Itt a 125 és 350 közé eső jawa és cz, vagy cz jawa motorokról lenne szó... legtöbb fórum a 350-esekkel foglalkozik, pedig készült pár 250-es 125-ös is, Pl 488-as, 475-ös széria, amikről elég keveset tudni, nemsok leírás található meg hozzájuk. Itt lehet tapasztalat és adat csere.
2012. Május 26. Szombat Agárd Pünkösdi Old Motors Fesztivál és Pannónia P20-21 országos márkatalálkozó Ha van kedved a velencei-tavat megkerülni akár kerékpárral akár motorkerékpárral, vagy kíváncsi vagy azokra akik megkerülik, akkor ott a helyed. Részletek:www.pannoniamgtsz.hu
Üdv. Egy kérdéssel fordulnék önökhöz. Van egy 250/559-es JAWA-m és azt szeretném tudni pontosan milyen olaj is kell a sebváltóházba. A válaszokat előre is köszönöm.
Üdv márkatársak!Egy szivességel fordulnék hozzátok!Esetleg valakinek nincsen 250/559 hez vezetékelési rajza szinesben?A fő vezetéket már be kötöttem a gyújtás kapcsolóba,de a visszajelző lámpákat nem tudom hová kössem!Előre is köszönöm a segítségetek!
Sziasztok! Jawa 250-hez keresek a szivatohoz gumitömitést, azt ami a szivatórud végén van,illetve volna mert az enyémen nincs. Esetleg melyik motoré jó még hozzá?
van nekem egy cz jawa 175 kőbcentis blokkom eladó.komlett blokk csak karurátor kell rá.nagyon nagy ereje van a blokknak .képeket is küldők ha valakit érdekel.! ha valkit érdekel akkor kérem jeleze nekem .az árát majd meg beszéljük.
Helló kedves márkatársaim!Lenne egy kérdésem hozzátok!Van egy 1961-es jawa 559/250-em amit szépen újítgatok és olyan kérdésem lenne hogy a gyári 16-os kerekek helyett alá megy e a 18-as?Válaszotokat előre is köszönöm!
Lenne egy 1968-as 175ccm-es cz felújítva, ami azt jelenti, hogy: teljesen felújított 0km-es blokk, egyben üzemképesen, beindítható, lakk fekete fényezéssel, hiánytalanul, már csak minimál rádolgozást igényel, jómagam megközelítőleg 120 ezrest költöttem rá, de viszont 50 ezresért továbbadnám.
Van egy 250/559-es Jawam. Megvan rég óta de most szeretnék ismét életet lehelni bele. A könyv azt írja hogy ha az akksi nem jó vagy ki van véve, a kulcsot jobbra fordítva, 2.sebességben tolásra is el lehet indítani. Ez mennyire lehet elképzelhető?
Köszönöm,de már ketyeg a motor szépen:)!Ellenben fesszabályzó sajnos nincsen benne,meg a dinamón is vannak elcsípkedve vezetékek,bár némi töltéstmésrek rajta!DDR dinamó van rajta,de gyárinak tűnik!Lehetséges ez?Valamelyik MZ-vel megegyezik?Akkor a fesszabályzó is MZ-jé lehet?
Távolról doktorkidni nehéz. Sok minden megtörténhet ilyen esetben. (pl tönkre mehetett a gyújtótrafó, eléghetettet a fesszabályzó és végső soron károsodhatotta dinamó is) Nem tudom mennyire értesz az elektromossághoz ,de ha nem vagy túl jártas a dologban akkor jobb ha elviszed valakihez aki rendelkezik a kellő szakmai ismeretekkel , és ő átnézi neked a gépet.
Forgalomba helyezés:
Ha megvan az adásvételi , vagy az adásvételik a forgalmiban utolsóként bejegyzett tulajtól a te nevedre szóló adásvételiig akkor forgalomba lehet helyezni.
Hogy OT-vel vagy normál rendszámmal ,az már a "hivatal" szempontjából egyre megy.
Hozzájutottam egy krómtankos 250-eshez,hiányosan,meg 12V-os akksival leégették az elektromosságot!Keki,króm tankkal,fehér csíkkal a tank közepén,meg a deknin!Lehetséges,hogy eredeti ez a szín?Mert nagyon annak tűnik,de nem láttam még ilyet!
Másik kérdésem,hogy OT-s rendszámot lehet kapni,ha nincs papírja?Max esetleg adásvételi...
Még nem tudom mi lesz a sorsa,keresem a lehetőségeket!
Szerintetek,mi éghetett le benne?A dinamója talán?Ment 20 métert,és lefüstölt,megállt!
Matricát viszont láttam a Vaterán, egy tokodaltárói jóember árulja, sztem utángyártottak de legalább van. A Jawa 350 fórumon meg eredeti CZ matricákról folyik éppen a szó...
Azt szeretném kérdezni, hogy ujra is festetted a motort? Mert ha igen akkor érdekelne, hogy mi a színkódja ennek a vörös színnek, meg hogy a tankra olyan matricát honnan lehetne ujjat szerezni?
Tudtommal 1970 előtti gépeket szerelték krómozott tankkal,1970 után készültek a felcsavarozható " króm tanktoldattal" illetve az első sárvédő is kisebb ,egyszerűbb lett....
Üdvözletem!! Segítségre lenne szükségem ! 1970-es évek eleji Jawa250-es 559-es tipusú motorom restaurálásába kezdtem. Egy éves korátó la családban szolgál (még igy is hogy 13évet kosárban senyvedett sokat gondolotam rá !!! ::)) Az első kérdésem: Az 559-est a 70-es évek elején szerelhették e Krómozott tankal? Vagy kizárólag utólag fölcsavarozott Tankoldallal ? Az enyémnél krómozott a tank,de valaki azt mondta : Az 559-est kizárólag utólag fölcsavarozható "Tankdekni"-vel gyártották. OT-s vizsgát akarok,ezért lenne fontos.
A gyártási évet nem tudom (a papirjai elvesztek.) A "lapocskályán" egyszerüen : "197 " van beütve. (egy évesen lett véve 1970-1973 között) Mikori gyártmány lehet??
Utolsó kérdésem,és már nem is zavarok.Ha valaki kevertetett igazi Jawa bordót. Megosztaná az annak mekfelelő RAR kódot velem?? Ma voltam festékért!!.....Több mint nem egyszerű !!! Nem vettem semmit! :)