt", berántót közbe felfelé ránt. Volt meglepetés. :)
Az öregnek volt egy gondolata, csak semmi köze a valósághoz. Ugyanis nem mindegy a köbcenti, nem mindegy a súly köbcenti arány, és nem mindegy a berátnó átétel. A dekoszeleprt nem mondom, mert akkor még nem volt. Lehet így lógatni egy gépet, berántónál fogva, ha pont semilyen meló nincs, csak nincs értelme :)
Voltam ma a Metroban. Már tudom, melyik a hallatlanul gagyi IKRA fűrész. Hát az bizony ... érdekes :-) Az is tetszett, hogy a REALM 33 rugó. Pont mint az MTD az Auchanban.
Öreg favágó egyszer azt mondta:akkor jó a kompresszió,ha megemeled a gépet a berántójánál fogva és az nem vagy csak nagyon lassan szakaszosan csúszik le.Az az istene ha megtartja a gép súlyát.Akkor jó.Nem volt hülye az öreg...
Nemrég hoztak hozzám javítani egy hasonló gyönyörűséget csak az a Husira hasonlított, kb. 10 berántást bírt ki utánna eltört a berántótárcsája. Komoly pályafutás egy ilyen géptől.
Malyd elválik, hogy mennyire lessz tartós. Láttad töbnyire voltak egy párszor használva, de azt is látni a képeken hogy nem tul sokat. De itt ott van neki tiszta új is.
5 évig kiállítva ? Ilyen használtcikkes hirdetést már találtam x darabot Németországban. Ott viszont felújított a meghatározás. Lehet kapni elektromos szerszámokat, agregátot, benzines gépeket, stb. Homokfújva, új készülékház, motorikusan rende rakva, stb. És főleg 5-6 évesen bőven fél ár alatt.
Attól is függ a hogy menyivel váltják a koronát meg azt észre vettem hogy szokott tévedni valamikor az árban. És azért van ott 2003 as model is mert "vystavny kus" az azt jelenti hogy kiállított darab. Biztos ki voltak próbálva ottan és a németnek olyan már nem kell ezért eladja a csóróknak.
Én is vettem a bolhán egy hamis kínai /huskvarna/ fürészt.Kicsit utána néztem(persze vásárlás után).Kívül belül úgy néz ki minta Güde nevü fűrész.A Güde pedig Komatshu koppintás.Amúgy már össze vágtam vele 3 autó fát eddig hiba nélkül működik.Csak a hangja nem tetszik,mert alapjáraton van egy kis ciripelő hangja új korátol fogva.3 autó fa után szétszedtem,megnéztem a hengert dugót,semmi gond vele.Gondolom a ciripelés a dugó nem megfelelő anyaga miatt van és a rezgéseket nem megfelelően csillapítja.
Hát még nem szedtem szét de ha komolyn érdekel akkor megnézem hogyan is kell. Most van neki Husqvarna 346 XP e-tech és Husqvarna 445 se is. Ugy irja hogy az USA ből van.
Az lehetséges. De csak neked tűnik nagyon olcsónak. Nézz csak meg egy itteni árjegyzéket egy boltból. Az Áfát el lehet ügyeskedni, a nagykerár szerintem Áfástól annyi.Pl.De még mindig "platóról leesett" a tippem.
Azt nem tudom, de tuti hogy ez nem hazai mert a használati utasítás angolul meg olaszul van csak. A lánc dobozán csak angol szöveg. És a fürészen is csak angolul van.
Az igaz, hogy szokott hozni olyakot is amik kiállított darabok voltak Stihl bolttban, és egy párszor ki is lett próbálva. De valamikor vadi ujat is tud.
Tutit, hogy nem kitolás mert én nálla vettem és semmi gond nincsen vele. Zsír új még egy csepp benzin sem volt benne sem olaj. A listát is a kulcsokat is én csomagoltam ki. Én csomagoltam ki. Azért is kérdeztem mert, ha ő tud valahonnan akkor tuti lehet. Csak hogyan és hol?
Találkozott már valaki olyannal, hogy külföldről rendelni láncfürészt sokkal olcsóbban mint nálunk??? Jelen esetben Stihlről van szó, de más gyártótól is esetleg. Mert találtam a neten egy csákót aki elad fürészeket sokkal olcsóbban mint nállunk.
Azért el ne sírd magad :-) Ha olyan rossz üzlet lenne az ósanteszkókorapraktikerobiban polcra kerülni, valószínűleg üresen kongana mind. Nem ?Az importőrök által itthon diktált árak ezeket bőségesen fedezik.
Biztosan így van.Egy komoly cég NAGYON JÓL felszerelt műhelyében dolgozik az ember. Nekem FN100 talajmaró fogaskereket, meghajtó tengelyt "meg tudott" csinálni. Ez valószínűleg bonyolultabb.
Ha kp-vel fizetnek a gépekért akkor sok nagyker kedvezményt ad, akkor is, ha egy bizonyos összeg felett rendel egyszerre, éves forgalom alapján pedig kedvezményeket kaphatnak.
Ráadásul a multik óriási mennyiségben vásárolnak az importöröktöl, arrol nem beszélve hogy eléggé rászoktak arra, hogy szürkeimportban hozzák be a gépeket, a magyarországi importört megkerülve.
Szinte az mtd fizet, hogy árulják a gépét az auchanban.
Abban meg szinte biztos vagyok, hogy az ajándékként adott pótláncért az auchan egy büdös forintot sem fizet.
Azért döntöttem a 390 Xp mellet, mert az ára 214000ft ból jött ki. Az a 372XP 199000ft az árkölömbség minimális. Ráadásul jól jöttem ki a másik fűrészemből így mind a ketö egy 50000ft -al kerül kevesebbe és ezek után döntöttem inkább ráköltöm arra, amit most vásárolok. Így a 390 XP mellet. Jelenleg van egy másik 340 –esem, 12éve van meg vagyok azzal elégedve, nagyon szeretem!!
De ha a piroska ajánlott fogyasztói ára 42 ezer,akkor mennyiért kapja a madaras teszkó,hogy 28 ezerért tudja adni ajándék lánccal?Mert azt nem hiszem,hogy veszteséggel árulnák.
Szrintem meg nemes egyszerűséggel vagy tök száraz, és enyhén rozsdás belül a keréknél, vagy pl megnyomta a szerszám valahol, amikor beszegecselték az orrkereket. Még mindig jól áztasd, olajozd, és utána némi járatással jó lesz az.
Hát, nem ezt mondtam. Hanem azt, hogy szerintem egy nagyon jó profi gép. Aztán még azt is, hogy mindjárt el fogják mondani (mások), hogy mennyire szar. Ez csak azt jelenti, hogy vicsorgó Stihlmániások vadul sárba döngölik. Nincs azzal a géppel semmi baj. De minek akarsz ilyen baromi nagy gépet venni ?Ekkora gép az esőerdőkbe való.
A lánc nem lehet életlen, mert amikor megy, úgy viszi a fát, mint a vajat és a feszesség is megfelelő szerintem. Ahogy előbbiekben is írtam, pár 10 köb fát már összevágtam másik gépekkel, szóval nem először dolgozok láncfűrésszel. Épp ezért is furcsa a jelenség.
A láncvezető eleje ott a keréknél egyébként elég becsületesen melegedik. Mondhatni forró lesz.
Azt, mondjátok, hogy elég szar egy gép jó volna tudnom, miért mert holnap mennék a gépet megvenni! Ha tudtok valami konkrét hibát róla legyetek szívesek megírni, mert fontos volna számomra, ha már ennyi pénzt adók ki érte.
Helló! Van 1 kis gondom husi 136-tal. nem megfelelő a láncolajzás. Megnéztem a 2 lyukat ahol nyomja ki az olajat, egyik sincs eltömődve de úgy vettem észre, hogy az egyiken nem jön a cucc. Előre is köszi, bye!
Egyáltalán nem volt életlen a lánc, erre mindig vigyázok. Az volt a baj, hogy "sokáig fűrészeletem " vele.
Kidöntöttünk egy kb 12 m magas fenyőfát /otthon ,! /, és miszlikbe aprítottuk. A gép dolgozott vagy 2 órát, szinte megállás nélkül, többnyire teljes kardhosszában, /40 cm / és váltott személyzet mellett. / egy haverommal /.
A fordulat sosem esett le, nem volt semmi erőltetés. Csak sok idő, kb 90 % os terhelésen, pihentetetés nélkül. A motor szinte hideg volt.
Egyszerűen leolvadtak a fogak.
A hegesztőtrafóknál mindig meg van adva az un. "bekapcsolási idő", azaz hány amper mellett az idő hány százaléka lehet a folyamatos ívtartás. Itt semmi ilyet nem adtak meg.
Azt tudtam, hogy a fogaskerék nagy NYOMATÉK esetén törőelem, de azt nem, hogy nagy IDŐ mellett is az.
Már én is jártam így, de egy Stihl MS 260-as géppel. Ez nem a gép hibája!
Nagy az esély arra, hogy kezelői probléma áll a háttérben.
Esetemben, feszíteni kellett volna a láncon, de már alig volt hátra pár rönk. Nem feszítettem meg a láncot. Közel vágtam a földhöz, ahol már sok forgács és kéregdarab gyűlt össze. Mikor átért a fán a vezető, a vége beleért ebbe a forgácshalomba. Valahogy felkapott egy nagyobb darabot, ami elöl a vezetőlemez csillagkerekénél megszorult. Normál feszességű lánc esetében ez nem történt volna meg.
Ha nem ez történt, és ahogy írod, sok fűrészpor, apró forgács rakódik a vezetőbe, akkor valószínüleg életlen a lánc+még laza is lehet. Főleg a lazaságra gondolok.
A lánc akár 3 perc alatt is életlenné válhat!
Azt még megpróbálhatod, hogy a vezetőlemez egy gondos tisztítás után, mennyire melegszik elöl a fogaskeréknél. Bár ez nem befolyásolja a forgács felkapását.
Ma meglett az olajszivattyú a PS-34-hez, összeraktam, és komolyan mondom egy élmény volt vele vágni! Nem is gondoltam volna, hogy ebben a kis ördögben ennyi energia van! De lehet ám, hogy a kezdeti elkeseredettségem a fűrész állapota miatt, és a szorgos munka gyümölcse, ami most ezt mondatja velem. :) Minden esetre én most happy vagyok!!!!
Elektromos láncfűrészeknél direkt raknak műanyag fogaskereket is a gépbe. Ennek csupán motorvédelmi feladata van, magyarul ha életlen a lánc, és a használója pedig erőlteti, nyomja a gépet, ne a motor égjen le, hanem ez a műanyag fogaskerék darálódjon le inkább - mégiscsak egy olcsóbb alkatrész, mint a motor.
Ha normális helyen vetted volna, a boltos elmondta volna, hogy meddig éles a lánc, mikor kell megállni reszelni, hogyan kell reszelni stb... Veszett fejsze nyele mostmár, ez nem garanciális meghibásodás, hanem szakszerűtlen kezelés. Ha nincs leírva a használatiban ez, akkor még az áruházzal lehetne pofozkodni, hogy miért nem tájékoztattak - egy próbát megér, hátha kicserélik neked! :)
Husié a Mcculloch/Partner vonal is. Jó hozzá szerintem minden McCulloch alkatrész, egyedül a kötéltárcsa meg az indító körmök másabbak az MTD-n így rajz alapján.
"A dolog nem így működik. Megszűnt mára hatályos lenni a régi rendelet, nincsenek főalkatrészek. Egy termék egészéért kell felelősséget és jótállást vállalni, nem adott részeiért. Ajánlom figyelmedbe a 151/2003 kormányrendeletet, mert a 117-es, amire jelen esetben a bolt hivatkozhat, már nem hatályos."
Tehát akkor az derült ki,hogy ennyi pénzért megéri megvenni az MTD-t és nem kell attól félni,hogy lépten-nyomon tönkre megy.Ez jó hír volt. Meg is venném a piroskát,de sajnos most a család gazdasági helyzete nem áll úgy,hogy most megvegyem. :-( Remélem majd tavasszal sikerül beruházni egyre. Lipi!Azt hiszem a Többiek nevében is beszélhetek:köszönjük szépen az információt az MTD GCS 46/40-ről,főleg annak fényében,hogy a gép igazi mivolta vetekedett a legtitkosabb orosz atomfegyverek titkosságával. :-)))
Bocsi, hogy nem akarom elölről átnézni a teljes topicot, kérem, segítsetek!
Vettem egy áruházi elektromos 40 cm. es láncfúrészt még tavasszal, 20 e ft.
Elég hamar ledarálódtak a melső fogak a műa. fogaskerékről. Sebaj, 5 év a garancia, gondoltam, aztán a meglepetés: erre nem jár, a garancialevél egyértelműen fogalmaz, mint kiderült.
Kérdésem: a fogyasztóvédelmi törvénnyel nem ellentétes az ilyen???
Véletlenül pont kellett egy californiához olajszivattyú, nemrég pedig volt bent egy MTD fűrész, aminek szétment az olajszivattyúja, mert a gazdi szerelgette előtte, és kifelejtett egy hézagoló gyűrűt. Olyan ismerős volt a szivattyú... :)
Különben meg találkoztam olyan műanyagházas Husival, aminek profi hengere volt, és külön volt a forgattyúsház rácsavarozva. Csak a fene tudja, mi volt a tipusa.
Pontosan erre utaltam. Honnan a fenéből tudod a rajzból, hogy az milyen anyag ? Ha hiteles lenne a rajz, kéne látni a csavarnál a fém betétet. Akár az a lemez is rajta lehet, csak nincs cikkszáma.
Délután melóztam azért most írok. A többi gépen a henger egy alkatrész a forgattyúsház felső részével, erre van felszerelve a főtengely, majd ez az egység megy bele a műanyag házba. Ennél amit belinkeltél viszont a forgattyúsház ill. a henger külön alkatrész. A forgattyúsház két alkatrész ami között tömítés(valszeg papír) van. mikor ezt összeilleszted akkor megy rá felülről a henger. A nagyobb gépeknél ezt a megoldást használják ha megnézed a robbantott ábrákat. Viszont ezeknél a ház is fémből van és nem műanyag.
Mi is próbáltunk mindent.A sláger az volt,mikor csak a könyök maradt fennt. :-)))Anyám csuklott is rendesen,mikor nyáron 10-11 óra magasságában gyorsultunk a falu főútcáján. :-D
Nekünk az volt a tapasztalatunk a Simsonnal, hogy ha teljesen kibeleztük a kiput akkor éppen hogy nem volt benne akkora erő ,mintha egy bizonyos mértékig lefojtottuk. Természetesen nem gyári mértékben.
A husi profi fűrészei az én katalógusom szerint nagyobbtól kissebbig:3120 xp, 395xp , 390xp, 385xp, 575xp,372xp, 365, 357xp, 359, 346xp, 353, 339xp Most ,hogy ezt leírtam úgy emlékszem van egy másik katalógus is de abban nem teljesen ugyanezek vannak,ám lehet hogy az csak az akciósokat tartalmazza.
Ennyi maradt meg a képekből, meg a videoból, a favágásról. A filmen szereplő események, és személyek esetleges hasonlósága a véletlen műve, és semmi féle felelőséget nem áll mondomban vállalni érte. A videon, én nem szerepelek, ami nem biztos, hogy baj. :) http://www.freevlog.hu/video/16821.html
Józan ésszel gondolkodva,akkor csökken a teljesítmény,ha lefojtják a kipufogót!Mi is kivettünk a Simsonéból mindent,csak hogy az erő legkisebb jelét fel lehessen fedezni az egykori NDK sikertermékén. :-)
Darki2! Az egyik ismerősöm azt mondta,hogy ők már kivezették a kipufogócsonkot -nem tudom hogyan- egy hátizsákba amit teletömtek rongyokkal. Azt mondta ,csak brummogott a fűrész ,mint egy jólnevelt medve,de a hátizsákot egy hétig szellőztetni kellett.
Gypsy56! Nem tudom ezt honnan vetted hogy a husy profi gépeinek müanyag a háza? Amikor én venni akartam fűrészt akkor nézegettem pl a 365-ös husy-t ami tényleg a profi kategóriában van ,de annak baromira nem müanyag a háza,még a berántófedele sem .
Sziasztok! hivatkozással az alábbi kérdésre: én Maki 6400- at vettem és eddig nem bántam meg -dolgoztam vele vagy 1 órát összesen- ,de majdnem a Kamatsu gs-621 mellett döntöttem ,csak amiatt vettem meg a 6400 -at hogy személyes ismeretségem miatt kicsit olcsóbban kaptam meg. Viszont a Kama megbizhatóságáról legendákat mesélnek. Meg az alkatrészek várakozási idejéről is. Egyébként a Larix kft-nél még 3 napig akciós.
Off:hangtompítót csinált már valaki fűrészre?Kispuskára hallottam már maszek megoldást csőbe hegesztett alátétekkel,meg honda agregátort villanyfűrésszel.
Nyilván nem ajtókitámasztónak vetted! Arra ott a B&D! :)))
A 38-as vezető egy kicsit olcsóbb. A PS-460-on meg 45-ös van De még a 420-on is 40-es (és az csak 86ezer) :))) Illetve lenne, ha azt vettél volna, dehát ugye... :) Jó kis gép egyébként a 340-es, csak én drágállom. Mondjuk ha 75-ért árulnák...de sose fogják.
Igen, 38as van rajta. Visszaviszem a bótba, próba cseresznye. :) Aztán végső esetben természetesen veszek egy új vezetőt. Mert maga gép szimpatikus jószág és azért vettem, hogy használjam.
Jóvanna ! :-))))Nekem a préslemezzel igazán nincs bajom. Nincs ott igénybevétel. DE LEGALÁBB AZ LEGYEN ! :-))) Hogy őszinte legyek, nekem ez a külső csillagkerék jópofa, még könnyebbség is, de nem lényeg. A rőtfejűvel sincs bajom. Sőt még a Stihllel se :-)))) De ha tényleg a husi még azt a szaros lemezt is kispórolja, akkor nálam lehúzta a rolót. Nem tudom elhinni, hogy öntvény fedél a 136-ban, a Rancherben meg full műanyag.
Persze, ezt fogják mondani: "Mér'nem stílt vettél te szerencsétlen?! Bohóckodol itt ezzel a huzsgvarnával..." Vagy valami hasonlót :))) Én meg azt mondom, mér'nem egy PS-460-at vettél?! :))) Egyébként sztem simán vidd vissza, ha normális a kereskedőd, akkor talán kapol egy másik vezetőt. De legrosszabb esetben veszel egyet...max egy tizes, mi történhet?! :) Mekkora lap van rajta? Még mindig a 38centist teszik ezekre?
Persze, hogy nem adom fel, csak tudod ilyenkor előjön a "Miért pont velem történik?" típusú kérdés. Ezért is keresgéltem a neten, hátha találkozott már valaki ilyen problémával.
Van a környéken egy favágó brigád, megkeresem őket is, hátha tudnak valami tutit mondani. Bár már sejtem a mondataikat. :)))
A légszűrőt előszőr még én szedtem le kiváncsiságból, mikor még fát nem is látott a gép. Akkor is rendesen meg voltak húzva a csavarok, a szűrő a helyén volt, és én is rendesen tettem vissza. Szerintem ez valami konstrukciós hiba lehet, vagy kimaradt egy tömítés. Esetleg programozott meghibásodás. :-))
Gypsy, ne dühöngj! A PS-45 adatlapján ez áll: "Hochwertiges Aluminium-Motorgehäuse". Már több, mint ami egy hobby gépbe néha kerül egyéb piacvezető márkáknál. Nézz alá annak a gépnek, én úgy emléxem, hogy a PS-34-en még ki is látszott ebből az alja, szóval nem beleültetve volt a műanyagba. Aztán lehet hogy rosszul emléxem... Minden esetre, ha aluminium, az már jobb, mint a préselt lemez, vagy a mezei műanyag forgattyúsház, mint pl Husi 340/345-ben. Mert azokon ha jól tudom nincs még préselvény sem.
A digi gyújtás pedig a PS-4600S-től fölfelé van a gépekben.
Nem akarok senkit megsérteni a hitében, meg hogy melyik gép melyiknél jobb avagy ér többet. A rőtfejű egy abszolut belépő szintű gép, minden profi konstrukciós megoldást mellőzve. Nyilván. Ezért kerül 45-be. Ne törjünk fölötte pálcát, mert se a 136 se az MS-170/180 nem jobb nála semmiben. Najó, a 136 talán vezetőben, ugye :)
De ha kicsit följebb körülnézünk, a nevesebbjekben még mindig csak préselt lemez forgattyúsház van, meg külső kuplung, stb, a Dolmar-okban meg már fém az egész motorház, tankostul (tudom, én ezen lovagolok, de a fém az fém, akárki akármit mond - a krumplileves az legyen krumplileves), és sok olyan megoldást találni már a farmer kategóriában is, amiért egy S vagy H már minimum 20 oldalas litániát zengene, mint világmegváltó újdonság meg évtizedes fejlesztés. Ésviszont nem drágább, sőt. Egy PS-460 3LE-vel még mindig csak 96ezer. Miről beszélünk?! :)
Szerintem a tiédet műszak végén utálkozva csinálták : ) ! Csak akkor tud bemenni a fűrészpor, ha azt sem csavarozták rá a helyére, mint ahogy a kábeleidet is össze vissza tekerte rá valamelyik "munkájára igényes" munkás!
Tudom, tudom. Ez olyan vita lenne mint a windows vs linux, csak ilyenkor az embernek rögtön eszébe jut a másik variáció, ami esetleg jobb lehetett volna.
Csak bosszantó, hogy az ember vesz közel 100 rugóért egy gépet és pont az a része szar talán gyárilag, amire garancia meg nincsen. Az új géphez rögtön vehetek mégegy új lapot. :(
Lehet gyáriselejt is a vezető,a felháborodásból ítélve új gép a boltba talán kicserélnék.Nekem van egy bazinagy oregon vezetőm amit valószínüleg becsípet a dőlő fa,azon tényleg csak az segített mikor a tiszaháton a vizesárokba négy hétig homokos tuskókat vágtam nemritkán 70-80 cm átmérővel.A végére egész szépen futott csak a lánc elfogyott,újat nem kap ,nekem elég a 68 szemes is.
Olyan magas fordulaton pörög az az apró kis kerék, hogy nem maradhatna semmi a fogai közt.
Rendes fordulaton van használva a gép, az élezés is teljesen jó. Viszi a fát, mint a vajat.
A szomszéd stihljét szoktam elkérni ilyenkor ősszel, megelégeltem a kunyizást és azért vettem ezt a 340-est. Szóval nem mekk elekként állok hozzá a fűrészeléshez. Most már nagyon bánom, hogy nem stihlt vettem.
Az a poén, hogy az utcában van még egy ugyanilyen gép, szinte egy időben lett véve a kettő, azzal semmi ilyen gond nincsen.
Miközben próbáltam a hibát keresni az MTD-n, levettem a légszűrőt, és azt láttam, hogy alá igencsak bejutott a fűrészpor. Nem sok, de szemmel látható. Egy része rátapadt a légszűrő belső részére, ami kissé olajos volt, de a többség csak úgy lerakódott a műanyag házra. Azt gondolom, hogy ezt onnan mielőbb el kellene távolítani. hogy ne jusson tovább a motortérbe. Ez normális jelenség??? Hogyan tisztitsam??
A boltban azt mondták, hogy ha előbb fogy el kicsivel a benzin, mint a lánckenő olaj, akkor jó az olajzás. Szinte pontosan egyszerre fogynak el, a benzin épp egy picivel előbb, mint az olaj.
Múlt héten elvonultam, hogy tartós tesztnek vessem alá az MTD fűrészt, de az nem jött össze. Néhány perces munka után a fűrész leállt, de ellentétben a korábbiakkal, többé nem tudtam elindítani. Gyetya ki, tisztítás. gyertya vissza, berántás, a motor felpörög, de azonnal le is állt. Ezt eljátszottam néhányszor, aztán meguntam a dolgot. Ma irány a szervíz.
A szerelő rögtön gyújtás hibára gyanakodott. Csodálkozott is, ilyen hibát még nem tapasztalt (MTD-n), azt mondta, nem sok gond volt eddig ezekkel a fűrészekkel, gyújtó részt pedig még sosem cserélt. Lekapta a burkolatot, és a hiba meg is lett rögtön: az egyik kábel nem a kialakított részben ment, hanem összerakáskor kimozdult, beszorult, és ettől néha testzárlatos lett. Aztán egy gyertyacsere is lett még, mert a szikra jött ám mindehonnan, de leginkább a középső elektróda helyett éppen ahogy kedve volt. Végül indítás, és első rántásra már ment is a motor.
A szaki szerint a fűrész kínai, de ezzel nincs gond, azt mondta, hogy többet szétszórt ismerősöknek tesztelni, és csak egy jött vissza, valami apró hibával. Azt csak megerősíteni tudom, hogy a korábbi gyertyán Bosch China felirat díszelgett.
Szóval a tesztre még várni kell egy jópár napot, ami azért is bosszantó, mert idén már nem lesz egy egész hetem erre, és direkt a pozitiv tapasztalatok miatt vettem ezt a tipust (nameg az ár miatt).
Rákérdeztem a 2 év garanciára, mert a garanciajegyen az állt, hogy egy év után el kell vinni a szervízbe átvizsgálásra ahhoz, hogy az érvényes legyen a második évre is. A szaki szerint viszont a második évben csak alkatrész garancia van, tehát a munkadíjat én fizetem, és csak az alkatrész van ingyen. Ezt igazán nem értem, mert, ha a jótállási jegyen 2 év garancia van, akkor az nekem azt jelenti, hogy 24 hónapig ha gond van, akkor minden javitás ingyenes. Erre kiváncsi lennék, hogy csak itt van igy, vagy mindenhol? Mert akkor ezek szerint a garancia valójában 1+1 év, ami nem azonos a 2 évvel!!
Ha az a lánc normális élű, akkor szép egészséges forgácsokat gyárt, ami nem apró. Ha öszetöri a fogácsot, akár élezési baj is lehet. Nem biztos, találgatok. De hogy ez így nem normális, az ziher.
Pedig bizony forgáccsal telik meg az orrkerék az apró fogai közt. Igaz, hogy nagyon apró méretű, de én azért forgácsnak nevezném.
Annyira be tud szorulni, hogy szinte lehetetlen megmozdítani, aztán szétszedés, pucolás, a lentebb már említett gázolajos módszer is bevetésre kerül és újra működik. Az akácok sem hatalmasak, amiket kuglizok és óvatosan is bánok a géppel.De lehet, hogy a 20. kugli után újra megszorul.
Vettem egy Husqvarna 340 fűrészt otthoni tüzifa aprításhoz.
Gondom van vele. A láncvezető lap elejében lévő kerék olyan mértékben beszorul egy idő után, hogy a gép nem tudja megforgatni a láncot, sem én kézzel. Kb fél tank benzin elpöfékelése után biztosan megszorul.
Olajzás rendben van, a benzinnel egyidőben fogy el az olaj is. Gyári, drága olajat vettem a lánchoz, nem teszkósat.
Ilyenkor leszedem a lapot, kikapirgálom a kerékből óvatosan a faforgácsot, aztán mehet újra a munka. De nem hiszem, hogy ennek így kéne működnie.
Hello azután érdelödnék mi a véleményetek erröl a tipusról (http://www.profikert.hu/php/termekek2/lancfureszek/adatlap.php?mit=12 Szeretnék minnéltöbbet megtudni erről a gépről .
Ez azt akarta jelenteni, hogy egy fém házas gépnél egyáltalán semmi jelzés nincs. A műanyag házaknál be van rajzolva a fészek, ahova beül a motor, de hogy az ott miből van ...
Aha ! Amíg valami galád ember hozzáférhetővé nem teszi a rajzokat. Szerintem lenne ott is sopánkodás bőven. Nem vitatom, nem vagyok fűrész specialista . Szedtem már szét több fajta Husqvarnát is, meg Stihlt is, de nem sokat, és régebbieket. Viszont fűkaszából sok félét, és sokszor. Ott is csempészik be a gagyit, de ha tényleg igaz, hogy egy csupasz műanyag a forgattyúsház alja egy Husqvarna fűrészen, akkor az a lecsúszás netovábbja.
Hát, az egy dolog, hogy a szimeringnek mi teljesen mindegy, mert nekem meg nem. Na ezek szerint le vagyok maradva, de innen kezdve akkor nekem nem igazán kell Husi.
a 136- nál mutatja a fedelet, viszont a 40-nél nem. De ha végig gondolod teljesen mindegy , hogy van-e vagy nincs. A szimeringnek teljesen mindegy, hogy fémbe van vagy műanyagba.
Érdekes madár ez a robbantott rajz. Mert ha nincs rajta valami, akkor vagy nincs, vagy NINCS RENDELÉSI SZÁMA !!. A 36, és a 41, mindkettő öntvény fedél, ha akarod le is fényképezem. !0-est nem szedtem még szét. A rajztól akár fémházas is lehet.
Magarul préselt acéllemez forgattyúsház fedél. Olyan van egy csomó gépen.Miért olyan hatalmas baj az ? Ha jól megválasztott műanyag, az acéllemeznek kellő mechanikai stabilitást ad. Hűteni meg nem az alját kell első sorban, azt megteszi a benzin-levegő keverék.
Na akkor wector megb...hatja a Dolmart. Magnezit ház, meg mifene. Nem akármi lehet az a gép. Acélrugó, mint meghajtó csiga, gumiágyas csapágy ...Dugó nem műanyag ?
A kerti, erdőgazdasági gépek felépítéséből látszik, hogy eléggé klasszikus felépítésűek. Ez, szerintem annak köszönhető, hogy a nagy mechanikai stabilitás, egyszerű felépítés a legfontosabb a nagy megbízhatóság miatt. Akinek volt pl 123-as diesel mercije, meg mondjuk PD TDI VW is, az erről köteteket mesélhetne :-)
Különben szerintem pont a láncfűrész az egyik olyan, ami annyira nem igényli a gyújtás folyamatos szabályzását, mert a felső tartományban dolgozik. Igényel egy alapelőgyújtást, amivel indítható, és egyet a nagy fordulatra. Egy robogón, ahol leginkább használják, sokkal fontosabb a részterhelés gyakori használata miatt.
Meg az összes többi csónakmotoron is. Vetyerok, Moszkva, Vihar tipusú orosz "kőbaltás" motorokon is látszik, hogy a gyújtás alaplap elforgatásával szabályoz a gázkar.
Csak nagyvonalakban írtam az előgyujtás változtatásának szükságességét. Valóban a Mercury csónakmotorokon is alkalmaztak ilyen előgyujtásszabályzást. Annyiban tévedtem hogy nem minden CDI (kondenzátor kisütéses gyujtés) gyujtás tartalmaz előgyujtásszabályzást.
És akkor még nem is említettük az adagolt üzemanyag mennyiségét, mivel az egész egyszerűen túl van adagolva, hogy elkerüljük a kopogásos égést.Minél szegényebb a benzin leveő keverék, annál gyorsabb az égés. Tehát a gázkar állása is számít(ana) a fordulat mellett.
Bocsi, elírtam az előző hozzászólásomban, nem az égési sebessége növekedett meg az üzemanyagnak, hanem az égéshez szükséges idő. Tehát a mai üzemanyagok lassabban égnek, mint a régi ólmozottak. Itt nem arra kell gondolni, hogy az ólom volt a felelős a gyorsabb égését, hanem ma más vegyületekkel növelik az oktánszámot, amelyeknek ilyen mellékhatásuk van. Egy másik ok, hogy mára már nem csak a hagyományos módszerrel nyernek benzint a nyersolajból, hanem megerőszakolják az ásványolajat, és a lehető legnagyobb mennyiségű benzint krakkolnak belőle, ami már a minőség rovására megy.
Azért ez így, ebben a formában nem teljesen igaz. A fordulatszám növekedésével nem arányosan nő a legnagyobb teljesítményhez tartozó előgyújtás. Az előgyújtás mértékét nagyon sok tényező befolyásolja. Többek között az üzemagyag égési sebessége, ami az utóbbi 10-15 évben megnövekedett, amióta kikerült a benzinekből az ólomtetraetil. Befolyásolja még az égéstér alakja, a gyertya elhelyezkedése az égéstérben, és még nagyon sok minden. Akik mélyebben merültek el ebben a témában, már terveztek is olyan gyújtást, ami előre programozható mini számítógépet tartalmaz, de ott véreztek el, hogy nem tudja senki, mekkora fordulathoz mekkora előgyújtás szükséges a legnagyobb teljesítményhez. Ezt csak teljesítménymérő-padon lehetne próbálgatással megállapítani minden fordulathoz. Egyébként a tapasztalat azt mutatja, hogy a fordulat kétharmada felett a motor jónéven veszi, ha visszább veszik az előgyújtást. Akik találkoztak már csónak farmotorral, azok láthattak már ilyen előgyújtás szabályozó eszközt, ami mechanikus, és a gázkar működteti. Ez sem lineárisan működik, hanem eleinte meredeken emelkedő módon növeli az előgyújtást, majd a felső fordulatszám tartományban csak nagyon keveset növel.
Na lehet előveszem a CA-t abba legalább van jóféle bosch megszakítós gyújtás ,meg gyűrükitámasztós elnyűhetetlen hosszúlöketü henger.Tényleg nem támogatna a dolmar,ha a négyméteres,többtonnás szobrokat egy ötvenéves dolmar fűrésszel készíteném? :-)
A digitális gyujtás a CDI gyujtás aminek a lényege a fordulat fügvényében változó előgyujtásszabályzás. Minél nagyobb egy motor fordulata annál nagyobb előgyujtás szükséges. Az ilyennel szerelt gépeket sokkal jobban ki lehet pörgetni.
Hát, pedig majdnem az összes gép ilyen felépítésű már. A hengerrész egyben a forgattyús-ház felső része is. És más márkák különböző tipusainál is előfordul hengerre erősített gyújtás állórész. Gondolom, a hűtése kielégítő, különben nem tennék oda.
Valószínűleg a tekercsben indukált áramot letárolja vmi kondiba, és egy jelformálással 1 impulzsut ad ki a nagyfeszre. Így alaposan megnöveli a szikra intenzitását. Tán még fordulat függvényében tologatja is az előgyújtást
Csáó...köszi a rajzot.Az olajzással az a problémám hogy elégtelen.Mindegy milyen az olaj akkor is nagyon spórol a Husim.Nem garis de ebből szervíz lesz...
Elég sok hobby és farmer (all-round) gépnél alkalmazzák már ezt a műanyagosítást. Főleg súlycsökkentés végett. A forgattyúsház lényegében egy, a henger aljára csavarozott acél lemezben ki is merül. Ebben ülnek a csapágyak is. Ezt az egészet csavarozzák bele a műanyag házba. Ettől műanyag a tank, meg az egész mindenség a henger körül. Ezért becsülöm a Dolmar-t, mert még a kis 35köbcentis gépében is öntvény az egész blokk, forgattyúsházastul, tankostul, egy darabból. Még a kis rőtfejűek is öntvény forgattyúsházat kapnak! Pedig ott nem lenne muszály, de a Dolmar még beleteszi, ami belevaló. A Husi meg a Stihl még az 50köbcenti körüli farmer gépeibe is csak ezt a fémdarabot pakolja. Viszont könnyű. Ez tény.
Persze nem a forgattyúsház műanyag,az ép alu csak műanyag géptestbe csavarozva alulról,ha enged a plasztik lazul a főtegely meg a henger.Érdekes a fűtött gyújtás amit én inkább hűtenék,meg hogy ha gyűrüt akarok cserélni bontani kell mindent,még tán a főtengelyszimeringet is... :-(
Ez a PS-500/PS-5000 páros még nekem is egy kicsit feket lyuk... Azt tudom, hogy mindkettőben 4 csatornás henger van. Az 500-ban nincs digi gyújtás, mint az 5000-ben, illetve nem Nicasil a henger, hanem sima króm, ha jól tudom. Aztán itt kb ki is fújt. Ami ezekből adódik kicsi súlykülönbség (ami egyébként kb egyáltalán nem is érezhető köztük), illetve a farmer/profi besorolás. A ház, váz, egyéb konstrukciós megoldások mind egyeznek. Magnézium ház, duplakamrás légszűrés, 4csatornás henger, stb...
Kuglizgatni egyébként a PS-4600S nagyon jó. Nagyon pörgős, könnyű, 3,5ló, és nyúzható, profi, kezes kis gép. Most 130ezer. A kistesója - PS-460/3LE - meg 96ezer. Az sem rossz. Míg árultam PS-460-at, szerették :) Pedig akkor még valami 120-ért volt. Annyi volt akkor egy Husi 340. Dehát össze sem lehetett hasonlítani a kettőt. Nem volt dilemma meg apelláta :) Döntés volt, elég gyorsan, kézbevétel után.
Nem hiszem, hogy a forgattyúsház lenne műanyag :-) Olyasmit eddig egyet láttam összesen. Egy husi lombszívó motorja volt olyan. Azaz az se egészen, mert egy préselt lemezbetét azért volt a műanyagban.
Nem, nem műanyag házas :) A másik géppel (ami tönkrement), csak a márka azonos, a kategória nem. Csak a szerintem verhetetlen ár miatt tettem be. Amennyiben az ár nem számít annyira, tényleg ott a 357XP, vagy a Solo.
Nem rossz ,ez már nem műanyag forgatyúsházas?A nyáron mehótt a kezemben egy olasz csoda,igaz az csak negyvenvalahány köbcenti.Amíg ment pörgött,mérges darázs módra,csak gyűrütörés hengerbemaródás.Mikor belenéztem s megláttam a henger fötengely egységet,a hengerre szerelt gyújtással mer minden más plasztik elment tőle a kedvem.
Nem tudom, csak gondolom, hogy a PS500 és 5000 közöt nem az a különbség, hogy szimplán kevesebbet kap, nem lefojtva van, hanem hiányzik belőle pl a levegő öblítéses technika, vagy ilyesmi.Mint itt megtudtuk, ez lenne a husinál az xtorq. Szóval az pl kimaradhatott.Biztos a max fordulat is vissza van véve. A Dolmar gyújtás vmi félvezetős csoda, nagyobb energia lehet a varázsszer, úgy gondolom. Rövidebb lefutású, nagyobb intenzitású szikra. Cserének meg ott a Husi 357 xp. Szinte pontosan olyan, mint a kedvenced.
De, azért voltak. A Stihlnél a kompenzátoros karbi, végülis mindegyiknél a több csatornás motor, karbifűtés, stb. Ezzel nem is lenne baj, csak az öntvényből lett stancolt lemez, majd később műanyag, acél indítókörömből műanyag biszbasz, cserélhető papírszűrő, tisztítható benzinszűrőből cserélhető, stb. Na EZEK nem kellettek volna ...
Hát, ha igazából megnézed őket, lényegi fejlesztések (stihlnél az "AirInjection", ill. husinál az X-Torque -on kívül) nem történtek. Motor,-kuplung,-főtengely,-henger,-dugattyó,-olajszivattyú maradt. Egy mostani x köbcentis géphez ugyanaz való mint a 15-20 évvel ezelőtti előd tipushoz. De milyen jól hangzik ezt azzal indokolni, hogy azért, mert jó az alkatrészellátás... :)
Üdv husqvarna 254-esem lehet lecserélem, de nem találom mi lenne jobb?45ccm 3 kw Ahogy ezeket az új gépeket nézem egy se tud többet.Legfeljebb a 361 stihl hasonló 59ccm.A dolmar ps 500 és ps 5000 közt mi a külömbség?A profibb jobban pörög,más a karbi?Mi az előnye a dolmar gyútásnak?Igaz a 254-es nem eu kompatlis ,de ahol még kapható jól fel van árazva. http://www.vseinstrumenti.ru/category/39/5/orderbyname.html Visszafejlődés?
Hát igen. (Nem akartam utánakeresni, pontosan hány év is az annyi.) De bizony sok, mindenféle szempontból. Nem is értem, miért csak most jutott eszükbe. Pedig csak minimáis változtatást kellett/kellene szerintem végrehajtaniuk a gépeiken. Amik azért nem rosszak, ez tény. Csak sajnos néha eszembe jut egy bizonyos (a nevére már nem emlékszem), MOL-os sajtószóvivő, aki úgy nyilatkozott, hogy az áraik megállapításánál mindig a vásárlóképes kereslettől függően a lehető legmagasabb profit elérése a cél... És ezt alkalmazza a Stihl is. Vagyis szerintem komoly piackutatást végeznek, hogyan is járnak jobban. Alacsonyabb ár, több eladott gép, vagy a jelenlegi magas ár, kevesebb eladott gép. Gondolom, ez a második lehetőség hoz nekik többet. Egyenlőre még megtehetik ezt. Talán most jutnak lassan el a felismerésig, hogy talán "fejleszteni" kellene, mert túlnövik őket...
Szerintem azonos kategóriájú (köbcenti, teljesítmény) gépeket kellene összehasonlítani. Mostanában a Stihl is kezd áttérni az acélrugós felfüggesztésre (MS270, MS280). Talán nem véletlenül.
A stilnél a profi gépek forgattyúsháza fémből készül ami egyben van az olajtartállyal és magával a fűrész vázával. ezért jobban elvezeti a hengerről a hőt emiatt nem kell pihentetni. A félprofi és a hobbi kategória pedig műanyagból.
"""Ami jó, azt elismerem.Különben is nézőpont kérdése: A profi is olyan sz@r, mint a farmer, vagy a farmer se rosszabb a profinál. Ugye, hogy ugye ? :-)))))))""""
Hát ez egy nagy igazság, és ebből kiindulva, akkor nem mondom, hogy a 390-es egy barkács gép, mondjuk a 460-hoz képest, inkább azt mondom, hogy ugyan olyan (mint ahogy Te mondtad) sz@r :):):):)
Na nálam eddig tartott a "Stihl üdvözítés" Magamhoz tértem ujra. :):)
Mindenki gondolgodás nélkül átugrotta az OleoMac 965HD-t 108.000ft. -ért? Ha már egyszer a többi gép is hasonló méretű és teljesítményű... Annyit tuti ér, mint egy Stihl MS 390. Csak jóval olcsóbb.
:-) Ami jó, azt elismerem.Különben is nézőpont kérdése: A profi is olyan sz@r, mint a farmer, vagy a farmer se rosszabb a profinál. Ugye, hogy ugye ? :-)))))))
L.C. ! Azért a 390-es qrvára nem "barkács" fűrész . :-D
Ha nekem kellene választanom az Ms 260-at választanám. Szerintem a te igényednek ez felel meg a legjobban. A teljesítményéhez képest könnyű, mindennapi használatra tervezték és rendkívül jó a rezgéscsilapítésa.
Persze, egy "barkács" és egy profi gép közt van különbség, és ez sokszor nem a teljesítményben mutatkozik meg. Sokkal inkábba felhasznált anyagok minőségében, stb. Azért is van az, hogy PL. a 390-es "jóval" nagyobb teljesítményű, mint a 260-as és mégis a 260 drágább. Bár itt is mondják akiknek 390-ese van, hogy meg vannak vele elégedve, és nincs vele baj. Ugylegyen !
Én meg úgy láttam, hogy a Stihl alkatrészek egyformák. Ha veszel valamit, jónéhány tipusszám van rajta, mikhez jó. És nem úgy van csoportosítva, hogy profi, nem profi, hanem mekkora. Persze, hogy van különbség, de a farmer fűrészek SZINTE azt tudják, mint a profik. Valahol Stihl lapon olvastam, hogy nem minőség, hanem inkább szolgáltatás különbség van.
Egyszer egy Stihl-es csákó azt mondta nekem, hogy a profi gépek jobban megvanak tervezve pl. vannak olyan alkatrészek, hogy, ha elromlanak akkor csak azt a darabot elég benne kicserélni. De amelyek nem profi kategóriásak azokban ugy van ez megoldva, hogy egybe van egy másik alkatrésszel amit az előző esetben nem is lenne muszály cserélni, de ennél pedig kell. Konkrétan nem tudom hogy mi volt ez, már régen magyarázta. Meg azt is mondta hogy gyakrabban kell pihentetni a nem profi kategóriásokat. De azt nem tudom hogy miért. Gondolom hogy a tervezés szempontjából vannak ezek a kategóriák. A profikat mindenapos használatra szánták. Legalább is szerintem.
Ludu Tribuna, ha ragaszkodsz a "viszonylag nagy" telsesítményhez, akkor amit Gypsy írt Dolmar PS-4600 as jó választás lehet, és ez egy profi kategóroás fűrész.
Szerintem ez a Stihlre így, ebben a formában nem igaz. Sokkal kisebb a különbség, mint ebből sejteni lehet. A 390-est lehet rúgni-vágni, bírni fogja. De tulképpen a többi farmer gépük is.
Igen, azért írtam, hogy ha egy árban lennének...... Hogy miért profi az egyik, és a másik miért nem, azt csak a Stihl tudná megmondani. Ők írják ezt. Amúgy ezt mondtam én is, amiket Ludu Tribuna felsorolt gépeket, azok mind nagyon nagyok kuglizásra. Hacsak nem valami bazi nagy rönkök.
Értem én. De NINCSENEK egy árban. Egyébként meg mitől profi a 260, és mitől nem a 390 ? Kuglizásra én meg még a 260-at se vinném. Arra tökéletesen elég egy Husi 340, de ha profi gép a vágyad, egy Dolmar 4600
Ha lehet hinni a Stihlnek, akkor a 260-as egy profi kategóriás fűrész. Ha a kuglizásról beszélünk, akkor az a 3.5 LE is elég, és a súlya is kisebb mint a 390-esé. Ha egy árban lennének, én a 260-ast vinném.
Én másfél éve használok egy ms 390-est, vegyes állományban döntésre is kuglizásra is. Nagyon elégedett vagyok vele, szinte minden célra megfelel. Meglehetősen erős és nyomatékos, a fogyasztása jó. Valóban nem könnyű fűrész, de ekkora gépnél ez a súly szerintem nem extra nagy. Egy olyan tulajdonsága van amit én kifogásolok, viszonylag gyakran kell tisztítani a levegőszűrőt, ettől függetlenül, arra amire használni szeretnéd tökéletes.
Miért van a Stihl 390 enesen ami egy 64cm3 gép, 3/8 Rapid Micro lánc ? :O:O Hát én személy szerint ezt a 390est kihagynám kuglizásra(is) Nem tudom menyi az ára most, mert állítólag jó áron van,Ti mondjátok, de ez nem egy profi fűrész. Jó persze kuglizáshoz nem is feltétlen kell hogy profi kategóriás legyen. Ami még ellene szól, hogy nehéz (5,9 kg).
Kérdés, hogy mennyit szánsz rá. Most a Stihl MS390 jó áron van. Ha belefér az elképzelésbe, az egy szerintem ajánlott gép. Igaz, kicsit nagy a kuglizáshoz. Szerintem kuglizásra a Husqvarna 340 jónak tűnő, mert könnyű, és jó gép. 2.7 LE, és 90 rugó most.
Mi a nyű lehet az a RE-CORD ? Végülis ennyit tudni :
Re-cord Mega Kft.
Telephely: 6120 Kiskunmajsa Csontos Károly u. 103. Tel.: 06-30/9381-490 Fax: 06-77/481-954 Azon a környéken "értenek" az olajhoz. Bár emlékeim szerint inkább a fűtőolajhoz.