A Magyar Posta Zrt. mintegy 1,1 milliárd forintért csaknem 4800 kerékpárt és 30 kerékpár-utánfutót vásárol. Az ár magába foglalja az öt éven keresztüli karbantartását is.
A Közbeszerzési Értesítő szerint az európai uniós nyílt közbeszerzési eljárást a győri székhelyű Cronopont Kft. nyerte el nettó 1,097 milliárd forintos ajánlatával. A másik pályázó, a debreceni központú Piremon Kht. 1,167 milliárd forintos ajánlatot tett.
A vállalkozási szerződés szerint a nyertesnek 640 váltós kerékpárt (245 darabos opcióval), 4.148 váltós biciklit (1.676 darabos opcióval), 30 kerékpár utánfutót kell leszállítania. Az ötéves karbantartást is magába foglaló szerződésben szerepel 150 millió forint keretösszegig eseti javítások elvégzése is.
Tomecskó Tamás, az MP szóvivője az MTI érdeklődésére elmondta: az eljárás nyertese a kifejezetten postai igények alapján Szlovéniában kifejlesztett KRPAN típusú kerékpárt szállít, amely ma már számos ország postai kerékpárjaként bizonyítja, hogy alkalmas postai kézbesítő kerékpárnak.
II.2.1)Teljes mennyiség: Összességében 640 db váltós kerékpár + opcionálisan 245 darab, 4 148 db váltó nélküli kerékpár + opcionálisan 1 676 darab, és 30 db kerékpár utánfutó gyártása és szállítása az ajánlatkérési dokumentációban előírtaknak megfelelően. Ajánlattevő feladata továbbá valamennyi kerékpár mindenkori üzembiztos és a hatékony működést biztosító, rendszeres tervszerű karbantartása a kerékpárok üzembehelyezését követő 5 éven keresztül, és a szerződés hatálya alatt 150 millió Ft keretösszeg erejéig a kerékpárok eseti javításának elvégzése. II.2.2) Vételi jog (opciók): Igen. A vételi jog leírása: Ajánlatkérő vételi jogot (opciót) köt ki az alábbiak szerint: Ajánlatkérőnek 245 darab váltós kerékpár, és 1 676 darab váltó nélküli kerékpár gyártására és szállítására, karbantartására, eseti javítására 2009. október 15-ig vételi joga (opció) van. Az opció Megrendelő számára megrendelési kötelezettséget nem jelent. Amennyiben a Megrendelő élni kíván vételi jogával, az opciós mennyiségek (esetenként minimum 1 darab kerékpár gyártása és szállítása, karbantartása, eseti javítása) megrendelésére írásbeli nyilatkozattal vállal kötelezettséget. A megrendelés, a Megrendelő vállalatirányítási rendszerében (SAP) rögzített egyedi megrendelés megküldésével történik, amelyen Megrendelő közli a konkrét megrendelésre kerülő mennyiséget és a pontos teljesítési helye(ke)t. Ha ismert, a vételi jog gyakorlásának tervezett ideje: 2009. október 15-ig.
Tomecskó Tamás, a Magyar Posta szóvivője a Magyar Nemzet csütörtöki számában azt nyilatkozta, hogy a cég darabonként 124 illetve 130 ezer forintot fizet majd a szlovén fejlesztésű KRPAN márkájú kerékpárokért.
Az, hogy a postás mindenféle szar utakon megy télen - nyáron napi 8 órát. Ez a legkíválóbb bringának is óriási kihívás. Az átlagember ősszel leteszi a bringát, tavasszal előveszi. A postás hóban is bringázik.
Egyébként is többféle bringa van. Más jó túrázni, más a mindennapi feladatokra műutakon, sima földutakon, más terepezni, ugratni. Akkor jó egy bringa, ha az adott feladatra van kihegyezve.
A postásbringának szinte mindent kell tudnia, hiszen minden terhelésből kap, ha nem is akkorát mint a funkcióbringák, de állandóan. Traktoroktól szántott földutak szar városi, utak. És eleve megbízhatónak kell lennie, nem törhet el menet közben a váz, nem mehet tönkre a váltó, vagy a fék. Ki kell bírnia az eséseket, hiszen aki többet bringázik, többet is esik. Ezért itt a gagyibb típusok akkor sem jöhetnek szóba, ha egyébként lesz olyan postás, aki soha sem fog váltani, vagy elesni. A lámpa sem lehet a 800 Ft-os, mert télen-nyáron működnie kell.
Olvasom én amit mondasz, csak nem értem. 10e körül van a Shimano SG-3C41 ajánlott ára, erre rájön a váltókar a bowdennel és szükséges szerelékekkel, az van még 3-4e körül, plusz fogaskerék. Nagykerben nem jön ki az általas említett árra, de biztos igazad van.
Hat, a kerekparos futarnal is ugyaugy 130 korul allt meg a bicaj, mint a postai beszerzett bicajok tenyleges ara. Na persze egy boros-bocskor akkor is 230000 Ft-ot mond, mikor a musorukban olvassak be hirnek hogy az ossz-osszeg az az ossz-biciglire vonatkozik...
A csepel sast akkoriban egy havi átlagfizetésért lehetett kapni emlékeim szerint. Hosszú csomagos túrára pedig kissé légies az a váz, lejtőn megeresztve, 20-30 kiló pakkal hajladozik, mint a fűzfaág, nem valami megnyugtató érzés. Nagy csomagokhoz merev váz és csomagtartó kell, nem kérdéses, szilárdabb konstrukció, mint a piaci átlag. Ez más csöveket és szerkezetet igényel, értelemszerűen más áron. Agyváltóból pedig nem kell a Rohloff, ott van a jól bevált olcsó 3as InterM, nagyobb átfogásra pedig az új Alfine vagy az SRAMban túlélt Sachs féle váltók. Egyik sem csillagászati összeg, 100 éve bevált konstrukciók polírozott változatai megfizethetően. A krpanban is a váltó felára az InterM 10e ft körüli ára.
Okérendben, de ha 200 körül már olyan bringák mennek BOLTBAN, amikkel 70-80-90 kilós csávók _ugrálnak_ meg downhilleznek, akkor adja magát a kérdés, hogy mi a frász kerül EZEN a kerón ennyibe. 70-80-ból simán össze lehet hozni, BOLTBÓL.
Azzal együtt a postásoknak régen sem sima Csepelt adtak, az hamar szét is ment volna alattuk, hanem a direkt nekik készült változatát. Már akkor is tudták, hogy a postás nem száll le, csak mert lépcső jön:)
Különben egy jó bringának nem a csomagok ártanak, hanem a rendszeres használat. Azaz az utak. Legfőképpen a macskakő, vagy a szar utak.
De Rohloff agyváltót szerelni egy postásbringába kábé olyan, mint Ferrari-motort a kukáskocsiba: minek. Csak az agyváltó árából lehet venni két középkategóriás bringát.
Meg most itt lehetne példálózni a telken levő, 1989-ben gyártott Csepel Sasomról, ami előtte egy olyan fószeré volt, aki rendszeresen ment vele hosszú csomagos túrákra, azt' mégse lett semmi baja...
:-) Ha egyre gondolunk ilyenről beszélek, a <a href="http://bp3.blogger.com/_C1XrRVl3W8k/RkRTCXKcdsI/AAAAAAAABJY/3c_ylM__PA4/s1600-h/PW+Image50.jpg" target="_blank">régi francia</a> stílus. A középső illesztékét Berlinből, a fejcsőhöz Kanadából sikerült szereznem illesztéket, évtizedek óta nem gyártják ezt a tipust, mert forrasztott és munkaigényes. Viszont cserébe a legmerevebb szerkezet átlépősben.
Ha a postás nem szerelhet, akkor várni kell a szerelőre. S akkor vagy nincs posta aznap vagy cipelheti az X kg-os táskát egész nap. Áldani fogja a szenteket. :)
A legtöbbnek itt a fórumon a tescós bringa az etalon. Valaki még a múlt században mondta, hogy olyan világban élünk, ahol mindenki tudja mindennek az árát, de semminek sem az értékét. Ha bemész a boltba, nem egy kurvajó bringát veszel a 200ezres kategóriáig, hanem tajvanon vagy kínában százezerszám legyártott átlagminőségű kerékpárt, amit a különböző gyártóknak cimkéznek. Afelett is ugyanott készülnek nagyrészt, de a kisebb példányszám miatt már extraprofitot tolnak rá. Ha egyedit akarsz elképzelni, az pl. ilyen. Lehet kapni, de azoknak csak a váza kezdődik 8-900 eurónál és elérheti a 2-3ezer eurót, s ezek még nem is a tourdefrancos versenygépek, a nevesebb gyártóknál több éves a várólista. A postásbringa gyártási száma pedig nem túl magas, ezért mondom, hogy reális az ára. Hogy miért kell venni, az már másik kérdés, nincs rálátásom.
A szerződéssel szerintem kifejezetten a posta jár jól. Persze, ha 2 kilóért tényleg nagyon strapabíró bringákat szállít a cég, azaz a főbb elemeket 5 évig nem is kell kicserélni, akkor a szállító is.
Ha összehasonlítjuk a régi renddel, a bringa akkor is megvolt mai értékén 70-100.000 Ft, viszont a postásra volt bízva a karbantartása és 3 évente cserélni kellett. Igy alig több pénzért viszont a posta 5 évre tuti mindig menetkész és üzembiztos bringákat kap. Mellesleg a kresz-nek is garantáltan megfelelőt.
A postás annyiban járt jobban, hogy levéve a válláról a karbantartás gondja. bemegy és reklamálhatja a jó bringát, akkor is, ha tegnap nem szándékosan összetörte.
Amit te keresel, azt én egy 36-os francia (uniszex) bringában láttam. A váz 2 egymáshoz forrasztott cső. Kamaszkoromban használtam, sajnos nem az én bringám volt, de simán közlekedtem vele utassal lépcsőn, a bringa észre sem vette, mert a váza nem 3 szögletű volt, hanem hal alakja volt, tehát rugalmas volt. Ezért női bringának is jó volt, hiszen át lehetett lépni. Azóta sem láttam ilyen bringát, igaz akkor is régi volt, amikor én használtam. A készítő anélkül, hogy tudta volna, kitalálta a Mountain bike-ot. (Igaz, kontrafékkel, ami nem az igazi).
A postás ne kerékpárt szerelgessen, hanem hordja a qrva leveleket! Egyébként hozhatja ferrarival is, nekem mindegy, csak ne hetente 1x küldjék összegyűjtve a leveleimet ahogy szokták...